Recenze
Volkswagen Golf Comfortline
Technické info
Přezdívka auta Wolf Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:222500 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Orca".
Po dlouhém vybírání jsem se rozhodl právě pro Golfa, který mi učaroval hlavně svým vzhledem. Exteriér není žádná divočina, je to takový konzervativní styl, který mi maximálně vyhovuje. Auto se během těch let co se vyrábí stalo legendou a i to byl důvod, proč výběr padl právě na tohle auto. Mně se Golf IV prostě líbí.
Auto jsem kupoval 26.8.2008 ve firmě Ekonomické vozy v Třebíči, která dováží auta z Itálie. Auto jsem objevil na jejich stránkách, ale neměli tam ještě fotky. Rozhodl jsem se zajet se na ně podívat osobně. Auto mě nadchlo. Exterier i interier odpovídal minimálnímu opotřebení.
Všechny vozy jsou majetkem této firmy, na auto poskytují půlroční záruku, k autu přikládají CARDETECT, VŠECHNY BY MĚLY BÝT OD PRVNÍCH MAJITELŮ, NĚKTERÉ SE SERVISKOU, NĚKTERÉ BEZ. To moje bylo bez.
Samotný prodej - auto jsem si vybral sám - pomohl mi brácha - automechanik - prohlídka - zkušební jízda - složení zálohy a čekání na doklady - uhrazení prodejní ceny - samotné přihlášení. Vše bez problémů.
Auto jsem koupil i přesto, že při prohlídce se při běhu motoru ozýval škrčící zvuk. Prodejcem jsem byl ujištěn, že jsou to rozvody, a že po výměně rozvodů bude vše v pořádku. Automechanik souhlasil. Měl pravdu, po výměně zvuk zmizel.
Jelikož se rozvody mění u tohoto auta po 90000km, bylo jasné, že se jedná min o druhou výměnu. Tudíž má auto najeto, cca 180000km a asi víc. Po poradě s bráchou jsme ho i tak vzali. Pozn. na tachometru zářilo lákavých 142500km. ?!!
Ihned po koupi a přihlášení jsem si dohodl první servis.
K autu jsem dostal dvoje klíče. Těch druhých jsem si ani moc nevšímal, ale právě na nich resp. na plastové destičce bylo černým fixem napsáno označení modelu, jeho VIN kód, barva a to nejdůležitější - počet km - 222500. :-(
Rozvody už byly hotové - už jsem to nechtěl řešit - smířil se s tím a rozhodl se, že si tohle auto vyšperkuju a uvedu ho do skvělýho technickýho stavu. O všem Vás budu průběžně informovat a svoji recenzi aktualizovat.
PS : k prodejci. Týden po tom, co jsem auto koupil jsem si v novinách všiml inzerátu firmy Ekonomické vozy, že k autům koupeným od 1.září, zákazník obdrží plnou nádrž zdarma. Golf má objem nádrže 55 litrů - v tu dobu se prodával 1 litr nafty za 32.50 Kč. Mrzí mě, že mě na to prodejce neupozornil. Musel vědět, že si toho v novinách všimnu a dozvím se to.
Není nad férovku a skvělou reklamu, že?
Motor:
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1184
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 504
Rozměr pneu: 195 / 205
Výbava :
4 x airbag, ABS, CLIMATRONIC, centrál dálkový, dělená zadní sedadla, el. okna, el. zrcátka, imobilizér, 5.st. manuální převodovka, nastavitelný volant, palubní počítač, posilovač řízení, příprava pro rádio, senzor opotřebení brzdových destiček, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, loketní opěrka vpředu i vzadu, zadní stěrač, tříramenný volant, řadící páka a páka ruční brzdy obšitá kůží, třetí brzdové světlo, ukazatel venkovní teploty.
Jízdní vlastnosti :
V autě se velmi dobře sedí díky kvalitním sedadlům se skvělým bočním vedením. Ani po delší cestě se necítím unavený. Slyšet je jen klapot motoru a hvízdající turbo. Občas se ozve drnčící loketní opěrka. Auto velmi dobře sedí na silnici. Mám standardní podvozek + 205ky gumy na 15cti palcových kolech. Golf má velmi přesné řízení i řazení. V zatáčkách sedí taky velmi dobře, při průjezdu zatáčkou vyšší rychlostí má tendenci vynášet, ale pokud zatáčku víc utáhnete Golf poslechne a jede tam kam chcete vy. Na palubě za volantem se cítím bezpečně díky robustní konstrukci vozu.
Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5 - 6 litry. Fascinuje mě mohutný zátah motoru už od 17oo ot/min., stačí sešlápnout plyn a auto zrychluje z libovolného rychlostního stupně. To se hodí hlavně při předjíždění, kdy je potřeba toho výkonu trochu víc. Když se ručička otáčkoměru blíží ke 4000 ot/min. na 5.převodový stupeň jízda začíná být zajímavá. Rychlost je rázem na 160km/h a auto dál zrychluje. V této rychlosti už je slyšet aerodynamický hluk a jízda přestává být komfortní.
Dalším kladem jsou výborné brzdy jejichž účinek je 100% a okamžitý. Musel jsem si chvíli zvykat na dávkování síly do pedálu.
Auto pořádně prověřím při dovolené v březnu 2009, kdy pojedeme lyžovat na hory do cca 900km vzdálené italské Marillevy. Další zkouška proběhne v létě, kdy máme namířeno na rakouský GrossGlockner.
Jízda s tímhle autem mě opravdu baví a přináší mi radost.
Silné stránky
+ Design vozu
+ Spolehlivost - snad mě nezklame
+ Síla a pružnost motoru
+ Příjemná spotřeba
+ Jízdní vlastnosti - né sport, ale rychlá pohoda
+ Robustnost vozu = pocit bezpečí, když sedím uvnitř
+ Skvělé sedačky
+ Kvalitní interier
+ Výborné brzdy
Slabé stránky
- Málo místa na zadních sedačkách
- Barva vozu je skvělá, ale je na ní všechno vidět - špína,
prach, škrábance... Snadno se poškrábe.
- Vysoká pojistka povinného ručení - raději bych ty peníze
vrazil do auta.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jelikož mám auto velmi krátce, nemůžu zatím napsat žádné zkušenosti s poruchami.
Opravy - spíš to beru jako nutnou údržbu.
Ihned po koupi jsem pro jistotu vyměnil rozvody, kladky, vodní pumpu, olej - plná syntetika od Castrolu a všech filtrů - olejový, naftový, vzduchový, kabinový.
Čeká mě výměna spojky, běžná údržba klimatizace.
Další věci, které hodlám do auta dát jsou CONSTRUCT, opískování skel VIN kódem, instalace GPS VYSÍLAČE, výměna vnitřních madel předních dvěří za hliníkové a taky XENONY.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Psáno výše v popisu vozu.
Novinky v recenzi
Dnes přidány nové fotky do Galerie.
Golf podstoupil výměnu stávající spojky za novou - originální. Řazení rychlostí jde nyní zlehka tak, jak má. Rychlosti tam padají přesně a hladce bez použití větší síly.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf Comfortline
- Je to držák 26.08.2009 09:45
- Re: Ciao italiano 01.03.2009 14:10 rasto111
- Re: Re: Poslechni 04.10.2008 23:12 Konwi
- Re: Poslechni 04.10.2008 14:47
- Fotky 04.10.2008 14:35
- ahoj 04.10.2008 09:36
- Poslechni 04.10.2008 08:09 Konwi
- Ciao italiano 04.10.2008 07:55
- Re: Km 03.10.2008 19:42 Lubosss1
- Km 03.10.2008 16:35 Petr Kneifl
- Nazdar kolego! 03.10.2008 15:38
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2008 19910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: TurboSlečna
Přidáno: 27.4.2008 22210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé