Recenze
Volvo S60 Optima 2.4 125 kW
Technické info
Přezdívka auta Dolph Lundgren Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:122700 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2435 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 424 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Hned na začátek, jakmile ho vysprchuju, vyfotím a dodám vlastní fotky, jelikož za uplynulých 13 měsíců jsem nevyfotil žádné publikovatelné...
Jak mě značka "uvolvila":
Volvo se zařadilo mezí mé oblíbené značky víceméně z nepochopitelných důvodů (na mou obranu v 90tých letech.jsem měl ještě víc nevysvětlitelný 9-3 Saabofetish...). Při pohledu na S60ku v roce 2000 mě napadaly slova šarm, kultivovanost, vyváženost, a auto bylo ztělesněním vytříbeného vkusu, za volví vrchol desetiletí po milleniu považuji ale aktuální dosluhující S80ku. Nedokážu přesně říct čím, auto a potažmo celá značka mě uchvátila. Nikdy jsme ale nevlastnili žádného švéda, v garáži se nám vyměnilo několik aut, od korejsképřes japonské, francouzské až po německé, jak od mainstreamových, tak od prémiových výrobců, volvo ale nikdy neprošlo záhadným výběrovým algoritmem uvnitř hlavy mého otce. Prostě tam byl vždy nepřehledný matrix vstupů a výstupů a nakonec si pořídil něco, co se mu moc líbilo… :D
Jak jsem se k autu dostal:
Tak napůl pořád jsem student, ale už jsem nějakou dobu pracoval full-time, víceméně setkáním momentální naštvanosti z faktu, že se musím přizpůsobovat jízdním řádům dálkových linek a tahat 30kilové kufry a objevením mé budoucí S60ky na nejmenovaném inzertním serveru (to vše umocněné zklamáním z faktu, že jsem "nezdědil" žádné z rodinných vehiklů), jsem si řekl, že to chce auto. Nejdřív jsem počítal: cenově mě se 3 spolucestujícími mě vyjde cesta levněji než busem, je to pohodlnější, rychlejší. Dále v případě, že se mi chce na nějaký ten výlet kolem Prahy, tak budu plně mobilní.
Volal jsem prodejci, domluvil si prohlídku, zajezdili jsme si s Volvem po Varech, zastavili nás policajti, neměli jsme TP, pokutu jsem samozřejmě neplatil já, a pak jsem zkonstatoval, že auto je v odpovídajícím stavu, nájezd cca 120 tisíc km jsem si ověřil přes Cebia, auto bylo zakoupeno sice u jiného dealera, ale servisováno u dealera který ho prodával, mělo to menší vady na kráse, ale cena byla výhodná, tak jsem se rozhodl, že to bude ideální adept na první auto.
Tak jsem počítal dál, možnosti nákupu za hotové, nebo zaplatím míň a formou výhodného úvěru (díky zaměstnání v jedné nejmenované bance, které patří nejmenovaná úvěrová společnost) za dva roky přeplatím jen minimum oproti celkové ceně. Nakonec jsem ho vzal na úvěr.
Co přesně jsem si pořídil:
2,5litrová atmosféra, stáj 170 poníků na mírnějších sedativech (tady se nabízí srovnání s moderním stejně výkonným turbomotorem, třeba 1,4 turbo od Alfy v Giulii se chová úplně jinak, je tam znatelná turbodíra samozřejmě, ale jede jak drak, na druhou stranu nemá o moc nižší kombinovanou spotřebu než Volvo), výbava „Optima“, aspoň tak to bylo inzerováno, osobně jsem o ní do doby nákupu neslyšel, v podstatě se ale jedna o něco lepší než základ:
- dvouzónová klimatizace manuální
- tempomat
- rádio s CD + kazeta
- palubní počítač
- elektrická okna
- ABS
- automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka
- STC (Stability and traction control)
atd.
V podstatě mi tam nechybí nic (možná až na vyhřívání sedadel), auto beru jako přechodné vozidlo na pár let, a jsem rád, že se mi povedlo vychytat relativně zachovalý model s malým nájezdem a hezkým interiérem. Interiér je béžový, ten se mi osobně líbí víc než tmavý, potahy sedaček mám polokožené, no spíš je to textil a koženka asi, ale to mi nevadí, jelikož bohužel kůže ve Volvech dokáže stárnout dost nehezky.
Charakteristikou patří Švéd k autům, se kterými se moc nepouštíte do sportování, obecně musíte motor víc vytáčet aby to jelo, ale ve vyšších otáčkách vás odmění příjemných zrychlením, charakteristickým 5 válcovým zvukem a pochopitelně větší spotřebou… Na druhou stranu pokud někoho baví úsporná jízda, 5. rychlost tam můžete klidně šoupnout i v obci a jet tempomatových 60…
Silné stránky
Příjemná charakteristika celkově, pohodlná jízda, kvalitní interiér (u faceliftové generace se ještě výrazně zlepšila). Hlavne, je to Volvo, není v hledáčku zlodějů, ani imbecilů, kteří si občas potřebují vyjádřit yávist, nasrání, nebo jiné pro mě nepochopitelné emoce, formou poškrábání laku… (jsem si to myslel, nějaký humanoid s jednobitovým mozkem mi ho na pravé straně objel klíčem…).
Motor, je dostatečně silný, bez turba, ověřená a spolehlivá technika. Ve městě má spotřebu kolem 10 litrů, ale mimo město se dá dostat i na 7 litrů. Důvodem pro koupi ovšem byla eliminace cestování na Slovensko autobusem, takže pro mě bylo směrodatné chování na dálnici. Nejezdím jak blázen, tempomat na 140-145, v kabine se ještě dá i mluvit, cestu Praha – Nitra a zpět zvládne s průměrem 7,6, myslím, že to je na 2,5 litrový benzín celkem přijatelná hodnota.
Design - i po skoro 20 letech od zahájení vývoje audta, vypadá dobře, zejména díky vyváženému tvaru a ideálním proporcím auta. Nejvíc se mi líbí ze zadu, a z profilu, prostě svalnatý švéd je pořád fešák.
Slabé stránky
Na slabé stránky bych se mohl dívat jak z perspektivy nového auta, tím ale i s ohledem na nabízené produkty srovnatelné konkurence ze začátku 21. století. To ovšem nic neříká o aktuálním stavu, a asi ani nikomu nepomůže, kdo by eventuelně přemýšlel o koupi obdobné S60ky.
Jednoznačně bych uvedl převodovku, manuál není nijak famózní, rozhodně se nedá čekat japonská přesnost známá od Hondy, dá se s tím ale žít. Absence 6. stupně je ale víc iritující, myslím, že by se na dálnici hodila další rychlost, bylo by to znát jak na nižší potřebě, tak i možná na nižším hluku v kabině.
Je to sedan, žádné zázraky v kufru nečekejme, je spíš průměrný a má malý otvor, nejsem ale kombíkový fetišista, ani netahám o víkendech půlku bytu někam na chatu a zatím jsem nikdy nepotřeboval větší kufr (a to jsem jednou před vánoci vezl na Slovensko tří studentky, ale dlouhé hodiny strávené s budováním nejrůznějších staveb z Lega v dětství se jevily jako dobrá investice času, po 20 minutách jsem do auta narval všechno). :D
Není to sportovec, motor ač 5 válec a na dnešní oturbenou dobu s úctyhodným objemem, je také spíše laděný na pohodlné hltání kilometrů, pro někoho to může být slabá stránka.
K otočení se potřebujete prostor jak pro kamion… ale tomu není jinak ani v případě aktuální XC70ky, asi to je nějaka volví specialita…
Absence vyhřívání sedadel - jo, nemám v něm kožené fotely, ale v zimě je vyhřívání příjemná věc, na druhou stranu, auto jsem kupoval kvuli ceně a stavu a na dobu maximálně dvou let, to nějak vydržím bez vyhřívání.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nemám žádného stálého servisáka v Praze, menší „zákroky po koupi“ byly provedeny v T6R, k práci jsem neměl žádné výhrady, opravilo se jen to, na čem jsme se shodli po původní diagnóze, ceny pochopitelně nižší než v autorizovaném servise, se vším jsem tam nechal 17500,- .
Rozvody jsem měnil cca dva měsíce po koupi v autorizovaném servisu Volvo Auto Kurtz, v rámci servisní akce 4+, kompletní výměna stála 8650,-, myslím, že při této ceně je se vyplatí řešit rozvody přímo v autorizovaném servisu.
Jinak za tu dobu, co jsem vlastníkem švéda, jsem krom přezutí, výměny oleje a výmeny stěračů jsem nic řešit nemusel. Na druhou stranu, s autem toho moc nenajezdím, spíš delší trasy na Slovensko, eventuelně výlety kolem Prahy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Eder Karlovy Vary – prodejce, který měl na starost prodej ojetých vozů, byl ochotný a férový. Jelikož se jednalo o vozidlo prodávané v komisi, menší slevu se mi už nepovedlo vyjednat, původní majitelce totiž bylo jedno, kdy auto prodá, už měla v garáži novou XC60ku.
Jinak Auto Eder prodává Volva a Toyoty. Celkově si na služby nemůžu stěžovat, obsluha byla milá, nabídli nám občerstvení, kafe, než se mi prodejce mohl věnovat, a to jsem si od nich nebral nové auto.
Novinky v recenzi
Prodej
V týdnu snad dojde k poslední společné cestě a Švéd bude sloužit dalšímu majiteli (doufá, že aspoň několik spokojených let). Asi ne úplně plánovaně, ale se nám rozroste rodina, tak nám bude stačit to novější a vetší auto. :)
Přidat názorDiskuse: Volvo S60 Optima 2.4 125 kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volvo S60
-
Volvo S60 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.9.2008 1710 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volvo S60 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.7.2007 129 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Volvo S60 (2009) Majitel: Ruprecht_007
Přidáno: 18.8.2014 309 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Volvo S60 (2005) Majitel: tomas123456
Přidáno: 18.1.2012 010 Majitel 3.62 Uživatelé
-
Volvo S60 (2023) Majitel: jersey.se
Přidáno: 10.8.2023 132 Majitel 9.83 Uživatelé