Recenze
Škoda Octavia
Technické info
Přezdívka auta oktáva Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:245000 palivo: CNG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 148 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Auto jsem koupil před půl rokem jako ojetinu z Itálie. Jak to bývá, auto nebylo zrezivělé a bylo na několika místech poškrábané. Bylo lehce bourané (lehce promáčklý zadní blatník, rozbité zadní světlo, odřený nárazník) prostě karambol z běžného provozu zřejmě. Auto se opravilo, udělala se na něm výměna rozvodů, koupily se zimní gumy, provedly se potřebné úkony na STK a na emisích pro přihlášení auta s pohonem CNG. Tam nastalo první překvapení. Nikdo na úřadě nevěděl, co to je, a koukali na nás, jestli si děláme srandu. Po zdlouhavém vysvětlování nás odkázali na technickou kontrolu. Tam nám řekli, že emise tu stejně nezměří. Oktávka se naložila na podvalník a jelo se do Budějic. Tam nám emise bez problému změřili a jelo se zpět do Milevska na přihlášení. Na úřadě nám auto přihlásili, ale nemohli pochopit, proč chceme na malý techničák do kolonky paliva napsat benzín + CNG . Nakonec to tam správně napsali a já obdržel svojí první SPZ na osobní vozidlo v životě.
Další problém nastal, když jsem musel čekat na řidičák. Byla to dlouhá doba, nicméně jsem se dočkal a teď už je ze mě řidič. Snažím se jezdit zodpovědně a pomalu abych neublížil sobě, cestujícím, okolí, ani svojí škodověnce.
Auto jezdí jak na plyn tak na benzín. Normálně rozdíl v podstatě nepoznáte. To že na plyn je to trochu línější poznáte hlavně na peněžence při tankování CNG po cca 270 ujetých kilometrech. Jistě, dojezd je to malý ale zvládnete k tomu ještě kolem 650 - 700km na benzín. Nádrž na plyn zabírá část kufru, což mně, studentovi, nevadí. Čtyři školní tašky se tam vejdou a víc toho přepravit v podstatě nepotřebuju. Z vlastní zkušenosti vím, že kufr postačí i na velký rodinný nákup. Z nádrže jde plyn přes řídící jednotku do motoru. Pod kapotou mám 4 válcovou koncernovou 1,6 o výkonu 75kW. Ta je spojená s 5ti stupňovou manuální převodovkou. Osobně si myslím, že pro ještě úspornější jízdu by tam šestka být mohla. Na okreskách, kde se pohybuji nejčastěji však i pět kvaltů stačí.
Ve výbavě je manuální klimatizace, ASR, elektrická zrcátka (vyhřívaná), centrál, elektrická okna... Namontoval jsem si rádio Pioneer, přidal couvací senzory.
Myslím si, že stav vozidla neodpovídá věku a najetým kilometrům. Hádal bych mu asi tak o 50 000 kilometrů méně. Sedačky jsou pevné, tvrdé a skvěle drží tvar. Volant se dobře drží. K interiéru mám jen jednu výtku: vzadu nebyly repráky (osadil jsem je tam).
Ale abych jen nechválil. Auto při jízdě na CNG při vyřazení nebo přeřazování a spadnutí otáček na 750/min. což je přesně podle výrobce, občas tyto otáčky neudrží a chcípne. Také se stává, že mi začne poškubávat jako kdyby jelo na tři válce. Svíčky jsem vyměnil. Nevím co s tím je stane se to jednou za čas.
Celkově bych koupi bral jako úspěšnou. Vzhledem k tomu, kolik stojí srovnatelné oktávie bez CNG bych řekl, že jsem to s tím koupil v podstatě, abych nevozil prázdný kufr.
Silné stránky
Provozní náklady, výbava, zachovalý interiér,
Slabé stránky
malá rozšířenost čerpacích stanic CNG, poškrábaný lak z Itálie,
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis probíhal vždy bez problému, tyto auta zná snad každý mechanik. Není proto problém opravit ho v kterékoli dílně. Náhradní díly bych zařadil mezi nejlevnější na trhu. Když neberete přímo originály od autorizovaného dealera, dají se sehnat doslova za hubičku v porovnání s jinými auty.
Novinky v recenzi
240 000km
Tak jsem přes prázdniny docela najezdil, takže shrnu opravy za posledních 15 000km. Začalo mi u Slanýho hučet zadní ložisko, takže jsem ho vyměnil, udělal rovnou zadní brzdy - čelisti + prasátka - jedno prosakovalo. Taky jsem koupil nový letní gumy, Continentaly už byly na hadry, tak jsem koupil Hankook K420 Kynergy Eco. Pak jsem jel na revizi plynu, kde jsem chtěl vyměnit svíčky. Svíčky se mi napekly na starý kabely ke svíčkám, protože můj bývalý automechanik tam prej dal špatný. Takže měnili rovnou i kabely a jako bonus mi museli přetěsnit i víko ventilů a ještě něco, kde byl jen silikon a ten zablil svíčky. Takže jsem přistoupil ke změně automechanika natrvalo po tom, co jsem tady dal 3000 za díly, který mi měly ještě držet. Od té doby jsem šel se spotřebou zhruba o 2 litry plynu na 100km dolů. Dál jsem měnil olej a filtr a už mám taky přezuto na zimu, kde jedu třetí zimu na Barum Polaris 3.
224 640 km
Vyměněn olej, filtr a tyčky stabilizátoru. Objevil jsem únik oleje a mezi výměnami (asi po 12 000km) jsem musel dolít zhruba 0,5 l oleje. Olej unikal kolem filtru, po jeho vyšroubování stačilo dotáhnout šroub, na kterým je přišroubovaný a mělo by to být OK. Po výměně tyček odstraněno klepání od přední nápravy. Doufám, že teď budu chvíli jezdit bez servisu :)
Po dlouhé době
Po dlouhé době jsem se sem dostal, protože jsem zapomněl přihlašovací jméno. Za dobu bylo na autě uděláno spousta věcí: Tlumiče, filtry, olej, proběhla výměna lambda sondy a cívky (rozdělovače) protože bylo podezření, že to způsobuje cukání. Ukázalo se, že to způsobují kabely ke svíčkám. Po 2000 km se odporoučela nová cívka, takže auto jelo na dva válce. Cívka vyměněna za starou. Ukázalo se, že i lambda sonda byla asi dobrá a veškeré cukání a chcípání způsobovaly jen kabely ke svíčkám, které by se měly měnit po 50000km. ale asi je nikdy nikdo neměnil.
Také jsem začal jezdit do Prahy, takže můžu konstatovat, že 130 - 140 v pěti lidech s věcma na tejden, co jedeme na kolej, není problém udržet ani v táhlých stoupáních na R4.
Koupil jsem hliníková kola 15", polepil jsem kapotu karbonovou folií, protože jsem jí měl plnou ďubek od kamínků. Folie tomu trochu zabrání. Dále jsem sehnal světla pro denní svícení a namontoval a koupil jsem starší letní pneu Continental Conti Premium Contact 2, která měla přes 6 mm a na jejichž vlastnosti si nemohu absolutně stěžovat. Drží fakt super.
Teď mám najeto asi 225 000km a čeká mě výměna předních stabilizátorů (pravé uložení mlátí) olej, filtry a ještě chci kouknout na zadní brzdové obložení.
tekoucí olej
Tak jsem asi před měsícem zjistil, že mi teče po vaně olej. Zjistilo se, že je prasklá hadice která vede olej zpět od válců nahoru (nevim mechanik řikal odfrk motoru). Hadici jsme vyměnili a auto i přestalo škubat, takže uvidíme po nějaké vzdálenosti, zda byl problém vyřešen. Zatím se zdá ( po cca 100km, že byl)
První závada
Zdravím, dnes se vyskytla první závada a sice rozsvítila se kontrolka výfukových plynů. Určitě napíšu jak to dopadlo...
Přepnul jsem na plyn a jakmile se auto rozjelo plně na CNG, kontrolka zhasla. Při dalším přepnutí na benzín se nerozsvítila takže to zatím nebudu řešit dál.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé