Recenze
Technické info
Přezdívka auta Tina Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2184 výkon [kW]: 84 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Nissana jsme koupili v říjnu 2006. Měl najeto 7000km. Bylo bourané na pravé přední kolo. Máme ho ve vínové metalíze. Co k tomu napsat? Je to klasický japonec. Jezdí a jezdí a jezdí...Lej do toho naftu, vyměň olej, filtry a on jezdit bude. Nemůžu si absolutně stěžovat. Jediný co mě trochu děsí je naklánění v zatáčkách. Musím si na to vždy trochu zvyknout, protože s ním jezdím jen vyjímečně, jinak jezdím s Oktávkou.
Motor 2,2 Di je naštěstí ještě poctivá nafta od Nissanu, takže se nemusíme obávat nějakého nedostatku, kterými údajně trpí novější verze s CommonRailem. Nechali jsme vyladit řídící jednotku. Nevím, jak je to s výkonem, takže nebudu spekulovat, nicméně turbo zabírá asi o 500ot/min dřív a tah je cítit už od začátku. Mému egu hodně svědčí táhlé kopce a zoufalé snahy závodníků v Octaviích TDi... Ten pocit, kdy přes obec držím povolenou rychlost a někdo se na mě nalepí, protože ho hrozně zdržuju je nic moc. No a když u cedule konce obce začne předjíždět, tak ať si mě předjede, když na to má. Většina těchto snah končí zpětným zařazením za Nissana. Ono je to dáno i tím, že bez většího trápení stačí na trojku přišlápnout a ona tam do 110 vydrží. Čtyřku tam bez větších výčitek lze nechat do 150. I tak máte pocit, že auto se vám stejně vysmívá. Něco jako hm a dál? nic víc už neumíš? Snad se mi ještě nestalo v běžném provozu, že bych měl nedostatek výkonu. Vždyť také největšího výkonu dosahuje na 4000 ot/min, ale maximum kroutícího momentu je hned na 2300 ot/min, takže od 2000 do 4500 otáček prostě táhne a vy necítíte žádný polevení.
Podvozek je příjemně nalazen, není příliš tvrdý na nerovnostech, dobře drží. Jediné mínus je lehké naklánění v zatáčkách, ale není to nic extrémního a nechá se na to rychle přivyknout. Inu fyzikální zákony fungují.
Převodovka je dobře odstupňovaná. Většinu jízdy zvládnete na 3 - 4 (město/mimo město) na dálnici pak 5 v pohodě. Mínusem jsou delší dráhy a relativně ne moc jistá a přesná kulisa jednotlivých drah.
Interiér a exteriér je po všech stranách super. Mě se líbí a vyhovuje mi. Snad jedině trošku výraznější boční vedení sedaček bych ocenil, protože tyhle nemaj v podstatě žádné. Přední světla máme z FL typu, máme světla pro denní svícení a couvací senzory. 16" hliníková kola máme jak na léto tak i na zimu, obouváme 205/55 R16.
Silné stránky
Na velké auto poměrně nízká spotřeba (okolo 5,5l nafty na 100km), prostornost interiéru, variabilita zadních sedadel, motor
Slabé stránky
zdánlivě větší naklánění v zatáčkách, boční vedení sedadel
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
poruchy u starýho Nissanu? Většina úkonů běžné údržby provedena svépomocí.
Přidat názorDiskuse: Nissan Almera Tino
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Nissan
-
Nissan Almera Tino (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2008 59 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Navara (2008) Majitel: medvedi
Přidáno: 27.5.2008 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1988) Majitel: Husky-John
Přidáno: 24.2.2008 589 Majitel 9.90 Uživatelé