Recenze
Technické info
Přezdívka auta urychlovač Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 205 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.1 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "M_EVO5".
Aby člověk pochopil toto auto, asi musí jet do Japonska. Jak jinak se dá vysvětlit, že někdo vyrobí rodinný sedan jako klon rally auta a nechá na majitelích jak s ním naloží.
Naprosto šíléný je rovněž přístup k výkonu, základní model má oficiálně 280k, nicméně doopravdy prý měl 300, po drobné upravě může mít 330k a po velké 400k. To vše z přeplňovaného dvoulitru.
Holá fakta o mém voze jsou následující:
Mitsubishi Lancer EVO V japonský model GSR s předním diferenciálem torsen a zadním aktivním dif AYC.
Přidal jsem schéma jak funguje 4WD do galerie.
Motor je 2.0 litru čtyřválec v řade, 16 ventilů DOHC turbo s mezichladičem.
Vrtání x Zdvih: 85.0 x 88.0
Objem (cm3): 1997
Kompresní poměr: 8.8:1
Max. (PS/rpm) 280 / 6500
Max. (Nm/rpm) 380 / 3000
Vstřikování: Multi-point Electronic Injection ECI-MULTI
Palivo: 97 nebo vyšší (bezolovnatý)
Nádrž (l): 48 = dojezd 200 - 350 km ;-)
Podvozek
Přední: nezávislé zavěšení McPherson s příčným hliníkovým ramene z Alu, ocelové pružiny se sportovními tlumiči a stabilizátorem;
Zadní: Multilink rozložení, ocelové pružiny se sportovními tlumiči a stabilizátorem;
Brzdy - ABS (6ti senzorové)
Přední: vnitřně chlazené disky (320 mm) Brembo 4 pístové hlíkové čelisti;
Zadní: vnitřně chlazené disky (280 mm) Brembo 2 pístové hlíkové čelisti;
Standardní velikost kol: 8"x17", Pneu 225/45ZR17
Rozměry
Délka: 4350mm
Šířka: 1770mm
Výška: 1415mm
Rozvor: 2510mm
Rozchod vpředu: 1510mm
Rozchod vzadu: 1505mm
Pohotovostní hmotnost: 1360Kg
Zajímavostí je hliníková kapota a přední blatníky.
Silné stránky
rychlost > proto urychlovač > vůbec není zajímavá 0 - 100, kolem 5s to umí každé Porsche, nicméně fakt, že jedete 50-60km/h obcí a u cedule konec za to vezmete, tak po počítání raz, dva, tři tam máte 120 km/h, když řeknete čtyři tak 150 km/h a letíte po okresce lemované starýmy kaštany rychlostí, která vás maloučko děsí.
podvozek = ovladatelnost - byla to první věc, do které jsem investoval a nechal naistalovat nový EVO podvozek (tlumiče/pružiny). Výsledkem je, že na brzdách nádherně utahuje, při akceleraci se žene ven ze zatáčky jako šílenec.
brzdy - brzdí!!! > byla to druhá věc do které jsem investoval, v předu vrtané drážkované kotouče a destičký Ferodo 2500 - nádherně pískají při pomalém dobržďování.
velký kufr - řečí moderních motoristických novinářů - místo na 3 golfové bagy!
Slabé stránky
spotřeba:
> normální jízda - dálníce do 160km/h a svižná jízda po okresce - 12 - 15l na 100km
> okruh - 20+ l na 100km
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výborná zkušenost se sportgarage.cz specialisti na EVa, Imprezy atd. Vedle zkušeností a umu na autech dělají s láskou a je moc příjemné vidět s jakou pěčí přistupují i ke staré plechovce.
Na začátek jsme provedli kompletní kontrolu auta a rozhodli jsme se udělat následující preventivní kroky:
> nové přední kotouče + všechny destičky Ferodo 2500
> nový podvozek - originál RallyArt tlumiče a pružiny
> olej motor
> olej převodovka a diferencialy
> rozvody motor
Nebyla to úplně mala akce, nicméně auto jezdí dokonale a na dlohou bude klid.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v ČR od prodejce vozů z Japonska. Nebyl jsem ani nadšen ani zklamán. Podle prodejce mělo být auto ve skvělém stavu, nicméně realita byla horší a odpovídala mým očekáváním - bylo třeba provést hloubkovou kontrolu, než jsem mohl bez obav zašlápnout plyn do podlahy.
Novinky v recenzi
Projekt Lyžina
Rozhodl jsem se namontovat kevlarovou lyžinu, která přinese ochranu olejové vany před kameny a asfaltem a zaroveň zpevňuje přední část vozu při trefení sněhové barierý.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer GSR
- Re: :) 09.03.2011 21:53
- :) 18.02.2011 02:30
- Re: Re: Re: Kilometry 16.02.2011 16:16
- Re: Zdravím podobně postiženého 16.02.2011 16:13
- Zdravím podobně postiženého 16.02.2011 12:57 samael
- Re: Re: Kilometry 16.02.2011 12:53 samael
- novinky 16.02.2011 00:20
- Re: Re: Evolution 10.02.2011 22:15 Nerez
- Re: Evolution 10.02.2011 17:43 m.z.
- Evolution 10.02.2011 15:47 Nerez
- Re: Kilometry 10.02.2011 14:26 Nerez
- Kilometry 10.02.2011 11:17 Stefič
Další vozy Mitsubishi Lancer
-
Mitsubishi Lancer (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.6.2009 129 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (1996) Majitel: pedroeu
Přidáno: 21.5.2007 269 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.10.2008 259 Majitel 9.88 Uživatelé