Recenze
Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 96 KW Pacific
Technické info
Přezdívka auta Ďábel Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:95000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 / 120 * kroutící moment [Nm]: 310 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kcko".
W Golf IV 1.9 TDI PD 96kw, limitovaná série Pacific. Černá metalíza. Poté co jsem před 2 týdny prodal svého dosavadního miláčka -> Vínová metalíza, 1.6 v
benzínu, odkaz -> http://www.rjwebdesign.net/fotogalerie/?pageDir=VW+Golf+1.6 mi nepřišlo na mysli, že bych si měl koupit něco jiného než je Golfík.
Dva týdny jsem proseděl u PC a hledal svého vysněného krasavce. Moje požadavky na rok výroby, výbavu, barvu a stav auta byly u nás téměr nulové. Pátral jsem na serveru mobile.de, přeci jen, inzerovaná auta jsou tam v mnohem lepším stavu, němci se k autům chovají trošku lépe jak většina z nás ( míním průměrné řidiče, kteří mají vozítko k dopravení se z bodu A do bodu B )
Několik slibně vyhlížejících aut mi uteklo ( německy moc neumím, takže se komunikovalo vždy přes více lidí a když to auto bylo pěkné bylo za dva dny pryč a já ostrouhal).
Nakonec se mi podařilo opět najít verzi Pacific, o kterou jsem moc stál, s německým majitelem jsem byl 3 dny v kontaktu, sehnal v Německu ubytovaní na noc, domluvil se se známým - automechanikem a vyrazili jsme.
Po 6h poklidné jízdy ( 500km ) jsme dorazili do města, dali si 2 pivka a šli spát. Moc dobře se mi nespalo, byl jsem nervózní. Ráno ve smluvenou hodinu přijel majitel a já už zdálky viděl toho černého krasavce. No snažil jsem se v sobě tlumit nadšení.
Auto jsme napíchli na VAG, který neukázal žádnou vadu, proklepli jsme motor, podívali se na olej, zkontrovali VIN, vše v pořádku. Zkušení jízda byla taktéž skvělá, autíčko drželo v zatáčkách jak přikované, zde bych vypíchl podvozek, který je skvělý oproti mému předešlému golfíkovi, který ho mel snížený a cítil jsem na něm naprosto vše!!!
Auto jsem ješte usmlouval o 100 € a obíhali jsme uřady pro odhlášení a převoz auta. Za 35 min a vyplacení 130 € bylo hotovo a mohli jsme jet domů. Německé úřady a jejich rychlost to je něco fantastického.
Zpáteční cestou do Prahy jsem schválně nastavoval tempomat, abych tomu za chvíli dupal na krček a vychutnával si sportovní jízdu a sledoval spotřebu.
Průměrná rychlost 160, spotřeba 4,9 ( no to je něco na co jsem ze svojí 1.6 opravdu nebyl zvyklý). Jinak se přiznám, hodnou chvíli jsem si nemohl zvyknout na jiný záběr toho poměrně silného naftového motoru proti benzínové 1.6 co jsem měl.
Takže tolik k drobnému popisu, nákupu a počáteční horečce.
Silné stránky
+ Vzhled ( je mi líto, ale V. řada, o které jsem taky chvíli uvažoval se nemůže IV. řadě vůbec rovnat, pro mě je to nejhezčí auto co znám. Na další příčku bych nasadil Leon Cupra, jsem holt na menší sportově laděná auta)
+ Poměrně silný motor s nízkou spotřebou ( Zatím mi to výkonově stačí, na jaře možná půjdu na čip )
+ Výbava ( Sportovní vyhřívané sedačky, palubní PC, 3ramenný kožený volant, 6 rychlostní řadičí páka, Climatronic, loketní opěrka, Střešní okno, tempomat, 6x AB, ABS, ESP, ASR
originál rádio, které hraje velmi dobře, 16 AKU kola )
+ Interiér ( Mám štěstí, auto je jak nové i po těch 5 letech a vzhledově je mnohem bohatší nez např. Fabia. Je tam i mnohem více místa.)
+ Bezpečnost ( 6x AB, ABS, ASR, ESP )
+ Barva ( Moje předchozí vínové dítě mělo taky moc pěknou barvu, ale tohle když se někdě vyřítí tak na tom očka taky spočinou :))
Jinak znova opakuji zrychlení je parádání, fantasticky drží v zatáčkách díky skvělému nesníženému podvozku, řidiče drží rovně sportovní sedačky, takže po 5h jízdy z Frankfurtu jsem necítíl žádnou únavu ani bolest zad.
Slabé stránky
- Málo místa vzadu ( Na delší cesty to není 2x pohodlné, pokud je někdo vyššího vzhledu, tak si moc komfortu neužíje )
- Jak psal kámoš Alinek tak palubní PC by mohl ukazovat dojezd, to mi také vadí
- Golfíci se hodně kradou, mám uložené videa, kde otevřou golfa za 25s ( Fábii za 18s ), takže první věcí, kterou po foliích udělám, bude bezpečnostní pojistka. Jinak jsem trošku v klidu, auto na noc dávám na hlídaný objekt se psem do garáže. A v práci na parkovište vidím z okna ...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, mám to teprve 4 dny, stihl jsem provést výměnu oleje - 5x 1l, a známý z KellyAuto golfíka proklepl, podívali jsme se na podvozek a všechno je ve 100% stavu. ( Ťukám pro jistotu na dřevo )
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl to risk, ale nakonec super. Auto jsem kupoval od zubního laboranta, příjemný chlapík, dodal servisní knížku, oběhal s námi úřady, vše bylo ve velmi přijemné atmosféře a pohodě.
100% spokojenost.
Závěr + budoucí decentní tunning
Závěrem bych chtěl dodat, že jsem v mírné euforii ( pořád srovnám svoje nové 1.9 TDI x předchozí benzinovou 1.6 ) a jelikož jsem navíc fanda VW Golf, tak si z mojí recenze můžete trošku slevit.
Jinak fotek moc k dispozici není, chystám tento týden na fólie, brzy si koupím xenovové žárovky a možná i jiné zadní lampy. Koncem roku zadní decentní křidélko a na jaře si koupím samozřejmě parádní elektrony, prozatimní favorit -> http://www.elektrony.cz/images/elektrony/platin-p42black-big.jpg
Jinak určitě nejsem bláznivý tunér, mám rád decentní úpravy, ale už jsem si stihl svoje auto "podepsat" :-) , takže kdybyste mě někde potkali, tak si můžeme zamávat :-)
Hezký večer
Novinky v recenzi
Několik změn
Golfík dostal nové origo GTI pružiny a sedl si o -2,5cm níže. S tím přišla preventní ochrana motoru (plechový kryt). Odvzdušnění brzd. B&W fotky + 1 retro. S autem už nic dělat nebudu (přemýšlel jsem o výkonu, ale stálo by to už moc v poměru cena/výkon, možná ještě kožený interiér)
Pan Zajic
Vcera se mi podarilo na D11 pri nizke rychlosti (kolem 110km/h) srazit usaka, ktery si vesele hopkoval. Videl jsem ho az na posledni chvili, takze se s tim nedalo nic delat. Usaka je mi lito a auta taky :( Naraznik + IC v hajz... viz fotogalerka
Bile LEDky do AE + vymena hadice od turba ...
Nove bile LED do mych AE. Viz foto.
Krom plechovyho milacka nejake fotky dalsich mych mazliku :-)
A taky se "pochlubim" s tim, jak mi upadla hadice od turba (uz tam nejak nedrzela) a ja jel do servisu pul hodiny misto obvyklych 7min, protoze vic jak 50 sem z toho nevytahl, zvuk jak tank a kourilo to jak prase :D fakt mazec ( ale pohoda, nova hadice stala 2 litry .. uz to zase lita jak peklo)
DVD
Neco malo zimnich fotek + nove 2DIN DVD :)
Upravy
Tak nez bude jaro a zapracuju na vykonu tak trosku poladim interier, dokud muzu ( v lete se budu stehovat a penize uz budu davat jinam)
Interier se docka jistych uprav
-------------------------------------------------------------------------------------------
* kozeneho introse od clena VW klubu woodoo ( http://www.woo-doo.eu/cz/247-galerie.html )
* jezisek nadelil dvd :) ( http://www.tuning-centrum.cz/product/57943-autoradio-s-dvd---eonon-e1091-velikost-2din-odnimatelny-celni-panel- )
* sam sem si nadelil bile ledky do mych AE ( VW Klub clen Tazi thx, http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=80216 )
* narozeniny - parkovaci senzory
-------------------------------------------------------------------------------------------
Prestavba na 200PS+ ?
Tak jsem si dneska pozjistoval kolik me vyjde prestavba na nejakych 200-215PS. Vychazi to cca na 70 tisic, slusna palka, ale asi do toho pujdu, zijem jen jednou a ja tohle auto miluju :-)
Servis
Po dlouhe dobe novinka, ktera neni dvakrat prijemna. Na Rally v Sosnove mi nekdo naboril golfika. Prijdu k autu, ohnuty elektron, zadni naraznik pokrouceny, levy zadni blatnik poskrabany. Odhad ceny 25 tis. Uz se to opravuje, bude to jako driv, ale 2 tydny bez auta a ty prachy, fakt bezva. Jinak stradam korunky na nova kolesa a vykon :-)
Naraznik R32, maska
Po delsi odmlce opet mensi upravy. Seriovy naraznik vymenen za R32 naraznik (bohuzel replika = ABS plast, docela to jde ale , nejsem posuk davat 20tku za origo). Predni 3lamelova maska vymenena za 2lamelovou, dle meho mnohem hezci. Na zadek pridan napis SDI :-)
Nove ALU (18)
Golfik dostal nove disky :), o cislo vetsi nez minule, tj 18tky. MAM 7 BLACK. Slusi mu? Myslim si ze jo :))
Vymena zadnich svetel
Tak uz se mi auto zacinava okoukat, tak jsem koupil R32 naraznik ( pristi tyden do laku ) a vymenil jsem Helly za Ledky, snad zmena k lepsimu :-)
Brzdove trmeny na zluto
Trosku jsem se odchylil od ostatnich co si vetsinou lakuji na cerveno a zkusil zlutou a podle me OK :-)
Vikend v Prachovskych skalach
Nejake nove fotky ( osobnejsiho razu ) a neprijemne zjisteni, zacina mi proklouzavat spojka , chjo ..
Cip
Dnesni den byl velmi zajimavym, moje auto je o neco silnejsi :) O kolik se nerika, ale bylo to v mezich, auto ma paradni zatah (uvidime jak mi tyhle slova dlouho vydrzi) a nekouri. Mozna koupim novou spojku a pujdu jeste vys.
Motorizace
Pred cipem jsem si nechal zaslepit EGR, vycisteno sani u turba a vymena vzduchoveho obyc filtru za K&N. Je to znat ...
Přezuto !!! 3.4.2009
Nemohl jsem vydržet do víkendu, a s tátou jsme to přezuli. Auto jsem ješte trošku opláchl a konečně se na něj dá koukat. Myslím, že mu ty kola sluší. Příští týden budu řešit výkon motoru :-)
Nove kridlo
Tak golfik uz ma nove kridlo ( mensi nez predchozi ) , je to jen replika R32 ale vypada pekne a sedi dobre, takze jsem spokojenej. K tomu jsem poridil lepsi zadni sterac. Aero. :]
Technicke zhodnoceni
Trosku jsem poupravil znamky za technicke parametry. Auto uz pouzivam nekolik mesicu, mam na to realnejsi a strizlivejsi nahled. Ocenil jsem to v ramci svych potreb a soucasnych zkusenosti.
Dalsi upravy na aute
Tak se mi po tydnu vratil golfik po upravach
- ledky do SPZ ( ty tam teda uz byly , daval sem je tam cca pred 10 dny)
- zavareny kufr
- prelakovana a prebrousena kapota
- lakovani kridla replika R32
No a radost je sotva polovicni. Na kapote jsem mel zaslepku a neudelalo se to dobre , je tam obrys a trosku krive to je zblizka, takze to pujde na klasicke zavareni ( i kdyz jsem nemel v planu sahat do plechu )
A kridlo mi lakyrnik zku*vil, byly na tom bubliny jak kdyz se napiju orosenyho piva, takze to chlapec predela. Aspon ze se sam nabidl, ze gratis
V pondeli to tam vezu zpatky a zase 3/4 dny bez auta, snad to uz udelaji poradne.
No viz fotky (zatim tedy bez noveho kridla)
Odskok kufru
Hotovy odskok patych dveri ( kufru ). Nebylo to uplne nejlevnejsi, ale co, prachy nejsou vsechno :). Po vikendu se jede zavarovat a zahlazovat :)
Nova kola
+ V patek mi prisla nove elektrony 17 (Platin 46 black), pridal jsem je do fotogalerie.
+ Soucasne jsem vymenil puvodni osvetleni SPZtky za nove bile svitici LEDky ( jak to vypada je videt z fotografie stribrne R32)
+ Ve ctvrtek (4.3.2009) mi prislo nove zadni kridlo, replika R32, v tydnu jde do laku
+ A nasledujicich cca 7-10 jsem bez auta :( :-) ( Bude se zavarovat kapota a zadek auta ) :) tesim se na to velmi
Decentni upravy
Pres vikend jsem konecne nalepil zadni kridlo a vymenil origo masku za masku JOM bez znaku. Bohuzel mi vysledny vzhled nici zaslepka kapoty. Zavareni mam v planu az jaro / leto, takze to budu muset vydrzet, ale da se to :-)
Nalesteno
Po dvou tydnech se muj cerny dablik dockal myti, samponovani a voskovani. Pridano nekolik fotek. Nemuzu se dockat jara, bez paradnich gol auto vypada porad tak nejak zvlastne :/ :-)
Zadni lampy
Kolega z VW clubu mi zaslal (zdarma ne samozrejme :-)) zadni krystalove lampy znacky HELLA. Originalni poputuji k jinemu klubakovi :)). Lakyrnik mi po 2 tydnech konecne hodil do laku zadni kridelko, takze pres vikend budeme lepit.
Ted uz si jen preji jarni hezke pocasi, vycistit poradne interier a nasadit elektrony.
Přidal jsem několik nových fotek. Týkají se hrátek se spotřebou. Dále proběhla výměna předních světlometů - sériové světla nahradil look angel eyes. Dále byly vyměneny pedály za sportovní z GTI + nášlap. Zadní křídlo už je u lakyrníka. Zjistil jsem, že mám vyšší spotřebu. Ta nechutná zima ( většinou -5 / -10,), krátkodobé tratě a zácpy => a jsem na 6,5l. Stále je to, ale podle mě pěkná spotřeba.
S autem, jezdím většinou normálně, z práce na spotřebu, ale tu a tam si zazávodím. Moje nejcennější výhra s Passatem 2.0 TDI. Rozjezd na křižovatce a cca 300m usek jsem vyhral o délku 3 aut :-). Co se týká závad, zatím je vše 100% ( z hledika zkontrolování mechanikem + napíchnutí na VAG ), ale vřže mi zašupovátko nad zapalačovam. Bud rozeberu středový panel, nebo to vyrvu vzteky brzo.
2 nové fotky, dá se jezdit úsporně, ale koho ta economy-run jízda (c) Alinek má bavit :]
Přidávám několik fotek
---------------------------------------------------------------
Autíčko má tmavé fólie + sportovní černý pruh. Víc zatím nic jelikož je odporná zima a na nová kolesa si počkám do jara. S autem jsem ted měsíc nejezdil, jelikož bylo v servisu. ( Nezajistil jsem ho, a partička chlapců z východní části evropy se dvakrát nerozmýšlela a roztlačila mi ho až na svodidla ). Naštěstí to odnesl jen nárazník, pravý blatník a spodní podběhy. S nápravou hnuto nebylo, diagnostika OK, takže v pohodě. Ted si, ale dvakrát rozmyslím kde zastavím a kolikrát auto překontroluji.
Během zimy se mi lehce zvýšila spotřeba. Možná to bude také tím, že to nyní sleduji mnohem bedlivěji než v létě. Barandovský most je také nějak více ucpaný než dřívě, ale zatím mám dlouhodobou spotřebu 6,2l / 100km a na Moravu jsem ted jel za 5,8 a nazpátek za 5,5 ( 130-150 km/h), takže to je pořád dobré. Když to srovnám s tím, že jsem měl při nákupu a prvotní jízdě z německa spotřebu 4,9 tak musím brát v potaz to, tyto faktory
---------------------------------------------------------------
D1 x německé rovinky
Naše nafta x něměcké neošizené palivo
jel jsem tehdy sám x naložený kufr + přítelkyně
byl konec léta x zima
takže ten 1,5 litru navíc je určitě v pohodě.
---------------------------------------------------------------
Ze závad nic, akorát mi nějak skřípá to zatáhovátko pod řadicí pákou ( jak je tam zapalovač :) ). Budu s tím muset něco udělat, nebo zešílím. Na jaro tedy plánuju nové elektrony - váhám mezi 16 - 17 , k Vánocům si pořídím zadní křidélko a čiré zadní lampy.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.9 TDI PD 96 KW Pacific
- Re: Vypadá dobře 14.10.2012 18:10 šmoula nešika
- Re: Re: neustále zvyšovanie výkonu 25.04.2012 10:49 V6 quad Turbo
- Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 22:38 white label
- Re: Re: Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 19:08
- Re: Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 09:41
- Re: Re: Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 09:39
- Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 08:08
- Re: Re: neustále zvyšovanie výkonu 19.05.2011 08:06
- Re: neustále zvyšovanie výkonu 17.05.2011 10:59
- neustále zvyšovanie výkonu 16.05.2011 23:44 Džošua Kejleb
- Re: 3x10 08.09.2010 19:45
- 3x10 24.08.2010 23:04 blowiik
- Re: Nehoda 24.02.2010 00:01
- Nehoda 23.02.2010 22:10 pretekar
- Re: Re: Opět chválím ... 05.02.2010 00:37
- Re: Opět chválím ... 04.02.2010 21:23 Brandon Walsh
- Opět chválím ... 04.02.2010 21:22 FRPE
- Re: Pěkný kola, pěkná Terezka, pěknej Matýsek ... 30.12.2009 12:53
- Re: Vypadá dobře 30.12.2009 12:51
- Pěkný kola, pěkná Terezka, pěknej Matýsek ... 30.12.2009 01:08 FRPE
- Vypadá dobře 29.12.2009 15:34 The Stig Driver
- Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 22:51
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 22:49
- Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 20:18 JasteR
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 19:57 pretekar
- Re: Re: Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 19:38
- Re: Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 19:28 pretekar
- Re: Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 18:59
- Re: Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 18:32 pretekar
- Re: prestavba 200PS .. 15.12.2009 18:03
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: TurboSlečna
Přidáno: 27.4.2008 22210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.3.2009 199 Majitel 9.81 Uživatelé