Recenze

9 Majitel

Ford Focus ST170

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 116× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 45 Ford Focus, foto 46 Ford Focus, foto 47 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta eSTéčko Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:87000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 127 kroutící moment [Nm]: 196 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "fokal".

Poté, co jsem vlastnil Focuse I sedan s motorem 1.6, který bohužel neskončil příliš dobře, respektive skončil nejhůř jak mohl, ale to je jiná pohádka, jsem se rozhodoval, čím ho nahradit. Překvapivě jsem začal uvažovat znova o Focusu, přece jenom na jeho podvozek a celkové naladění si člověk lehce navykne a posléze se stává téměř drogou:))

Po pozitivní zkušenosti jak se spolehlivostí, tak s jízdními vlastnostmi, padlo první rozhodnutí - bude to znovu Focus. A to se říká, že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš...
Dále nastalo dilema, jestli za stejné peníze koupit "obyčejný" ale novější Focus nebo starší a "vylazenější" kousek. Začalo tedy nekonečné probírání různých inzertních serverů a návštěvy bazarů. Začal jsem se zaměřovat na silnější motory, nejlépe dvoulitry. Poté jsem prozřel - tudy cesta určitě nevede. Kdo někdy hledal trochu specifičtější a méně časté auto, tak jistě chápe o čem mluvím. Takže padlo druhé rozhodnutí - auto bude z Německa.

Tak nastaly dlouhé hodiny a probdělné noci nad německými inzertními servery. No, trochu to zkrátim. Od dvoulitrů jsem se namlsal tak, že jsem začal hledat jenom ST170:) Možná budete namítat, že rozdíl mezi dvoulitrem a ST170 neni nijak velký a ani ST170 nejede nijak zázračně. Ale pro mě to auto bylo už delší dobu takový malý reálný sen, který se mi splnil a jsem za to neuvěritelně rád.

Abych se vrátil k tématu. Pak jsem si taky uvědomil, že by nebylo uplně od věci, kdybych našel někoho, kdo mi ho přiveze, protože jsem na to v době koupě neměl čas a ani nervy, abych si pro něj jel sám. Naštěstí jsem dostal kontakt na pána, který byl ochotný, viz. zkušenosti s prodejcem.
Jednoho dne stalo se, že jsem konečně našel toho pravého. Neváhal jsem kontaktovat prodejce, který se mnou slušnou angličtinou komunikoval a byl velice ochotný, poslal mi přesně ty informace a fotky, které jsem si přál, až jsem k němu tak nějak sám a z ničeho nic získal naprostou důvěru. Dnes se tomu s odstupem času trochu divím, asi jsem byl zaslepen láskou k Focusu :)) Následovalo zamluvení a samotná koupě auta, které jsem nikdy neviděl, jen na fotkách...

K autu byla servisní knížka, všechny možné protokoly o měření všeho možného, manuály, servisní příručky, prostě komplet se vším všudy.

Živě si pamatuji, když jsem auto viděl poprvé na vlastní oči, jak se veze na plaťáku. Nepopsatelný pocit. Musel jsem vypadat jako malý klučina, když dostane k Vánocům autodráhu a autičko na vysílačku:)) Po prvním usednutí...no řeknu vám, neni Focus jako Focus. Sedačky, dosti tvrdá spojka, tuhé řazení, tuhé řízení. Minulá 1.6 byla proti tomu nádobíčko pro slečínky na podpatcích:)) První jízda s ST170 byla jako moje první jízda v autoškole - nejistota na každému rohu. Naštěstí teď po najetých 8 tisích kilometrech už jsem se s nim téměř dokonale zžil. Když se s nim člověk naučí, tak umí být až překvapivě rychlý, výhoda je, že se do zatáček nemusí ani moc brzdit:)) Ale o tom až dále...

Výbava:
17-ti palcová kola letní, 16-ti palcová zimní (menší nelze kvůli brzdám), 6-ti stupňová převodovka Getrag, xenony, sportovní kožené sedačky Recaro s vyhříváním, ESP a TCS (bohudík vypínatelné), automatická klimatizace, vyhřivané čelní sklo, textilní koberečky, sportovní pružiny H&R a malá specialitka v podobě elektroluminiscenčních budiků včetně ukazatelů teploty a tlaku oleje

Jinak popis vozu...no, myslim, že fotky mluví samy za sebe. Asi ode mě ani nečekáte nic jiného, než že se mi prostě líbí.
Něco by se ale přece jenom našlo...dveře jsou obrovské, opticky vypadají, jako by zabíraly polovinu délky auta. Xenony zase autu dodávají špetku dravosti a společně se vzhledem a barvou "estéčka" často zajisťují to, že vám auta běžně uhýbají na stranu, i když jedete uplně v klidu a vůbec to po nich nechcete:)) Občas si ho lidé i prohlížejí, zvlášť budí pozornost velká paprsková kola. Naopak koncovka výfuku by mohla být trochu výraznější.
Bohužel zub času (a městského provozu) zanechal už na laku nějaké ty škrábance, tomu se ale člověk jen těžko vyhne, pokud nemá garáž...

Technicky je auto v pořádku, ale jedna mála piha na kráse jinak sladěný celek kazí. Setkala se s tim už asi většina majitelů ST170. Při studeném motoru a rozjezdu v nižších otáčkách něco hodně ošklivě a nepříjemně rezonuje, až chrastí. Poslední dobou je to čím dál horší. Ničemu to sice nevadí, ale budí to dojem 20 let starého shnilého vraku, kterému upadává výfuk :D Dle mého názoru jde o konstrukční chybu a jeden krycí plech výfukového potrubí je volný a mlátí sebou, kde se dá. Problém je v tom, že se nachází v podstatě na téměř nedostupném místě.

Časem to bude chtít postupně obnovovat výfuk, přece jenom má "estéčko" na kontě 6 let náročného provozu. Hned na jaře nebo v létě příjde na řadu také spojka, která už to má za sebou. Je vidět, že ho nikdo moc nešetřil:))

Když usednete za volant, překvapí vás (bohužel), jak vysoko se v tomto sportovně laděném autě sedí. Se svojí výškou (174 cm) s tím nemám problém, ale to mám sedačku v nejnižší poloze. Kdyby byla alespoň ta možnost jí dát níž, nikoho by neubylo. Řadící páka padne skvěle do ruky a volant je dobře tvarovaný, jenom ta kůže na něm a spocené ruce, to si člověk užije:)) A užije si i v létě v černých kožených sedačkách. To byste museli v autě stát, abyste neměli spocená záda a pozadí:)) Jinak sedačky jsou jedním slovem výtečné (a výtečně podle mě i vypadají).

Motor při startování vydává podobný zvuk jako startující Felicie, po naskočení za studena je společně se sportovním výfukem poměrně hlučný, naopak za tepla je opravdu velice tichý, že není zevnitř téměř slyšet. Sešlápnutí spojky a zařazení vyžaduje trošku síly, ale v takovém autě je to jedině plus. Motor je v nízkých otáčkách trochu letargický a trochu mu trvá, než se vytočí, naopak ve vysokých otáčkách je jak ryba ve vodě a otáčkoměr zběsile lítá do červeného pole kdykoliv si o to řeknete. To nejlepší ze sebe vydává mezi 5000 a 7000 ot/min., navíc má krásně dravý zvuk a omezovač v 7400 otáčkách, takže chuť motor vytáčet a slyšet ten zvuk je nenasytná:))
Agregát má oproti seriovému dvoulitru pár úprav jako kované ojnice, tvrzená ventilová sedla, variabilní časování sacích a výfukových ventilů nebo dvoustupňovou délku sání, kdy při 6000 otáčkách motor přepíná na kraté sací kanály a otáčky letí raketově do omezovače. Škoda, že na kratší kanály nepřepíná už dříve. Prostě je radost si s motorem jen tak pohrávat.

Dosažené rychlosti na jednotlivé stupně (tachometrové)

1. stupeň - 70 km/h
2. stupeň - 110 km/h
3. stupeň - 150 km/h
4. stupeň - 180 km/h

5. a 6. stupeň bohužel nevím, to můžu opsat z manuálu, ale to už nebude tak zajimavé, ne?:)) Maximální dosažená rychlost (tacho) byla 230 km/h, což odpovídá v reálu těm cca 216 km/h. Na šeštku točil asi 6500 ot./min. Jistě mi ale dáte za pravdu, že o maximálce to zas tak moc není :))

Řízení je přesné, citlivé a jde příjemně ztuha. Kdo zná řízení např. Fabie, tak bude mít pocit, že tohle auto nemá posilovač:)) Samozřejmě jsem to trochu přehnal, to jen pro názornost...
A co podvozek? Nevím, jak objektivně, ale pro mě dokonalost. Každá ostřeji projetá zatáčka vám vytvoří na tváři přihlouplý úsměv:) Docela snadno se s nim jezdí ostře, protože podvozek je dobře čitelný a kdo má alespoň trochu cit, tak okamžitě pozná, kdy už je na limitu a víc nesnese. Naštěstí limit je na hony vzdálen od normální jízdy. I tak si myslim, že umim využít potenciál auta max tak na 70% jeho schopností, když se hodně snažím:) "estéčko" vás ale pořád nutí se zdokonalovat...

Je to prostě auto, se kterým si kdykoliv prodloužim jakoukoliv cestu jenom abych se svezl a přesně to jsem od něj i čekal - auto hlavně pro radost a zážitky pro všechno ostatní až na druhém místě...

Silné stránky

- Jízdní vlastnosti - tady neni o čem, široké pneu, vzadu multilink a kola do "A", relativně nízká hmotnost, celkově už v sérii naladěný podvozek do sportovna a navrch ještě sportovní pružiny, sedí jako motokára, zatáčí jako motokára, asi to bude motokára:))

- Motor - výborný výkon a kroutící moment ve vysokých otáčkách

- Převodovka - 6 stupňů se hodí hlavně na dálnici, i když je poskládaná tak, že v podstatě šestka nahrazuje pětku u ostatních benzinových Focusů, jinak řadí přesně, rychle a má sportovně tužší chod

- Tvrdý podvozek - na hladkém povrchu hotová nirvána, vůbec se nenaklání

- Design - na to, že design Focusu je v podstatě 10 let starý, tak vypadá pořád dobře a tenhle třídvéřák vypadá i docela sportovně

- Brzdy - je třeba trošku silněji šlapat na pedál, ale dokážou brzdit opravdu hodně ostře, průměr předních kotoučů je 300 mm, zadních 280 mm, ze 100 km/h na nulu to prý zvládnou kolem 38 metrů

- Sedačky - perfektní boční vedení, celkově perfektní tvar, člověk do nich zapluje a vyhřívání je teď při ochlazení výborná záležitost :)) Ještě se taky dobře udržují, stačí setřít a občas konzervovat

- Xenony - proti halogenovým světlům je to uplně jiná liga, sám jsem tomu moc nevěřil, ale je to tak

Slabé stránky

- Motor - tah a zrychlování z nízkých otáček, prostě nic moc a chvíli mu to trvá

- Tvrdý podvozek - na některých silnicích utrpení, ani ne pro mě jako pro auto, na nerovnostech v zatáčce odskakuje

- Zavazadelník - je prostě malý, nic se tam pořádně nevejde

- Drnčící plasty - daň za tvrdý podvozek, pomůže rádio:))

- Sedačky - kůže v létě pálí a v zimě chladí, to ale naštěstí kompenzuje vyhřívání

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné poruchy ze zatim nekonají, jenom zmiňovaný chrastící plech u výfuku. Doufám, že bude co nejdříve vyřešeno. Zatím jen výměna oleje, svíček a všech filtrů různě po servisech a svépomocí. Dále test tlumičů - všechny OK a seřízení geometrie

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dostal jsem kontakt na pána, který dováží fordy. Když jsem mu řekl, jaké mám požadavky a že auto už je zamluvené, tak na to reagoval, že není problém a za týden pro auto vyrazil. Potom během týdne nechal udělat všechny možné potřebné kontroly, pojištění, přihlášení, vyřízení RZ a výměnu oleje a filtru. Takže naprostá spokojenost

Úpravy

Tak ty zatim do takové míry, že jsem vyměnil papírový filtr za K&N vložku do boxu. V nejbližší době plánuju fólie a někdy v budoucnu třeba výfuk. Momentálně se snažim dát auto do co nejlepšího stavu. A když už úpravy, tak radši motor, výfuk, sání, brzdy apod., na exteriér zřejmě moc sahat nebudu :)
V interieru nahradilo staré rádio RDS 5000 nové radio Pioneer a dopředu byly nainstalovány dvoupasmové repro Morel Tempo 6, vytlumeny dveře a zadek. Hraje to docela hezky :)

 

Novinky v recenzi

19.3.2009 00:37

Všechno v pohodě

Hlásím, že ST pořád jezdí v pohodě, nemám si na co stěžovat. Proběhla akorát výměna komplet zadních brzd, předních destiček a....to bude asi všechno :)) Další fotky a apod. asi až bude teplo

16.11.2008 00:00

Přídany další fotky - umyto, přezuto, navoskováno a ještě fotky z letiště...

31.10.2008 00:00

Spojka už začala klouzat takovým způsobem, že se s tím nedalo prakticky jezdit. Tak jsem se objednal na výměnu do Fordu s tim, že prý to bude do 12 tisíc korun, OK. Druhý den volali, že je potřeba vyměnit bohužel i dvouhmoťák setrvák. No nebudu to protahovat, auto bylo v servisu téměř 14 dní, výsledná částka na faktuře včetně nějakých drobností 28 tisíc :(( Dobře, auto teď jezdí jak má a jezdí líp než předtím. Ale aby toho nebylo málo, začalo vypadávat táhlo řazeníu převodovky, super záležitost, dala se řadit akorát trojka a čtyřka. Po samodomo opravě jsem zajel do Fordu, bohužel nebylo uznáno jako reklamace, tak že prý jedině objednat komplet nová táhla řazení za 3000 Kč. Myslim, že to zatim vydržim bez nich...:)) Toť moje trápení s autem během posledního měsíce...

15.10.2008 00:00

Video s testem 0-130-0
http://www.youtube.com/watch?v=iKpfteVGjoc
...a ještě ukázka zvuku zevnitř při stojícim autě
http://www.youtube.com/watch?v=ecI28x_zTsM
Enjoy...:))

28.9.2008 00:00

Přidána vlastní ukázka zvuku...enjoy it :))

20.9.2008 00:00

Konečně jsem si udělal radost a nechal nalepit fólie. A Ještě jeden detail - brzdy nabarvené na modro. Takže auto je zase o něco hezčí:))
Přidány nové fotky...

15.9.2008 00:00

Přidány fotky bouračky...

13.9.2008 00:00

Přidány další fotky

13.9.2008 00:00

Seřízena geometrie. Trvalo to asi hodinu a půl, nastavovali souběžně předek i zadek, tak už se snad pneumatiky budou sjíždět rovnoměrně

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST170

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto je spolehlivé, odešly akorát běžné spotřební věci, které časem odejdou na každém autě, tzn. spojka, setrvák, zadní brzdy atd atd...

praktičnost
7

Místa vzadu je jako v každém jiném Focusu, tedy mírný nadprůměr, ale kufr je docela malý, na týdenní dovolenou v 5 lidech to není:)

prostornost
9

Prostornost je vzhledem ke stáří modelu na velmi dobré úrovni i díky rozvoru 2 615 mm. Vnitřní prostor je pro mě naprosto OK

jízdní vlastnosti
10

Asi největší zbraň tohoto auta, zde asi není co vytknout, auto jede přesně tam, kam ho pošlete (hmotnost 1236 kg)...pokud nenarazíte na komplet rozbité silnice

jízdní komfort
5

Jízdní komfort, zvláště při jízdě po Praze, vlastně skoro neexistuje. Auto je tvrdé díky velkým kolům a sportovním pružinám, široké gumy zabezpečují, že si auto rádo hledá stopu ve vyjetých kolejích, takže je radno mít volant pevně v rukou

provozní náklady
9

Snesitelné, díly téměř stejně drahé, jako na normálního Focuse, výměna oleje jednou za 20 000 km nebo jednou do roka, neni si na co stěžovat

náhradní díly
9

Viz. provozní náklady. Díly se dají sehnat poměrně lehce, protože většina je jich totožných se seriovým Focusem a ty ostatní bez problémů přímo od Fordu

výkon motoru
9

Abych pravdu řekl, podle čísel jsem čekal více....než jsem přišel na to, že je třeba točit točit a ještě jednou točit, pak je zátah i zrychlení skvělé

spotřeba
8

Čekal jsem tak 12 litrů na sto, ale nakonec se většinou vejdu do 11 litrů, většinou rozpětí mezi 9 a 11 litry mám K&N vložku a leju tam jenom VPR, věřte-nevěřte, je to znát

hlučnost motoru
10

Zvuk se krásně hodí k charakteru auta, na volnoběh je klidný a tichý, ve středních otáčkách nabere hutný zvuk a lehce dunivý nádech a ve vysokých otáčkách je slyšet hodně, ale krásně řve a k tomu se připojí řezavý chraplák z výfuku

kvalita sedadel
10

Kožená Recara, kvalitě se nedá vůbec nic vytknout, mají dost velké boční vedení a sedí se v nich opravdu moc dobře. Akorát ve vedrech permanentně zpocená záda

brzdy
10

Výborné, na pedál se musí trochu víc šlapat, aby to brzdilo, ale díky tomu se dá skvěle dávkovat brzdný účinek, auto zastaví téměř na fleku

zavazadlový prostor
6

350 litrů, jednou větou - je to docela málo. Ale vzledem k tomu, že jezdím autem sám nebo většinou ve dvou, tak celkem dostačuje






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…