Recenze

biker7 (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus MF 1.8 TDdi

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 104× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 0 Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7
Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 8 Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 63 Ford Focus, foto 64 Ford Focus, foto 67 Ford Focus, foto 68 Ford Focus, foto 71 Ford Focus, foto 72 Ford Focus, foto 73 Ford Focus, foto 104 Ford Focus, foto 128 Ford Focus, foto 168 Ford Focus, foto 170 Ford Focus, foto 171 Ford Focus, foto 172 Ford Focus, foto 173 Ford Focus, foto 176 Ford Focus, foto 177 Ford Focus, foto 177 Ford Focus, foto 182 Ford Focus, foto 188 Ford Focus, foto 191 Ford Focus, foto 223 Ford Focus, foto 225 Ford Focus, foto 226 Ford Focus, foto 228 Ford Focus, foto 231 Ford Focus, foto 232 Ford Focus, foto 238 Ford Focus, foto 241 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 255 Ford Focus, foto 268 Ford Focus, foto 275 Ford Focus, foto 279 Ford Focus, foto 280 Ford Focus, foto 281 Ford Focus, foto 283 Ford Focus, foto 286 Ford Focus, foto 291 Ford Focus, foto 293 Ford Focus, foto 294 Ford Focus, foto 296 Ford Focus, foto 297 Ford Focus, foto 299 Ford Focus, foto 300 Ford Focus, foto 301 Ford Focus, foto 304 Ford Focus, foto 306 Ford Focus, foto 307 Ford Focus, foto 308 Ford Focus, foto 309 Ford Focus, foto 313 Ford Focus, foto 315 Ford Focus, foto 316 Ford Focus, foto 318 Ford Focus, foto 319 Ford Focus, foto 320 Ford Focus, foto 321 Ford Focus, foto 322 Ford Focus, foto 323 Ford Focus, foto 324 Ford Focus, foto 327 Ford Focus, foto 329 Ford Focus, foto 330 Ford Focus, foto 332 Ford Focus, foto 333 Ford Focus, foto 335 Ford Focus, foto 336 Ford Focus, foto 337 Ford Focus, foto 338 Ford Focus, foto 339 Ford Focus, foto 340 Ford Focus, foto 341 Ford Focus, foto 342 Ford Focus, foto 343 Ford Focus, foto 344 Ford Focus, foto 345 Ford Focus, foto 346 Ford Focus, foto 347 Ford Focus, foto 348 Ford Focus, foto 349 Ford Focus, foto 350 Ford Focus, foto 351 Ford Focus, foto 353 Ford Focus, foto 354 Ford Focus, foto 355 Ford Focus, foto 356 Ford Focus, foto 357 Ford Focus, foto 358 Ford Focus, foto 359 Ford Focus, foto 360 Ford Focus, foto 361 Ford Focus, foto 362 Ford Focus, foto 363
 

Technické info

Přezdívka auta Drago Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:292000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 66 / 79 * kroutící moment [Nm]: 200 / 230 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 / 10.2 * maximální rychlost [km/h]: 184 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6 / 5.9 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

----- Trocha historie Fordu a modelu focus -----

Ještě před tím než začnu historii fordu, tak začnu opravdovým začátkem automobilů u kterého nestál nikdo jiný než Henry, který ještě v továrně Thomase Alvy Edisona v roce 1896 vynalezl a sestavil první spalovací motor na světě který namontoval do svého prototypu automobilu!!! V roce 1899 založil svou první firmu Detroit Automobile company, která údajně zkrachovala a stala se z ní firma Cadilac. Ano to byl začátek automobilů jak je dnes známe. S Fordem vše to začalo v roku 1908 v USA kdy se Henry Ford rozhodl založit firmu, která se bude zabývat sériovou výrobou automobilů. Založil tedy Ford Motor Company! Jako první a průkopnický automobil se tedy zrodil legendární Ford model T. První sériové auto a zároveň první sportovní auto. To že se autům dávají ženská jména, byl opět nápad Henryho a modelu T říkal také Plechová Líza. Henryho firemní slogan zní: "Každý na světě může mýt automobil po jakém touží, když to bude Plechová Líza." Předcházely modely A, B a td, které ovšem nebyly sériové výroby. Dále nastupovaly další a další modely které zplodila továrna ford, která se postupem času rozdělila na dvě části a to Americkou a Evropskou (výroba Německo). Jeden z těchto modelů byl Escort, který vznikl roku 1968 v Evropské odnoži Fordu. Což je v Evropě jedna z největších automobilových legend hlavně v Rallye. Proč uvádím zrovna Escorta? No protože je to právě předchůdce modelu Focus který ho nahradil v roce 1998 a hned po uvedení na trh získal cenu: Auto roku 1998...

== v roce 2009 byl Focus oceněn odborníky z VB jako: auto desetiletí ==

Analýzu nejlepších ojetin vytvořila britská společnost CAP, která se od roku 1979 zabývá monitorováním trhu s novými a ojetými automobily. Celkový vítěz i nejlepší auta v jednotlivých segmentech vybírali porotci na základě následujících kritérií: dostupnost vozu, praktické vlastnosti, důvěryhodnost mezi zákazníky, dlouhodobá oblíbenost a také přínos daného modelu pro automobilový průmysl.

Jediným kritériem pro nominaci do soutěže bylo časové omezení – posuzované automobily musely být kdykoliv mezi lety 2000 a 2009 dostupné jako tříleté ojetiny.

Celkovým vítězem a současně vítězem v nižší střední třídě byl vyhlášen Ford Focus první generace vyráběný v letech 1998 až 2005. Porotci u Focusu ocenili průlom, který v době svého uvedení na trh způsobil. Design ovlivnil všechny následující modely Fordu i auta mnoha dalších značek. Vyzdvihovanými vlastnostmi jsou vedle nadčasového designu široký výběr karosářských verzí a motorů, jízdní vlastnosti, spolehlivost, odolnost a příznivé provozní náklady. Důkazem všeobecné obliby Focusu je i jeho rozšíření na českých silnicích.

---------------------------------------- popis a výbava (dnes!) -------------------------------------

- Rozměry: délka 4465 - šíře 1998 se zrcátky - rozvor 2615 mm

- hmotnost dle tabulek (váhu nemám tak nevím, ale u mého fofo to bude jinak vzhledem k úpravám a výměnám dílů za jiné..): pohotovostní 1305 + užitná 450 kg = 1755 kg

- výbava:

Auto nese sériové číslo 71741 vyrobeno v Ford Deutschland a montováno v závodě Langley/Saarlouis jako správný Ford z USA pro EU. Karoserie kombi 5 dveří, okna v elektrice, 2x airbag, ABS, tónovaná skla, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, barvička White Diamond (nejkrásnější barva na autě je bílá a její odstíny), nasazovací tažné zařízení, nastavitelný volant ve 2 směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, hliníkové prahy, sportovní pedály v hliníku, kožené manžety řadící páky, ruční brzdy a loketní opěrky, volant v kůži, hasící přístroj, loketní opěrka, nůž na pásy, zpětná zrcátka v elektrice s vyhříváním, interiér v hliníku, ukazatel tlaku turba,posilovač řízení, digitální počítadlo kilometrů a test ECU, rádio originál Ford RDS 6000 CD, 4 reproduktory, ovladač rádia Ford na volantu, zabezpečení řadící páky Defendlook, alu kola velikost 17" značky Rial made in Germany, pneu Continental ContiSport Contact 2 205/40.

- popis modelu:

Toto auto se vyznačuje výrazným nadčasovým Designem, který je pojatý do tvarů trojúhelníků a ty je možno spatřit kdekoliv na tomto vozu. Charakter auta konstruktéry měl byl původně: úsporný vůz pro rodinu s dostatkem místa s živým motorem. S pár úpravami bych dodal na víkendy plné adrenalinu a srandy, díky dokonale vyváženému podvozku velice slušnému motoru, který se v tabulkách tváří jako by nijak nevynikal, ale opak je pravdou a potenciál na okrskách je slušný a rozhodně se nemá za co stydět!

= No a proč zrovna padla volba na Focus? Původně jsem vybíral Escorta v ropě. Potřeboval jsem auto na denní ježdění, aby bylo úsporný, ale pěkně frčelo. Jenomže jak jsem tak bádal po Eskortíkovi tak sem byl zhnusenej těma kouskama, který jsem byl shlídnout, páč všechny byly maskovaný vo stošet po bouračkách a to ještě tak uboze, že to člověk poznal na první pohled. No a pak jsem narazil na tohoto focuska za slušnou cenu dovoz z Belgie...a bylo vybráno...Focus se mi líbil odjakživa, to znamená od roku 1998 kdy spatřil světlo světa. Jeho tvary a nadčasovost jsou prostě úžasné a to i po tolika letech od jeho nákresu na papíru. Jelikož jsem velkým příznivcem závodů WRC, tak můj pocit z focusu podtrhl Colin McRae, který se s tímto vozem držel na špici závodů WRC. Od chvíle kdy jsem si focuse pořídil na něj nedám dopustit a i když už jsem se s ním chtěl rozloučit již několikrát tak tu slabost v sobě vždy překonám.

- informace o motoru:

tento odstavec vám povím něco málo k motoru. V dlouholetých zkušenostech s tímto motorem a ujetých necelých 200 tis Km musím říct, že tento motor má dostatek skrytého potenciálu. Já už jsem na něm udělal několik úprav které patří k nenáročným, ale jsou poznat. Další mám v nejbližší době v úmyslu. Zejména komplet pořešit výfuk a upravit SW ECU a přeměřit reálné parametry motoru. Nedávno jsem se utvrdil v tom, že ani Ford stejně jako jiní neudává správné parametry motoru. Vyděl jsem totiž stejný motor bez jakékoliv úpravy s posledním origo SW tohoto motoru, který se přehrával za SW z roku výroby auta 1999. No a na brzdě byl výsledek 106 koní místo 90 které uvádí Ford. 16 koní to není zaokrouhlení motoru na cca výkon, který má obsahovat no ne? Ale když se člověk podívá na parametry ostatních automobilek tak je to úplně to samé a reálné výkony jsou vyšší než udávané fabrikou. Proč to dělají toť záhada, neboť naopak by to byl velice dobrý prodejní argument...Tak že konkrétní čísla zveřejním až je budu mít černé na bílem nebo podobně, protože do té doby je mohu pouze dohadovat jak to doopravdy je! Ford udává: 66Kw/90k a 200NM čemuž nelze věřit jak jsem se přesvědčil. Co se týká spotřeby, tak potěším určitě šetřílky, kteří tento motor budou určitě volit spíše než benzínovou variantu 1,6 která je srovnatelná parametry, ale spotřeba je samozřejmě jinde i když se člověk hodně snaží tak se dostane na stejné parametry o čemž mě přesvědčil bratr, který má tento motor. S motorem se dá jezdit po městě za 6,2l a mimo za 5l: kombinovaná se pohybuje cca: 6l a to i když si občas chcete zablbnout. Pokud by jste blbly v jednom kuse a motor vytáčely neustále do omezovače tak bude spotřeba o něco větší. Halt článek mezi volantem a silnicí je stále ta důležitá část co ovlivňuje spotřebu :o)

Autí používám každý den jako pracovní prostředek. O víkendu, když se v něm zrovna nehrabu a nedělám údržbu, tak vyrážím na výlet na okrsky kde si jízdu pořádně užívám, občas na hranu možností :o) kdo se mnou jel tak ví. Co nadělám, prostě mě to baví. Motor táhne od 1000 ot do 4000 ot, největší dynamika motoru je v rozmezí 2200 až 3500 ot/min tam je to opravdu paráda a maximální otáčky motoru jsou 4500 dlouhodobé a 4700 jednorázové otáčky kdy zasahuje omezovač. Maximální rychlost u mého focuse je (zatím) 205 Km/h (tacho) kde zakročuje omezovač otáček.

Silné stránky

+ potenciál motoru TDDi Endura, který je větší než výrobce uvádí a hlavně je daleko spolehlivější než novější TDCi, které má moc elektroniky a člověka vyklepne kdy se jí zachce!!

+ nemá filtr pevných částic narozdíl od nových modelů

+ dokonalá odezva řízení! Přesně vím co se pod koly děje a mohu toho využít k zábavě...

+ stále moderní design, který zaujme mnoho lidí a ještě dlouho...

+ Spolehlivost: v roku 2002 udělila fofo institut TUV titul - nejspolehlivější auto roku od 1 roku do 3 let stáří auta! Z 92,7% aut nemělo žádnou závadu. To už něco znamená.

+ Ač se to možná na kombíka na první pohled nezdá, tak je s ním dost zábavy.

+ Turbodmychadlo Garrett s plnícím tlakem 1,1 Baru

+ Perfektní podvozek který je dostatečně tuhý a nízko posazený, drží v každé zatáčce umožňuje projíždět zatáčky ve smyku. Vše je zásluhou hlavně víceprvkové zadní nápravy Control Blade.

+ perfektní tah motoru přes 200 NM, na točivých okrskách dostačuje a ani na dálnici se nedá zahanbit!

+ originál rádio s ovladačem a reprosoustava dává čistý zvuk a plně dostačuje

+ prostorný kufr kde po sklopení zadních sedadel se v klidu vyspí dva lidé. Sám to praktikuju a to měřím 186 cm. Také je možno použít jako stěhovací vůz! Někdy si připadám spíš jako náklaďák když mě příbuzenstvo zaměstnává přesunem harampádí.

+ přesné a hladké řazení 1,2,3 velice krátké

+ slícování plastů v interiéru a jejich kvalita. Nikde nic nevrže a plasty jsou vyrobeny v imitaci kůže a působí velice kvalitně.

+ bezpečnost jak pasivní tak i aktivní: 4 hvězdy v testu EURO NCAP

+ díly ve výborném stavu seženete od prodejců použitých dílů celkem bez problému a za rozumnou cenu. To neplatí pro dílery fordu! Tam radši nechoďte páč vám nezůstanou po jejich fakturaci ani ponožky! Ty ceny sou fakt mazec!

+ 17´ kola ZR 205/40 - ten neuvěřitelný rozdíl ve stabilitě poznáte okamžitě jede to jak Té-ževé! (samozřejmě zatím né tak rychle, ale jako po kolejích :o) )

Slabé stránky

- reznoucí slícování plechů u dveří pod krycím tmelem u zadních a 5 dveří. Halt solení v ČR jim nesvětší...

- nepřesný plovák palivoměru

- nelze vypnout Airbag u spolujezce. To znamená žádná autosedačka na předním sedadle. Ps: to mě zatím netrápí.

- u ropáků bohužel praskají litinové svody výfuku proti turbu - cca po 100 tis km se oběví prasklinka :o). Mě už praskli po druhé. Dají se ale vyměnit nebo zavařit a jede se dal.

- trhající se siletblocky u ramen na změnu geometrie - odreznutím od nalisování na držák, který ním prochází a není nijak ukotven v gumové součásti ( to soudruzi v Dojčlandu a USA opravdu nedomyslely a mají za to u mne obrovské mínus!) Řešení je sesvorkovat je s obou stran a je pokoj...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mé zkušenosti se servisem jsou různé: běžné věci jako garančka a výměny dílů to je katastrofa, protože vám do faktury zaúčtují snad i vzduch, který mechanici během práce dýchají, nehledě na nesmyslné hodiny u běžné výměny filtrů a podobně. Za stejný čas bych celé auto rozebral a složil! Co se týče oprav, které hradí pojišťovna, tak to je jiná. To je musím pochválit páč všechno zařídí a opraví jak se má, i když mi naposledy zaúčtovaly silemblock motoru za 4 800,- který byl naprosto v pořádku když jsem jim auto předával. Když mi ho ovšem vracely tak mě upozornili, že je ještě špatný silemblok motoru a že auto rezonuje jak stará ždímačka a že jim ho ještě z Německa neposlaly, tak že hned jak příjde mi to vymění. Jízda teda fakt hrůza. Když jsem se doma kouknul na ten silemblock tak jsem teda koukal jak žížala, protože tam byl úplně jiný než jsem tam měl před tím. Na první pohled měl jiný tvar, proporce, byl na dva šrouby místo na tři a td..Tak že to bylo jasný, prostě ho nikdo potřeboval tak mi tam dali rozbitej šmejd a čekali až přijde ten novej, kterej naúčtujou pojišťovně. Ovšem jsem je předběh s tím že auto už potřebuju. Prostě sází na to, že kdo k nim dá auto, kapotu nikdy neotevřel. Tak že servisu se snažím vyhnout. Výměny dílů, úpravy a garančky si dělám sám, protože jedině tak mám jistotu, že to bude jak má být! Celkem smutný...

------------------------------------------Výměny dílů a td.------------------------------------------

Pravidelné výměny:

- olej po 12 000 km značky SHELL HELIX F 5W-30 5L za 2095 Kč pro Ford, ale dá se sehnat za 1100,-
- olejový filtr UFI za 200 Kč
- vzduchový filtr ovšem už neměním, protože mám sportovní z třívrstvé bavlny, který stačí vyprat a je zas čistý! Nárůst výkonu dle tabulek výrobce 5 až 7% Dle měření na brzdě, které jsem na internetu viděl.
- palivový filtr 650 Kč a k němu vsuvku: je potřeba ho pravidelně měnit cca 1 ročně, protože když se zanese tou úžasnou naftou nebo benzínem který tady tankujem, tak vám vyletí spotřeba nahoru a to razantně a výkon dolů. Já sem ho měl totálně ucpaný a spotřeba byla 8,5 l a po výměně 6 l. Co dodat.
- kabinový filtr 500 Kč

Pneumatiky:

--- letní --- teď používám Continental Sport contakt 2 205/40 R17. Proti Pirelli P5000 Drago 195/50 R15 které jsem měl před tím je to obrovský rozdíl hlavně v přilnavosti. Pneu je perfektně na boku tvrdá a má neuvěřitelnou přilnavost. Tam kde jsem s předešlými pneu o jiném rozměru dostal do nedotáčivého smyku tak s těmito pneu se můžu snažit sebe víc a drží a drží jak přilepené k cestě. Dost mě to překvapilo, že pneu takřka nelze utrhnout což s předešlými pneu nedalo velkou práci, ale je to samozřejmě hlavně rozměrem pneu, který je u stávajících širší a má jiné ET disku což je rozdíl :o)

+ bravurně drží stopu ( s lepšími jsem nejel!), výborné i mokru.
- Cena. Jsou dvojnásobně drahé jako ostatní...

--- zimní --- Bridgestone Blizzak LM-20 185/65 R14 = vlastnosti těchto pneu jsou opravdu bravurní.

+ velice dobré jak na suchu, ledu, sněhu tak i vodě což je největší slabina zimních pneu. při bodování bych jim dal 9 z 10. Doporučuji všem!
- záporné hodnocení bych dal celkem tvrdým bočnicím, díky kterým sice auto lépe sedí ale komfort je horší. Kamarád má ty samé pneu na Bréře a ve stejné velikosti jako letní a říká, že ty rány při přejíždění retardéru jsou o 50% větší než na letních a díky tomu, se také se zpožděním dozvíte, že auto je v přetáčivém smyku což na výjezdu ze zatáčky občas překvapí :o) Stačí tomu ovšem přijít na chuť a i to vám přestane vadit...


Další výměny origo dílů kůli opotřebení:

- Drážkový řemen Motorcraft 450 Kč (nedávejte jiný, protože správně sedí pouze z fordu!!!to mám ozkoušeno, ostatní byly vždy volné a pískaly)
- rozvodový řemen Motorcraft 500 Kč
- rozvodová kladka 1500 Kč
- napínací kladka Drážkového řemenu 4 005 Kč z aukce nová za 350 Kč (paní opravdu netušila co prodává)
- Kulové čepy SWAG 505 Kč kus
- tyčka stabilizátoru s čepy 500 Kč Kus
- nové ložiska od firmy FAG 1 ks za 1813 Kč
- chladící kapalina 500 Kč z OMW
- olej servořízení 205 Kč
- siletbloky předních ramenou 1600 Kč
- Nový regulátor napětí v Alternátoru Marelli 2560 Kč( starý se mi doslova rozpadl v ruce když se demontoval kuli urezlým kontaktům. Jakmile mi začala svítit kontrolka dobíjení tak jsem měl podezření, že to bude nejspíš něco s Alternátorem, ale že jsem s ním najezdil bez problému 700 km když už byl rozsypaný to nepochopím...halt kvalita nebo štígro
- repase předních poloos 5 500 Kč, vyvaření pouzder
- brzdová kapalina 300 Kč
- nové čelní sklo tónované páč mi ho rozbil bludný kámen za 6800 Kč i s prací
- vytvoření nového závitu u vodící kladky drážkového řemenu - protože kladka se začala vyklat z toho důvodu, že měla závit až na konci šroubu. Teď je závit na celý šroub a drží
- nová vodící kladka drážkového řemenu od známého za 0 Kč jinak 800 Kč
- nové turbo Garrett cena 36000 Kč - sehnal jsem ho za 7000 Kč 40 tis najeto ( důležité je dbát na dochlazení turba při zastavení - nezhasínat hned motor, ale nechat ho cca 30 sec běžet a pak zhasnout! Jinak turbo zaručeně zanedlouho zničíte)
- simering rozvodových řetězů 500 Kč
- rozvodové řetězy 3500 Kč
- sada ozubených rozvodových kol 4000 Kč
- vyměněna spojka komplet: lamela, přítlačný talíř i píst Cena 8 000 Kč. Musím říct, že teď to zabírá a jezdí jako nikdy před tím je to hodně znát
- nové těsnění na hlavu motoru a vzduchové sání 400 Kč
- nové těsnění na hlavu a svody výfuku 320 Kč
- vyměněna hadička přívodu oleje do turba, původní praskla kvůli ostré hraně svorky - postačila zahradní hadice se správným průměrem a nové svorky na šroub
- odvrtaný šroub ukostření baterie a nahrazen novým s matkou a podložkami (doporučuji u auta kontrolovat páč sou umístěny pod nádržkou ostřikovačů a proto reznou a baterie pak nefunguje na 100%
- Nyní dávejte pozor všichni focusáci!: začala mi blikat kontrolka žhavení při jízdě a motor spadl na volnoběh. Po znovunastartování se jede dál do dalšího opakování. zvykl jsem si motor vypínat za jízdy což dost vyděsí pasažéry. Obzvláště v noci :o) Příčina: opotřebené drážky potenciometru v plynovém pedálu který je plně elektrický. Oprava není možná, tudíž výměna za nový díl pouze z Fordu 2800 Kč bez DPH a přes známého jinak v servisu o dost více
- nejspíš vlastní vinou jsem uvařil motorek předních stěračů, když jsem pustil stěrače přes zasypaný sklo tunou mokrýho sněhu a motorek byl dead! Sehnal jsem motorek přes známého na vrakáči za 800 Kč vyměnil a už zas vidím :o)
- nové krytky předních stěračů na vrakáči za 100 Kč - původní byly rozlámané
- vyměníl jsem zadní tlumiče origo Motorcraft. Koupil jsem je přes aukci pár za 400,- jako nové najely pár kilásků což potvrdil i test na který sem si zajel do Fordu
- Nový kryt intercooleru v aukci za 200,- Původní byl zašlý a měl polámané spojky
- vyměněn levy přední podběh v aukci za 250,- původní byl zlomený
- vyměněn pravý zadní lanovod ruční brzdy - původní byl zarezlý
- vyměněny oba zadní bubny včetně mechanizmu - původní už byly na hraně životnosti
- vyměněny čepy řízení: 500 Kč 1 kus
- vyměněny PZ a LZ silentblock změny geometrie a upraveny ramena tak aby byly demontovatelná. (svépomocí) cena 300,- materiál a siletblocky zbyly z jiné nápravy jinak stojí cca 800,- kus ne ford.
- vyměněna komplet anténa - kuli debilovi který ji urval: 300,- vrakáč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupě přes autobazar v Příbrami, dovezeno z Belgie v perfektním stavu, najeto 75 000 Km. Prodejce nic moc, dost drzej floutek, kterej si dost koledoval aby mu nějaká přilítla a nechtěl mě ani nechat auto projet, aniž bych mu slíbil, že když bude vše OK tak ho na 1000% koupím! Že prý výlety zdarma nepořádá! No nedali by jste mu po hubě? Po zkušební jízdě po které jsem byl rozhodnut, byl prodejce jak vyměněnej mílius a skákal kolem mě jak fretka... Zářnej příklad prodejce aut :o)

Zrealizované úpravy a doplňky ...

Takřka všechny úpravy a opravy na autě jsou má osobní práce a výroba nebo výměna za jiné origo díly ford. Mám rád individualitu a kvalitu. Slovo Tuning pro mne znamená zlepšení vlastností auta. Rozhodně se neztotožňuji s těmi, kteří používají tento název, dělají z aut vánoční stromečky přeplácaný cinkrlátkama a pak se tím ještě chlubí na srazech jaký sú borcí. No není Tuning jako Tuning že? No nakonec každý má nějaký ten vkus tak ať činí jak se komu zamlouvá...

Exteriér:

- Přední nárazník nový, facelift z dílny Ford + lak
- nový lak má také : zadní nárazník, veškeré lišty, kapota, přední blatníky, prahy + ochraná folie a 5 dveře
- maska z faceliftovaného modelu Ghia
- nové čiré blikače na bocích
- na zadních světlometech zatmavené blinkry a celkové přitmavení
- deflektory oken kouřové 650 Kč
- nové přední tlumiče Bilstein 4000 Kč
- zadní spoiler 5 dveří vlastní výroby
- tmavé fólie oken zav. prostoru vlastní instalace
- přední fólie proti slunci 150 Kč
- hliníkový kryt nádrže vlastní výroby
- Leddiody parkovaček 120 Kč
- sloupky boční v karbonové folii 450 Kč
- hliníková kola německé značky Rial 17" stříbrné barvy na pneu 205/40 Continental Contisport contakt 2
- nové zástěrky originál focus přes známého 150 kus :o) = 600 Kč
- přední sportovní brzdové destičky ATE 1740 Kč
- nové kotouče značky Ferodo 3250 Kč
- nové zadní brzdové čelisti ATN za 1203 Kč sada
- lakované třmeny brzd a zadní bubny do modré barvy
- přední bezrámové stěrače Flat 600 Kč
- chromová lišta pátých dveří 200 Kč
- nová světla z faceliftovaného modelu origo ford
- Zpětná zrcátka potažena folií 3M carbon Di-noc 300,- i s poštovným
- označení WRC edition pro focusy na přední dveře
- výřezy v krytech nárazníku na přívod vzduchu
- zadní chromová lišta spz Ghia original ford cena: 6000 Kč ve fordu ta moje z vrakáče za 1000 Kč
- odstranění komplet zadního stěrače, kterému odešel motůrek, tak jsem ho vyndal (aspoň sem uspořil 1,4 Kg váhy :o) )
- optické spojení mřížky nasávání chladiče s Difusorem černou matovou folií ve stylu nových ST
- přidány zadní odrazky na nárazník 150 Kč
- nové rámečky SPZ s ČR: 300 Kč
- odstranění označení focus z 5 dveří a nahrazeno emblémem úpravce
- imitace GPS antény (ploutvička) kterou jsem nalepil přes stávající GSM anténu
- nové žárovky H7 Starline s bílým světlem za 200 Kč pár
- leddiodové mlhovky a denní svícení samozřejmě homologací
- sundal jsem komplet závěs, nepoužívám ho a je to zbytečná váha navíc
- nové venkovní zrcátko (sklíčko) v elektrice s vyhříváním koupeno přes aukci i s kabely za 200,- předešlé manuální zrcátko mi rozbil týpek co se nevešel na silnici
- výroba difusorů na přední nárazník pro přední kola potažená carbon folií 3M 100,- - lepší přítlak nápravy a volant se ani nehne. Halt ve spodní části nárazníku kola koukala ven díky rozšíření
- snížení zadní nápravy krátkobobým sesvorkováním pružin a po demontáži za 2 týdny je auto o cca 1,7 cm níže a vlastnosti nezměněny.
- koupen nový dálkový klíč origo Ford z aukce za 200,-
- nové celé levé zpětné zrcátko v elektrice s vyhříváním a zvětšovacím sklem (to je masakr, pořád si zvykám) z aukce za 400,- koupeno již po druhé. Tentokráte kuli dementovi, který mi ho rozkopal

Interiér:

- hliníkové prahy na všech dveřích vlastní výroby
-nový ovladač světel z modelu Ghia v servisu 3200 Kč já ho mám za 1000 Kč s mlhovkami a regulací podsvícení palubovky
- úprava lakováním interiéru v barvě matného hliníku v mé osobní režii = palubovka, kliky dveří, střední tunel rozříznut a lakován
- lišty dveří z origo hliníku vlastní výroby
- výměna koženky za pravou kůži: manžety řazení a ruční brzdy
- nová řadící hlava od Isoty: kůže a hliník
- nové budíky (kaplička) origo ford z modelu trend z otáčkami do 5000 v aukci za 500 Kč
- úprava budíků nalakováním ručiček stříbrnou + modrou folií výplně mezi stupnicemi tachometru
- nové sportovní madlo ruční brzdy: materiál hliník a kůže 400 Kč
- hliníkové pedály - vlastní výroba
- přídán ukazatel tlaku turba s 8 barvami podsvícení za 800 Kč osazen do hliníkového držáku vlastní výroby
- loketní opěrka 580 Kč + potažení kůží s ukládacím prostorem: potažení semišem
- nové Radio ford RDS 6000 s CD přes inzerát za 3000 Kč
- přidán ovladač rádia Ford na volant z modelu Ghia přes aukci za 250 Kč
- přidán zabudovaný teploměr vnitřní i vnější teploty 350 Kč
- kryt teploměru obšitý kůží
- nové textilní koberečky přesné pro model Focus 600 Kč
- sportovní návleky pásů Sabelt 450 Kč
- zabezpečení řadící páky Defendlook 7500 Kč
- hasící přístroj práškový 350 Kč
- protisluneční roleta 5 dveří 250 Kč
- nově nalakovaný prostor v kufru pod koberci i pro rezervu do sametově černé matné barvy
- odstranění rezervního kola a nahrazení sadou na defekty
- odstranění kroužku zpátečky a sním spojených zbytečných plastů a vybroušení tyče řadící páky
- přidán originál kaslík ford focus II místo rezervy - sedí dokonale z aukce za 100 Kč
- nainstalován prodlužovák na zásuvku s rozdvojkou a umístěn pod palubovku 150 Kč v Obi
- radio nalakováno do stříbrné briliant jako ostatní plasty na palubovce
- nové ovladače topení z modelu 2004 v auci za 200 Kč - u původních se mi propálil konektor na cyklovači
- koupen skoro nový origo volant v kůži v aukci za 600 Kč i s poštovným.
- nové ovladače ventilátorů z hliníku - ruční výroba jednoho velmi šikovného focusáka.
- nový středový panel z modelu Ghia v ořechu, upraven dolakovaním stříbrnou a novým povrchem v matu aby ladil. Z aukce za 1 Kč ;o)

Motor:

- výměny origo dílů
- nový sportovní vzduchový filtr Green 1550 Kč
- odstranění origo hadice sání vzduchu od Airboxu a nahrazení novou hadicí z plastu vyvedenou do nárazníku = přímé sání do airboxu
- odstranění čističe airboxu (krabička vedle boxu) zbytečně v ní cirkuluje vzduch a ztrácí se tak tlak a zároveň otvor po něm slouží jako další přívod vzduchu
- lakování různých držáků součástek a potrubí sání k mezichladiči Turba modrou barvou
- zaslepení EGR ventilu = čisté a studené sání vzduchu, to znamená lepší chod turba a zvýšní krouťáku v nízkých otáčkách
- nová baterie TAB 75Ah za 3 000 Kč která je o dost lehčí než originální
- nový spodní kryt motoru original Ford ze kterého jsem odstranil hlukovou izolaci která byla non stop něčím nasáklá
- Japonské žhavící svíčky NGK sada za 1646 Kč. Sice je to nejdražší co si můžete koupit, ale efekt je znát
- odstranění deky kapoty na léto v zimě jde zpět
- Nahrazeny všechny svorky novými na šroub (těsní i vypadají lépe)
- nahrazen koncový tlumič výfuku origo trubkou od Bosalu: 600,- přes net. Výhody: o dost lehčí díl, čistá průchodnost = o něco zvýšen výkon a zahnutí koncovky do silnice je prostě u dieslů nezbytné to už sem pochopil
- rozpěrná tyč předních tlumičů vlastní výroby - materiál ocel a cena za materiál 150,-


Plánované:

úprava řídící jednotky od CampPerformens, katalyzátor - za trubku, středový tlumič nový, mřížku nárazníku, startovací tlačítko, kapota z laminátu potažená carbonem... už se nestihlo zrealizovat...

=> instalujeme autofolie všech druhů a barev ! Dotazy na:
mf-design@email.cz

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ostatní story:

----------------------------------------cestování po EU----------------------------------------------
Tak jsem se z focuskem vrátil po cestách po Itálii. Najezdili jsme 3420 Km za 6 dní. Denně jsem jezdil až 19 h v kuse krom jednoho dne kdy měl focusík volno. Frčeli jsme po dálnicích i krkolomných alpských soutězkách kde mi pískali pneu i v 50 Km rychlosti. Každý den bylo kolem 40 stupňů C. Focusík se držel neuvěřitelně což jsem na takový záhul sám nečekal. Bez jediného problému nebo zaváhání. Co mě překvapilo je pohodlí sedaček, protože nejenom že jsou perfektně tvarované jak jsem už psal, ale i po 19 hodinách v sedle mě nebolela prdel ani záda!! A to jsem chabrus na záda. Jako kdybych zrovna nasedl a ujel pár kilásků. Po této zkušenosti nedám na sedadla dopustit. Většinou mě v každém jiném autě bolí záda i prdel už po jedné hodině jízdy... :o) Spotřeba je pohybovala kolem 5,5 l/100 Km a to jsem jel všude na max povolenou rychlost což bylo většinou: 80, 100, 130 a v Německu i v ČR na dálnicích s neomezenou rychlostí v rozmezí 160 - 200 Km. (pro ČR samozřejmě neplatí neomezená rychlost, ale... :o) )

====================================================================

 

Novinky v recenzi

20.4.2011 10:38

Focus byl zabit :o(

Minulý pátek v 8:02 je exitus mého bíleho, nezdolné oře, který se mnou prožil osm let života!!! Na Evropské ulici v Příbrami směr Praha kam jsem měl namířeno a díky jednomu zkurvenýmu Rakušákovi už nedojel...Pojem hlavní a vedlejší silnice mu nic neříká a oči měl v tu chvíli nejspíš na prdeli, když vletěl do křižovatky 80 Km/h přímo mě do cesty, kdy já jel v koloně cca 50 km/h. Výsledek: Totálka obou aut!

24.1.2011 21:04

objednán dálkový ovladač v klíči ala VW k centrálnímu zamykání

zámky se mi v mrazu začínají zasekávat. Holt už mají dost za sebou tak sem se rozhod objednat dálkové ovládání s vysílačem k centrálnímu zamykání. A když už, tak jsem vybral rovnou v klíči který umí mraky kravinek: otvírat kufr, dovírat okna a td...sehnal jsem ho za 420,- nový se vším příslušenstvím...paráda...jo a je v designu VW s vystřelovacím klíčem :o)

13.12.2010 19:44

demolice nějakýho kastráta!!!

No takhle v sobotu odpoledne jdu k autu že zajedu za rodičema na kafe a čeká mě pěkné překvapení. Nějakej mamrd co závydí i stromu listí si pohrál s mým autíčkem. Výsledek: vypuštěný kolo, rozkopaný zrcátko řidiče, ulomená komplet anténa...no pokud je dotyčný takovej frajer nechť se přihlásí pro pochvalu. Velice rád mu jí osobně předám!

24.10.2010 20:16

koupena carbon folie 3D Di-noc

koupil jsem carbon folie která je od společnosti 3M a je ztrukturovaná. Musím uznat že, kvalita folie, lepidla na folii a ohibatelnost i přes tloušťku je naprosto fenomenální. Začel jsem potahovat různé díly, zejména ty, které byly černé. Udělám foto a podělím se s vámi o zkušenosti...jinak doporučuji všem! Neprohloupíte.

28.9.2010 21:41

výměna obou bubnů, destiček a mechanizmu a jednoho lanovodu ruční brzdy

Tak už mi to na ruční brzdu vůbec nebrzdilo tak sem pátral čim to je. No zjistil jsem že pravý lanovod má prasklé pouzdro v ohybu a je zarezlý doma po bratrovi byly takřka v novém stavu tak že jsem je vyměnil. Pak bubny když sem rozebral tak už taky byly celkem obroušené no jsou původní a maj hoodne za sebou - vyměněny a rovnou destičky i celý mechanizmus brzdičů a výsledek: paráda brzdí to jak má a ruka hned na první zub!

13.9.2010 12:50

Tak jsme absolvovaly v neděli Sosnění neboli celodenní vyvenčení na okruhu v Sosnové pořádané Autocarem..

Parááááááda....doporučuji všem!

24.8.2010 17:05

koupen nový volant origo focus v kůži

Volat je jako nový, koupen přes Aukci za 600 Kč i s poštovným :o)

14.7.2010 14:43

dorazil koncový díl výfuku od Bosalu

na autí budu montovat nový koncový díl výfuku od Bosalu. Není to ovšem klasický díl s tlumičem ale bez něj pouze trubka. sem zvědav na změny v projevu a chování auta. Koupeno přes jejich net za 600,-...

13.7.2010 13:21

opraven elektron od díry na Průmyslový v Praglu

No tak konečně jsem dokončil opravu kola po tom co sem chyt díru která mi ohla elektron. Vytáhnutí a stočení elektronu za 1000,- přezutí a vyvážení 150,- Kitování, lakování a práce já tak že 120,- lak + x dalších potřeb který sem doma měl: smirkl, čistidlo, pásku = 1270,- no tomu se říká cesta necesta!

5.7.2010 15:09

vyměněny zadní tlumiče za nové

Tak jsem sehnal a vyměnil zadní tlumiče, které byly původní a měly už dosloužíno. Auto se sunulo v zatáčce a kolíbalo jak vzducholoď. Sehnal jsem originál tlumiče Motorcraft v aukci za 400,. pár. Měly i test z pneuservisu prostě paráda. Ještě jsem je přelakoval do modré barvy aby pěkně ladily s brzdami a je to gut...

5.7.2010 15:04

nalakování rádia a posuvníků větráků

Rozhod sem se dodělat tyto dva prvky do laku. Když jsem vyděl pár fotek z focusů z Ameriky kde si to tam taky nalakoval jeden majitel a vypadalo to prostě parádně jako originál, tak sem se pro tuto úpravu také rozhod. Nehledě na to, že v nových modelech to ford takto přesně lakuje. Originalitě dodají navíc nápisy na rádiu, které jsou i přes nalakování krásně čitelné, což mi sice nejde pochopit, ale je to prostě spešl barva která počítá s přelakováním tohoto dílu a vystoupí po nalakování a je vše krásně čitelné...

5.7.2010 14:57

nové ovladače topení a td. z modelu 2004

vyměnil jsem komplet ovladače topení za nové z modelu 2004. Za prvé jsou hezčí díky oranžovým číslům pro nastavení klimatizace, ale hlavně u mých se mi už dvakrát v letním pařáku upekly kontakty v ovladači cyklu a sice jsem ho opravil, ale otázka času kdy se zas upeče. Prostě použily na tenhle ovladač špatný plast v roku 99 a při velké zátěži na 4 stupen ve vedru se to speče a nefouká vůbec. Sehnal jsem ho v aukci za 270,- prostě paráda :o)

6.5.2010 23:45

parádní spotřeba i s R17

Během dvou dnů jsem projel celou nádrž po natankování 49 l a jízdě kolem 140 km zejména dálnice jsem najel 810 km a malinko štávičky ještě zbylo...což je 6,05 l/100 km. Kdybych jó šetřil tak by to mohlo být o 60 km lepší :o) a to jsem jel na 17" se šíří 205 tak, že jestli mi někdo tvrdí a že jich znám mraky takovejch lidí, že tenhle motor žere jak amík burgry, tak by se měl zamyslet kde je chyba...

18.4.2010 23:53

Konečně jsem vyřešil problém s ruční brzdou!

Tak konečně ve mě bouchly saze a rozhod sem se zozebrat komplet ručku a veškerá táhla a lanka. Už od koupě auta mi ručka nebrzdila nějak extra, ale v kopci to jakžtakž drželo a poslední rok a půl nebrzdila skoro vůbec a na technický se jim to taky moc nelíbylo. Měnil jsem destičky kontroloval táhla v bubnu, utahoval lanko přes štelovací matku a td..bez úspěchu. Rozhod sem se že ji tedy komplet vyberu z auta a zkontroluju každý šroubek zvlášť. A ejhle, ukázalo se že závada nebyla ani v bubnech, čelistech, ale pod krytem spojovacího táhla s ručkou kde byly lehce zarezlé lanka, ale hlavně hlavní táhlo bylo nasazené blbě a táhlo jenom na jednu stranu což mi vytýkali na technické. Vyřešeno: promázáno wd40 a správně zaháknuto táhlo. Další problém byl stržený závit štelování a jeho matka. Naposledy mi Pat a Mat jak jim říkám tehnle problém měly vyřešit a jak se ukázalo, vyřešili ho stržením štelování. Vyřešeno: matku jsem vyměnil, šroub uřízl a o stejnou míru uřízl i držák na madlu ručky. Vysledek: zatáhnu lehce na 1 zub a auto stojí na 2 zuby a v kopci se nehne! Prostě paráda. Budíš pomocí pro vás ostatní co hledáte chybu :o)

11.4.2010 23:07

Dokoupeno ovládání el. zrcátek a kabelů a nainstalováno

Tak už sem konečně sehnal zbývající díly k el zrcátkům: ovladač s kryty a kabeláže - mraky kabeláže. Největší fuška v elektrice co jsem dělal, páč nejhorší bylo rozluštit na novém svazku elektriky do dveří co patří k zrcátkům, rozebrat to a nainstalovat do původní elektriky dveří. Pak z německého návodu který je na internetu přeložit a hlavně pochopit celé schéma propojení celkem 8 drátů několika konektorů a td. No bylo toho celkem dost. Rozhodně víc než sem si na začátku myslel :o)

21.3.2010 23:08

nové zpětné zrcátko řidiče

Vyměnil jsem zpětné zrcátko řidiče kuli tomu, že mi předešlé rozbil jeden řidič, který se jaksi nevešel na cestu, která byla zasněžená a myslel, že se vleze..nevlez. Sehnal jsem v aukci za 200,- nové v elektrice s vyhříváním. Tak že si polepším původní bylo manuální. Dodělám ještě kabely a je to gut.

22.2.2010 01:47

nové budíky tacho

vydražil jsem konečně budíky, který jsem sháněl. Origo trend a do 5 tisíc otáček. Ještě projdou několika úpravami a hurá do palubky...

19.1.2010 23:34

vyměněn motorek předních stěračů a krytky stěračů

zima zima je tu! Všem komu zima zasype okna tunou sněhu, chodců, stromů a kdoví jakým dalším haraburdím tak doporučuji bordel nejdříve z okna odstranit! Nebo dopadnete jako já když jsem si myslel, že stěrače z okna odhodí i stařenku střední váhy nebo těžký mokrý sníh jako v mém případě a stěrače už jsem nerozchodil! Výměna motorku stěrače, který jsem zakoupil na vrakovišti za 800 Kč a už mám opět pocit, že za oknem je více než záblesky světla, které jsem týden viděl. Tímto se omlouvám všem, kterých jsem si třeba v tomto období temna nevšiml a způsobil mu nějakou újmu a podobně :o)

11.11.2009 16:35

zakoupen kompresor na dofukování kol a nové puklice na zimáky

Kompresor sem koupil v Autokely za 195,-

11.11.2009 16:31

objednány led mlhovky s homologací

mlhovky jsem koupil přes Aukro cena 380,- za pár. Mají homologaci a rozměry jaké potřebuji. Diod mají celkem 12 s vysokou svítivostí...

26.10.2009 02:24

výměna brzdových destiček Ate

tak sem opet měnil destčky vydržely mi přesně rok! Koupil jsem originál Ate za 1740 Kč. Brzdí O.K.

26.10.2009 02:21

objednán nový plynový pedál

Původní kaput - běžné opotřebení čeká to každého! Vydřou se drážky na elektroinstalaci v plynovém pedálu a pak pedál vypíná za jízdy. Objednán z Fordu z německa za 2700 Kč bez DPH přez známeho. Jinak sem se naučil vypínat motor běžně za jízdy, což spolupasažéry celkem po každé vyděsí, obzvláště večer kdy vše zhasne a tak :o)

6.10.2009 11:40

Kaslík místo rezervy

Originál kaslík ford focus II místo rezervy - sedí dokonale z aukce za 100 Kč no nekup to!

17.3.2009 01:52

Výměna kompletní spojky + výměna lanovodů ručky + nové čidlo ABS na pravém zadním kole = 17 500 Kč

...

28.12.2008 00:00

- nové madlo ruční brzdy, kulaté v kombinaci hliník a kůže

23.12.2008 00:00

- vyměnění osvětlení interiéru a SPZ za Led diody 224 Kč

31.8.2008 00:00

- Lišta 5 dveří Chrom z modelu Ghia z vrakáče za 1000 Kč

12.8.2008 00:00

- nově nalakovaný zavazadlový prostor pro rezervu do sametové černé

12.8.2008 00:00

- nové přední brzdové destičky Ferodo Premium 1850 Kč

20.7.2008 00:00

- kryty zrcátek chrom

20.7.2008 00:00

- nový regulátor napětí v Alternátoru

15.7.2008 00:00

- nová baterie TAB 75AH 3 000 Kč původní vydržela 7,5 roku

29.6.2008 00:00

- vyměněny zadní brzdové čelisti a ložisko zadního levého kola, odvzdušnění a seřízení zadních brzd

25.6.2008 00:00

- objednány nové pakny a ložisko levého zadního kola

25.6.2008 00:00

- PRO VŠECHNY PŘÍZNIVCE RYCHLÍCH KOL, MIMOŃSKÉ VÁLKY 13. SE KONAJÍ A TO OD 22 DO 24. 8. 2008!!!!!!!

19.6.2008 00:00

- aktualizace recenze

15.5.2008 00:00

- namontován ukazatel tlaku Turba

29.4.2008 00:00

- video: Nejlepší okamžiky Colina McRae!

24.4.2008 00:00

- originál koberečky na cestě

24.4.2008 00:00

- všechny přihrádky a ukládací prostory loketní opěrky potaženy protiskluzovým semišem

14.4.2008 00:00

- nově nalakované disky v matově bílé

1.4.2008 00:00

- zadní difusor

17.3.2008 00:00

- nově nalakované prahy a požané fólií

23.2.2008 00:00

- ovladač rádia na volant Ford

21.1.2008 00:00

- výměna oleje servořízení 205 Kč

13.1.2008 00:00

-nová image = nový přední nárazník originál ford, maska z modelu Ghia, nový spodní kryt motoru.

4.12.2007 00:00

výměna drážkového řemene Continantal: 650 Kč

14.11.2007 00:00

- nové čelní sklo, vyměněno po rozbití od kamenu

7.11.2007 00:00

- dorazily nová světla z facliftu origo Ford

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Vobčas něco odejde na podvozku. Halt ty český silnice jsou většinou jak ztezka v Sarajevu, ale to nemá ze spolehlivostí co dělat že...

praktičnost
10

Všude se s ním dostanu, v zimě žádný problém, vždy se vyškrábám kam potřebuji. Kufr je dost velký vozím v něm vše možné i nemožné. Do auta jsem složil i lyže kamaráda, které měly dva metry deset cenťáku.

prostornost
9

Na zadních sedačkách by to mohlo být lepší pro velké postavy. Jinak pro průměrnou velikost lidstva v pohodě.

jízdní vlastnosti
10

Co se týče vlastností podvozek je jeden z nejlepších a sedí na silnici jak moucha na cukrový vatě. Důležiné je přesné a čitelné řízení, které okamžitě člověku zdělí co se pod koly děje a člověk si tak lecos může dovolit...

jízdní komfort
9

No SUV to neni tak že hobysti, kteří rádi vymetaj každou díru budou cítit i odezvu. Jinak si myslím, že komfort na svou třídu je velice dobrý. Já mám podvozek nastaven sportovněji, tak že je oněco tvrdší.

provozní náklady
10

Klasika leje se do něj nafta, spotřeba 5-6 litrů, olej dávám pouze Shell pro Ford cena 2514Kč za 6/l ale dá se sehnat levněji, olejový filtr - 200Kč, palivový filtr 450Kč, vzduchový filtr pouze vyperu, no a vobčas vyměnin čepy a td...

náhradní díly
10

No díly se dají sehnat za rozumnou cenu, ale ne přes servis. Tam vás slíknou i z trenýrek! Doporučuji značkové vrakoviště Ford kde prodávají použité náhradní díly! Najdete co potřebujete a za zlomek ceny v servisu...

výkon motoru
9

Na daný motor je to víc než dobrý. Potenciál motoru je daleko větší než se zdá a po pár úpravách lze využít i rezerv které má. Krouťák je dostatečný i na sportovnější jízdu po okrskách...

spotřeba
10

Takový průměr teď jezdím za 6 l/100 km. Když si chci zablbnout v zatáčkách tak kolem 8 l/100 Km. Ale dá se s ním jezdit i za 5 l... no co víc si přát!

hlučnost motoru
9

TDdi je hlučnější než TDci to je fakt, ale komu by to vydilo když má rád zvuk motoru.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou velice dobrá a pohodlná a mají dobré boční vedení což je to nejdůležitější. Nikdo mi zatím nevypad. :o)

brzdy
8

Brždění je odpovídající. Mě to brzdí celkem dobře. Nemám ale sériové komponenty, s těma je to o něco horší...Používám Ferodo kotouče a destičky ATE. Při sportovní jízdě a brždění z vysoké rychlosti hučí a trochu vadnou...Chtělo by to větší třmeny :o)

zavazadlový prostor
10

Základních 520 l je perfektní údaj a po sklopení sedadel 1580 l. V praxi to znamená, že se v autě vyspí pohodlně dva lidi! Má zkušenost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…