Recenze
Technické info
Přezdívka auta Yetík Rok výroby 2010 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šandor".
Yetíka jsme si koupili jako referentský vůz ve Vrchlabí. Náš výběr ovšem nebyl nikterak jednoduchý. Předcházelo mu půlroční dennodenní sledování internetových nabídek jak ojetých tak nových vozů. Jako patriot mé srdce sice tíhne ke Škodovce, ale z racionálního pohledu jsem se samozřejmě díval i po jiných alternativách. I když přiznávám, že jiné značky než Škoda moc šancí neměli. Tedy kromě Audi, což je má srdcová záležitost, ale to je jiná, hlavně cenová, kategorie. Požadavky při výběru byli vcelku jednoduché a asi proto do výběru původně zapadalo velké množství alternativ. Těmi požadavky bylo trochu svižnější auto (proti mé původní Octavii 1,9 SDI 50kW je svižnější asi vše), vhodné na delší cesty a hlavně s místem na zadních sedačkách pro dvě dětské autosedačky ještě s pohodlným sezením pro jednoho dospělého. Tato poslední podmínka se nakonec ukázala jako prubířský kámen. Současná Octavia a dokonce ani Superb (oba kvůli profilovaným opěradlům) takovéto uspořádání neumožňují. Po vyzkoušení v showroomu tady zůstal jedinou Škodováckou Yetík. Ten však mojí ženu rozhodně neučaroval. Až když jsem jí pustil všem jistě známé video z Top Gear, svolila, s Yetim jako možnou alternativou. Definitivní ano z jejich úst zaznělo, až když viděla Yetíka ve výbavě Champion ve speciální oranžové metalíze. Tento její požadavek však velmi omezil výběr z ojetých vozů. Po konfiguraci nového vozu Yeti 2,0TDI 81kW 4x4 (Yeti přeci musí být 4x4) Champion jsme však dospěli k rozhodnutí, že cca 600 000Kč pro nás není akceptovatelné. To mě donutilo sednout opět k PC a vybírat nějakou alternativu z ojetých vozů. No a šťastný konec už znáte. Podařilo se mi narazit na nabídku našeho současného vozu. Ano ano ano. Vím, že jsem výše psal, že cílem bylo TDI, ale tolik chvály na 1,8TSI, kterou jsme všude možně četl a pak též osobní, i když dost krátká, zkušenost s tímto motorem v Superbu mě přesvědčili, že rozhodně nešlápnu vedle. Více k motoru napíši do odstavce silné stránky. Ve slabých stránkách se o něm určitě zmiňovat nebudu.
Silné stránky
• Zadní sedačky a jejich variabilita – zavazadlový prostor nepatří k největším, ale neskutečné možnosti zadních sedaček to bohatě vynahrazují (cestování ve čtyřech a k tomu cyklistické kolo, vozejk za něj a brusle nečiní uvnitř vozu žádný problém)
• Nastupování – nasedání do takto vyššího vozu je i pro mne v jednatřiceti letech rozhodně příjemnější, než padání do nízkého sedanu
• Motor – 160 koní výkonu nemá cenu asi moc hodnotit. Je všem zřejmé, že to nepojede špatně. To co je mnohem zajímavější a pro mne i důležitější, je přívětivost motoru, a jeho schopnosti dvou rozdílných povah. Motor se totiž v nízkých otáčkách chová jako TDI. Nechá si po městě líbit padesátku na pětku a za cedulí se z ní v klidu rozjet. Na volných silnicích jet na šestku z kopce do kopce bez zbytečného řazení. V případě, že někdo začne zdržovat, stačí podřadit a motor ukáže, co se v něm skrývá. Dokáže s autem opravdu příkladně pohnout a ani jeho zvuk v tomto režimu není špatný.
• Spotřeba – Udávaná výrobcem je 8l/100Km. Já mám po 5 000Km průměr 7,5 a na delší trasy jsem schopen jet za 7. Tady se asi někdo bude mračit nad mým jezdeckým stylem, ale má předchozí Octavia 1,9SDI mne naučila jezdit plynule a předvídat (s tou jsem jezdil za 4,2). Výkon motoru využívám k poklidné, ale svižné jízdě, bez nutnosti být na každé křižovatce středem pozornosti. Předjíždění se však stalo mým koníčkem, takže i přišlápnutí plynového pedálu si užívám poměrně často.
• Materiály – Proti kamarádovo nové mu vozu Kia Sportage je vnitřek Yetíka o kategorii jinde
• Hlučnost – Uvnitř i venku tiché (ano, mé hlavní srovnání je proti Octavii I 1,9SDI, takže není úplně objektivní)
Slabé stránky
• Zavazadlový prostor – Rozhodně nedoporučuji zvýšenou podlahu zavazadlového prostoru. Za prvé hodně snižuje objem zavazadelníku. Za druhé devalvuje variabilitu zadních sedaček, kdy po jejich překlopení, či vyndání z vozu vytvoří obrovský chod.
• Při maximální rychlosti (v Německu tachometrových 200km/h) spotřeba 27l/100km
• Víc zatím nic
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
• Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
• Má zkušenost je neutrální. Před dvěma lety jsme ženě kupovali novou Fabii v Porsche České Budějovice. Tam bych dal hodnocení výborné. Při návštěvě, když jsme vybírali Yetiho, bylo však chování otřesné, takže jsme odešli dost znechuceni. To špatné nebylo ani tak chování vůči nám jako zákazníkům, ale to co předvedli prodejci mezi sebou, bylo odstrašující. Nulová komunikace, vyprávění jak se hádají o zákazníky a podobně, pro nás bylo odstrašující.
• Další zkušenost, kterou mám s prodejcem, je z doby, kdy jsem kupoval Octavii (r. 2003). To bylo v CB Auto Český Krumlov a bylo ve skrze příjemné a pohodové. Při vybírání Fabie však nebylo to pravé, ale nyní při shánění Yetiho bylo opět bezchybné, takže v případě kupování nového vozu, bych tam určitě šel.
• Servis Octavie i Fabie jsem nechával a i nechávám dělat v CB Auto Český Krumlov a určitě tam svěřím i Yetiho, protože k žádné návštěvě nemám nejmenších výhrad.
Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti Champion 1,8TSI 4x4
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Yeti
-
Škoda Yeti (2011) Majitel: strogas
Přidáno: 30.12.2010 4710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: otas2
Přidáno: 14.12.2010 309 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: Vojtěchíno
Přidáno: 31.3.2010 11310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 19.12.2010 3210 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.11.2009 299 Majitel 9.67 Uživatelé