Recenze
Volkswagen Golf IV 1,9 TDi, 81 kw
Technické info
Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Golfík, původem z Itálie,koupený ve StarCars, není v podstatě moje auto, ale chovám se k němu jako k vlastnímu, takže jsem si řekla, že se se svými zážitky s tímhle vozítkem podělím s vámi.
K historii:
Mamina ho měla vyhlídnutý už dlouho, v podstatě netoužila po jiném autě, co přišel Golf IV na náš trh. Na svou Feldu sice nedala dopustit, ale prostě Golfíka si zamilovala na první pohled. Proto s odstupem asi 4 let pilného hledání Felinku prodala a její místo na dvoře zaujalo její současné přemísťovadlo…Abych byla upřímná, zezačátku mi moc neseděl, bylo to přece jen jiné kafe po benzínové škodovce, ale nakonec si mě získal. Jelikož jsem si na řidičák musela ještě chviličku počkat, tak jsem mezitím okoukávala „zkušené řidiče“ a hezky ho pucovala. A dnes? Úspěšně získaný řidičák mi sice ještě chvilku nedovolil sednout za volant samotné, ale po několika jízdách pod odborným dohledem mé milované maminky, se mi dostalo té cti prohánět koníčky sama :-)!A že je taky občas protáhnu pořádně!
Tak tedy k samotnému autu:
Upravená sportovní verze s výkonem 81kw je docela žihadlo a na diesla i poměrně tichá (i když někteří si to nemyslí). Se základní výbavou, manuální klimatizací, 16" koly s litými disky, elektricky ovládanými všemi okny, vyhřívanými zrcátky, a originál autorádiem se moc chlubit nemůžu, protože dneska to už má v podstatě každé auto.... Jediné, co je fakt super jsou sportovní sedadla, pohodlná i na delší cesty, (závidí dokonce i taťka, který si nedávno pořídil Škodu Octaviu Scout ve dvoulitrovém dieslu, testovali jsme ho na cestě do Itálie a Chorvatska, ale to je jiná kapitola) no prostě paráda. Nejvíce se mi líbí start "300 z místa" :-D! Ono totiž má to auto zvláštní moc, skvělou akceleraci, takže nelze odolat,především na semaforech (znáte to, občas se ve vás probudí ta živočišná touha ukázat, že na to máte), to se ve mě projevuje obzvlášť soutěživá stránka mojí osobnosti ;-)! No prostě parádní vozítko, co vám mám povídat, oproti Budce (Renault Kangoo - i když se nezdá, tak taky super spolehlivé autíčko) a Autobusu (VW Transporter-9míst) fakt luxusní.
Motor:
Klasický, vpředu napříč uložený řadový dieslový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, rozvod OHC (to nevím co je, to jsem našla na internetu a přidala to tu protože se mi to líbilo :-D), dva ventily na válec, elektronicky řízené palivové čerpadlo, výfukové dmychadlo (plynule měnitelná geometrie lopatek - tzn. variabilní natáčení lopatek, jak mi přetlumočil můj darling) s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor disponuje nejvyšším výkonem 81 kW při 4150ot/min a nejvyšším točivým momentem, tedy 235Nm při 1900ot za minutu, což mu dává typický dieslový tah z nízkých otáček.
Spotřeba:
V průměru kolem těch 6 litrů to určitě spapá, spíše to odhaduju, na tomto modelu ještě není počítadlo, takže čistě spočítané a odhadnuté. Samozřejmě, že ve městě to bude určitě o pár litrů víc, ale pořád se dostaneme ještě na nějakých 8 litrů v průměru.Pokud je to podle vás blbost, určo mi napište, jak říkám, tohle všechno jsou jen odhady. Podle technických údajů by tahle verze měla mít spotřebu ve městě kolem 7,1 litrů, mimo město 4,5 litru a kombinovaná spotřeba cca 5,4 litrů, ale stejně si myslím, že jsou to jen orientační spotřeby a od těch reálných se přeci jen liší, protože každý má jinak "těžkou" nohu ;-).
Podvozek:
Odpružení vozu je vcelku tuhé, ale ne na úkor pohodlí posádky, což je výhodou především v zatáčkách, perfektně sedí na povrchu vozovky a stabilitě pomáhají i originál 16" alu kola. Podvozek se mi zdá celkem nižší,údajně máme doma nějakou sportovní limitovanou edici z Itálie, i když já tomu moc nevěřím, je fakt, že přední spoiler už se nám podařilo ztratit u Globusu díky jejich vysokým patníkům na parkovištích, ale naštěstí se našel. Když jsem srovnávala s ostatními Golfy IV,tak se mi zdál nižší, ale s tuningovou verzí se to opravdu rovnat nemůže :-)!!!
Brzdy:
Na všech 4 kolech jsou kotoučovky, brzdí dobře, i když nástup by mohl být rychlejší (to jsem zjistila, když jsem sedla do "Budky", tam když lehce sešlápnu brzdu, málem líbám přední sklo). I když, jak ho projížděl přítel, tak byl brzdama nadšený :-).
Interiér:
Sportovní přední sedadla nejsou tvarovaná pro robustnější osoby, nicméně pro naše sportovní těla má Golfík sedadla ideální, což se ovšem nedá říct o zadních sedadlech. Tam už takový dostatek prostoru není díky rozvoru 2511mm, takže poměrně málo místa pro osoby vyššího vzrůstu a delších nohou (/sice je nad hlavou dostatek místa, ale pohodlí není pro všechny). Standardní palubovka se zajímavým modrým podsvícením budíků a skvělým koženým tříramenným volantem pro větší požitek z jízdy. Origo rádio je ještě na malé kazetky, bez CD, takže nic moc, ale 8 repráků rozmístěných šikovně v prostoru to dostatečně vynahrazuje (když jezdím já, tak volume zásadně hooodně doprava :-)).
Silné stránky
Když ho zrovna něco netrápí, tak docela zvládá rychlý start, je poměrně živý ve všech otáčkách, řazení je plynulé a přesné, i když mezi prvními třemi stupněmi jsou kratší intervaly řazení, ostatně jako asi u většiny dieslů, na 4. a 5.stupeň rychlosti jede plynule, při předjíždění bez problémů dokáže akcelerovat. Jak už jsem psala výše, tužší odpružení není na škodu, auto se drží na vozovce i v zatáčkách i díky nižšímu podvozku. Pohodlný interiér ve sportovním provedení, výborně vyřešený zavazadlový prostor, který je dostatečně velký pro běžný páteční nákup, ale zároveň při sklopení sedadel nabízí daleko rozsáhlejší možnosti převážení (takzvaně nafukovací auto - do tohoto auta se už vešlo tolik věci, které byste řekli, že se tam v životě nemohou vejít, ale díky sklopeným zadním sedadlům se to podařilo).
Slabé stránky
Slabých stránek by se určitě našlo spousty, ale z těch hlavních je asi to, že bývá občas problém že auto nechce tahat...normálně jedete, chcete někoho předjet, dostanete auto do otáček, ale ono prostě přestane tahat, jako kdyby se někde něco zadrhlo a prostě konec, sníží se výkon, zvýší se otáčky, ale prostě nic, auto netahá...zaparkujete, vypnete motor, pak zase přijdete, nastartujete a auto normálně jede, tahá jako předtím. Už jsme si říkali, váha vzduchu, tak se vyměnila, auto zlobilo dál...ale jen občas, takže fakt nevíme, čím by to mohlo být...to je asi ta jediná velká vada...a menší vada, no to rádio s tím CD mi tam prostě chybí, ale tak to se dá vyřešit snadno, koupí se prostě nové :-)!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
No měli jsme spoustu mechaniků, ve značkovém servise jsme s ním teda nebyli, ale tak snad jsme konečně našli toho správného mechanika, který je schopný, rychlý a dá se na něj spolehnout...No co vím, tak má Goflík trošec bouchnutý zadeček, trošku posunutý zadní blatník (je to už co jsme ho koupili), ale nijak se to neprojevuje na stabilitě nebo tak...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Já jsem u toho, když mamča Golfíka kupovala, nebyla, takže nemůžu posoudit...Nicméně prý byli ve StarCarsu někde u Olomouce myslím, prý tam byl velice ochotný, pohodový mladý a zkušený personál, žádné problémy, takže si nemůžeme stěžovat :-).
K úpravám a recenzi
Recenze je trošku poupravená, díky všem za tipy na vylepšení, určo pokud vás něco zaujme pozitivně či negativně, sem s názorem, beru cokoliv, neboť se v téhle oblasti snažím zdokonalovat, baví mě tenhle "voňavý" koníček. Doufám, že se vám to dobře četlo a odrazí se to na hodnocení ;-). Jinak nějaké úpravy autíčka se plánují, ale zatím opravdu jen plánují :-D!
Hezký den všem a mnoho bezpečných kilometrů ;-)
Novinky v recenzi
Rozpracovaná recenze
Ahoj ahoj ahoj, tak recenze na eReSku je už rozpracovaná,hned jak budou fotečky, tak to sem hodím ;-)
Definitivně se s tebou loučím...Golfík je prodán neznámo komu, třeba se tady objeví znovu ;-)
Milý Golfíku,budiž ti tedy definitivně sbohem. Tvůj nástupce - Škoda Octavia II RS (diesel, 125kW) - již užívá tvou dlouholetou stáj. Nechť si tě najde ten nejlepší, který se o tebe bude starat minimálně tak, jako jsem se starala já s mamkou. Díky tomuto serveru se s tebou pomyslně loučím, osobně jsem neměla příležitost, tak aspoň takhle. Byl, jsi a budeš pořád moje první láska. Měj se krásně a ještě lépe...MTR
Se smutkem v srdci oznamuji, že Golfík opustil naši rodinu a čeká na svého nového majitele. Pokud bude z vašich řad, starejte se o něj prosím co nejlépe. Přece jen, je to srdcová záležitost, moje první auto, které jsem mohla řídit...Budeš mi chybět...opatruj se...
Vypadá to, že Golfík půjde k novému majiteli,ale ještě není vůbec nic jisté. Jeho nástupcem by se měla stát Škoda Octavia II RS...tak uvidíme :-)
Jelikož už foto měsíce listopadu nestihnu, do prosincové soutěže bych se už zapojit chtěla ;-)
Úprava recenze, možná dojde i na fotky :-D
Poslední dobou nemám čas tady hodit nějaké fotky či nové info,Golfíka mám na nějaký čas nedostupného (mamina furt pracuje a jelikož je Golfík její a k práci ho potřebuje jako sůl,tak mám utrum)...ale až se to nějak vytříbí a vykrystalizuje,tak tady něco málo určitě přidám...
Můj miláček mi tak nějak pořád vnukává nápad na čip pro lepší výkon, musím se přiznat, že mi to celkem fejst vrtá hlavou, nebylo by to špatné, takže vážně o tom uvažuju... ;-)
Všimla jsem si, že jsem tady už dlouho nic neaktualizovala a jelikož fotky v nejbližší době asi nebudou, tak jen malé info, Golfík jezdí už zase normálně, doufám, že dlouho bude a žádná závada se na něm neprojeví :-).
Jak to tak vypadá, tak budeme muset změnit mechanika, neboť mám dojem, že se na to auto podíval z 10 metrů a nehnul ani prstem. Diagnostika - špatný tlak, ale neví čím to může být. Díky mojemu drahému miláčkovi se přišlo na pár možností, proč Goflík zlobí, tak uvidíme, co bude dál.
Po návratu z Itálie a z Chorvatska je Golf konečně doma z opravny, sice jsme ho ještě nezajížděli, ale tak snad to bude všechno ok...
Tak to vypadá, že Golfík půjde do opravy, páč nějak zlobí, tak uvidíme, co to bude...
Přidány nějaké nové fotky,fotila i mamča, tak mrkněte ;-)
Čerstvá novinka: dneska přibyl Golfíkovi nový bráška, Škoda Octavia Scout :-)
Včera prošel Golfík zátěžovým testem (poslední dobou ho mamča zkouší nějak často). Jely jsme si pro šutry do skalky, sice jen do Hrabyně, ale i tak byla zpáteční cesta dost zajímavá, jelikož zátěž v kufru činila cca 150kg.Jistě, měl by uvézt víc, ale zadek si teda pod tou tíhou pěkně sedl, skořápka byla fakt jen pár cenťáků od kola. Ale opět Golfík prokázal, že je skvělým autíčkem, takže zátěžový test zvládl :-)
Tak dneska prošel Golfík dvěma testy a v obou obstál na jedničku. Prvním testem byl závod s Audi A6 3.0 TDi. Prvních pár kilometrů serpentinami si držel náskok, nicméně pak díky jednomu šnekovi na cestě byl nucen zpomalit a Audina nás předjela. Nicméně mamča coby rozený závodník se nedala a pořádně to rozjela. Drželi jsme se Audininy prdelky pěkně dlouho a kdyby se nerozhodl odbočovat, určo bychom Němčoura zase předjeli :-)!V druhém testování jsme zkoušely, co udělá sportovní Golfík na polňačce. I když jsme trnuly, jestli si neurvem spojler, přece jsme terén s kalužemi, výmoly, hrboly atd. zvládli bez úhony...
Úprava recenze s pomocí mého milovaného přítele :-)
14.5. Přidány nějaké fotečky, detaily interiéru, tak se mrkněte...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf IV 1,9 TDi, 81 kw
- Re: Ahoj Ahoj 12.10.2009 01:01 white label
- Re: SRAZ 12.10.2009 00:55 white label
- Re: Re: Ahoj Ahoj 10.10.2009 23:16 TurboSlečna
- Re: Re: SRAZ 10.10.2009 23:11 TurboSlečna
- Re: SRAZ 10.10.2009 15:37 white label
- Re: Ahoj Ahoj 10.10.2009 15:16 white label
- Re: Re: POMOC PLS 10.10.2009 09:29 TurboSlečna
- Re: POMOC PLS 09.10.2009 21:17 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- POMOC PLS 09.10.2009 20:22 TurboSlečna
- Ahoj Ahoj 07.10.2009 16:44 TurboSlečna
- Re: SRAZ 02.07.2009 23:05 TurboSlečna
- Re: SRAZ 02.07.2009 22:58 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Re: SRAZ 02.07.2009 22:47 TurboSlečna
- Re: SRAZ 02.07.2009 22:46 PeT-a (RSKa)
- Re: SRAZ 02.07.2009 22:45 zip2016
- SRAZ 02.07.2009 22:34 TurboSlečna
- Re: Re: Re: Turboslečno 23.01.2009 19:54 TurboSlečna
- Re: TS 23.01.2009 18:51 TurboSlečna
- TS 23.01.2009 14:32 Kubyyyk
- Re: Re: Re: Turboslečno 23.01.2009 13:07 TurboSlečna
- Re: Re: Re: Turboslečno 23.01.2009 11:34 STi (Modo Team)
- Re: Re: Turboslečno 23.01.2009 11:15 Ajin(MoDo Team)
- Re: Turboslečno 23.01.2009 09:36 TurboSlečna
- Turboslečno 21.01.2009 20:57 Ajin(MoDo Team)
- Re: Recenze a foto RS budou 19.01.2009 22:37 Martin911Turbo
- Re: Recenze a foto RS budou 17.01.2009 23:25 Martin911Turbo
- Re: Recenze a foto RS budou 17.01.2009 23:22 TurboSlečna
- Re: Recenze a foto RS budou 17.01.2009 23:19 Martin911Turbo
- Re: Recenze a foto RS budou 17.01.2009 23:16 TurboSlečna
- Re: Recenze a foto RS budou 17.01.2009 23:10 Martin911Turbo
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2008 19910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.3.2009 199 Majitel 9.81 Uživatelé