Recenze
Technické info
Přezdívka auta vrak Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 240 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hieronymus".
Provedení Ghia v maximální výbavě
Silné stránky
žádné nebyly
Slabé stránky
poruchovost, poruchovost a zase poruchovost
vysoká spotřeba
nedostatečné topení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Průběh poruch popisuji v článku. Všechny opravy probíhaly ve značkovém servisu Ford.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo dovezeno na zakázku.
Katastrofa jménem TDCI
Do roku 2004 jsem jezdil se starým Escortem 1.8 D , který sice výkonem neoplýval, ale zato spolehlivostí a nízkou spotřebou ano. V uvedeném roce jsem se rozhodl dopřát si poněkud lepší auto a tak jsem zakoupil Forda Focus s tím údajně skvělým motorem 1.8 TDCI. Auto bylo dovezené z Belgie, mělo najeto 60 tisíc, mělo servisní knížku a vypadalo i ze spodu jako nové, takže jsem neváhal. Hned od počátku mě nepříjemně překvapila vysoká spotřeba, která byla minimálně o litr a půl vyšší, než u starého Escorta. V té době můj kamarád koupil rovněž Focuse se stejným motorem a se spotřebou na tom byl obdobně jako já, takže jsem nebyl žádná vyjimka. Oba jsme sedli na lep Fordu, který u tohoto motoru udává průměrnou spotřebu u kombi 5,4, což bych si dovolil označit jako nestoudnou lež. Spotřeba nás obou naopak byla obdobná jako v testu zde : http://magazin.auto.cz/testy/ford-focus-combi-1-8-tdci.html
Další zásadní nedostatek byl naprosto nedostačující topení. K tomuto typu by měl Ford dodávat povinně přídavné topení, protože třesoucí se řidič s promrzlými prsty musí ujet aspoň 10 km, aby topení začalo aspoň trochu topit. Nostalgicky jsem vzpomínal na starého Escorta, který topil tak, že už po ujetí 5 km jsem topení stahoval, protože ten horký fén se nedal vydržet.
Další kapitola se jmenuje horor.
Brzy však přišly daleko horší věci. Po půl roce ztratilo auto tah v nízkých otáčkách. Diagnóza zněla - vadný EGR ventil. Výměna 10 tisíc. Za měsíc po jeho výměně začala za jízdy blikat kontrolka žhavení, druhý den jsem už nenastartoval a musel jsem být odtažen do servisu. Šlo o vstřikovače. V servisu udělali konfiguraci vstřikovačů, což stálo 1500. Za další měsíc se ochladilo, při ranní teplotě -4 st. jsem opět nenastartoval a opět jsem byl odtažen do servisu. Tentokrát mě velice potěšili : všechny vstřikovače vadné. Výměna za pouhých 30 tisíc. To byl šok. Další šok jsem utrpěl, když jsem si auto s vyměněnými vstřikovači odvážel ze servisu. Místo obvyklé živé akcelerace jen líné rozjezdy, auto úplně ztratilo výkon. Okamžitě jsem to reklamoval a nastalo dohadování. Oni údajně žádný pokles výkonu necítí, takhle údajně jedou všechny Focusy. Prostě výmluvy, které mě měly oblbnout. Tak jsem se objednal na měření výkonu na brzdě, kde bylo změřeno pouhých 70 kW. Připomínám, že motor má mít minimálně 85 kW, prakticky ovšem mají všechna auta skutečný výkon o dost vyšší, než ten udávaný. S měřícím protokolem, potvrzujícím, že k značnému poklesu výkonu skutečně došlo, jsem tedy opět celou věc reklamoval. Po novém prozkoumání auta servis tvrdil, že nové vstřiky jsou OK , takže jsem podle jejich vyjádření ten snížený výkon musel mít už předtím. To byla samozřejmě jen další výmluva, protože nedokázali příčinu objevit. Takže mně zůstalo líné auto s tím ,že nikdo neví, proč to nejede.
Ovšem tím ten očistec zdaleka neskončil. Krátce nato se z motoru při startování a zhasínání začal ozývat rachot. Další návštěva v servisu a údajně špatná řemenice - výměna stála 7 tisíc. Za dva dny na to byl stejný rachot zpátky. Reklamace v servisu opět neuznána s tím, že tentokrát se jedná o dvouhmotový setrvačník a hned mně nabídli jeho výměnu i se spojkou za 35 tisíc. Tohle už mě dorazilo.
Zkrátka během jednoho roku jsem do auta nacpal 85 tisíc jen za opravy motoru, nepočítaje ostatní servisní náklady a výsledek byl katastrofální - zůstalo mně auto s výkonem pouhých 70 kW a o co byl nižší výkon, o to naopak ještě víc stoupla spotřeba.
Resumé
Touto recenzí chci varovat všechny zájemce o koupi ojetého Fordu TDCI (se systémem common rail), ať už Focus nebo Mondeo, aby si takovou koupi dobře rozmysleli.
Ona ta o něco menší spotřeba oproti benzínu nevyváží riziko možných poruch, jejichž opravy jdou do desetitisíců.
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé