Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 318i (E36)

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Báwo Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 83 / 85 * kroutící moment [Nm]: 162 / 165 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 / 11 * maximální rychlost [km/h]: 198 / 210 * počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5 / 9 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ka7even".

INFO

Takže, jedná se o podelně uložený 4 válec s 5ti stupňovou automatickou převodovkou. Náhon na zadní nápravu. Rozměry v mm: d 4433 x š 1698 x v 1393. Hmotnost: pohotovostní 1245kg, celková 1705kg. rozvor v mm: 2700. Počet míst: 5 (spíše 4)

INTERIER

Výbava vozu na rok 92/93 je velmi slušná, 2x nastavení př. sedaček ve 3 směrech, ABS, el. zrcátka + vyhřívání, rádion + dodělaný subwoofer a zesilovač, ukazatel aktuální spotřeby, světla s čočkou, hydraulické vzpěry kufru a kapoty, centrál + dálkové ovladání a další drobnosti. přední sedačky jsou docela dost povedené, na můj vkus pohodlné, dobře se mi vní sedí a hned jsem si našel vhodnou polohu pro řízení. Na zadních sedačkách už ale moc místa není pro 3 lidí určitě a pro 2 záleží jak sedí ti na předních sedačkách. Já mam třeba 180cm ale radši za volantem tak trochu "ležím" takže zamnou toho místa opravdu moc není, ale tam já nesedím :-D . Další vychytávkou je že celá palubovka je nakloněná k řidiči a působí to velmi dobrým dojem a ridič nemusí nic hledat, vše má krásně poruce. Středová konzole je taky velmi slušně na ty roky řešená a interier má můj obdiv i když je to už pár roků co auto sjelo z linky. Co se týče interiéru v rámci úprav, které na voze plánuju se dočká celej interier kompletního přečalounění do kůže + dodělání různých drobností.

EXTERIER

Jednoznačný design který nestárne a dodnes se za ním lidi otáčí. Exterier mám trochu v tuningové úpravě. Tj trošku přední nárazník, zadní nárazník, křídlo, zatmavená zadní světla. Auto je v modré barvě. Jen co mi ale dojdou dva nové nárazníky od riegru (přední a zadní) auto půjde pod nový dvoubarevný lak. Na dosavadním laku je pár oděrek a to na BMW nepřipadá v úvahu!!! Navíc prední nárazník a pár opravených věcí je teďka docela prasácky přestříkáno matně modrou barvou z dálky to nejde moc vidět ale vadí mi že to není hladoučké a že o tom vím :-D. Po laku na auto příjdou čiré angel eyes světla už i s bi-xenonama a nové chromové hydraulické vzpěry kapoty a kufru (těm dosavadním babičkám už se přece jen nechce, vypadá to že už jsou dávno po přechodu teď uuž spíš na odchodu :D ) Jinak design typicky dlouha baworácka kapota, krásné křivky, a celkem .......prostě BMW

MOTOR

Motor, za ten jsem dost rád protože znám docela jeho historii, škoda jen že to neni 2.5 :/ Auto má nalítané 122.000km teďka. Vzhled motoru odpovídá kilometrům. Jsem třetí majitel z jedné vesnice (obce) 1. byl profi kamioňák, takže byl pořád pryč a auto bylo občs jen tak na víkendy bych řekl, protože jsem ho viděl kousek od báráku imrvere zaparkované. 2. můj hooodně dobrý kamarád a ex obsoused a po společné dovolenéne jsem se domluvili na ceně a koupi(koupil si totiž novou 5tkovou řadu 530i model myslím E60) Vím jak se chová k autu a vím že když mi řekne co bylo měnené a kdy tak vím že je to pravda a tzn. že bylo měněno:

*rozvody + pumpa
*čepy
*baterka
*kapaliny + filtry (všechny)
*brzdy

Defacto jenom spotřebáky a aspoň je teď v brzké době nebudu muset řešit ja. V motorové části je docela hooodně místa toho jsem hned využil vzal hadru, připravky a pustil se do úklidu :) . Motor šlape jak hodinky, už i vím co mám čekat od toho automatu, takže paráda ale k tomu se dostanu níže. Jediný problém sem měl že mi stříkala voda z chladiče ale byl to jen prasklej odvzdušňovák na chladiči = nový ventil 50,-, destilka cca 50,- + samovýměna s odvzdušněním = oprava za 100vku a 15min času i s projetím :D
Jinak jsem nesmírně spokojený s autem jsem jel nejvíc 190km/h a to jsme byli v autě 3 neměl jsem zaplý Sport režim, navíc to bylo mírně z kopce a otáček mi tam cca ještě 500-600 zůstalo takže by to i šlo, ale měl jsem strach 1) nebyl jsem v autě sám !!! to hlavně !! 2) byla tma i když krásně rovná cesta X km a za 3) už sem tam v dáli viděl auto a to muselo jet tak 30km/h protože se ke mě přibližovalo světelnou rychlosti :D :D hi hi.


JIZDNI VLASTNOSTI

Woooow........ Myslím že tohle gesto by bohatě stačilo napsat a vystihlo by všechno co sem chtěl/chci napsat. Takže začal bych tou AT převodovkou, kterých jsem byl vždy odpůrce. Takže jedná se o 5ti stupňový automat s režimem SPORT, ECONOMY a MANUAL. Funkce manuál mi dovoli řadit 3 rychlostní stupně pod plynem pojnutím řadičky o schodek výš úpně ze spoda a pak ještě jednou. Tenhle režim budu hodně využívat v zimě, protože si budu moc přibrzďovat motorem, což určitě vítam, protože tyhle ročníky ještě neměli ESP a náhon na zadek na mokru a sněhu není žádná prdel, no teda je :-D ale v s určitou mírou a předvídavostí :) .Na automat jehož jsem byl odpůrce jsem si zvykl během 5min PŘISAHAM, během 5min sem si zvykl že levou nohu si můžu nechat uřezat a zvykl jsem si na maximální pohodlí, které AT nabízí. Kromě o něco málo větší spotřeby to má i jiné výhody. Tou je třeba rozjezd, na semaforu mě ještě nikdo nepředjel, když už někdo dojel a bylo poznat že se chce odpíchnout 1vní :D hi hi. Samozřejmně jsem to nezkoušel proti motorce, porschaku apod. :D prostě proti strojům kde můžete jet pomalu 80km/h na "1čku" :D . Ten nástup je strašné dobrej (srovnávám s Toyotou 2.0 benzín, manuál) a HLAVNĚ plynulej, nedochází tam k mini ztrátě mezi přeřazením, protože nohu držíte na plynu a težko se pak sundává :D (pokud nehrajete na spotřebu že). Ono pokud se stím člověk naučí jezdit, hlavně aby věděl kdy mu to auto podřadí a kdy zase zařadí není co řešit. No dost o AT převodovce já jí nikdy nemusel a tuším ty názory, ale tak každé auto musí mít něco co někomu vadí ne :D a doporučuji jedno na dva dny zkusit a jen tak nemluvit :) ja už bych neměl z5. Co se týče toho "ustřelování zadku" tak na suchu i na mokru jsem to ještě nečekaně nezažil. na suchu ani nezažiju, protože na origo BMW 17" hlíně mám obuté 225/45 + sportovní podvozek a zkrácené pružiny a auto drží jak přibyté !!! Počkejte to myslím ale smrtelně doslova a do písmene !!! ti co jezdí na tenčích 15" musí vedět o čem mluvím, začínal jsem pomalu a postupně jsem tomu do těch zatáček přidával a mírná vynášečka ve 140km/h není vůbec žádný problém a to tam byla ještě reserva jak sviňa, no už se těším do mostu na okruh. Jinak posilovač jedna báseň, krásně reáguje no prostě bomba ono jízdní vlastnosti je asi kapitola sama o sobě.

POPIS, SPOKOJENOST APOD.

Takže s autem jezdím cca za 8-10L záleží kde se pohybuju, nejsem ale ten co hraje na spotřebu a nekoupil jsem si trošku sportovní BMW do kterého chci nacpat prachy a udělat z nej lepší sporťák abych jezdil za 6L. S koupi jsem úplně nejvíc spokojený auto splňuje moje očekávání ve všech směrech a splnil jsem si sen o BMW sním už od malička a z bíle vrtule na modrém nebi nepřelítnu ani náhodou. Chtěl jsem šetřit na E46 m3 a když už teď mám staršího brášku z rodiny hned se mi bude šetřit líp :) Hlavně jsem fakt šťastný že patřím mezi členy vlastnící BMW protože kluci v mnichově opravdu umí. Změny které se na autě budou dít a to že budou budu postupně přidávat

P.S. Sry za chybi ale opravovat a číst to po sobě nebudu :-D

Silné stránky

- Jízdní vlastnosti
- posilovač řízení
- spolehlivost
- místo řidiče
- design a výbava na r.v.
- výhled
- JE TO BMW !!! :)

Slabé stránky

- ze zlodějů a škodolibích lidí strach nemám bydlím v RD (až na ty supermárkety no :( ale parkuju přes dvě a lidi s klíčema už hodl neuhlídate) jinak to slabá stránka určitě je !!

-místo na zadních sedačkách
-nelze sklopit zadní sedačku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

LGD GAZI OPAVA --> moooc doporučuji, na všem se dá domluvit, příjemné jednání, vystupování atd. a to jsem tam byl jen tak preventivně. Nakonec jsem vzal jen pár drobností a vyřešil pár věcí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě od velmi dobrého kamaráda takže si nemám na co stěžovat a hlavně jsem věděl do čeho jdu.

ÚPRAVY......

Takže momentálně na autě je:

* přední nárazník
* zadní nárazník
* křídlo
* laděný výfuk
* 17" BMW ALU + 225/45
* zatmavená zadní světla
* subwoofer
* zesilovač
* 2x inter. neonové osvětlení na nohy (vpředu)
* modrá barva

DODĚLÁ SE:

* rozpěrná tyč
* zadní brzdy
* výměna obou nárazníku za hezčí a kvalitnější
* po nárazníkach auto dostane nový dvoubarevný lak
* přečalounění inter. do kůže v barvě vozu
* přední čírá světla angel eyes + bi-xenony na černém pozadí
* výměna zrcátek za M3
* úprava motoru tu mám dvě varianty ta první, upravit dosavadní, protože je v dobrém stavu a nepotřebuji lítat s autem 300 atd. u nás není kde a to by bylo (K&N filtr + úprava sání, časování ventilu + chip, úprava tlaku paliva + další změny stímhle spojené [úprava převodovky na sport, brzdy apod.])

nebo

vyměnit agregát za 3.2jku z m3 a pak se pustit do úprav.

Motor budu řešit až jako poslední a je k tomu ještě daleko, uvidíme jak za tu dobu bude vypadat tenhle a třeba se mi pak bude lépe rozhodovat.

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…