Recenze
Škoda Yeti 1,2 TSI Active
Technické info
Přezdívka auta prostě Yeti (občas Yetík) Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "speedy_john".
Yeti byl už sice představen nějaký ten pátek zpátky ve Frankfurtu. Škodovka si ale dala s tímhle modelem pořádně na čas a oficiální představení sériového modelu proběhlo až v letních měsících letošního roku.
Asi vás ale bude více zajímat, jak se Yeti ocitl v naší garáži. Tento proces se trochu liší od většiny zde uvedených recenzí. Kdo jezdí trochu více na horském kole určitě někdy slyšel o seriálu závodů Kolo pro Život. V rámci této série je pořádána celosezónní soutěž o hodnotné ceny. Letos se jako hlavní partner rozhodla do seriálu vstoupit i Škoda auto. Inu a ta se rozhodla zvýšit počet vozidel této značky na českých silnicích tím, že věnovala do soutěže hlavní cenu v podobě Yetíka... A teď zkuste hádat, komu skončily klíčky od tohoto vozidla v kapse...
...Byla to má přítelkyně, holt lepší tip. Vzhledem k jejímu přístupu k vozidlům všeho druhu (snad kromě VW New Beetle a dnes už tedy i Yetiho) byly rychle předány dál. Teď už ji jen nějak zlomit, aby taky začala jezdit.
Tento fakt má své silné, ale i slabší stránky. Nejsilnější stránka samozřejmě je, že auto je zdarma, to myslím je dostatečný klad, který přestíní všechny drobné zápory.
Nyní k samotnému autu. Jedná se o Yetiho v motorizaci 1,2 TSI (NE HTP!!!) ve výbavě Active. Takže v základu vnější prvky v barvě vozu, lyžiny, poloautomatická klimatizace, příprava na rádio (proč je Škodovka snad poslední, kdo do auta nedává rádio?)
Kolik z vás si po přečtení objemu motoru myslelo, že to nepojede a nic nevydrží? Já jsem mezi tuto skupinu patřil taky. Ale věřte mi, Yeti mne z této nedůvěry vyvedl během prvních 200 km a to ještě v záběhu. 77 kW a slušný výkon už od 1500 otáček prostě dělají své. Přesedl jsem z Focusu 1,6 74 kW a musím řící, že rozdíl je znát. Dalším plusem je 6-ti stupňová převodovka, díky které točí motor při 130-140 km/hod rozumných 3000 otáček. Takže i spotřeba se dá udržet na poměrně rozumných hodnotách. Nyní to ještě není nic světoborného, ale později doplním, až se motor zajede a trochu se tak zkrotí jeho apetit. Auto poslušně a rychle (v rámci mezí) reaguje na sešlápnutí plynu. Díky skvělému odhlučnění motor v kabině téměř neslyšíte. I na dálnici to je stále OK díky nízkým otáčkám. Do kabiny se poté už dostává víc hluku způsobeného odporem vzduchu. Vtipně působí pohled na malý motůrek po otevření kapoty. Do motorového prostoru pro velké 2,0 TDI by se vešly hned dva vedle sebe (takže už víte, co bude další investice:)
Že se nejedná o 4x4? Nejedná a musím říci, že mi to ani neschází. Odměnou je větší kufr a nižší hmotnost auta. Navíc ve většině situací 4x4 pohon nevyužiji. Na nezpevněné cesty stačí zvýšený podvozek, maximální "terén, kam s Yetim pronikneme budou louky, na kterých se občas na závodech parkuje, tam jsem se dostal i s A4 S line se sníženým podvozkem a prahovými lištami, takže no problem... Podvozek ale oceníte hlavně při průjezdu centrem měst po našich tankodromech, kterým říkáme silnice. Tlumiče pohltí všechny nárazy od tramvajových kolejí až po zámkovou dlažbu.
Interiér vozidla je opravdu prostorný a vzdušný. Zvýšená střecha a velká okna prosvětlují interiér (škoda že nemáme ještě panoramatickou střechu, ale na druhou stranu, kdo by to pořád myl :)) měkčené plasty na přístrojovce beru již jako základ, co mne hodně potěšilo byly polstrované plochy na odložení ramenou ve dveřích. Focus měl dveře celé z tvrdých plastů. Sedadla jsou pohodlná. Díky vyššímu posezu má řidič dokonalý přehled o okolí. Přiměřené boční vedení dostatečně podpírá jak stehna tak boky, nemůžete ale od nich čekat nějaké sportovní ambice, na to ani auto není stavěno. Bílé podsvícení přístrojů je povedené, škoda jen, že ve stejné barvě není také podsvětlení klimatizace. Všechny ukazatele jsou skvěle čitelné jak ve dne, tak v noci.
Co mi v autě chybí je loketní opěrka, jakmile se s ní člověk naučí jezdit, tak už bez ní nemá tu prokletou pravou ruku kam dát, obzvláště pak na dálnicích...
Na zadních sedadlech jsem zatím seděl jen na zkoušku, když auto stálo, ale subjektivně mi přijde, že místa zde není málo ani za běžným řidičem (měřím 178 cm) jak pro kolena tak hlavně nad hlavou. Sedadla mají více poloh opěradla. Při té upřednostňující maximálně obsah kufru si připadáte jako byste seděli na lavici přiražené přímo ke zdi (opěradlo je v úhlu 90° k sedáku) při této úrovni si nedokážu představit nějaké delší cestování. Při běžnějším úhlu kolem 80° (odhaduji) už je sezení a potažmo cestování o hodně příjemnější. Maximální sklon už zase vyvolává pocit "pololehu" a nutí člověka sedět vzpřímeněji, což při běžném cestování zbytečně zapojuje zádové svaly. Věřím ale, že při delší cestě to může být dobrá poloha pro spaní. Sedadla jsou hodně podobná těm v Roomsteru, takže klasickým neduhem je kratší sedák. Výbornou věcí je ale variabilní rozdělení sedadel na třetiny a možnost vyndání celého sedadla. Po vyndání všech tří sedadel zcela ven a díky hlubokému kufru (pohon 4x2 a místo náhradního kola jen lepící sada) tak vznikne rovná plocha a obrovský objem pro všechny možné i nemožné krámy. Když to porovnám s Focusem, je to markantní rozdíl. Ideální sestavení pro delší cesty je podle mého vyndané prostřední sedadlo a boční sedadla posunutá více doprostřed, vznikne tak prostřední tunel, kam můžete v zimě dát lyže a v létě třeba chladící box (zásuvka je i v prostoru kufru) Zadní cestucí tak mají více prostoru i v prostoru ramen a stehen. Na zadních sedadlech čekají na pasažéry v této výbavě pro mne trochu zastaralá "švihadla", ale toto mne příliš netrápí, jak jsem řekl, auto budu znát asi spíše z předních řad :) Holt v zádu se bude posilovat.
Jak jsem již psal výše, jedinou nevýhodou a pro mne nepochopitelnou věcí je chybějící palubní počítač. Hlavně když je na něj již provedena příprava v podobě multifunkčního displeje. No budu se snažit zjistit nějaké oficiální cesty doinstalace... A druhá věc, která mi chybí jsou přední mlhovky. Hlavně když má Yeti tak povedené kruhové světlomety, které takhle slouží pouze k dennímu svícení, v druhé půlce, kde mají být správně mlhovky najdete pouze záslepky. Takže další věc, která přijde dokoupit :)
Nyní se dostáváme k vnějšímu vzhledu (jak by řekl správný češtinář "dyzajnu") Yeti opouští strategii Škodovky "nikoho nenaštvat a proto dělat designově nevýrazná auta bez duše". Yeti tak rozděluje okolí do dvou skupin - líbí/nelíbí. Já osobně patřím do té první skupiny. Kombinace hranatých tvarů s oblými liniemi je podle mého v tomto případě opravdu povedená. Zvolená barva se k vozidlu hodí a navíc skryje drobné nečistoty (nemusíte tedy auto každou neděli obíhat s kyblíčkem a leštěnkou)
Jaké tedy plánujeme budoucí investice? Instalace mlhovek, palubní počítač (snad to půjde) a na jaře ALU disky. Pak snad už jen pořádné zadní křídlo, plameny, UV zářivky do prahů, chromované doplňky a nezbytnou nálepku čínského draka na přední dveře :)
Silné stránky
Motor
Výhled z vozu
Prostornost interiéru, zejména v přední řadě
Vnější design
Velikost kufru
Slabé stránky
Výbava vozidla
Kratší sedáky v druhé řadě
Chybějící mlhovky
Chybějící loketní opěrka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem byl pouze jednou a sice na instalaci neoriginálního radia. Pánové z Auto Jarov mi sice prodali výborný šulíček s kabeláží za 1600 ale nějak zapoměli objednat rámeček, uz jim ale taky prisel :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl velice ochotný. Obzvlášť, když nabídl automobil zdarma :)
Novinky v recenzi
Fotky a dalsi detaily
Dalsi detaily budou pridavany postupne - omezeni fotek na jeden den je 30 :(
Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,2 TSI Active
- Re: Otázka na rýchlosti, zaradený stupeň a otáčky motora 07.04.2010 21:21
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 23.03.2010 15:32 talio2
- Otázka na rýchlosti, zaradený stupeň a otáčky motora 23.03.2010 14:59
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 14:17
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 14:15 miromen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 14:09
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 14:04 miromen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 13:46
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 13:42 miromen
- Re: Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 13:37
- Re: Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 13:33 miromen
- Re: Re: Re: OLEJ 26.02.2010 12:45
- Re: Re: OLEJ 26.02.2010 12:44 miromen
- Re: OLEJ 26.02.2010 12:01
- OLEJ 26.02.2010 11:34 miromen
- Re: Re: Re: Yetík 31.01.2010 21:14 talio2
- Re: Re: Yetík 31.01.2010 20:31
- Re: Re: Yetík 28.01.2010 22:48 pellsi
- Re: Re: Yetík 28.01.2010 22:40 pellsi
- Re: Hezké ale drahé 28.01.2010 22:34 pellsi
- Vyhraný Yeti 18.01.2010 15:34 white label
- Hezké ale drahé 18.01.2010 13:56 superkutil
- Praktické a pekné 17.01.2010 11:52
- Re: Re: Mlhovky. 09.12.2009 22:51 Ilikethecars!
- Re: Mlhovky. 02.12.2009 17:01 matlok
- Mlhovky. 30.11.2009 22:55 Ilikethecars!
- Re: Yetík 30.11.2009 22:07
- Yetík 30.11.2009 20:52
- ŠkodaAuto 29.11.2009 23:01 pedro26
Další vozy Škoda Yeti
-
Škoda Yeti (2011) Majitel: strogas
Přidáno: 30.12.2010 4710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: otas2
Přidáno: 14.12.2010 309 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: Vojtěchíno
Přidáno: 31.3.2010 11310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 19.12.2010 3210 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 710 Majitel 9.67 Uživatelé