Recenze
Škoda 1203 (pohřební)
Technické info
Přezdívka auta Habran Rok výroby 1975 Koupeno ojeté palivo: benzin počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní
Popis vozu
Habran je samozřejmě od slova havran, ovšem s dětskou výslovností. Jak jste určitě poznali, je to pohřební dvanácettroska, s rokem výroby někde mezi 1970 a 1980. Má kšilt nad oknem, kulaté oči a blikny, nemá stupačky pode dveřmi a ty hranaté nárazníky na ní nepatří. Co jí chybí je motor a bohužel i papíry, takže se nedají dohledat detaily z její historie. Vydražil jsem jí na Aukru za čtyřku, stála v Mníšku pod Brdy, pod jehož městským úřadem pravděpodobně celý život sloužila (má to napsáno na dveřích). A je to SKUTEČNĚ plnokrevný pohřebák, žádná přebarvená sanitka.
Výbava je následující:
-dvoje vyšupovací máry, čili pojme dvě rakve vedle sebe
-smradutěsná přepážka (když jsou pasažéři vzadu moc dlouho a je vedro)
-špacírkvalt (redukční převodovka, která redukuje převod do pomala, aby se dalo jet pochodovou rychlostí a báby ve smutečním průvodu nemusely za autem běhat)
-háky na věnce (4ks)
-pískovaná okna, aby nebožtíci nečuměli ven.
Stav Habrana je sice ne úplně dobrý, ale na takhle starou užitkovou trosku to není žádná katastrofa. Kastle je shnilá na obvyklých místech (prahy, přední rohy karoserie), kupodivu podlaha je docela zdravá. Interiér vepředu je vybydlený, do sedaček chcaly myši a zřejmě nejen ony, strop je rozpáraný, chybí budíky. Vzadu to celkem jde, máry se šoupou jak mají, tapecíra celkem ujdou. Řizení je kupodivu v pořádku, převodovka je čtyřkvalt, ale kvůli absenci motoru zatím nebylo jak jí vyzkoušet. Redukce se řadí pákou vedle sedačky řidiče.
Habran půjde do renovace, ale až příští zimu. Letošní bychom měli dělat ještě jednu sanitku, podobnou Ině.
Silné stránky
Charisma
Slabé stránky
Všecko ostatní
Novinky v recenzi
Kupa dílů z auto.cz
Woody-alien z moje.auto.cz nám daroval fůru dílů na 1203ky. Byla toho plná dodávka (viz fotka). Tímto bych mu chtěl veřejně vyjádřit poděkování, určitě to pomůže Habranovi, který čeká na renovaci.
Podlaha
Dneska jsem strávil asi pět hodin broušením levé strany podvozku. Příšerná práce s flexou, plný obličej a vlasy rzi, asfaltu a dalšího bordelu. A to je teprve začátek.
Vytažení z kopřiv
Dneska jsme se konečně rozhoupali a po dlouhé době vytáhli pohřebáka z kopřiv. Stálo nás to spoustu úsilí a šíbování s šesti nepojízdnými auty, ale povedlo se. Naložili jsme ho na vlek a odvezli ho ke kamarádovi, který by se měl pokusit ho zpojízdnit. Znamená to implantovat motor s převodovkou a zprovoznit elektriku. Motor byla koule mazutu, hodinu nám zabralo jen ho očistit. Ale první krok jsme učinili a teď by se to snad mohlo trochu pohnout.
První role?
Habran dneska dostal nabídku k filmování, což je velmi překvapivé, vzhledem k tomu, že ho nikde neinzerujeme a že je nepojízdný. Uvidíme.
Engine
Takže už se nám dílečky pomalu slejzají, sehnali jsme výfuk, funglovou 4kvaltovou převodovku a hlavně co? Hlavně motor! Je to patnáctka, a to je asi trochu hřích, protože "chcíplá" dvanáctka by byla k pohřebáku možná stylovější. No ale aspoň v tom nechcípnem my, když se budem snažit někam dojet. Takže v létě by měl Habran opět vrčet!
PF 2010
Přidáno PFko.
Dvě nové fotky
plus jsme zjistili pěkný automatický tuning: když se naleje do kabiny na podlahu třicet litrů vody, tak samovolně beze zbytku vyteče dírami v předních rozích karoserie.
První dekontaminace
Rozhodli jsme se auto trochu vyčistit, byl v něm příšerný bordel, bo jezdilo do lesa pro dříví. Takže jsme ho vymetli, vystříkali wapkou zvenčí i zevnitř, vydrhli hadrem s desinfekcí a pak.... pak se stalo něco PŘÍŠERNÉHO! Vlezl jsem do kabiny (byla už tma), ozvalo se křupnutí a pak jsme už jenom blili. Vyvalil se totiž tak příšerný hnilobný puch, že se nám srolovaly fusekle a nosní dírky vyhořely. Mysleli jsme, že je někde nějaký zapomenutý kus staré mrtvoly, ale skutečnost byla prozaičtější: ve starém hadru na podlaze byl stoletý pukavec a já ho rozšlápnul. Další drhnutí, vystříkání, vydesinfikovaní, umytí jarem atd. trvalo další hodinu.
Přidat názorDiskuse: Škoda 1203 (pohřební)
- Re: Š 1203 21.03.2017 23:16 maty.burian
- pobavilo :-) 21.04.2013 23:26 roox
- Re: Zaujimave auto 30.12.2010 23:48 Stejsn
- Zaujimave auto 25.11.2010 23:02 mvdr
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Š 1203 20.05.2010 23:11
- Re: Re: Re: Re: Re: Š 1203 18.05.2010 21:26 Stejsn
- Re: Re: Re: Re: Š 1203 18.05.2010 20:20
- Re: Re: Re: Š 1203 11.05.2010 21:23 Stejsn
- Re: Re: Š 1203 07.05.2010 00:11
- Re: Re: Š 1203 07.05.2010 00:08
- Re: Š 1203 04.05.2010 10:50 Stejsn
- Re: Š 1203 03.05.2010 01:16 white label
- Š 1203 02.05.2010 19:28
- Pěkná PF 2010 20.12.2009 01:07 FRPE
- Re: Dobrá práce.. 06.12.2009 15:38 Stejsn
- Dobrá práce.. 05.12.2009 15:06 miroussm
- wow 05.12.2009 08:15 salazar
- Carramba 04.12.2009 13:51 Sepp
- Re: Palec nahoru 04.12.2009 07:46 Stejsn
- Palec nahoru 03.12.2009 22:28 Ondřej Šámal
- re 03.12.2009 21:09 sportivo
- Raritka 03.12.2009 20:56 pumpkin
- Re: Re: boží kára 03.12.2009 11:50 Martin_Happy
- Re: ty vole 03.12.2009 11:08 Stejsn
- ty vole 03.12.2009 09:42 JirkaS
- Re: tak 03.12.2009 00:44 Sysoj Psojič
- Re: Re: Než tu 1203 ... 02.12.2009 22:07 FRPE
- Re: Než tu 1203 ... 02.12.2009 21:43 Stejsn
- LAHODA! 02.12.2009 21:39
- Než tu 1203 ... 02.12.2009 19:59 FRPE
Další vozy Škoda 1203
-
Škoda 1203 (1981) Majitel: Stejsn
Přidáno: 29.1.2009 499 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2010 66 Majitel 9.03 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1994) Majitel: lorenzlubos
Přidáno: 20.2.2007 377 Majitel 8.72 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.7.2011 169 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.6.2010 310 Majitel 6.67 Uživatelé