Recenze
Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC Intense CVT
Technické info
Přezdívka auta Brutální vysavač Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 377 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Poškrábané cédéčko".
Začátkem letošního roku jsem se rozhodl, že moje auto (Hyundai Getz) půjde do světa, protože je malé, nevýkonné, poruchové, prostě nedostačující. Pořád na mě pomrkávalo svými kontrolkami, a tak jsem si řekl, že bych se měl poohlédnout po něčem jiném...
Uvažoval jsem o něčem srovnatelném se Škodou Octavií II, ale přímo tu jsem nechtěl, jelikož mám jakousi podvědomou touhu se kapánek odlišit a to znamená nepotkat během 30 km cesty 50 stejných aut a z toho 20 ve stejné barvě. Po zvážení několika typů vozů jsem se předběžně rozhodl pro Lancera, protože jsem se prostě do něj zamiloval. Není to vůz praktický, kupuje se levou půlkou mozku. Začátkem března jsem se byl v autě projet, ale jednalo se o vůz s diesel motorem od VW, který se mi zdál dost hlučný. Prodejce mě ale ujistil, že ten benzín bude určitě tišší. Já každopádně benzín chtěl a to v kombinaci s automatickou (přesněji CVT) převodovkou, kterou jsem si vyzkoušel v Outlanderu. Řeknu vám, byla to paráda. Vůz jsem tedy objednal a čekal a čekal a čekal... Znáte ten pocit, když se na něco těšíte, chtěli byste to co nejdříve, ale urychlit to nemůžete? Já ten pocit měl pět a půl, slovy 5 a 1/2 měsíce!!! :-) Ale začátkem září jsem se dočkal. Hurá! Už jsem ani nedoufal, že stihnu předchozí auto prodat, než bude muset na technickou (byly mu těsně 4 roky). Ale stihl.
Při předávání se mi prodejce dokonce přiznal, že mi trochu závidí, že ta CVT převodovka je podle něj ještě lepší než v Outlanderu...no nevím, nemohu posoudit. Bohužel ale jsem neměl ještě namontované vyhřívání sedaček a pískování skel, protože to nemohl nechat přidělat, dokud ode mě nedostal peníze :-) - vrátil jsem se tedy s vozem po týdnu zpět bylo mi to doděláno. Každopádně se to i pak o den zdrželo (měl jsem v tu dobu dovolenou a tak mi to bylo šuma fuk) a jako omluvu jsem dostal dárek v podobě modelu vozu.
Nikdy nezapomenu na ten pocit, když jsem si sedl poprvé do skorovlastního (leasing je leasing) vozu. Nádhera! Ta vůně novoty...už jsem skoro zapomněl, jaké to je. A ta jízda, a ta akcelerace, a vůbec. Auto vypadá líp, než jezdí...je v tom totiž variátor a to znamená horší akceleraci proti manuálu (po sešlápnutí plynu je tam půl vteřinová pauza, než se motor probudí) a nižší nejvyšší rychlost. Ale cca 190 je dostačující, ne?
Jinak je to moc fajn. Toliko mé subjektivní pocity a teď snad přejdu k věci...no ale o čem tahle recenze je, když ne o mých pocitech a jak se mně v tom jezdí? Nejsem přece redaktor auto časopisu...:-)
Jezdí to super. Jedná se o auto ve výbavě Intense. Lákala mě nejvyšší Instyle, a to kvůli vyhřívání sedaček, ale dávat jen kvůli tomu o cca 150 tisíc víc? Ke všemu to vyhřívání Mitsubishi později uvolnilo k domontování za 9 tis. ;-)
Co se týká výbavy, tak jsem rád, že je vůz celkem bezpečný, ať už se jedná o stabilizační system, ABS, EBD, nebo 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče), či zpevněné karoserie. Myslím, že u nás každý chce mít spíš automatickou klimatizaci, chromované kličky ve dveřích, kožený volant a řadící páku, dešťový senzor, všechno v elektrice, vyhřívaná zrcátka (ne že bych to vše neměl), než aby investoval do bezpečnosti...:-(
Auto má oproti nižším výbavám sportovně laděný, tvrdší a o 1,5 cm snížený podvozek. V kombinaci s orig. 18ti palcovými koly a pneu Yokohama 215/45 to znamená hodně dobré jízdní vlastnosti. Vůz perfektně (a to nepřeháním) sedí v zatáčkách, chová se neutrálně, nezáludně, zadní náprava neodskakuje ani na nerovnostech, informace od kol přes volant plynou k řidiči a každá jízda tímto autem je radostí. Brzdy jsou nejspíš dostatečné - prudce jsem brzdil jen jednou, plně naložený, na dálnici, a nezklamaly. Co jsem ale udělal dobře, byl výběr CVT převodovky, jedu pouze brzda nebo plyn, neřadím, užívám si pohodu jízdy. Pádla pod volantem nepoužívám, spíš jen když si chci zablbnout. Co ale používám, je tempomat, přidávání a ubírání plynu tlačítkem na volantu je příjemné...slova mého bratra:"...to je jak ve formuli..." Brácho, není. :-)
No a další věc, která zvyšuje komfort jízdy, je audio. U tohohle auta je to skvělý systém Rockford Fosgate s měničem na 6 cd a 9 repráky (650W zesilovač). Je to něco neskutečného, když opravdu slyšíte to, co na CD je, a ne jen část...:-) Těžko se to popisuje, to se musí slyšet. Ovládání rádia na volantu je samozřejmostí.
Taky už jsem využil bluetooth handsfree. Na ovládání jsou ale jen tři tlačítka, veškeré nastavování, párování telefonu, vytáčení čísel nebo jmen ze seznamu se provádí hlasovými příkazy. Je to spíš frajeřinka, protože když vám do toho spolujezdci kafrají, tak prostě číslo nevytočíte. Navíc je to pouze anglicky, francouzsky, německy, španělsky a italsky, což může pro někoho představovat problém.
Vůz je v této výbavě ospoilerovaný už z výroby a vypadá to moc pěkně. Ještě jsem uvažoval, jestli nějak nepoupravit víko kufru, ale velký sportovní spoiler nemá cenu (to bych si radši koupil Evo), střední zbytečně dráždí kšiltovkáře s vytuněnými Golfy a pro malý elegantní ještě nejsem rozhodnut. Jednak mi přijde zbytečné dát cca 7 tis za kousek plechu a jednak se mi kufr zatím líbí tak, jak je. Takže možná v budoucnu...ale tuner nejsem.
A proč vozu říkám Brutální vysavač? Kvůli zvuku motoru...:-) Do 3 - 4 tis otáček ze sebe motor vydává něco mezi zvukem vysavače a motoru Fabie 1.2 HTP. Ale při 5 - 6 tis je to opravdu brutální vysavač. A musím říct, mně se tenhle zvuk (doprovázený jemným, ale opravdu jemným vtlačením do sedačky) líbí. :-)
Jinak mám najeto cca 2500 km, takže se s vozem sžívám a určitě přibudou postřehy v jeho silných a slabých stránkách. Zde jsou zatím tyto:
Silné stránky
-jednoznačně jízdní vlastnosti
-7 airbagů + zpevněná karoserie RISE
-vzhled vozu
-pohodlný, kůží obšitý volant
-pro mne jednoduchost interiéru
-neobvyklost vozu jako taková
Slabé stránky
-tvrdé plasty v interiéru (možnost vrzání)
-nepodsvícené kolečko nastavení sklonu světlometů, tlačítko centrálního zamykání a ovládání oken (kromě řidičova)
-hluk od předních kol
-aerodynamický svist od zrcátek (už od cca 90 kmh)
-pro někoho malý kufr (ale každý týden se nestěhuju, že?)
-spotřeba? věděl jsem, že bude velká
-anténa - líbila by se mi žraločí ploutev
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné poruchy, žádné opravy, ale přijde mi, že pod volantem trochu klepe nějaký plast, tak je na to nechám se mrknout...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Domanský Zdiby, p. Marek Foldyna. Jednoznačně SPOKOJEN. Se zkušeností z Hyundai před čtyřmi lety nesrovnatelné...
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC Intense CVT
- fajnova recenzia 27.08.2010 14:15
- HLUCNOST 07.05.2009 00:30 PEEPEE
- HLUCNOST 17.04.2009 18:24
- Filkovo hodnocení 17.10.2008 14:41 filko
- Krásné 09.10.2008 18:12 Dan0044
- Pekny micak.. 06.10.2008 06:36 kaaRS
- krasavec 05.10.2008 20:05 h.onzyk
- hmm 05.10.2008 14:20 ZonixX
- nieco tam tomu chyba ... 05.10.2008 11:20 Filip .
- Re: Motto 04.10.2008 11:10
- PARADA!!! 04.10.2008 10:15 PetrL
- konečně 04.10.2008 09:47
- Motto 04.10.2008 08:01 Konwi
- Re: třídiamant 03.10.2008 20:30 OS
- Re: No, věc se má tak... 03.10.2008 20:00
- Re: Mitsu 03.10.2008 19:59
- třídiamant 03.10.2008 19:15 Mari pilot
- Myšák 03.10.2008 19:04 Vašek M.
- Re: No, věc se má tak... 03.10.2008 18:44 m.z.
- No, věc se má tak... 03.10.2008 18:25 Dadánek (AlkoholixXx)
- Mitsu 03.10.2008 18:11 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- moc 03.10.2008 17:56 AnGeor
- Velice čtivá recenze 03.10.2008 17:28 Dylan McKay
- Pekne... 03.10.2008 16:48 ZiP2150
- FAKE 03.10.2008 16:44 Podmáslí
Další vozy Mitsubishi Lancer
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2009 3810 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2011) Majitel: DvdM
Přidáno: 23.5.2019 118 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2010) Majitel: MasarCZ
Přidáno: 26.6.2010 109 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2010) Majitel: Johnatanos
Přidáno: 11.2.2013 99 Majitel 9.63 Uživatelé