Recenze
Ford Focus
Technické info
Přezdívka auta Fanfan Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "alan_d".
No tak tohle je můj krasavec. Občas trochu pozlobí, už není nejmladší, já to přičítám jeho charakteru. Co bych vám o něm řekl - není novy, ale kupovaný přes bazar. Je to takový fanfán tulipán, pochází totiž z Holandska. Oficiálně (a snad i jinak) jsem jeho druhy majitel a zatím šťastny - klepu! Původně jsem chtěl jednašestku benzín, ale jelikož nebylo moc z čeho vybírat, tak jsem stále neměl jasno. v užším kole byla ještě Bora, 3d Stilo a Civic. A najednou, přestože jsem objezdil bazary v okruhu 50 km od mého bydliště, jsem objevil Fanfána. Stál v takovým malým bazaru asi 500 metru od domu. Byl to model už po faceliftu a s motorem TDCi, navíc velmi zachovaly a za velmi dobrou cenu. Nejdřív se mi to zdálo podezřelý, tak jsem ho celého prolezl, pozval si mechanika a ten konstatoval, ze kromě načatých vstřiku je vše ok.
(Jen tak mimo: fakt mu věřím. Nebýt jeho, tak jsem si v áčkách málem koupil místo jednoho zaručeně nebouraného auta dvě. Takový pěkný stříbrný třídveřový Stilo. Pěkný lak, docela dobrá výbava, motor přesně podle mých představ, tedy 1.6. Když jsem si ho nechal zvednout, nikde nic neteklo, nikde žádna vůle. Už jsme složil malou kauci, když jsem si ještě pro jistotu pozval pravě toho týpka. Ten přišel, bylo už šero, říkal, že takhle toho moc neobjeví, ale přesto. Našel si úhel, pod kterým se zadíval na lak. No a pak mi začal ukazovat, kde je auto A a kde už začíná auto B. Pod těsněním dveří našel slabou stopu po tmelení a práci s rozbruskou. No, díky za něj. Jsem si jistý, že teď toto auto jezdí někde mezi námi a majitel ani neví, o tom co sedlá. No holt takový je život, silnější vítězi.)
A zbytek story je snad jasný, ne?
Trochu vám ho popíšu bliž. Je to tedy diesel, TDCi ve své skromnější verzi, tedy sto koní. Aspoň se to dobře pamatuje. Výbava je trend, to znamená tužší přední sedačky i podvozek, litý 2x5-ti paprsková 15" kola. Dále 2x polštář, jedno ABS, 4x kotouče, kožený volant, origo rádio s cd. Barva je panther black, čistý vypadá auto hezky, dokonce velmi, ale hned po umytí nadchází období v trváni cca jednoho týdne, kdy se na aute usazuje všechno, co muže. Po tom týdnu už je na něm taková vrstvička, která má tu vlastnost, že auto zase vypadá čistě, nebo alespoň celistvé špinavě. přesně tuto strategii jsem uplatňoval celou zimu, jelikož jinak bych v myčce nechal majlant a to se mi nechce. Co se mi na Fanfánovi velmi líbí je jeho hudební aparatura. V uvozovkách to není schválně, auto má opravdu dobrý zvuk. Tak ano, šlo by určitě vylepšit, přidat výšky, zhutnit basy, ale finančně to prostě nedává smysl. Takhle to hraje dostatečně hlasitě a bez zkreslováni a tečka.
Silné stránky
- jednoznačně jízdní vlastnosti: není to cliche když napíšu, ze tak jak se řídí focus, se neřídí žádné jiné auto. Samozřejmě je třeba se dívat do stejné třídy, takové trojkové báwo na tom asi taky nebude zle, natož 911. Ale právě to, že zde zmiňuji takové legendy by mohl byt dostatečný argument. Je zde nutné připomenout, že verze trend se od ostatních odlisuje tvrdším pružením. Proto je možné slyšet nářky nad tím, jak byl někdo zklamán z pohupování či naklánění auta. I zde na auto.cz je v dvojtestu srovnávajícím pětkového golfa focus bez tohoto podvozku. (viz oficiální leták v galerii)
- přední sedačky: jelikož se pyšním verzí trend, je můj fanfán vybaven tvrdšími předními sedáky s lepším bočním vedením. Sedačky jsou výborné, jediná výtka muže směrovat k chybějící bederní opěrce.
- brzdy: nemají příliš ostrý nástup, o to lépe jsou dávkovatelné. Unavit je je téměř nemožné.
- vzhled: jak byl design exteriéru šokující v roce 98, tak stejně úchvatný zůstává i nyní. Takových aut mnoho nenajdete. Ale jak už to u podobných otázek bývá - buď vás uchvátí, nebo vás nechá chladným.
- motor:
i) vzhledem k tomu, že se jedná o diesel, vám poskytne nadprůměrné vyžití (minimálně vzhledem k době, ve které vznikal). Přitom vás nesežere zaživa. Max spotřeby, které se mi podařilo dosáhnout na trase 50km bylo 9.8 litru/100 měřeno od-stojanu-ke-stojanu. Zároveň relativně dobře táhne od 1600 otáček a přestává u 4100, i když ani potom výrazně neuvadá a při předjíždění je efektivnější točit ho dál, než se zabývat přeřazením. Spolu s delším zpřevodováním to zajišťuje dostatečnou hybnost. (zajímavost: když jsem byl nyní na emisích, tak dle jakéhosi přístroje jsou max otáčky 4840)
ii) hlučnost: přestože je poznat, ze pod kapotou je spalována nafta, nelze mluvit o rušivém jevu. Na volnoběh se nikde nic neklepe a nerezonuje, při rozjezdu nebo při akceleraci nic neduní. Při rychlostech nad 80km/h motor není slyšet. Někomu by i tak zvukový projev motoru mohl připadat obtěžující, nicméně já ho poslouchám rad. (Naopak mi u našeho druhého auta Passatu s 1.8T vadí, že motor je až příliš utlumený.) Na zadních sedačkách toto dokonce vyvolává stav, že kdokoliv si zde sedne, během deseti minut usíná :) A to nejezdím mírně, pneumatiky by mohly vyprávět.
- velký kufr: také to není cliche :) Prostě se občas stane, že něco potřebuju převézt, popřípadě se někde vyspat. Obzvláště vhod vám potom přijde, ze po sklopení zadních sedáku a pote opěradel zde nevzniká žádny schod a zadní část opěradla je také čalouněna.
- vnitrní prostor: není problém jet ve 4 na delší cestu, každý má prostoru kolem sebe dostatek.
- kožený volant: od dorazu k dorazu je to 2.5 otáčky a do ruky padne, jak kdyby k sobě od jakživa patřily. víc dodávat netřeba :)
- velké levé i PRAVÉ zpětně zrcátko
- vyloženě skvělé je ovládání rádia pod volantem. Kdo nezažil nepochopí, kdo zažil nechce jinak.
Slabé stránky
- motor:
i) velmi záleží, co do něj chcete. Jednak je důležité si uvědomit, že neumí jezdit za málo (srovnáváno s TDI). Podle dlouhodobého pozorováni téměř nezaleží, jedu-li s lehkou nohou a moc ho nevytáčím, nebo jestli jedu normálně. Dá se to demonstrovat i tak, že ať jedu stejnou cestu s prázdným autem nebo plným, skončím max o půl litru s vetší spotřebou. Na jednu stranu to může byt dobře, člověk se aspoň nestresuje spotřebou, na druhou vás ovšem v hospodě zahanbí každý octávkář. průměr mám na 6.4, když víc jak polovina startů jsou jízdy po Praze na vzdálenost do 20 km. (Více ke spotřebě viz proclick na spritimonitor.de v tabulce v úvodu.)
ii) jako každý motor hnaný turbinou i zde je prodleva mezi sešlápnutím plynu a vytočením motoru. Po přesednutí z karburátorového citroenu z roku 88 (?) jsem si připadal, že hraju tichou poštu. Z toho plyne, ze s meziplyny je to trochu složitější i když ne nijak drasticky. Je třeba počítat s tím, že tak čtvrt vteřiny trvá, než se auto probere.
- není palubní počítač: takže žádné udaje o spotřebě, o teplotě, nic.
- ačkoliv je ergonomie i aretace ovládacích páček a tlačítek v pořádku, přesto mi na palubní desce poněkud vadí použité materiály. I když to tak na první pohled nemusí vypadat, jedna se v podstatě o lépe tvarovaný plast s povrchovou úpravou, leč neměkčenou. Zas na druhou stranu, kolikrát si při jízdě saháte na palubku :)
- automatické stahováni oken: jelikož je auto takto vybaveno pouze u předních oken, má poněkud zvlažni logiku ovládání. Pro levé řidičovo okno má funkci jeho rychlého stažení na jedno zmačknuti, ale už ne na jeho opětovné dovřeni. U spolujezdcova je potřeba čudlik držet při cestě dolů i nahoru. Chystám se na rozebráni a výměnu z auta s ovládáním všech oken, protože tam jsou obě přední tak, jak chci.
- jelikož vysokotlaké vstřiky jsou citlivé na kvalitu nafty, jsem nucen tankovat pouze u lepších benzinových stanic. Tak až opět uvidíte reklamu na Shell nebo OMV, vzpomeňte si, že vám ji platím :)
- přestože se nedá říct, že by byl výhled zpět špatný, mám pocit, že ne úplně přesně vím, co za autem je.
- snad poslední věc, která mi vadí, jsou ostré rohy u předních a taky pátých dveří. Oboje se sice otevírají dostatečně široce nebo vysoko, ale občas se prostě roh připlete moc blízko a hrozí nebezpečí zranění.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Co jsem na autě udělat musel nebo chtěl:
- hned po koupi šly novy rozvody, olej, filtry, vodní čerpadlo
- zároveň přibyl mul-t-lock a tažný
- po dvou měsících radovaní se a svižných jízd odešly přední destičky (původně tipovány na dalších aspoň 5kkm)
- po dalších dvou měsících se objevily špatný starty při studených ránech anebo dlouhým stání (alespoň 2 dny). Na řadu šly teda vstřiky a rovnou s tím i žhavicí svíčky. Vstřiky byly špatný jen dva, repase prý nebyla možná, protože tekly přepadem, takže nový. Od tý doby klid, i když studeny starty se mu stale nelibí, ale už je jedno, jestli je pět nad nebo deset mínus. Ale to je, aspoň co jsem si četl fóru, normální vlastnost TDCi.
- z důvodu smradu po vypnutí klimatizace jsem celý systém nechal vydezinfikovat. Smrad zmizel
- rok klid, na řadě jen olej a filtr
- asi po půlroce začalo klepat levý přední kolo při brzdění. Nejdříve jen z rychlosti větších než 100km/h. Postupně se klepání objevovalo už při 50. Na řadě tedy výměna předních kotoučů, brzdovky a bohužel i destiček. V kotouči byly vybroušeny souměrné rýhy, nejspíš od nějakých nečistot. Zvlněně nebyly.
- při přezouvaní na zimní provedena geometrie přední i zadní nápravy, vepředu shledaná mírná sbíhavost - bylo patrné i na letních pneu, který ale stejně šly do kopru.
- teď na konci zimy mi odešel motorek regulace sklonu pravého předního světla. Vyměněn za nový, neznačkový. Dávám mu šanci, uvidíme co vydrží.
- nyní čekáme na nové kolečka, patnáctky necháme na zimu, léto se musí užívat ne něčem větším. Nebudeme ale příliš megalomanští, protože máme rádi naše zuby a po každé jízdě si nechávat dodělat nové plomby by nebylo to pravé ořechové. Pražské silnice přeci jen nejsou na sedmnáctky stavěné, takže zůstaneme na zlatý střední cestě - tedy 16".
(stav k 20/4/2009)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- zkušenost s AAA viz výše
- kupováno v malém bazaru, spokojenost velká.
to-do:
- dovybavit auto originál koberečky
- nastavitelný cyklovač stračů
- předělat stahování oken na jednodotykové
- druhé světlo do prostoru kufru (jedno je fajn, ale jen do té doby, než jsou v kufru věci, které dost stíní
- renovace kůže volantu
Novinky v recenzi
EGR ventil
auto jiz od koupe podle me netahne z nizkych otacek tak, jak by diesel mel (ovsem o to lip se chova v horni polovine). odpojenim egr ventilu jsem problem vyresil, nyni testuji, jak se zmena projevi na spotrebe.
folie
na aute se uz pres dva mesice vozi folie. zatmaveni 50 vepredu i vzadu. je pravda, co rikal prodejce: neni to skoro poznat. takze prvni co vas napadne neni "focus s foliema", ale snad "hezky focus". u me naprosta spokojenost, znacku jsem zvolil Llumar a typ folii je ch50 (sedozelena 50% propustnost)
nova kola
Takže máme tu nová kola, i když ne tak docela. Nová být opravdu měla, ale jelikož si eshop dával na čas, tak jsem vyměnil novotu za kvalitu a místo Rialu se na autě skví kola zančky Borbet. Líbí se mi víc, ostatně posuďte sami ;)
Přidat názorDiskuse: Ford Focus
- nova patka 10.02.2010 02:58 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes cerstve 16.01.2010 15:44
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes cerstve 15.01.2010 10:43 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: dnes cerstve 15.01.2010 10:13 zip2016
- Re: Re: Re: Re: dnes cerstve 15.01.2010 10:10 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: dnes cerstve 15.01.2010 09:55
- Re: Re: dnes cerstve 15.01.2010 01:03 FRPE
- Re: dnes cerstve 15.01.2010 00:54 white label
- Jsi teda stavitel mostů? 15.01.2010 00:53 FRPE
- dnes cerstve 15.01.2010 00:46
- diesel 12.10.2009 18:57
- Re: EGR 10.09.2009 11:57
- EGR 10.09.2009 11:20 Matt26
- Re: Re: Re: Bodování 24.04.2009 18:00
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 23.04.2009 14:44 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 23.04.2009 00:14
- Re: Re: Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:59
- Re: Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:46 Poustnik
- Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:25 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:20
- Re: Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:17 Poustnik
- Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 19:03
- Re: Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 14:06 filko
- Nemá to motto být správně - kdo bourá, jezdí nad svoje možnosti??? 22.04.2009 13:39 Poustnik
- Re: Re: Bodování 22.04.2009 12:47 zip2016
- Re: Od podvozku až po paroubka 22.04.2009 12:11
- Re: Bodování 22.04.2009 12:09
- Od podvozku až po paroubka 22.04.2009 11:14 Konwi
- Bodování 22.04.2009 10:48 zip2016
- Re: Re: fotky 21.04.2009 18:09
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé