Recenze
Technické info
Přezdívka auta Zafirka Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.7 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 645 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "nodan".
O velkém autě typu MPV jsem snil již delší dobu. Zhruba před rokem jsem chtěl kupovat Ford Focus C-Max 1.6 TDCI, ale přeci jen toto auto nesplňovalo moje představy o prostorném vozu (mimochodem manželce se líbil moc). Jelikož jsem obyčejný smrtelník, který auto nebude odepisovat z nákladů a leasing se mi nezdál příliš výhodný, dal jsem si strop 350.000 Kč a max 3 roky stáří. V této cenové hladině se nabízel Citroen Picasso, Ford Focus C-MAX, VW Touran, Mazda 5 a Opel Zafira. Je tedy pravda, že když jsem Zafiru kupoval, nabízel mi dovozce aut moc krásnou Toyotu Avensis Verso 2.0 za 350k, ale unáhlené rozhodnutí bylo to poslední, které jsem chtěl udělat.
Představy o "skoro" novém autě však rychle vzali za své. Koupil jsem Opela Zafiru ve výbavě Enjoy, rok výroby 05/2006 dovoz z Francie po leasingu za velmi slušných 324.000 Kč. Člověk při koupi auta si často vysní neponičený vůz, jakoby právě vyjetý z továrny. Vždyť bude jen pár měsíců starý. Je tedy pravda že vůz po vyjetí z myčky vypadal kouzelně, ale stav interiéru mě zklamal. Potahy na sedadlech v Opelu nejsou zrovna kvalitní, takže hned jsem viděl kazy (zatrhanou látku). Doslova mě uzemnil stav ovládání audio systému na volantu. Kolečko bylo úplně vydřené až na gumový váleček (jak tohle mohl někdo udělat za dva roky?) Je tedy pravda, že auto mělo nalítáno slušných 125000 km a zřejmě sloužilo jako služební, ale i tak mě to dost překvapilo. Aspoň, že v autě bylo slušné audio dokonce s navigací (Rádio CD 70 NAVI), které k mé spokojenosti přehrává i mp3 soubory. Bohužel klimatizace byla pouze ruční (ikdyž nejsem moc velký fanda zimy ve voze), nechám se překvapit jak bude sloužit.
Doslova šok mě fakt čekal, když jsem zjistil, že poměrně slušně vybavená Zafira (ESP, ABS, 6x ARB, Tempomat, NAVI) nemá palubní počítač. No tak to teda opravdu nechápu. Dneska skoro samozřejmost. Prodejce se dokonce pozastavoval, že tento můj požadavek je banalita. Vždyť daleko důležitější je přece tempomat! No pro mě teda ne...
Bohužel ihned po příjezdu domů a předání auta do autorizovaného servisu Opel se začínali dít věci. V první řadě začal zlobit alternátor (drobnost za 18.000 Kč). Naštěstí se jednalo pouze o diody, tudíž oprava šikovným autolektrikářem nepřesáhla cenu 4.000 Kč. Dále začal systém hlásit poruchu na žhavení. Svíčka stojí cca 590 Kč, ale když už, tak vyměním všechny čtyři, ne? Nechápu jak je to možné, ale jak mohou být po dvou letech "vyčerpané" tlumiče na zvedání pátých dveří??? Po přebrání vozu po opravě alternátoru, na mě dva dny poté začala svítit Inspekce do 1000 km, přestože auto bylo na servisce před 5000 km. Dále začala problikávat kontrolka na chybu v elektrice. Mno a to už je skoro vše. Auto mám dnes přesně týden a závad je docela dost, nemyslíte?
Takže mám další zkušenosti. Jelikož je to můj první diesel, jsem z dosti věcí dost překvapený. Blikající kontrolka na žhavení, kterou jsem měl za chybu na svíčkách, byl zcela jiný problém - jednalo se o zanesený filtr pevných částic v katalyzátoru (dle servisu na 112 procent). Oprava byla jednoduchá - jízda s více vytočeným motorem cca 30 km a došlo k vypálení zanešeného fitru. Kontrolka žhavení opravdu zhasla.
Co mě opravdu dostalo a rád bych Vás na to všechny upozornil jsou moje "litá" kola. Já bláhový si myslel jaké že to mám pěkné elektrony a až když jsem si chtěl koupit plecháče se zimníma gumama mi v servisu řekli, že mám plechové disky s plastovými poklicemi ve tvaru elektronů. Schválně se podívejte na fotografie. Nikdo to nepoznal. Plechový disk je ve tvaru pětipaprsku schovaný pod plastovým krytem. No tak to je bomba. Auto jsem samozřejmě kupoval s tím, že to jsou elektrony.
Silné stránky
Prostornost, ovládání vozu, dílenské zpracování.
Slabé stránky
Alternátor, žhavící svíčky, tlumiče na zvedání pátých dveří.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Oprava alternátoru. Svíčky jsem zatím neměnil.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nestěžuji si, možná trochu větší ochota při komunikaci o voze by nevadila...
Novinky v recenzi
Problém se řídící jednotkou???
Tak si myslím, že jsem koupil zajíce v pytli. V zimě mě překvapilo jak málo stačí aby Vám zamrzla nafta - tzn. cca -12 stupňů a ráno už jsem to nenakopnul. Aspoň vím, že aditivum k něčemu je. Každopádně sehnat garáž na rozmrazení byla docela fuška ;).
Ale to hlavní co se s Vámi chci podělit je problém s řídící jednotkou. Začala mi svítit kontrolka na diagnostiku - a v Opelu mi řekli - závada P0560 - Nízká vstupní úroveň systémového napětí. Jo a jen tak mimochodem, že mi doporučujou vyměnit celou řídící jednotku - za slušivých 36.000,- Kč. To je teda bomba u necelý 3 roky starýho auta. Zkouším hledat nějakou alternativu, budu-li vědět něco víc, zase sem písnu.
Přidat názorDiskuse: Opel Zafira Enjoy 1.9 CDI 16V (AC)
- Já jen 03.04.2009 12:03 Chobot
- Re: ... 30.08.2008 21:42
- Re: Grandscenic 30.08.2008 21:39
- Re: Re: Re: palubni pocitac 30.08.2008 21:16
- ... 29.08.2008 23:57 Lubosss1
- Grandscenic 29.08.2008 12:50 lazak.
- Re: Re: palubni pocitac 29.08.2008 11:13 Filip .
- Re: palubni pocitac 28.08.2008 21:45
- palubni pocitac 28.08.2008 21:23
- pěkná 28.08.2008 17:55
Další vozy Opel Zafira
-
Opel Zafira (2007) Majitel: dokina
Přidáno: 27.3.2011 189 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: IJK
Přidáno: 21.7.2007 819 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.5.2009 269 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.8.2008 510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Zafira (2010) Majitel: Stefič
Přidáno: 28.7.2010 2210 Majitel 9.62 Uživatelé