Recenze
Technické info
Přezdívka auta Uník F/I/A/T Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 7 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hrbik".
JAK JSEM K UNÍKOVI PŘIŠEL ANEB ZMRTÝCHVSTÁNÍ HORKOKREVNÉHO ITALA
Když mi bylo asi 17 let a studoval jsem obchodku, stále jsem pokukoval po stodvacítkách a favoritech. Nakonec mě táta dotáhl ke strýci na bazar. Mezi auty na náhradí díly byl jeden černý fiat uno. Říkal jsem si, černý, jednapětka. No... Jede to? Strýc odvětil: "Ten? Vždycky!" Usedl jsem za volant, nastartoval. A? Nic :-D S úsměvem jsem se podíval na strejdu. "No co, není tam benál :-D" V tu chvíli jsme si málem oba cákli do gatí, jak jsme se smáli. Nicméně koupili jsme pět litrů luxusního naturálu a já mohl konečně vyjet. Nechat auto pořádně prohřát a pak to přišlo - 1 plný, 2 plný, 3 plný... 130 a jedeme dál! Vzpomínám na to jako kdyby to bylo včera. Bylo ale jedno velké ALE. Neměl jsem papíry a auto bylo v hrozném stavu - totální kozoze celé karoserie. Takže jsem uníka dovezl na dílnu, kde jsme ho společně s otcem kompletně odstrojili, nechali zkorodované díly vyvařit a nalakovat. Nekonečné čekání na hotové díly trvalo asi 3 měsíce. Kompletace auta? Dva týdny :) Celá regenerace auta trvala asi 5 měsíců, pořád se něco opravovalo, měnilo, generálka motoru, kitovalo a lakovalo. STK tehdy nebyla problém, ani nevadilo, že autu nejdou zadní brzdy a ručka. Hurá na silnice.
Když si na to zpětně vzpomenu, byla to škola. Naučil jsem se o auto pečovat. Ze základních oprav se stalo štourání v motoru a hledal jsem způsoby, jak tomu pomoct, abych stačil nejen oktávkám(1,8 t nepočítám), ale i silnějším vozům.
S uníkem v současné době jezdí moje sestra, která ho podědila a vypadá to, že ho dojezdí až do pomyslné smrti. Mě sloužilo dobře a tímto mu vzdávám hold.
Silné stránky
Silný motor, pružnost, spotřeba(6,5 l/100 km), parkování, jednoduchost celého vozu, design tehdejší doby, dostupné a levné náhradní díly, ĎÁBELSKÁ JÍZDA!
Slabé stránky
Slabé brzdy, řazení jako jako když děláte těsto, koroze.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
SSS - Sám Sobě Si ;-D
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo vykoupeno za nekřesťanských 4 500 Kč v roce 2005, stálo v řadě aut na náhradí díly, vlastně bylo už po smrti.
QUESTO MOTORE! Tuning netřeba
Při úpravách potažmo tuningu(zda-li se tomu dá říkat) jsem se snažil zachovat původní rysy auta. Takže nebyla žádná divočina, ale vezmu to hezky postupně. Začal jsem uvnitř auta.
INTERIÉR
Volant momo z una turba, radička jacky autosport, potahy, nalakovat strop do modra, návleky pásů, semtam něco cáknout modrým lakem. Přišlo na řadu rádio s 8 repro, celkem 800w, no bušilo to krásně to je moje gusto. V kufru jsem to usadil do dvou boxů repra i zesilovače. Vnitřek vozu tudíž byl z krku krásně modro-černá. Hned bylo auto útulnější.
MOTOR
Jenom pořádný výfuk Plush Performance rychloprůchozí, ale taky žádná divočina, v otáčkách do 3000/min jen sytý zvuk, žádný řev, jen bublání. Pořádný olej a filtry.
EXTERIÉR
Zadní nárazdík uno logo(facelift verze), lakované zadní svítilny černo-červené, nástavce zadních lemů blatníků uno turbo racing, 3. brzdové světlo, bílé blinkry vepředu, alu kola 13" na nich pneu 175/50/r13, poziční světla na spodní hraně předního nárazníku.
Přidat názorDiskuse: Fiat Uno S i. e. 75
- Re: Re: Re: Re: ? 22.09.2009 11:27 Stejsn
- Re: Re: Re: ? 04.03.2009 11:31
- Re: Re: ? 03.03.2009 23:55 nasťa (RSKa)
- Re: ? 03.03.2009 14:30
- sry 27.02.2009 19:21
- ? 27.02.2009 18:47 nasťa (RSKa)
- Re: Když nehodnotit, tak nehodnotit, 27.02.2009 18:36
- Když nehodnotit, tak nehodnotit, 27.02.2009 16:55 Poustnik
Další vozy Fiat Uno
-
Fiat Uno (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.2.2010 199 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Uno (1990) Majitel: ago
Přidáno: 9.2.2009 118 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Uno (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.2.2008 199 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Fiat Uno (1993) Majitel: ago
Přidáno: 17.3.2011 610 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Fiat Uno (1991) Majitel: Eddy82
Přidáno: 27.5.2009 39 Majitel 9.71 Uživatelé