Recenze
Opel Zafira model 2011
Technické info
Přezdívka auta nedávam Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:11600 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Při výběru auta jsem mel v hledáčku Hondu Accord, Mazdu 5 a 6, Mondeo a Superb. Vše pochopitelně kombi. Projel jsem Accord a tohle auto mi vyloženě nesedělo. Poloha řidiče je za volantem taková zvláštní. Připadalo mi, že sedím na podlaze. A namám si kam dát levou ruku, protože hrana okna je příliš vysoko. Mondeo bylo v požadované výbavě moc drahé. Superb byl cenově dostupný jen s motorem 1,4 TSI. Já chtěl 1,8 TSI a to už bylo cenově mimo dostřel. Mazda 5 mi neseděla. Je to spíš laděné na komfort. Já hledal rovnováhu mezi komfortem a mezi schopností "řezat zatáčky". Když jsem si byl projet Zafiru, bylo rozhodnuto.
Model 2011:
Takže celkem výrazne výrobce zvětšil zpětná zrcátka. Ve starším modelu byla opravdu malá a moc toho vidět nebylo. Často bylo autu vytýkáno ovládání blinkrů při "trojbliku". Ovládání je nyní upraveno tak, že po stisknutí páčky je přechod mezi trojblikem a stálým blikáním znatelný. Zvuková signalizace je ale stále slabá. Pokud jedete rychle a máte zapnuté rádio, signalizaci neslyšíte.
Jízdní vlastnosti:
Výborné. Tedy pochopitelně je třeba vzít v úvahu typ auta. Jedná se o MPV s hmotností 1500kg. Auto není stavěné na skřípání pneumatik v zatáčce, nicméně lze s ním jezdit velice svižně. Karoserie je celkem vysoká, ale při ostřejší jízdě se auto téměř nenaklání a sedí jako přikované. Tlumení je trochu tvrdší ovšem nikoli nepohodlné. Jízdní vlastnosti naloženého auta se proti prázdnému nijak zvlášť nemění.
Řazení je krátké a přesné. Je ale vidět, že motor a převodovka je už starší konstrukce a autu by slušela šestka.
Motor:
Výkon slušný. Není to sice trhač asfaltu, ale zrychlení celkem dostatečné. Po přesednutí ze služební Fábie TSI je trochu cítit, že motor se musí tahat s podstatně větší záteží a zvlášť za studena je jízda velmi vláčná. Po zahřátí se ale auto probudí. Testoval jsem ochotu motoru jít do otáček a na trojku jsem ho v pohodě vytočil na 120 km/h do mírného kopce. Takže ani vyjetí od benzínky na dálnici nedělá autu problém. Řekl bych, že tato motorizace je naprosto optimální pro řidiče s nájezdem kolem 20.000 km ročně s výkonem optimálním pro velikost auta. Kdo ovšem chce na světlech oslňovat skřípotem pneumatik při rozjezdu, ať raději sáhne po naftě.
Variabilita a kvalita interiéru:
Zavazadlový prostor dostatečný pro rodinu se dvěma dětmi. Díky vysoké kastli lze dozadu narvat neuvěitelné množství krámů. Zadní sedadlo lze posouvat podle potřeby. Do roviny ale sedadla složit nejdou. Složení druhé řady sedadel je řešeno tak, že se zvedne sedák vertikálně nahoru a celá zadní řada se posune dopředu až za sedadla řidiče. Co vidím jako problém je to, že auto je deklarováno jako sedmi místé. Reálně ale prostřední sedadlo v zadní řadě je jen nouzovka. Pokud tedy má někdo 2 menší děti, pak na zadní sedadla přimontuje 2 sedačky, ale manželka si tam už nesedne. Respektive sedne, ale musí být štíhlá a drobná. Stejně to ale pohodlné není.
Interiér působí hodnotně. V porovnání s O2 ve verzi Ambiente jsem si připadal v Opelu o třídu výš. Jedíné co mě mrzí, že není odkládací místo pro 2 kelímky nebo lahve v prostoru u řidiče. Je tam díra jen pro jednoho. Ergonomicky je auto řešeno výborně. V první chvílijsem měl problém s ovládáním tempomatu, ale zvykl jsem si poměrně rychle. Kvalita sedadel je opět v porovnání s O2 (měl jsem ji jako služební) opět o několik tříd výš. Nechápu podle čeho soudruzi v MB tvarovali opěradla. Asi podle pytle brambor...
Nadstandardní výbava
-bixenony natáčecí
-ESP
-vyhřívání předních sedaček
-litá kola 17"
-polokožené čalounění
-parkovací asistent vpředu i vzadu
Silné stránky
Velmi dobré jsou bixenony s funkcí AFL. Při jízdě na klikatých silnicích je naprosto parádní, že světla svítí na silnici do zatáčky a ne někam do křoví. Je to sice 32000 navíc, ale vyplatí se to. Nikdy předtím jsem xenony neměl a teď už bych auto bez nich nechtěl.
Kola mám 17". Vypadá to úžasně, ale cena pneu taktéž. To už musí každý zvolit sám.
Interiér byl vylepšen tak, že přístrojová deska je v černém lesklém plastu. Dříve bylo jen u verze Cosmo. Opět to vypadá pškně, ale doporučuji stále vozit hadr. Dost se to upatlá a je na tom vidět prach.
Slabé stránky
Zjistil jsem, že ve zpětných zrcátkách je velmi špatně vidět na zadní hrany auta. Couvání je tedy značně intuitivní. U takhle velkého auta je to celkem problém. Navíc všechny ochranné lišty jsou v laku, takže i malé ťuknutí bude vidět. Osobně mám parkovací asistent a vřele ho doporučuji. Aspoň dozadu.
Spotřeba také není zrovna malá. Momentálně kombinovaně 8,7. Po městě to ale pod 10 snad ani stlačit nejde.
A-sloupek je velice silný a značně zhoršuje výhled kolmo vlevo. Při odbočování je třeba zvýšená pozornost. Hlavně na chodce. Mrvý úhel je fakt velký.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v německu. Vyplatilo se mi to asi o 50.000,- Za stejnou cenu jsem získal ještě kožené čalounění, parkovací asistent vpředu i vzadu a ještě pár blbostí. Komunikace celkem problematická, protože prodejce mluví jen německy. Já pochopitelně ne. Takže začala tahanice o DPH. Němec nechtel auto prodat bez daně, tak jsem musel využít služeb daňového poradce pro Německo. A vyplatilo se. POZOR - neplatit v D DPH. Při prodeji do jiné země EU je zboží osvobozeno od daně. Takže pokud DPH zaplatíte, tak při požadavku na vrácení bude žádost němci zamítnuta a budete muset stejně daň zaplatit v čechách znovu. Pokud prodejce nechce prodat bez daně, jděte pryč.
Novinky v recenzi
A máme tu zimu
sníh, mráz...Jízda na sněhu naprosto v klidu. Zafira má spešl tlačítko na vyhřívání předního skla. Takže ráno přijdu k auto, nakopnu ho, zapnu vyhřívání sedaček, rozmrazování a za 5 minut jedu. S bohem škrabko... Kombinace nových pneu a elektroniky dělá projíždění zatáček plných sněhu velice příjemným. Chtěl jsem to nějak dostat pro zábavu do smyku, ale nejde to...Líbi se mi, že ESP uabírá opravdu až v krizických situacích a nekecá mi do toho skoro pořád
Zase pár dalších poznatků
Auto má nyní najeto 8000km. Na ovládání tempomatu si lze snadno zvyknout. Objevil jsem, že indikace nedostatku vody v odstřikovačích se zobrazí až ve chvíli, kdy už jede čerpadlo nasucho. Chtělo by to tu hlášku trochu dříve.
Proběhly už dva testy sedmi místné varianty. Celkem v pohodě si do třetí řady sedadel sedne osoba 165cm vysoká. Také proběhly testy s obsazením 3 dospělé osoby a jedno dítě. Docela mě překvapilo, že zátěž se nepodepisuje na zátahu motoru. Jen na spotřebe, což je pochopitelné. Jinak spotřeba se usadila na kombinovaných 8,4l/100.
Jízdní vlastnosti jsou fakt perfektní. Na to, že je auto poměrně těžké a vysoké, tak v zatáčkách sedí, jako přikované. Dostaly mě brzdy. Mají poměrně razantní nástup a při popojíždění v kolonách se mi to občas podařilo zaflekovat. Už si na to dávám bacha. Na zimu autíčko dostalo z úsporných důvodů pneu jen 16", ale za to na elektronech:-)
Dodělán Construct
Zařízení jsem nechal dělat v autorizovaném servisu. Bylo to sice o ca 2200,- dražší, ale přece jenom...Nové auto, tak se mi nechtělo to dát k nějakému šmudlovi do garáže... Hotovo za 3 hodky a paráda. Srba seris, Praha4
Test maximálky - maximálku jsem nakonec netestoval, ale zkusil jsem dát 200km/h a v poho. Prostě 1500kg sedí na silnici hodně dobře:-)
Přidat názorDiskuse: Opel Zafira model 2011
- Re: Re: Oprava, servis, ND 23.04.2011 14:50 teplakus
- Re: Oprava, servis, ND 22.04.2011 13:27
- Oprava, servis, ND 22.04.2011 10:13 Stefič
- Re: Re: Re: Re: Re: stájový kolega (zpátečka) 19.04.2011 08:51 Stefič
- Re: Re: Re: Re: stájový kolega (zpátečka) 18.04.2011 16:14 teplakus
- Re: Re: Re: stájový kolega (zpátečka) 18.04.2011 16:12 teplakus
- Re: Re: stájový kolega (zpátečka) 18.04.2011 10:07 Stefič
- Re: stájový kolega (zpátečka) 17.04.2011 16:37 teplakus
- stájový kolega 17.04.2011 16:33 teplakus
- Re: Pěkný 06.02.2011 23:10 Stefič
- Pěkný 06.02.2011 10:50 Mirasr
- Re: Re: Spotreba 10.01.2011 18:04 Papír1
- Re: Spotreba 10.01.2011 16:51 acALIEN
- Re: Re: Re: Re: Parádní kola 04.11.2010 14:58 delvan
- Re: Re: Re: Parádní kola 04.11.2010 11:31 Stefič
- Re: Re: Parádní kola 04.11.2010 08:31 delvan
- Re: Parádní kola 29.07.2010 09:55 Stefič
- Re: mpv ja rad, 29.07.2010 09:54 Stefič
- Parádní kola 29.07.2010 06:10 Hombre_71
- mpv ja rad, 28.07.2010 22:33 kyklop
- Re: Spotreba 28.07.2010 21:17 kilvap
- Spotreba 28.07.2010 21:11 klm121
Další vozy Opel Zafira
-
Opel Zafira (2007) Majitel: dokina
Přidáno: 27.3.2011 189 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: IJK
Přidáno: 21.7.2007 819 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.5.2009 269 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.8.2008 510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Zafira (2008) Majitel: teplakus
Přidáno: 15.4.2011 910 Majitel 9.61 Uživatelé