Recenze
BMW řada 3 318i (E36)
Technické info
Přezdívka auta Báwo Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 83 / 85 * kroutící moment [Nm]: 162 / 165 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 / 11 * maximální rychlost [km/h]: 198 / 210 * počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5 / 9 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ka7even".
INFO
Takže, jedná se o podelně uložený 4 válec s 5ti stupňovou automatickou převodovkou. Náhon na zadní nápravu. Rozměry v mm: d 4433 x š 1698 x v 1393. Hmotnost: pohotovostní 1245kg, celková 1705kg. rozvor v mm: 2700. Počet míst: 5 (spíše 4)
INTERIER
Výbava vozu na rok 92/93 je velmi slušná, 2x nastavení př. sedaček ve 3 směrech, ABS, el. zrcátka + vyhřívání, rádion + dodělaný subwoofer a zesilovač, ukazatel aktuální spotřeby, světla s čočkou, hydraulické vzpěry kufru a kapoty, centrál + dálkové ovladání a další drobnosti. přední sedačky jsou docela dost povedené, na můj vkus pohodlné, dobře se mi vní sedí a hned jsem si našel vhodnou polohu pro řízení. Na zadních sedačkách už ale moc místa není pro 3 lidí určitě a pro 2 záleží jak sedí ti na předních sedačkách. Já mam třeba 180cm ale radši za volantem tak trochu "ležím" takže zamnou toho místa opravdu moc není, ale tam já nesedím :-D . Další vychytávkou je že celá palubovka je nakloněná k řidiči a působí to velmi dobrým dojem a ridič nemusí nic hledat, vše má krásně poruce. Středová konzole je taky velmi slušně na ty roky řešená a interier má můj obdiv i když je to už pár roků co auto sjelo z linky. Co se týče interiéru v rámci úprav, které na voze plánuju se dočká celej interier kompletního přečalounění do kůže + dodělání různých drobností.
EXTERIER
Jednoznačný design který nestárne a dodnes se za ním lidi otáčí. Exterier mám trochu v tuningové úpravě. Tj trošku přední nárazník, zadní nárazník, křídlo, zatmavená zadní světla. Auto je v modré barvě. Jen co mi ale dojdou dva nové nárazníky od riegru (přední a zadní) auto půjde pod nový dvoubarevný lak. Na dosavadním laku je pár oděrek a to na BMW nepřipadá v úvahu!!! Navíc prední nárazník a pár opravených věcí je teďka docela prasácky přestříkáno matně modrou barvou z dálky to nejde moc vidět ale vadí mi že to není hladoučké a že o tom vím :-D. Po laku na auto příjdou čiré angel eyes světla už i s bi-xenonama a nové chromové hydraulické vzpěry kapoty a kufru (těm dosavadním babičkám už se přece jen nechce, vypadá to že už jsou dávno po přechodu teď uuž spíš na odchodu :D ) Jinak design typicky dlouha baworácka kapota, krásné křivky, a celkem .......prostě BMW
MOTOR
Motor, za ten jsem dost rád protože znám docela jeho historii, škoda jen že to neni 2.5 :/ Auto má nalítané 122.000km teďka. Vzhled motoru odpovídá kilometrům. Jsem třetí majitel z jedné vesnice (obce) 1. byl profi kamioňák, takže byl pořád pryč a auto bylo občs jen tak na víkendy bych řekl, protože jsem ho viděl kousek od báráku imrvere zaparkované. 2. můj hooodně dobrý kamarád a ex obsoused a po společné dovolenéne jsem se domluvili na ceně a koupi(koupil si totiž novou 5tkovou řadu 530i model myslím E60) Vím jak se chová k autu a vím že když mi řekne co bylo měnené a kdy tak vím že je to pravda a tzn. že bylo měněno:
*rozvody + pumpa
*čepy
*baterka
*kapaliny + filtry (všechny)
*brzdy
Defacto jenom spotřebáky a aspoň je teď v brzké době nebudu muset řešit ja. V motorové části je docela hooodně místa toho jsem hned využil vzal hadru, připravky a pustil se do úklidu :) . Motor šlape jak hodinky, už i vím co mám čekat od toho automatu, takže paráda ale k tomu se dostanu níže. Jediný problém sem měl že mi stříkala voda z chladiče ale byl to jen prasklej odvzdušňovák na chladiči = nový ventil 50,-, destilka cca 50,- + samovýměna s odvzdušněním = oprava za 100vku a 15min času i s projetím :D
Jinak jsem nesmírně spokojený s autem jsem jel nejvíc 190km/h a to jsme byli v autě 3 neměl jsem zaplý Sport režim, navíc to bylo mírně z kopce a otáček mi tam cca ještě 500-600 zůstalo takže by to i šlo, ale měl jsem strach 1) nebyl jsem v autě sám !!! to hlavně !! 2) byla tma i když krásně rovná cesta X km a za 3) už sem tam v dáli viděl auto a to muselo jet tak 30km/h protože se ke mě přibližovalo světelnou rychlosti :D :D hi hi.
JIZDNI VLASTNOSTI
Woooow........ Myslím že tohle gesto by bohatě stačilo napsat a vystihlo by všechno co sem chtěl/chci napsat. Takže začal bych tou AT převodovkou, kterých jsem byl vždy odpůrce. Takže jedná se o 5ti stupňový automat s režimem SPORT, ECONOMY a MANUAL. Funkce manuál mi dovoli řadit 3 rychlostní stupně pod plynem pojnutím řadičky o schodek výš úpně ze spoda a pak ještě jednou. Tenhle režim budu hodně využívat v zimě, protože si budu moc přibrzďovat motorem, což určitě vítam, protože tyhle ročníky ještě neměli ESP a náhon na zadek na mokru a sněhu není žádná prdel, no teda je :-D ale v s určitou mírou a předvídavostí :) .Na automat jehož jsem byl odpůrce jsem si zvykl během 5min PŘISAHAM, během 5min sem si zvykl že levou nohu si můžu nechat uřezat a zvykl jsem si na maximální pohodlí, které AT nabízí. Kromě o něco málo větší spotřeby to má i jiné výhody. Tou je třeba rozjezd, na semaforu mě ještě nikdo nepředjel, když už někdo dojel a bylo poznat že se chce odpíchnout 1vní :D hi hi. Samozřejmně jsem to nezkoušel proti motorce, porschaku apod. :D prostě proti strojům kde můžete jet pomalu 80km/h na "1čku" :D . Ten nástup je strašné dobrej (srovnávám s Toyotou 2.0 benzín, manuál) a HLAVNĚ plynulej, nedochází tam k mini ztrátě mezi přeřazením, protože nohu držíte na plynu a težko se pak sundává :D (pokud nehrajete na spotřebu že). Ono pokud se stím člověk naučí jezdit, hlavně aby věděl kdy mu to auto podřadí a kdy zase zařadí není co řešit. No dost o AT převodovce já jí nikdy nemusel a tuším ty názory, ale tak každé auto musí mít něco co někomu vadí ne :D a doporučuji jedno na dva dny zkusit a jen tak nemluvit :) ja už bych neměl z5. Co se týče toho "ustřelování zadku" tak na suchu i na mokru jsem to ještě nečekaně nezažil. na suchu ani nezažiju, protože na origo BMW 17" hlíně mám obuté 225/45 + sportovní podvozek a zkrácené pružiny a auto drží jak přibyté !!! Počkejte to myslím ale smrtelně doslova a do písmene !!! ti co jezdí na tenčích 15" musí vedět o čem mluvím, začínal jsem pomalu a postupně jsem tomu do těch zatáček přidával a mírná vynášečka ve 140km/h není vůbec žádný problém a to tam byla ještě reserva jak sviňa, no už se těším do mostu na okruh. Jinak posilovač jedna báseň, krásně reáguje no prostě bomba ono jízdní vlastnosti je asi kapitola sama o sobě.
POPIS, SPOKOJENOST APOD.
Takže s autem jezdím cca za 8-10L záleží kde se pohybuju, nejsem ale ten co hraje na spotřebu a nekoupil jsem si trošku sportovní BMW do kterého chci nacpat prachy a udělat z nej lepší sporťák abych jezdil za 6L. S koupi jsem úplně nejvíc spokojený auto splňuje moje očekávání ve všech směrech a splnil jsem si sen o BMW sním už od malička a z bíle vrtule na modrém nebi nepřelítnu ani náhodou. Chtěl jsem šetřit na E46 m3 a když už teď mám staršího brášku z rodiny hned se mi bude šetřit líp :) Hlavně jsem fakt šťastný že patřím mezi členy vlastnící BMW protože kluci v mnichově opravdu umí. Změny které se na autě budou dít a to že budou budu postupně přidávat
P.S. Sry za chybi ale opravovat a číst to po sobě nebudu :-D
Silné stránky
- Jízdní vlastnosti
- posilovač řízení
- spolehlivost
- místo řidiče
- design a výbava na r.v.
- výhled
- JE TO BMW !!! :)
Slabé stránky
- ze zlodějů a škodolibích lidí strach nemám bydlím v RD (až na ty supermárkety no :( ale parkuju přes dvě a lidi s klíčema už hodl neuhlídate) jinak to slabá stránka určitě je !!
-místo na zadních sedačkách
-nelze sklopit zadní sedačku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
LGD GAZI OPAVA --> moooc doporučuji, na všem se dá domluvit, příjemné jednání, vystupování atd. a to jsem tam byl jen tak preventivně. Nakonec jsem vzal jen pár drobností a vyřešil pár věcí.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupě od velmi dobrého kamaráda takže si nemám na co stěžovat a hlavně jsem věděl do čeho jdu.
ÚPRAVY......
Takže momentálně na autě je:
* přední nárazník
* zadní nárazník
* křídlo
* laděný výfuk
* 17" BMW ALU + 225/45
* zatmavená zadní světla
* subwoofer
* zesilovač
* 2x inter. neonové osvětlení na nohy (vpředu)
* modrá barva
DODĚLÁ SE:
* rozpěrná tyč
* zadní brzdy
* výměna obou nárazníku za hezčí a kvalitnější
* po nárazníkach auto dostane nový dvoubarevný lak
* přečalounění inter. do kůže v barvě vozu
* přední čírá světla angel eyes + bi-xenony na černém pozadí
* výměna zrcátek za M3
* úprava motoru tu mám dvě varianty ta první, upravit dosavadní, protože je v dobrém stavu a nepotřebuji lítat s autem 300 atd. u nás není kde a to by bylo (K&N filtr + úprava sání, časování ventilu + chip, úprava tlaku paliva + další změny stímhle spojené [úprava převodovky na sport, brzdy apod.])
nebo
vyměnit agregát za 3.2jku z m3 a pak se pustit do úprav.
Motor budu řešit až jako poslední a je k tomu ještě daleko, uvidíme jak za tu dobu bude vypadat tenhle a třeba se mi pak bude lépe rozhodovat.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 318i (E36)
- opravy 29.04.2010 15:01
- Re: Re: tak nevim 12.11.2009 11:38
- Re: barva + UPRAVY 12.11.2009 11:32
- barva ?? 06.10.2009 21:19 Qido
- Re: Re: tak nevim 21.09.2009 10:32
- Re: tak nevim 16.09.2009 15:08
- Re: Dobrý... 14.09.2009 10:50 karfiol
- Re: tak nevim 14.09.2009 09:30
- tak nevim 12.09.2009 13:24 Garfielld
- Re: Křídlo, barva A gumy 12.09.2009 11:22 Johnny_P
- hh 12.09.2009 09:29
- Křídlo, barva A gumy 12.09.2009 09:28
- Re: Proč to křídlo.. 11.09.2009 20:25
- Dobrý... 11.09.2009 20:23
- 318 11.09.2009 20:08 320si
- Re: Re: . 11.09.2009 18:45
- DIky :) 11.09.2009 16:32
- Re: . 11.09.2009 16:10 Chobot
- . 11.09.2009 15:57 Ondřej Šámal
- Proč to křídlo.. 11.09.2009 15:46 Mira328i
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé