Recenze
Nissan Almera Tino
Technické info
Přezdívka auta Tyňák Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2184 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "patres".
Všechno to začalo tak,že jsem už měl plné zuby jízdy s Fabií Combi 1,9 SDi bez klimatizace a s tak slabým motorem.
Almera Tino 2,2 DCi bylo služební vozidlo mého nadřízeného.
Automobil byl jetý jedním slušným řidičem a nikdy nebouraný.
Historii vozidla znám, nikdy žádný vážný problém s vozem nenastal až na poruchu turba které se opravilo na záruku při cca 90 tkm.
Tino je servisované v autorizovaném servisu Nissan který mimochodem patří firmě ve které pracuji :-)
Když nastal čas výměny Fabie za něco většího, výkonějšího a novějšího, tak v ten moment obchodní ředitel začal řešit co s Tinem, už měl na parkovišti totiž novou Octavii II Combi 2,0 TDi na které firma od Nissanů přešla.
Výměna byla velice rychlá a bezproblémová.
Něco o vozidle:
Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k zátěži. Akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s ,kterou uvádí výrobce je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit.
V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu (304 Nm) zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.
Common Rail je přece jen klidnější a nejde ani moc slyšet.
Spotřeba se pohybuje od vysokých 9 litrů ve městě až k pohádkovým 5 litrům mimo město s lehkou nohou.
S tempomatem na dálnici při rychlosti 130 km a občasným zrychlením se dostanu i pod 6 litrů nafty na 100km.
Celkový průměr se pohybuje mezi 6,5 až 7 litry nafty.
Šestistupňová převodovka řadí přesně až na 6. rychl stupeň který jde občas hůře zařadit a spadne tam lehce 4. rychl. stupeň.
Při rychlosti 130 km/h točí motor při zařazeném 6. rychl. stupni 3.100 ot./min - to se mi zdá docela hodně ... šestka táhne až do tachometrových 205 km/h a okolo 4.400 ot./min
Zpátečka se řadí s pojistným kroužkem na šestku a ihned se zařazením zpátečky se aktivuje parkovací kamera umístěná nad zadní SPZ.
Kamera se na displeji ukazuje čenobílým obrazem i s nočním viděním. Škoda jen, že se tak rychle zašpiní a nic v ní nejde vidět ...
Kamera je užitečná, scházejí k ní ale parkovací senzory který by parkování ještě víc usnadnily.
Praktické jsou i posuvné zadní sedačky s nastavitelnými opěradly, bohužel ve využití této výbavy brání přepážka pro odpočet DPH.
Manipulace se sedadly je občas obtížná a na mé nervy to opravdu není.
Trochu jsem byl vyděšený z protiprokluzu, který musel kroti přední nápravu i na dvojku a na mokru i na trojku !!!
Vše se brzo vysvětlilo - chyba byla ve sjetých pneumatikách :-)
VÝBAVA:
ABS, ASC, MSR, ESP
6x Airbag, aktivní opěrky hlav
4x el. okna
Elektronická automatická klimatizace
Vyhřívaná přední sedadla
Tempomat
Parkovací kamera
Tónovaná skla - fólie
16" hliníková kola
Vyhřívané čelní sklo, dešťový senzor
CD přehrávač
Sedadla s čalouněním látka + kůže
-------------
HandsFree Bluetooth Parrot
Navigace Blaupunkt Travel Pilot
Silné stránky
+ Prostornost a variabilita (až na přepážku N1)
+ Výkon motoru 2,2 DCi 100kW (136 k) motor je velice pružný
+ Spotřeba mimo město (závislá velice na stylu jízdy)
+ Ticho v interiéru (při zahřátém motoru i mimo něj)
+ Japonské vozy nejsou tolik oblíbené u zlodějů
+ Světlomety svítí v noci opravdu dobře
+ Parkovací kamera usnadní parkování v noci, když nejde vidět přes černá skla
Slabé stránky
- Přepážka v zavazadlovém prostoru
- Špatně se řadí 6. rychl. stupeň
- Náklony v zatáčkách při vyšší rychlosti
- Vážně postrádám MP3 přehrávač ...
- Absence parkovacích senzorů (kamera je nenahradí)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis výborný ( AZ-Car Šumperk a.s.)
Garanční prohlídky po 20.000 km za cenu okolo 4.500,-
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno od zaměstnavatele - a ten je samozřejmě výborný - je to můj chlebodárce :-)
Další vozy značky Nissan
-
Nissan Almera Tino (2001) Majitel: LukasKafka
Přidáno: 4.5.2014 010 Majitel 8.56 Uživatelé
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Navara (2008) Majitel: medvedi
Přidáno: 27.5.2008 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1988) Majitel: Husky-John
Přidáno: 24.2.2008 589 Majitel 9.90 Uživatelé