Recenze
Škoda Felicia
Technické info
Přezdívka auta Beruška Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Morgi".
Psal se den 12.1. 2000 přijde mi jako by to bylo včera. Toho dne jsem šel na trénink na házenou a těšil se na konec, protože jsem věděl, že doma bude čekat beruška , nemohl jsem se dočkat konce. Dočkal jsem se, už když jsem vyšel z poza rohu jsem uviděl tu do oka bijící krásnou, novou, zářivě červenou felicii. Takže už podle toho usoudíte, že není moje, i když příjmení v technickém průkazu je stejné jako moje, ale to jméno už ne . Ale s tímto autem jezdím nejčastěji z rodiny. Mám ochotného otce a jsme jedna krev co se týče aut, takže i heslo podle toho vypadá ,, sloužíme autu, néé auto nám“. I když tohle je hodně nadsazené.
Auto je sice kupované v roce 2000, ale rok výroby je 1999, takže důvod koupě nového vozu byla také, sleva, kterou jsme dostali z důvodu skladového vozu. Byla i možnost objednat nové původně stříbrné, ale když jsem viděl tu červenou v garážích u prodejce a byla hned k odběru, přemlouval jsem tatího. Auto bylo kopováno protiůčtem. Předchozí auto byla také felicia, ale starší model (rok výroby si nevzpomínám) ta byla v barvě královská modř a výbavě glxi, dejme tomu že jí nazvu modráskem. Tatí byl v autosalonu se ještě na něco zeptat a při tom narazil na paní, která sháněla ojetou felicii v dobrém stavu. Netrvalo dlouho a jeli auto přepsat na úřad(tatího ochota), ale když tam odtud chtěli s modráskem odjet, tak nenastartovali. Zavolali do autosalonu, přijelo pro ně servisní vozidlo, které je odtáhlo. V servisu zjistili problém s imobilizérem. Sice to byla kuriozní příhoda, pro nás jako prodávajícího néé zrovna příjemná, ale paní to vzala se smíchem. A po vyřízení formalit si tatí převzal klíče od berušky a byla doma.
Auto už s naší rodinou ze začátku zažilo hodně cestování, několikrát dovolená v Chorvatsku, při které beruška odvezla čtyřčlenou rodinu plný kufr a box na střeše….. Dále zimní dovolené v Krkonoších a na Šumavě v létě výlety s koly. Ale když tatí změnil zaměstnání, tak se na feldu čím dál víc prášilo v garáži.
Když začaly moje první řidičské zkušenosti, tak právě s feldou (i v autoškole jsem začínal s felícií), když už jsem teda mohl legálně řídit auto, tak už jsem s feldou jezdil jenom já a občas mami. Jsem klidnej řidič, takže z počátku mi auto stačilo a stále stačí, přestože už mam (netroufám si říct hodně nebo slovo zkušenosti) něco naježděno. Nejraději jezdím na delší trasy a poklidným stylem, ale zase né brzdou provozu prostě dodržuji předpisy, za to se mi auto odmění spotřebou 5,2 !!!!! až jsem tomu nechtěl věřit. Auto se mnou zažívalo a zažívá stále nějaké výlety, na chalupu, kam jezdím nejraději, s kámošem na kalby, kde kamarád nechtěně ohodil auto blátem při parkování svého, což když vylezl z auta, tak já byl trochu nepříčetnější a při cestě jsem srazil srnku a musím říct na to jaká to byla šlupka to beruška odnesla bez následku, což jsem se hodně divil. Výlety na Lipno(5,5 litru) na Šumavu (5,2 litru) od října roku 2007 už zase ,,odpočívá“ protože jsem na na DPFJ v Pardubicích, takže, když jedu domů (vlakem) tak se těším i na to že se projedu autem. Myslím, že seznámení se mnou a hlavně životem auta u nás by stačilo ,
Možná že to vypadá že neznám jiné auto než tohle, ale není tomu tak, tohle je prostě pro mě srdcovka. Samotné auto asi nemusím představovat, všichni ho dobře znáte, v našem případě se jedná o Škodu felicii lxi 1.3 50 KW.
Koroze:
Felicie jsou známy svojí špatnou antikorozní ochranou, korozí hlavně pátých dveří, lemů blatníků atd...., Hned po koupi jsme dodatečně prolili dutiny i podvozek (u sloupku B dodatečně vyvrtané otvory pro dokonalý přístup, poté zaslepeny). Zadní páté dveře jsou opravdu nešťastně řešeny, proto jsme udělali demontáž tapucírunku a provedli patřičné opatření.Jediný díl který podlehl byla zadní část výfuku (nejenom u přední části tohoto dílu, ale i u konce kde jsme měli koncovku a pod ní se usazovala vlhkost, tak šla dolů) A musím zaklepat, ale na autě zatím nesjou známky koroze.
Výbava:
Je to klasické LXI, takže od výbavy se nedají čekat zázraky, ale doplnili jsme si to i několika věcmi. Ještě jsem neřídil feldu s posilovačem, ta naše ho nemá a nemůžu říct, že by mi nějak chybělo lehčí řízení, není to sice jako u tatího ve služební fábii, ale vůbec si nestěžuju. A na ABS můžu myslet, tak akorát ve snu :-).
- mlhovky
- tónovaná skla
- otáčkoměr
- rádio
- potahy
- tažné zařízení (přemontováno z minulé Felície)
- plastový výlisek v kufru (šikovná věcička, když se něco v kufru vylije)
- Alu AEZ Dion, 13“
- rozpěrná tyč v motoru
Vzhledem k tomu, že studuji, tak nemám moc peněz na zbyt, ale rád bych auto doplnil o loketní opěrku od Milotecu, lepším rádiem a pár drobnostmi.
Něco z historie:
Výroba: Celkem bylo vyrobeno
912.810 Felicií,
351.436 Felicií Combi,
124.565 Felicií Pick-up,
4.016 Felicií Fun,
5.160 Felicií VanPlus
Škoda Felicia byla představena v říjnu 1994 (výroba zahájena 5.9.1994 ve Vrchlabí a 17.10.1994 v Mladé Boleslavi) a stala se tak nástupcem Favoritu, z něhož koncepčně vycházela. Oproti favoritu měla kulatější karoserii vyjadřující elegantní sportovní švih (zejména v zadní části automobilu), příď byla snížena a zakulacena. Felicie dostala zpočátku dva motory. Oba byly nově přepracované pohonné jednotky s rozvodem OHV a objemem 1289cm3. Mají jednobodové vstřikování, slušnou spotřebu a velmi nízkou hmotnost. První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.
V létě 1995 se objevila Felicia Combi, prodloužená o 350mm, jinak bylo konstruovaná tak, aby mělo co nejvíce shodných částí s pětidvéřovým provedením. Zavazadlový prostor pak nabízel velmi dobrých 447 litrů. Po sklopení se však dalo získat 1366 litrů a po vyjmutí sedaček dokonce 1475. Musím uznat, že tento kombík se povedl po všech stránkách, je velmi pohledný i prostorný.
Nejdůležitější změny se však udály pod kapotou. Felicia dostala první zahraniční motor, a to od Volkswagenu šestnáctistovku 1.6 MPI s výkonem 55kW/4500ot.min-1. Škodováci jej trochu upravili (dostal zde jako první vícebodové vstřikování), aby měl lepší průběh točivého momentu (dosahoval 135Nm/3500ot.min-1, u VW jen 125Nm). Se spotřebou to bylo sice trochu horší, ale dala se udržet na úrovni třináctistovek. Odměnou však bylo daleko dynamičtější svezení, protože Felicie byla velmi lehké auto. Na škodovácký motor OHC o obejmu 1,6 litru (78×83,5mm) s velmi vysokým výkonem 74kW/5500ot.min-1 a točivým momentem 140Nm se však nedostalo, VW jej zakázal, což je škoda. Pro šetřílky a příznivce nafty se objevil v nabídce úsporný vznětový motor 1,9D s výkonem 47kW/4300ot.min-1 a točivým momentem 124Nm/2500-3200ot.min-1. Tento motor však nebyl nic extra. Jednalo se o nejstarší diesel, které VW nabízel, nebyl přeplňovaný, ani neměl přímé vstřikování paliva. Byl proto trochu línější a velmi těžký (poprvé se dodával i posilovač řízení, který později dostal i motor 1,6l a projevuje se to větší únavou pední nápravy). Spotřeba byla sice nižší (5,5l/100km) než u benzinových bratříčků, ale vzhledem k váze felicie mohla být trochu nižší. Jen montáž přímého vstřikování by ji snížila asi o 15-20%. Jenže to by způsobilo vysokou cenu tohoto modelu, která i tak byla dost vysoká. Nehledě na zvukový projev dieselu, je hlučnější.
V roce 1995 slavila automobilka Škoda 100let od svěho založení. Bylo tedy na místě představit nějaký akční model. Tím byla Felicia Laurin&Klement. Oproti klasickým feliciím měla velmi rozsáhlou výbavu, uveďme např. čalounění z šedé kůže, nárazníky v barvě vozu,...
Roku 1996, kdy se představila Octavia, dostaly škodovácké třináctistovky vícebodové vstřikování, měly poté označení 1.3MPi
Točivý moment narostl o 6% a zlepšil se i jeho průběh a svého maxima dosahoval podstatně dříve (2600 místo 3750 ot/min)
Ke konci výroby se objevila velká spousta akčních modelů jako např. Magic, Safe Line Sport Line, Space Line, Mystery. Užitkové varianty Felicie se přestaly vyrábět v dubnu 2001, hatchback a kombík 20.června 2001
Technická data:
- zdvihový objem (cm3) 1289
- vrtání/zdvih (mm) 75,5
- kompresní poměr 10:1
- nej. výkon (kW/min -1) 50/5000
- nej. točivý moment (N.m/min-1) 106/2600
- převodovka přímořazena 5-ti stup. :
I - 3,462,
II - 1,957,
III - 1,31,
IV - 0,975,
V - 0,756,
Z - 2,923
- stálý převod 4,118
- pohotovostní hmotnost (kg) 935
- užitečná hmotnost (kg) 485
- Aerodynamický odpor Cx 0,35
- palivo bezolovnatý benzín Natural s ok. číslem min. 95
- Přední náprava typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a tlumičovými vzpěrami
-Zadní náprava kliková s vlečenými rameny a torzním stabilizátorem
-Pérování vpředu i vzadu vinutými pružinami s uvnitř uloženými teleskopickými tlumiči a přídavnými progresivními polyuretanovými pružinami
ROZMĚRY:
Délka/šířka/výška 3883 /1635/1415
Rozvor náprav (mm) 2450
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm) 1420/1380
Světlá výška (94/97) (mm) 100/110
Průměr zatáčení vnější stopový/obrysový 10,45/11,20
Objem zavazadlového prostoru (dm3)
do výše zadního plata 272
maximální po sklopení 967
Objem palivové nádrže (l) 42
Míra komfortu (mm) (vzdálenost od plynového pedálu k opěře zad. sedadla) 1820
Míra pohodlí vpředu (mm) max/min 1051/838
Míra pohodlí vzadu (mm) max/min 873/631
Šíře pro lokty vpředu/vzadu (mm) 1418/1394
Silné stránky
+ dostupné náhradní díly
+ většina závad snadno opravitelné doma
+ desing
+ odolnost ( ale korozi do toho nepočítám )
+ dalo by se říct i prostornost
+ provozní náklady
Slabé stránky
- koroze
- bezpečnost
- výkon motoru
- hubený věnec volantu
- nedělá zadní sedadla
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto je servisováno v originálním servisu (pouze velké prohlídky, kvůli zápisu do servisní knížky). Ostatní jako výměna oleje ( pravidelně po roce), dotažení ruční brzdy… Atd. si děláme sami. Dá se v podstatě říct, že to je jenom běžná údržba, protože auto nás nikdy nenechalo na holičkách a musím zaklepat.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velice byli příjemní, auto bylo zakoupeno v jednom rodinném autosalonu na plzeňsku.
Novinky v recenzi
asi věk uz se podepsal na tom, ze tesneni na poloose je v haji, poznali jsem to znatelnějším zamaštěním motorového prostoru. Pravý zadní lem už začíná prokvétat jak sedmikráska:( což zamrzí než víc dost.Jinak už jezdí zase holka na letňákach a o to víc jí to sluší :)
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia
- moc pěkná 11.01.2010 13:57 Aspire
- doplnky 12.05.2009 23:15 Martin_Happy
- Re: Re: Felda 05.05.2009 15:04
- Re: Felda 30.04.2009 21:36 Martin_Happy
- Felda 28.04.2009 21:34 Martin_Happy
- Felda 30.03.2009 23:16 Marblik
- Re: ok 08.03.2009 00:59
- ok 07.03.2009 22:48
- pekna filetka 17.02.2009 17:50 Ronnyp (RSKa)
- Nádhera! 06.01.2009 00:09 Vaflička
- Re: Skvost 01.12.2008 20:57
- Skvost 30.11.2008 23:48 Jeronimo_
- Re: Felda 12.10.2008 22:05
- Felda 12.10.2008 11:00 Konwi
- Super 28.08.2008 17:46
- obložení 22.08.2008 11:47
- Re: Laurin & Klement 06.06.2008 18:30
- LXI 06.06.2008 18:27
- Pěkná 28.04.2008 15:19
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parádní 16.04.2008 15:39 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Parádní 16.04.2008 07:43
- Re: Re: Re: Re: Parádní 15.04.2008 16:21 Special-line
- Re: Laurin & Klement 13.04.2008 22:55 Special-line
- Laurin & Klement 13.04.2008 22:44 RS
- Re: Feli 13.04.2008 19:13 TiRa
- Re: peknaaa 12.04.2008 23:22
- peknaaa 12.04.2008 22:49
- kara 12.04.2008 21:55
- Re: Re: Re: Feli 12.04.2008 21:33
- Re: Re: Feli 12.04.2008 21:24 scooter_x (AlkoholixXx)
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé