Recenze
Mitsubishi Lancer
Technické info
Přezdívka auta Myšák Rok výroby 2008 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "houska".
Začátkem roku 2008 jsem zahlédl někde na internetových stránkách fotky nového Lanceru. Hlavou mi tenkrát proběhla myšlenka, že je to přesně to auto, které se mi líbí - onen pověstný sen. Neokoukaný sportovní design. Zkrátka auto, které nesplyne mezi běžnými vozy ve městech. Nic méně, uběhlo několik týdnů a mé další setkání s tímto autem bylo prostřednictvím pořadu Auto salon, kde jeho prvotní hodnocení vyznělo velmi dobře. Následující týden jsem se šel informovat k místnímu prodejci vozů Mitsubishi. V prodejně jsem poprvé na vlastní oči uviděl tu nezaměnitelnou siuletu nového Lancera (měli tam vystavené 3 ks v červéné metalíze, černé a šedé barvě). Musím říct, že fotky opravdu zkreslují. Za prvé mi opět upoutal design (zamračená světla, negativně skloněná mřížka chladiče, dlouhá kapota a krátký zadek, 18 palcová kola) a co mi opravdu překvapilo byla skutečná velikost auta, představoval jsem si, že je menší (délka 4,57 m, šířka 1,76m, rozvor 2,635 m a rozchod kol 1,53m). V tenhle moment bylo rozhodnuto, Myšáka musím mít i přes to, že jsem s ním ještě nejel. S prodejcem jsme si domluvili skušební jízdu s 1,8 motorem a ta jen potvrdila mé rozhodnutí. Auto neskutečně dobře drží v zatáčkách, má přesné řízení a řazení s krátkými drahami v kulise. Sedačky krásně drží tělo. No prostě paráda! S prodejcem jsem se rozloučil s tím, že se stavím až budu mít jasno ve financování auta. V květnu 2008 jsem složil zálohu a domluvil podmínky co Myšák musí mít. Musel být v BÍLÉ barvě, ve výbavě Intense, která zahrnuje sportovní paket (spoilery v podobě předních rohových lízátek a bočních prahů), tříramený kožený volant s ovládáním rádia, Hands-free Bluetooth a tempomatu, snížený podvozek, přední sedačky s výraznějším bočním vedením, dešťový a světelný senzor, radio s 9-ti reproduktory (včetně subwooferu)a 650 W zn. Rockford Fosgate, 18-ti palcová litá kola obutý do pneu Yokohama 215/45, přední mlhová světla, ESP, systém aktivní stability a kontroly trakce (ASTC) a ABS s elektronickým
rozdělovačem brzdných sil (EBD), 7 airbagů, včetně kolenního, specialně vyztužená karoserie (RISE), ESS - systém signalizace nouzového brzdění, senzor automatického rozsvěcení světel, dešťový senzor, automatická klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie a konečně motor Mivec s obsahem 1,8 (105kW, 143k), to vše v ceně 560 000,-Kč. Jako studená sprcha na mě však zapůsobilo sdělení prodejce, že takto vybavené auto v bílé barvě není na skladě nikde u žádného prodejce v evropě. To znamená, že auto se bude pro mne vyrábět a lodí dopraví v kontajneru z Japonska do centrály pro Evropu do Holandska, což může trvat i půl roku. Byl jsem natolik odhodlaný a zamilovaný do Lancera, že nic mi nemůže zastavit a to ani možnost půl ročního čekání. Měsíc po objednání mi volal prodejce, že si někdo v Holandsku objednal přesně stejného Lancera jako jsem chtěl já a objednávku odřekl, takže čekací lhůta se mi může zkrátit na 4 měsíce - samozřejmě že jsem souhlasil. Během toho neskutečně dlouhého čekání jsem projel na internetu snad všechny odkazy týkající se nového Mitsubishi Lancer. Lancer nakonec stejně dorazil téměř po půl roce. Začátkem října mi přišel email od prodejce s potvzením, že "mého" Myšáka vylodili a vyložili v Holandsku a připravujou ho na převoz do Plzně. Velký den nastal 26.10.2008 kdy jsem si Myšáka jel s přítelkyní vyzvednout. Můžu říct, že při pohledu na vystavěného bílého Lancera (bílá barva na tomhle autě je opravdu fantastická)a při pohledu na novotou vonící interiér, kde svítlila na pslubním počítači číslice 7 (počet na jetých km) mi rázem přešla všechna zlost, která plynula z téměř 6 měsíců dlouhého čekání. Prodejce mi nakonec k autu jako omluvu za dlouhé čekání dal gumové koberečky a pojistné šrouby na kola. Navíc vzhledem k tomu, že jsem kupoval auto, které bylo určeno pro Holandsko a cena byla v eurech (kurz byl v té době pod 25 kč). Byl Myšák o několik tísícovek levnější než byla cena stanovena u nás v Čechách. Myšáka jsem samozřejmě jel okamžitě projet. Dnes má najeto 9860 km a jsem s ním i přes drobné mouchy (viz. silné a slabé stránky) velice spokojený. Když pominu skvělé jízdní vlastnosti (sedí na silnici jako přibitý), prostorný a myslím že i dobře navržený interiér, neskutečně dobré rádio (MP3 a přídavný externí vstup audiosignálu)s měničem na 6 CD se subwooferem, je Lancer, tak jak jsem na začátku předpokládal středem pozornosti okolí.
Silné stránky
Celkový design auta.
Motor Mivec 1,8 s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů (do 4000 ot./min se zdá být trochu línější. Od 4000 až do zásahu omezovače je to zcele jíné auto, jednak zvukovým projevem a jednak dynamičností - má neustálou snahou zrychlovat). Myšák jde skvěle za plynem.
Přilnavost k silnici, auto přesně reaguje na pohyb volantu (kam se pošle tam jede, bez toho aniž by začal předjíždět zadek).
Pohodlné přední(výborné boční vedení) i zadní sedačky.
Radio Rockford Fosgate.
Slabé stránky
Za jízdy hluk od kol a od větru.
Spotřeba - na hodnotu udávanou výrobcem ( 10,4 6,1 a 7.7)se jen těžko dostávám.
Ve zpětných zrcátkách není zcela jasně vidět kde končí zadek auta.
Přes pravý A sloupek a zpětné zrcátko není vidět šikmo v před.
Absence 6 v řazení.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Roční proběh, nebo 20 000 km najeto (u mne nastalo obojí ve stejný moment)mi nedávno přinutilo navštívit prodejce aby provedl garanční prohlídku. Přístup a poprodejní servis je i nadále na vysoké úrovni. Jen ta cena za servis ....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Až na to dlouhé časové dodání (které se nakonec snažili vykompenzovat), velice dobré.
Alcolade
V budoucnu uvažuji nad výměnou výčka nádrže za nové z leštěného hliníku a s vyražením nazvu auta, zadního křídla a rohových lízatek na zadek. Popř. bude-li to možné koupit zadní difusor včetně paroží. Viz. stránky fa. Acolade http://www.body-kit.com/index2.html
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Lancer
- mazlík 21.06.2010 17:25
- Re: Heleď Plzenáku 18.02.2010 19:02
- Heleď Plzenáku 09.02.2010 22:47 FRPE
- Re: pěkný Myšák 09.02.2010 21:53
- pěkný Myšák 05.02.2010 20:42 David1976
- Bílá 07.12.2009 13:54
- más pěkný Evo 04.12.2009 18:28 FRPE
- Re: Re: Re: Lancer-1,8Mivec 24.07.2009 13:55 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Lancer-1,8Mivec 24.07.2009 13:51
- Re: Lancer-1,8Mivec 23.07.2009 20:47 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Lancer-1,8Mivec 01.07.2009 08:22
- Re: Lancer-1,8Mivec 30.06.2009 12:13
- Lancer-1,8Mivec 30.06.2009 08:51
- Re: Re: Skoda 28.06.2009 10:03 Filip .
- Re: Skoda 27.06.2009 20:49
- Skoda 27.06.2009 12:08 Filip .
- Re: Re: Re: Spotřeba 19.05.2009 20:32
- Re: Re: Spotřeba 18.05.2009 20:55 PEEPEE
- Re: Spotřeba 14.05.2009 22:41 Dan0044
- Re: Re: Spotřeba 14.05.2009 20:54
- Re: Spotřeba 13.05.2009 20:33
- Re: Spotřeba 13.05.2009 20:27 Dan0044
- Spotřeba 13.05.2009 09:48 PEEPEE
- Jackiewagen 12.05.2009 15:26 element5
- Re: Parádní Myšák 11.05.2009 20:39
- Re: Re: Re: paráda 11.05.2009 18:48 Chobot
- Parádní Myšák 11.05.2009 17:04 WNC1988
- Re: Myšák 11.05.2009 16:17
- Re: Re: paráda 11.05.2009 16:15
- Re: paráda 11.05.2009 16:06
Další vozy Mitsubishi Lancer
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.10.2008 259 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2011) Majitel: DvdM
Přidáno: 23.5.2019 118 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2010) Majitel: MasarCZ
Přidáno: 26.6.2010 109 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2010) Majitel: Johnatanos
Přidáno: 11.2.2013 99 Majitel 9.63 Uživatelé