Recenze
Škoda Yeti 1.4 tsi active
Technické info
Přezdívka auta Jetyna Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Zdravím všechny načichlé benzinem i naftou :-)
Rád bych se s Vámi podělil o příběh pojednávající o výběru, nákupu i zkušenostech a radostech s Jetynou.
To bylo tak:
Před dvěma lety nastal čas poohlížení se po novém autě. Nissan Almera 1.4 kterou jsem kupoval v roce 1998 sloužila bezchybně až do úplného konce. Proto zůstala v rodině a nyní ho prohání sestra.
V úvahu přicházelo několik. favoritů ( pozor! ne Favoritů :-)) Například Nissan Qashqai, Toyota Auris, Kia Soul, Suzuki sx4, KIA ceed sw apod. Posléze pak ještě čerstvá novinka Opel Meriva která se dostala až do finálového duelu spolu s Yetim. Mnoho prodebatovaných hodin rozhodlo o tom, že pro každodenní ježdění bude vhodnější " dělník " Yeti. Meriva je určitě OK ale spíše jako auto na výlety o vikendech. Já ale potřebuju fakt auto na každý den pro svou práci. V koutku duše jsem si myslel do posledního okamžiku na Nissan Qashqai. Značka to byla mnou již prověřená. A to s velkou spokojeností. Navíc jsem po něm koukal již v době kdy škodovka netušila že bude vůbec nějakého Yetiho vyrábět. Jenže Nissan má v mém rozpočtovém stropu pouze stařičký motor 1.6, a to rozhodlo.
Začátkem září jsem obdržel cenovou nabídku na požadované auto z autosalonu PINK Lázně Libverda. Tato byla naprosto dokonalá a nad očekávání.
Nebylo tedy co řešit a jelo se 15. září sepsat objednávku, která vypadala nějak takto:
Škoda Yeti 1.4 tsi 90 kw
výbava Active
bílá barva neboli bezbarvé
příplatková výbava:
malý kožený paket
dálkový centrál se sklopným klíčem
palubní počítač
boční lišty
rámeček pro neoriginální rádio
zamykání zpátečky
ochraná lišta zadního nárazníku
ochrané lišty prahů ( lacinější :-) černé )
ozdobné lišty předního nárazníku
koncovka výfuku
zástěrky přední
4x zimní pneu 205/55 R16 continental t830
pár údajů:
Šířka (mm): 1 793
Výška (mm): 1 691
Rozvor náprav (mm): 2 578
Motor
Motor - typ 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem 1,4
Max. výkon 90 kW (120 PS)
Max. točivý moment 200 Nm od 1.500 1/min
Exhalační norma Euro 5
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,5 s
Objem palivové nádrže 55 l
Spotřeba - město 8,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město 5,9 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná 6,8 l/100 km
Předpokládaný termín dodání byl za 3 měsíce tj 48 týden roku 2010. Byl jsem tedy smířený s tím, že až pojedu ze salonu tak přivážu velkou mašli na kapotu a zacouvám cestou pod nějaký vánoční strom co už v tu dobu bude stát na každém náměstí. Asi po šesti týdnech se pánům u Pinka na monitoru objevil radostný údaj. Auto se vyrobí již 44 týden tedy o jeden měsíc dříve. Paráda !!!
Asi i díky tomu jsem vlastně neplatil ani korunu zálohu. (opět musím chválit Škarýd - Pink Láně Libverda) Nějak se to stále odkládalo a pak najednou auto bylo na světě a hotovo.
Auto většinou přijde do salonu dříve než techničák. I v tomto případě to tak bylo, a tak když jsem se zastavil u prodejce stálo tam auto s mým jménem visícím na zrcátku ale papíry od něho nikde. To bylo týrání mé natěšené dušičky. Trvalo to naštěstí jen přes víkend a v pondělí jsem skočil na nádraží a se společností České dráhy uháněl s dvěma přestupy do Hejnic :-)
Den jsem si chtěl náležitě vychutnat a protože jsem byl v Hejnicích dříve než SPZ (po novu registrační značky) mého nového yetiho, tak jsem si skočil na oběd a dal si výtečnou kachničku :-) ...........paráda!
V okamžiku kdy jsem platil tak mi volali od Pinků že právě dorazili z přihlašování Yetiho z Jablonce. V telefonu jsem zaslechl zacvaknutí SPZky do rámečku. "Je k vyzvednutí pane".
Po dlouhé, ale moc příjemné procedůře předávání auta a podepisování pojistných smluv nastal čas na odjezd. Kýžený okamžik, přece jen není to každý den ani každý rok.
S tímto motorem jsem nikdy před tím nejel. Byl to vlastně trochu zajíc v pytli. Do té doby jsem testoval jen 103kW naftu (yeti) a 1.2 tsi v roomsteru. Na internetu toho je o jedna-čtyřce taky velmi poskrovnu a tak zvědavost byla veliká.
Otočím klíčkem .... motor naskočil na první šťouchnutí.....paráda
Projíždím výlohou (otevřenou) a mizím v dálce. V zrcátku už vidím jen, kapesníky mávající, pány prodejce od Pinka :-)
Kdo zná cestu z Hejnic přes Souš tak bude vědět. Kdo ne tak na vysvětlenou. Je to prostě parádní kopec (6 km dlouhý), mnoho zatáček s dokonalým asfaltem a téměř nulový provoz.
Přeci jen už jsem byl lehce unaven. Den byl dlouhý a potom ta kachna v břiše............
Nicméně ve chvíli kdy se rafička teploměru dotkla 90 stupňů, tak jsem mu dal trochu napít a koutky úst se mi v tu chvíli rozjely až někam k uším. Normálně jsem se chechtal těch 6 km až nahoru na Souš.(a to jsem jel v autě sám)
Kur.. to to jede!!! nemohl jsem se toho nabažit a opravdu mne to překvapilo. A to jsem už jezdil s lecčíms .....
Jasný je, že v nádrži se tvořil vír a tak jsem nahoře rychle zase zvolnil. Počítač totiž ukazoval dojezd 40 kilometrů a domů to bylo asi 39 (nechtěl jsem tankovat cestou nějakou "řepku s vodou", ale dojet až k osvědčené pumpě).
Opravdu to auto ale jede. Odspodu tahá jako tramvaj. Je to vše ještě umocněno vyšším posezem a výborným odhlučněním benzínového motoru.
Ihned druhý den se se mnou Jetyna už zapojila do pracovního procesu a první cesta vedla z Liberce do České Lípy a zpět. Za důsledného sledování spotřeby na palubním počítači se spotřeba po návratu ustálila na 6.5 litru ......zase paráda
Jak dnů a kilometrů přibývalo se však tato hodnota stávala zcela teoretickou. Sledovat přístroje víc než silnici fakt nelze a po ujetí 2000 kilometrů, normálním, přesto však dost defenzivním stylem, je žíznivost Jetyny o litr vyšší tedy 7.5. Je ale pravda že v tom je i několik velmi sněhových až kalamitních jízd i městského provozu. Pokud ale pojedete svižně s podílem města i dálnice počítejme s 9 litry. Zázraky se prostě nedějí a laboratorní hodnoty uvedené v technickém průkazu jsou lží do vlastních řad pánů výrobců......... "paráda!"
Nepropadejme ale panice. To svezení s "turbobenzinem" stojí za to !!! Zrychluje od spodu jeko dvoulitrový turbodiesel, přitom ale máte pocit že jste přišli o sluch. Ten očekávaný lomoz dieselu prostě nepřichází. O vybracích ani nemluvě.. ty prostě neexistují.
Přiznám se že by mne zajímalo svezení s 1.8 tsi. (nebo raději ne)
Proč jsem vybral jak jsem vybral :
1,4tsi - protože s autem jezdim i několikrát denně krátké vzdálenosti a to by dieselu nedělalo dobře.1,8 moc bumbá a u 1,2ky jsem podlehl předsudkům o jejím výkonu.
2kolka - jednak se haldex dodává až s 1,8kou a zatím jsem se nesetkal se situací kdy bych ji nutně potřeboval.
Bílá - myslím si, že Yetimu sluší a je bez příplatku :-)
Active - je to sice malinko výbava „žebrák“ ale při několika doplatkových položkách se s tím dá v pohodě žít (viz nahoře)
bez rezervy - nepíchl jsem už asi 300 tisíc kilometrů........... Takže to čekám každým dnem :-)
bez original radia - neb v této vybavě stoji 8 tisíc a jestě se píše v testech, že nemá dobrý příjem
malý kožený paket – volantu a „hajtrapáky“ se dotýkám častěji než čehokoliv jiného na světě. Tak to mi přijde jako dobrá investice
zámek zpátečky CONSTRUCT – přeci jen je to škodovka :-)
Z jara se chystám postavit auto na nějaká pěkná kola a možná přikoupit loketní opěrku (neoriginální cca 1800 kč) jestli s ní máte někdo zkušenosti tak prosím písněte jak pasuje apod.
A trochu mě láká nechat si malinko zatmavit folií skla od B sloupku dozadu.
Rozhodně dodám další fotky jen co nebude na autě tuna ledu a soli :-)
Díky Vám všem za čas strávený u čtení výše uvedeného a snad se Vám nezdá promarněný.
Díky otas2
Silné stránky
- motor 1,4 tsi jede jako z praku
- pohodlí
- výhled a vysoký posez
- kvalita a meterial v interieru
- vůně nového auta
Slabé stránky
- citlivost spotřeby na zacházení s plynem (každý turbobenzin)
- tvoří se led v okolí hřídelek stěračů (namá kam odtékat sníh rozpuštěný večer od telpé kapoty a ráno to mrzne
-mam najeto 2000 kilometrů takže další doplním průběžně
-předpokládám že časem se budou krást téměř jako Octávie
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nulové
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
jen ty nejlepší
"díky pánové" ze Škarýd - Pink Lázně Libverda
Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1.4 tsi active
- recenze 08.12.2012 09:49 lucyan
- 1,4 tsi 25.04.2011 16:50
- Test 08.02.2011 20:43 McGyver2
- Opravdu sympaťák 18.01.2011 23:53 Psychobolos
- Re: KRÁSNÉ AUTISKO 28.12.2010 22:45 otas2
- KRÁSNÉ AUTISKO 28.12.2010 20:35 nxue
- Re: Meriva 28.12.2010 12:47 Bud
- Re: Meriva 28.12.2010 00:10 otas2
- Meriva 27.12.2010 18:10 Bud
- Re: mal si vcelku stastie s tym 44. tyzdnom: 17.12.2010 12:56 otas2
- Re: mal si vcelku stastie s tym 44. tyzdnom: 17.12.2010 12:52 otas2
- mal si vcelku stastie s tym 44. tyzdnom: 16.12.2010 10:32 rc__46
- Re: Re: Re: Gratulace 15.12.2010 23:37 otas2
- Re: Moc pěkná recenze! 15.12.2010 23:35 otas2
- Moc pěkná recenze! 15.12.2010 23:14 Johny.Rico
- Re: Yeti 15.12.2010 22:44 otas2
- Yeti 15.12.2010 20:07 Mates81
- Re: Re: Gratulace 15.12.2010 17:37 pali.sk
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 17:15 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 16:57 otas2
- Re: Re: Re: Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 16:43 Poustnik
- Re: Re: Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 16:35 otas2
- Re: pěkné 15.12.2010 16:31 otas2
- Re: Gratulace 15.12.2010 16:28 otas2
- Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 16:26 otas2
- Re: Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 15:45 Poustnik
- Re: Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 15:07 Stefič
- Ty jsi nepíchnul 300 000 kilometrů? 15.12.2010 11:45 Poustnik
- Gratulace 15.12.2010 10:55 strýček BOB
- pěkné 15.12.2010 09:19 Stefič
Další vozy Škoda Yeti
-
Škoda Yeti (2011) Majitel: strogas
Přidáno: 30.12.2010 4710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: Vojtěchíno
Přidáno: 31.3.2010 11310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 19.12.2010 3210 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.11.2009 299 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 710 Majitel 9.67 Uživatelé