Recenze
Technické info
Přezdívka auta Babča Rok výroby 1988 Koupeno ojeté palivo: LPG počet válců: 4 objem [cm3]: 1200 maximální rychlost [km/h]: 120 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tweetyna".
Auto jsem sháněla z recese několik let. Vzhledem k tomu, v jaké době se tyto auta vyráběla (když pominu, že se vlastně vyrábí dodnes) a jakou funkci splňovala, se těžko shánělo auto, které nemá víc rzi než plechu a je plně pojízdné a s technickou.
Svoje požadavky jsem navíc zvýšila o to, že se musí jednat o celoprosklenou verzi (takové jsou například sanitky).
Po letech se objevila. Byla přesně taková, jakou jsem sháněla. Majitel byl zarytý "troskař" takže i když fungovala jako pracovní auto, byla ve velmi dobrém stavu. Rzi jsme i po kompletním rozebrání interiéru našli opravdu minimum (kdyby všechny auta měli jen takhle málo děr, silnice by byly mnohem bezpečnější :)) )
Brzdy jsou u 1203 legendární, takže při prvním zabrždění jsem jako spolujezdec doslova spadla ze sedačky :D a motor naskočil bez potíží okamžitě.
Auto je na plyn, takže jeho spotřeba je velmi příznivá a mile mě překvapila.
Velmi pružný podvozek jsem vyzkoušela ve chvíli kdy jsem při průjezdu městem přehlédla retardér. Přestože jsem jela přibližně 30kou, takový let jsem ještě nezažila :D
Měřím něco málo přes metrpade takže mě velmi mile překvapilo zjistění, že ani v tomto autě nemám problémy s řízením a dosáhnutím na pedály :) i když přiznávám že nastoupení mi trochu problémy dělá, ale je to spíše tvarem nástupní plochy než výškou.
Maximální ryclost nám zatím předvedla 120km/h, ale byloo na plyn, takže na benzín nám možná předvede i 125, to se ještě uvidí. Motor si na plyn po letech už natolik zvykl, že přepnutí na benzín mu dělá trochu problém, ale povětšinou neni duvod to dělat.
Když už jsme u motoru, přiznám se, že mě překvapilo, že motor, přestože je vlastně v kabině hned vedle řidiče jen pod slabým krytem z buhvičeho, potaženého koženkou, tak není problém ani s teplem ani s unikajícím výfukovým plynem do kabiny, to je moc příjemné zjistění :)
V současné době je auto uvnitř rozebrané a čeká ho odstrojení podvozku a motoru aby proběhla generálka.
Motor čeká pouze vzheldová úprava (lakování a leštění), podvozek by měl být vyměněn nebo aspon upraven aby auto bylo sníženo. Interier bude přečalouněn a vzhledem k tomu, že s jiným svým autem jezdím po soutežích (tuningCup, Show&Shine apod.) bdue i úprava tohoto auta přizpůsobena k takovým hrátkám. Zvenku jí čeká pouze lak, snížení a kola, protože bastlit 1203 tuningem se mi příliš nezamlouvá. Interier je pro zatím velkým tajemstvím, protože není zcela jisté jak moc se mi podaří přizpusobit ho plánum.
Pokud se nestane nic nepředpokládaného (jakože to se při přestavbách děje pokaždé bohužel) měla by kompletně vyjet behem sezony 2011. Snad.
Silné stránky
Brzdy - zabrzdí kdykoliv, kdekoliv, téměř na místě.. i když to někdy může stát přítomné jezdce a spolujezdce zuby :)
Slabé stránky
Udržení na silnici - přestože jsem na jízdu starými auty v ruzných stavech v celku zvyklá,udržet toto auto v jednom pruhu je někdy psychicky hodně náročné. První auto u kterého jsem si řízením neodpočinula :)
Další vozy Škoda 1203
-
Škoda 1203 (1975) Majitel: Stejsn
Přidáno: 30.11.2009 591 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1981) Majitel: Stejsn
Přidáno: 29.1.2009 499 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1994) Majitel: lorenzlubos
Přidáno: 20.2.2007 377 Majitel 8.72 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.7.2011 169 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Škoda 1203 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.6.2010 310 Majitel 6.67 Uživatelé