Recenze
Technické info
Přezdívka auta Gedžitka Rok výroby 1982 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 55 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední
Popis vozu
Hledal jsem auto pro přítulku, která měla čerstvě noty. Něco na otřískání, čili pokud možno malé, levné a oplastované ze všech stran. F127 Mk3 byla pro tento účel ideální volba. Chtěl jsem vzhledem k předpokládanému užívání tu nejslabší verzi, shodou okolností jsem ale narazil na vrchol této modelové řady a tou je verze Sport se 75 koníky. Bylo to v bazaru u Rakovníka, koupil jsem ho tam za 6 tisíc, slečna ho dostala k svátku. Celkově to bylo na pohled zachovalé auto, koroze nebylo moc (vidět byla kolem předního a zadního okna, jinak to bylo v pohodě, interiér byl pěkný, lak jen na rozleštění. Motor taky chytnul, neklepal a nic podezřelého nenaznačoval. Že zdání klamalo se ukázalo později. Dovezli jsme ho domů, napulírovali, předali a pak v podstatě jeho kariéra skončila. Po ujetí cca 300 kilometrů od koupě se bez varování z ničehonic rozsvítila kontrolka oleje, tlak spadnul na nulu a z prvního výletu se auto vrátilo na laně. Rozebrali jsme půlku motoru (a že to jde u stěstnané nabušené 127ky opravdu špatně, na to vemte jed) a závadu jsme nenašli. Olejové čerpadlo bylo v pořádku, čidlo tlaku oleje jsme vyměnili, stejně tak jsme prolezli vedení tlakoměru a kontrolky a nic. Auto buď mazalo a dělalo si z nás srandu, nebo nemazalo (i když olej na ventilech cákal). Se svítící kontrolkou a mrtvým budíkem ovšem bylo o strach jezdit. Navíc ještě se do toho přidal problém s volnoběhem, který lítal v rozmezí 1000 otáček a to i po výměně karburátoru. Chcípalo to za jízdy i při stání. Tohle všecko bohužel rozhodlo a auto šlo nakonec z domu, protože pro holku - začátečníka bylo naprosto nepoužitelné.
Silné stránky
Motor, když ještě jel, tak byl neuvěřitelný. Táhnul odspoda a maličkému autíčku dával razanci rakety. Navíc malý sportovní volant s tlustým věncem umožňoval dobré ovládání a i výhled byl dobrý. Celkově je interiér velice útulný.
Slabé stránky
Motor tohohle konkrétního kousku byl prostě v prdeli. Od původního majitele jsme sice dostali druhý motor, ovšem neznámých vlastností a než ho měnit, radši jsme to vzdali a káru prodali i s ním. Dlužno ještě dodat, že k dalšímu majiteli (provozovateli F127 vrakoviště v Pardubicích) sporkta už ani nedojela, kus cesty před cílem jí shořela spojka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy na motoru - ke všemu je šíleně špatný přístup díky stísněnosti a nahuštěnosti.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bazar nám celkem nic moc nezatajoval, auto tam bylo v komisi, ale majitel mlžil teda dost. Ale zas co bych chtěl od auta za šestku, že.
Dodatek
Nehodnotím Fiat 127 jako takový, jen tohle konrétní auto, se kterým jsem si teda naběhl. Docela bych se i k MK3 Sport vrátil, ale to už bych hledal asi trochu jinde...
Další vozy značky Fiat
-
Fiat 127 (1975) Majitel: kuncik
Přidáno: 31.1.2011 2410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Fiat 127 (1975) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.8.2007 010 Majitel 8.93 Uživatelé
-
Fiat 127 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.5.2007 27 Majitel 7.80 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat 500 (1971) Majitel: tomike
Přidáno: 18.11.2008 8710 Majitel 9.93 Uživatelé