Recenze

10 Majitel

Volvo S60 D5

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 73× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S60, foto 1 Volvo S60, foto 2 Volvo S60, foto 3 Volvo S60, foto 4 Volvo S60, foto 5 Volvo S60, foto 6 Volvo S60, foto 7 Volvo S60, foto 8
Volvo S60, foto 9 Volvo S60, foto 10 Volvo S60, foto 11 Volvo S60, foto 12 Volvo S60, foto 13 Volvo S60, foto 14 Volvo S60, foto 15 Volvo S60, foto 16 Volvo S60, foto 17 Volvo S60, foto 18 Volvo S60, foto 19 Volvo S60, foto 20 Volvo S60, foto 21 Volvo S60, foto 22 Volvo S60, foto 23 Volvo S60, foto 24 Volvo S60, foto 25 Volvo S60, foto 26 Volvo S60, foto 27 Volvo S60, foto 28 Volvo S60, foto 29 Volvo S60, foto 30 Volvo S60, foto 31 Volvo S60, foto 32 Volvo S60, foto 33 Volvo S60, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Volvoň Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:176000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2401 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 424 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Volvoň".

Chtěl bych vám představit svoje současné vozidlo Volvo S60 D5. Splnil se mi s ním jeden z mých reálných snů o autě. Volvo S60 považuji za jednou z nejhezčích aut dodnes. Chladné severské linie a tvary ani dnes nepůsobí vůbec staře a zachovávají si eleganci a švih i po tolika letech od uvedení na trh. Dominantní boční prolis v symbióze s rozměrnými zadními svítilnami a typickou mřížkou chladiče dávají Volvu S60 velice svébytný, a pro mě naprosto okouzlující vzhled.

Volvo S60 se mi při jeho uvedení na trh v roce 2000 zalíbilo tolik, že jsem si tenkrát předsevzal, že si ho jednou prostě musím pořídit. Ten den nastal až letos, tedy 8let poté, co první S60 sjela z výrobní linky. A to hlavně proto, že se již S60ky dostaly do mnou akceptovatelných finančních mezí. Takže když jsem se letos poohlížel po bazarech a inzerátech, vůbec jsem nepochyboval o tom, jaké auto nakonec u mě doma v garáži skončí.
Trochu problém jsem měl pouze s motorem. Do Volva se jich dává opravdu spousta, pokusím se je tu zmínit, ale pokud bych na nějaký zapomněl, nekamenujte mě, u Volva aby se v tom čert vyznal.
Takže v předfaceliftovém modelu, který se mě týkal, přicházely v úvahu buď naftové motory, kde byla situace opravdu jednoduchá, nebo benzínové, kde naopak situace byla setsakramentsky zapeklitá. Naftové motory se do S60 dávaly pouze dva, a ty se lišily pouze a jenom nastavením řídící jednotky. Oba měli tedy shodný objem 2401 kubických centimetrů a 5 válců (což je mimochodem u Volva veliká deviza!). Slabší z nich má výkon 96kW, silnější pak 120kW (což je ta moje varianta). Z benzínových motorů jsem měl opravdu těžkou hlavu, je jich spousta a v různých variantách. Musel jsem spekulovat i s objemem, který v různých variantách kolísal okolo 2,5litrové hranice. Je jistě jasné proč. Tak situace se má následovně : Začnu jediným 4válcem pod kapotou a tím je dvoulitr. Dvoulitr ovšem dopovaný turbodmychadlem, jak je u Volva velice dobrým zvykem. Tento dvoulitr dává velice pěkných 180koní. Dále už jsou pouze 5válce. Paradoxně slabší než 4válec jsou dva pětiválce o objemu 2,4litru. jsou totiž atmosférické a dávají výkon 140 nebo 170koní. Následuje tentýž 2,4litrový pětiválec s turbem, který dává přesně 200koní. Nad ním stojí opět pětiválec, tentokrát s objemem 2,5litru disponující 210koňmi. Stejný, ale přeprogramovaný 5válec pak dává i 250koní a aby se to nepletlo, na vrcholu stojí opět ten samý 5válec, který vyprodukuje sílu až 300koní. To už se bavíme o modelu R. Tohle všechno ale platí pouze pro model před faceliftem, pokud bychom do toho zamotali i pofaceliftový model, bylo by to celé ještě složitější.
Stručně tedy před faceliftem takto:

NAFTA -
2.4D...2401ccm 96kW
D5......2401ccm 120kW

BENZÍN
2.0T...1984ccm 132kW
2.4i....2435ccm 103kW
2.4i....2435ccm 125kW
2.4T...2435ccm 147kW
2.5T...2521ccm 154kW
T5......2521ccm 184kW
R........2521ccm 221kW

Pokud by bylo něco nejasného, ozvěte se, tuhle problematiku mám teď nastudovanou, tak rád pomohu!

Já uvažoval buď nad některou naftou nebo benzíny, kterými bych se vešel do 2,5litrového limitu. Velice mě lákal dvoulitr, ale na ten jsem osobně nenarazil snad nikdy. Velká spousta S60 je stejně s D5, a tak to nakonec dopadlo i u mě. Našel jsem auto, které mi vyhovovalo výbavou, opotřebením a hlavně cenou, proto jsem neváhal, a s klidným svědomím koupil Volvo s naftou, přestože mi to svědomí našeptávalo, že to s ní nikdy nebude pravé Volvo.
Po nějaké době (i když bez adekvátního srovnání s benzínovou verzí) si myslím mohu říct, že jsem udělal dobře a že motor D5 je pro S60 velice dobrou jednotkou.
Jde o celohliníkový pětiválec konstrukce Volva, s přímým vstřikováním nafty Commonrail, 4ventily na válec a výkonem 120kW neboli 163koní. Motor je uložen napříč a spřažen s (pouze) pětistupňovou manuální převodovkou. Maximum točivého momentu leží již v 1750otáčkách, ale motor nevadne ani za 3000ot, dá se vytáčet až téměř ke 4000, za tuto hranici to pak již ztrácí smysl. Zvuk motoru je velice příjemný. Zvuk v kabině je velice dobře utlumen, takže uvnitř zajízdy neslyšíte téměř nic, akustický komfort je tak na úrovni benzínových verzí. Zvenku naftový původ motoru zaručeně moznáte, ale budete se divit, jak moc je kultivovaný. Jediné, kdy se klapot ozývá víc, než bych chtěl je ihned po startu, zvláště tom studeném. Trochu mě překvapilo, že je docela slyšet turbo. V servisu mi ale řekli, že to je naprosto normální a pro tento motor dokonce docela typické. Řekl bych to asi tak, že mnohem víc, než klapotu naftového motoru si všimnete hvízdání turba. Ničemu to ale nevadí a naopak podle intenzity toho hvízdání poznáte zatížení turba, a tedy i motoru. 120kW je na S60 tak akorát, protože má přes 1,5tuny. Auto tedy naštěstí nezdechne, když vezete víc lidí. Pružnost motoru je určitě jeho předností. Spotřeba nafty je překvapivě dost nízká, čekal jsem alespoň 7 litrů kvůli 5 válcům a 160koním, ale realita v podobě 6,5litru mě velice příjemně překvapila!
Pětistupňová převodovka autu moc nesluší. Jednak bych uvítal 6ku, jednak mě osobně moc nesedí zpřevodování. Není to nic hrozného, ale malé výhrady bych k němu měl. Rozestupy jednotlivých rychlostí jsou dost velké, proto bych uvítal tu 6ku, klidně síly současné 5ky, a lépe poskládat nižší rychlosti. Řekl bych ale, že to není nijak zásadní problém a zvyknete si na to. Jinak dráhy rychlostí jsou docela dlouhé, což ale není u Volva není na překážku a neruší to komfortní náladu ve voze.
Malé plus má u mě Volvo za tzv. SpaceBall, tedy uložení řadící páky ne v manžetě, jak je zvykem, ale jakoby na kulové stříbrné ploše. Vypadá to naprosto fantasticky!

Interiér a design vozu je vůbec velice originální a Volvo jej pojalo opravdu stylově v duchu severských tradic. Sice Saab v používání jednoúčelových tlačítek zachází myslím ještě o kus dál, Volvo i tak působí trochu přetlačítkovaně. Tam kde u jiného evropského vozu najdeme multifukční displej, tam je u Volva několik tlačítek. Například klimatizace a ventilace, u Volva řešená otočnými ovladači pro teplotu, speciálními tlačítky pro nastavení směru proudění vzduchu a dalšími pomocnými tlačítky. Prostě Volvo! I pro tuto originalitu se mi Volvo velice zamlouvá. Přesto je ovládání všeho velice jednoduché a vcelku intuitivní. Rychle se naučíte s Volvem pracovat a nebudete ho chtít vyměnit.
Kaplička je velice strohá, což ale napomáhá účelnosti a jednoduchosti, ruku v ruce s přehledností. Opět je vše tam, kde to hledáte. Budíky jsou navíc perfektně čitelné. Výbava je dosti široká, i když třeba absence CD přehrávače ve vozidle zamrzí. Nicméně třeba dvouzónová klimatizace, čalounění látka/kůže, stabilizační systém, kožený volant, vyhřívání čelního skla, dálkový centrál, multifunkční volant a spousta dalších věcí se hodí a dotváří velice dobře luxusní tvář vozu.

Sedadla jsou v mé S60 čalouněna kombinací kůže a látky, obě v krémovém odstínu. Kombinace kůže a látky je asi to nejlepší, co vás může potkat, kombinuje to luxus kožených potahů a praktičnost potahů látkových. Barva čalounění už tak ideální není, ale vybírat jsem si nemohl. Nějaké čuně nejsem, takže s čištěním problémy nemám. Vepředu jsou sedadla opravdu královská, spíše měkčí než tvrdší, se solidními bočnicemi a špičkovou oporou jak stehen, tak beder, zad, boků, ramen a hlavy. Opravdu, tyhle sedadla mohu jedině pochválit. Navíc jsou stavitelná v mnoha směrech, takže si svoji polohu za volantem najdou opravdu všichni. Vzadu je to trochu horší, sedadla jsou čalouněna stejně, ale místa je tu o poznání méně. Hlavně pro nohy, to pocítí asi opravdu každý. Cestovat v S60 ve 4 dospělých lidech je na delší vzdálenosti problém. Ani za mě (180cm) si průměrný dospělý pohodlně nesedne. Ano, vejde se tam, i tam chvíli vydrží, ale jet tak napříč evropou, tak už pak asi nevystoupí. Docela málo místa je i vzadu nad hlavou, ale není to zdaleka tak hrozné, jako pro ty nohy.
Stejně jako vepředu, je i docela dost místa vzadu, ovšem v kufru. Přijde mi to jako nadstandartní velikost, vejde se do něj spousta věcí, navíc přístup do něj je díky vcelku velkému vstupnímu otvoru a velikému odklopení víka prostě skvělý. Od sedanu této velikosti prostě víc čekat nemůžete a asi ani nikde jinde víc neodstanete.

Jízdní vlastnosti jsou u S60 na velmi dobré úrovni. Přesto, že se jedná o spíše komfortně založený sedan, zvládá i ostřejší jízdu naprosto s přehledem bez výrazného naklánění kastle či jiných výstřelků. Určitě na mé S60 poznáte, že má naftový motor, protože je trochu těžší na předek, tudíž pokud přeženete nájezdovou rychlost do zatáčky, poletíte z ní nedotáčivým smykem ven. Tento efekt jsem ale čekal ještě horší. Přestože obouvám pouze 15´´ disky a pneumatiky, držení stopy je docela jisté. Určitá plavnost a houpavost zde ale je, připisuji ji ovšem hlavně vysokému profilu pneumatik. Řízení je krásně přímé, reaguje už na malý pohyb volantem, a překvapivě je i trochu komunikativní, když od předních kol občas nějakou tu informaci dostanete. Volant se velice dobře drží a zároveň velice dobře a luxusně vypadá. Napomáhá tomu i obšití kůží. Brzdy jsou naprosto suverénní, podle mě jsou stejné i pro silnější modely, tudíž jsou bohatě dimenzované a i s vyšší váhou vozu si vždycky poradí naprostu suverénně.

Co říct na závěr? Komu auto doporučit? Určitě ne lidem, kteří jezdí plně obsazení, vzadu se toho moc nevejde. Možná tak děti, ale i tak vás myslím nebudou mít moc rádi. Určitě je Volvo S60 určeno pro lidi, kteří se nebojí odlišit, kteří mají svůj vlastní styl a nestydí se za něj. Pro lidi, kteří ocení komfort cestování. Naopak není pro mladé nadržené puberťáky, kteří chtějí s autem jezdit brzda-plyn a pokaždé sprintovat na semaforech. Je i pro lidi, kteří ocení bezpečí v autě.

Silné stránky

Osobitý design Volvo
Mohutnost
Bezpečnost
Image
Silný naftový motor
Spotřeba

Slabé stránky

Horší výhled dozadu
Pouze 5 stupňová převodovka
Stísněnější prostor na zadních sedadlech

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím toho moc nebylo, servisuji ve firmě, kde jsem nechával i minulá auta a nikdy nebyl žádný problém.

 

Novinky v recenzi

26.1.2009 16:09

Tak jsme překročili s autíčkem 175000km, všechno v pořádku, motorově se jeví naprosto OK. Na jaře mu dopřeju pravidelný servis, nejspíš olej, možná brzdy, uvidíme...


Další vozy Volvo S60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…