Recenze
Technické info
Přezdívka auta Alfonz Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1712 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "daVedette".
Alfonz pochází odněkud z Německa, ke mě se dostal přes známého z Prahy. Při koupy mě zaujal celkovým stavem, celý interiér byl úžasně zachovalý a při zkušební jízdě bylo vše taky v pořádku, akorát trocha hnily prahy a kastle kolem víčka nádrže, ale to je problém každé "třiatřicítky". Tak bylo rozhodnuto.
Zdaleka se nejedná o první "třiatřicítku" v naší rodině, můj otec si pořídil první v roce 97 a používal ji jako služební auto. Koupil ji když měla 90.000km a za 4 roky s ní nalítal necelých 180.000km. Mohli sme ji mít ještě dýl, kdyby otec trochu nepřecenil své síly a nevyletěl ze zatáčky. Vyvázl sice s malým škrábancem, ale protože šel přes střechu, Alfice na tom byla o poznání hůř:-(
Protože se auto velice osvěčilo, spolehlivostí a jízdnímy vlastnostmi, tak sme neváhali a koupili druhou, taky 1.7 boxera, ale tentokrát s 16 ventily (+35 koní bylo znát). No moc sme si jich neužili a asi po dvou tisících kilometrech přestal chodit čtvrtý válec, to sme se snažili vyřešit výměnou svíček, ale vůbec to nepomohlo a když motor začal chodit pouze na dva, tak sme na auto nalepili obrovskou ceduli "Na prodej" a podařilo se nám auto prodat na náhradní díly za celkem slušnou cenu. Přece jenom mít v domě jednu pojízdnou Alfu a dvě na náhradní díly bylo zbytečné:-)
Sice se nám do Alfy už do třetice moc nechtělo, ale když sme objevili tuto "třiatřicítku", tak sme na veškeré nepříjemnosti rychle zapoměli. Auto první měsíc šlapalo jako hodinky, ale po měsíci se mi stala celkem docela hororová příhoda. Vracel sem se takhle za tmy domů, poslouchal rádio, pohoda klídek a když sem míjel protijedoucí auto a chtěl sem ztlumit dálkovky, tak mi najednou zhaslo veškeré osvětlení plus všechny kontrolky vevnitř auta. Takový šok bych nikomu nepřál zažít a myslím, že ten co mě míjel se taky asi trochu lekl. Hned ten víkend sme s otcem šli hledat příčinu a stačilo jen projít elektriku a našli sme poškozenej kábl. Ten sme vyměnili za kábl z první alfice a světla už zatím nezhasli.
Časem nám začly zhasínat zadní brzdové, ale i obrysové světla. Nejdřív to nebylo nějak často, no později přestaly svítit úplně. Zvláštní bylo, že se to stávalo jenom když bylo venku opravdu horko. Za závadou stála neodborná montáž střešního okna, které si nechal předchozí majitel nainstalovat v nějakém neautorizovaném servisu, nebo to snad dělal sám, bůh ví. Když se šíbr sroloval na doraz, tak skřípl kabel od elektriky, která je vedena střechou. Proto nám zadek nesvítil jenom když bylo horko a my měli otevřený šíbr:-) Výměna byla opět provedena ze zásob náhradních dílů z předchozí Alfice.
Asi po roce a půl začala alfice po sobě zanechávat loužičky oleje a tak byla další porucha na světě. Jednalo se o porušené těsnění posilovače řízení. Než vyměnit jen těsnění a čekat jestli bude vše v pořádku, tak sme raději vyměnili celý posilovač řízení, který se nám stejně válel v garáží z první Alfice. Nevim jestli s tím má někdo z Vás nějaké zkušenosti, ale jednalo se o nejnáročnější opravu co byla na autě prováděna. Posilovač totiž nechtěl jít vůbec ven, ale po tří hodinovým odstrojování zavazejících součástek a neuvěřitelném nadávání, se nám podařilo posilovač vytáhnout. Naštěstí zpátky šel sám a dobrovolně:-)
Silné stránky
-zážitek z každé jízdy
-ve své třídě největší kufr (přes 400l)
-individuální design
-je jich u nás málo
- spotřeba (7-8l na 100km)
- spolehlivost
Slabé stránky
-za studena nemá pravidelný chod
-pověst auta
-obrovský volant:-)
-koroze
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
za tři roky každodenního používání sme se naštěstí do servisu nemuseli ani jednou podívat, když nepočítám výměnu zimních gum za letní, všechny problémy byly odstraněny u nás v garáži
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
jak sem zmínil výše, auto mi sehnal známý přes inzerát, vše bylo v pořádku
Tuning
u tohoto auta není potřeba žádný tuning, auto se Vám bud líbí, nebo nelíbí. Já si ho zamiloval na první pohled a proto není třeba nic dodávat, akorát že se každou zimu těším až příjde léto a budu moct vyměnit plecháče za krásné tovární hliníkové disky.
Novinky v recenzi
Fotečky
fotečky budou hned jak venku bude trošičku hezčí počasí:-)zatim alespon nahrávám ilustrační foto, moje Alfička je téměř identická, jen jezdí na jiných kolech. Jo a dopsal sem pár zážitků s Alfonzem, abyste o nás dvou taky něco věděli:-)
Další vozy značky Alfa Romeo
-
Alfa Romeo 33 (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2010 2210 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Alfa Romeo 75 (1990) Majitel: fan.mj
Přidáno: 10.3.2016 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Alfa Romeo MiTo (2013) Majitel: michalmarek
Přidáno: 4.9.2013 1510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 147 (2001) Majitel: Tom-Si
Přidáno: 8.4.2008 12510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé