Recenze

jersey.se (muž 47 let) Poslat zprávu
 
2 Majitel

Volvo S60 B420T5

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S60, foto 1 Volvo S60, foto 2 Volvo S60, foto 3 Volvo S60, foto 4 Volvo S60, foto 5 Volvo S60, foto 6 Volvo S60, foto 7 Volvo S60, foto 8
Volvo S60, foto 9 Volvo S60, foto 11 Volvo S60, foto 12 Volvo S60, foto 13 Volvo S60, foto 14 Volvo S60, foto 15 Volvo S60, foto 16 Volvo S60, foto 17 Volvo S60, foto 18 Volvo S60, foto 19 Volvo S60, foto 20 Volvo S60, foto 21 Volvo S60, foto 22 Volvo S60, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Ingeborg Rok výroby 2023 Koupeno nové najeto [km]:20 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1969 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 427 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Volvo se mě po roce ptá, jak jsem spokojený s Volvem. No, úplně je asi nepotěším a snad je trochu na..ru:

S autem samotným jsem relativně spokojený. Kromě toho, že mi ho asi někdo nepřeje a dvakrát do mě někdo vrazil a jednou poškrábal, s ním nejsou prakticky žádné problémy. Myslím, že po mechanické stránce je to prostě Volvo se vším všudy a bude stejně trvanlivé jako třeba první vé sedumdesátky. Jenomže je tu několik důvodů, proč mám asi své první nové a zároveň poslední Volvo.

1
Omezení rychlosti na 180. Mám pocit, že ze mě Volvo dělá nesvéprávného. A v Německu by dvoustovka využitelná byla. Zvlášť když má auto celkem dobrý podvozek. Řekněte rovnou, že je to příprava na elektrodebilitu.

2
Vaše elektrodebilní politika. Z té masírky kolem elektrodebilů je mi zle. A pokud se s ní tak definujete, tak se s ní definujte beze mě.

3
Zásahy do řízení. I když vypnu asistenta řízení v pruzích, auto se se mnou pere třeba při objíždění ostrůvku. Asistenta brždění nelze vypnout vůbec, ale je to dobré jedině k tomu, že mi to řve a kope do brzdy, když míjím zaparkované auto, míjím se s autem při odbočování doleva na křižovatce a flekuje mi to zadní brzdou, když couvám do garáže. A ještě mi to vítězoslavně napíše, že ten krám zabránil kolizi! Vím, že je to nařízením EU. Ale říkám vám, že první automobilka, která se tomu postaví, bude trhat prodejní rekordy a ostatní budou s.át v koutě.

4
Čtení dopravních značek. Když už se to nedá vypnout, tak by to mělo sakra fungovat, ne? Je to naprosto k hovnu a ještě to spíš člověka mate. U mé motorky BMW to funguje dobře. A to je čtyři roky stará. Navíc se to dá trvale vypnout. Tady jste totálně selhali. A není to vaše poslední selhání.

5
Autopilot a adaptivní tempomat. Jste s tím vážně spokojení? Můžete se na sebe podívat a říct si, že jste udělali dobrou práci? No nemůžete. Asistent řízení v pruzích se vypne při rychlosti vyšší než 135 km/h. To jako vážně? A k čemu mi pak je? Odpovím si sám, za ty prachy co stál, jsem dostal naprostý hovno! Jako byste mě okradli! Adaptivní tempomat je také poměrně obtížně využitelný a v reálném provozu se jeho použití prakticky neliší od neadaptivního, protože jsem stejně nucen ho neustále vypínat a zapínat. Respektive spíš ho musím vypínat častěji, než klasický tempomat. Reaguje snižováním rychlosti na auto jedoucí tak daleko vpředu, že mě nutí zahajovat předjíždění tak brzo, že čekám, kdy dostanu pokutu za neoprávněné použití pruhu. Ani tohle se vám nepovedlo!

6
Celkový dojem z displejů je celkem dobrý. Ale proč si sakra nemůžu na řidičově displeji zobrazit takové důležité údaje, jako jsou teplota chladící kapaliny a oleje? Jste normální? To má i T-Roc mojí ženy!

7
Na druhou stranu se ovšem auto příjemně řídí, je tiché, má sebejisté jízdní vlastnosti, adekvátní projev motoru, s nímž je dobře sladěný jeho mild-hybridní systém. Líbí se mi design a velmi dobrá je i ergonomie. Spotřeba je velmi dobrá. Přes dobrý podvozek to sice není žádný sporťák a auto nemá rádo nějaké tlačení k vyšším výkonům, ale vzhledem k jeho určení to vlastně není negativum.

Silné stránky

-Podvozek!
-Pohodlí
-Ticho
-Design

Slabé stránky

Asistenti vnucení EU a ještě do.urvení předpo.raností Volva.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ve Sven Cars vědí, co dělají. Přes drobnosti super.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Volvo Stodůlky, Jiří Hanečka. Supr přístup.

 

Novinky v recenzi

1.2.2024 10:18

20 000 km

Tak už jsme s Inge najeli 20 000 km. A nebýt toho, že nevěřím na "longlajf" voleje a toho faktu, že mi dva mentálové nabourali zadní nárazník, nemusel bych zatím vidět vůbec servis.
Změnilo se nějak hodnocení auta? Inu leda marginálně. Nemám narozdíl od jiných problém ani s infotainmentem.

Zjistil jsem jenom to, že například na zatáčkovité okresce sice umí být S60 celkem rychlá, ale běda jak jí začnete tlačit k limitům. Začne vám dávat najevo, že se jí to nelíbí. Nejdřív začne vadit reakce na plyn, se kterou se brzy dostanete mimo rytmus a pak se přidá i nějaké to zavlnění podvozku. Při razyntnější jízdě se občas dostaví i nějaké to mírné zatahání za volant, jak se složí změna propružení u lichoběžníků a změna směru volantem.

Super je aktualizace sw vzduchem. A to se netýká jen infotainmentu, ale i pohonného agregátu. Proti stavu při koupi se trochu zlepšilo řazení a hlavně se znatelně zrychlila reakce na plyn, i když tady je pořád rezerva. Také se významněji a přesněji zapojuje elektromotor.

Vyzkoušel jsem launch control. V této kategorii automobilů se sice jedná o úsměvnou fíčuru, ale co. Stojíte na brzdě a plném plynu, otáčky drží na 2000, pustíte brzdu, auto hlučněji zařadí a za mírného protáčení kol se s blikající kontrolkou trakce sune vpřed. Naměřené zrychlení kupodivu přesně odpovídá hodnotě 7,4, kterou udává výrobce. A to na zimních gumách a mírně vlhkém asfaltu.

Častěji řadím manuálně. Na plný plyn totiž automat řadí poměrně vysoko, na výkonu. Celkové zrychlení je tak sice nejlepší možné, ale když si tam dám manál a řadím spíš na krouťáku, pocitově má auto větší tah.

Teď v zimě mám dlouhodobou spotřebu 7,4.

15.11.2023 11:14

První nehoda

Někde u Svitav zastavuju na stopce a buch. Nalítl na mě Range Rover. Mám odřenej nárazník a promáčklý víko kufru. Prestože o vině nemůže být řeč, nedokážem odhadnout škodu, tak voláme policionisty. Na Volvu je potěšitelné, že nejenže jde zavčít víko kufru, ale závadu nehlásí ani zadní senzory. To Range je na tom hůř, viditelně má sice jen poškrábaný nárazník, ale hned hlásí závadu na radaru. Mě měnili nárazník a víko kufru bratru za 80 000 a Range to měl za 140 000. Senzory, nárazník, výztuha pod nárazníkem.


Další vozy Volvo S60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Skoro 40 000 km a auto OK, včetně elektroniky. 9 dávám kvůli neustálému zamykání a odemykání ve wapce a občasnému neodemčení tankovací klapky.

praktičnost
7

Je to sedan. Ale chtěl jsem ho a jdou tomu aspoň sklopit zadní sedačky.

prostornost
8

Vpředu místa akorát. Za sebe si sednu (já 187cm), ale že bych tak chtěl jet někam dál...

jízdní vlastnosti
9

Pro mě to bylo velké překvapení. Není to teda sporťák, ale ve své kategorii supr. Nikdy jsem neřídil předokolku s lepším podvozkem.

jízdní komfort
10

Zabíhá se i podvozek, taže zprvu to mělo trochu tendenci odskakovat, ale to se už srovnalo a podvozek hodnotím jako celkem komfortní. Je spíš progresivně tvrdý, což je za mě dobře.

provozní náklady
8

Spotřeba je na zážehovou jednotku a tak těžké auto velmi dobrá, servis má Volvo holt dražší. Ale to se týká zatím spíš pojišťovny.

náhradní díly
10

Dostupné ihned, když je potřeba. U nového auta asi není divu.

výkon motoru
7

Ale jo. Na běžné auto lepší než dobrý.

spotřeba
9

Na benzín mi přijde supr.

hlučnost motoru
10

V nižších otáčkách o něm nevím, ale v těch vyšších zní příjemně.

kvalita sedadel
10

Bez výhrad

brzdy
9

Příjemný náběh a zatím jsem nezaznamenal vadnutí. Při větších rychlostech bych ale klidně snesl výraznější "zakousnutí".

zavazadlový prostor
8

Stačí mi.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…