Recenze
Škoda Octavia 1,9 TDI 4x4 100kW Business
Technické info
Přezdívka auta embéčko Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.4 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 448 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Předem bych zde chtěl uvést, že mě už nebaví všude možně číst narážky na tato auta typu : octáfka f metle a f tédéífku atd.. prvně mě to bavilo a popravdě jsem se u toho docela smál,ale už by si rýpalové mohli taky najít něco jiného. Inu všeho moc škodí. Jasně tohle auto má svý mouchy, některé jsou výraznější a některé méně, v něčem může také vynikat.Beru to,že je to okoukaná tuctovka, to mrzí i mě, ale mnouhem víc mě mrzí to když jí vidím zkaženou tuzingem, to zabolí u srdce. Takže k věci:
Je to všem známá Škoda Octavia rv.2002,modelový rok 03. Byla zakoupena jako nová a využívána mým otcem cca 5 let pro firemní účely.Já se "učil" na Feldě 1,3 MPi 50kw a poté co si otec zakoupil nový Passat B7 2,0 TDi 4Motion a mamce pořídil ML 320 CDi jsem jak se říká oktáves "podědil". No první chvíle v tomto autě pro mě byly úchvatné, pořád jsem chtěl jezdit a jezdit :-) No jo no, kluk dostal hračku :o) byl jsem z embéčka opravdu unešen.Po roce a něco užívání tohohle vozu jsem už střízlivej a budu se snažit být objektivní.
Vzhled
-----------
Design této octávky se mi líbí a to opravdu, více než liftback i když by 1,8T 4x4 v liftbacku nebylo vůbec k zahození. Je to klasické kombi a co se týče vzhledu nemám k němu žádné připomínky.No až na jednu.Tato verze 4x4 má paket pro špatné cesty a další věci,které jí od "běžné" verze odlišují a to hlavně zvýšený podvozek.Nejradši bych to snížil,aby 16" kola na tom nevypadala jako 15" né-li menší,ale snížila by se tím průchodnost terénem a ta je pro mě důležitější. Té průchodnosti moc nepřispěje velký přední převis a nižší nájezdový úhel. Na předku je totiž nelehký motor. Zadní nájezdový úhel už je lepší. Osvědčil se i při drobném "kreštestu" viz. novinky..
V letní sezóně obouvám 16" origo kola s názvem Metallica tuším, jsou dost těžká (cca přes 10kg), ale vypadají opravdu dobře, než se podíváte zblízka na drobné "pavoučky" bílé barvy, které zřejmě způsobuje sůl na našich "silnicích".
Co kazí vzhled je opravdu masakrálně se špinící dveře zavazadlového prostoru a to už po chvilce jízdy, ale to už mi přijde normální, protože se to špiní jak u ML tak i u Pašíka.
Motor
-----------
Jedná se o čtyřválcový vznětový přeplňovaný motor s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, vysokotlaké vstřikování paliva Pumpe-Düse, OHC, uložený vpředu napříč splňující emisní normu EU 3.
No tak tady se dostáváme k předmětu mnohých svárů. Jedná se o 1,9 TDi s kalsickým PD (čerpadlo-tryska). Poslochat v zimě tenhle motor není nijak uchu lahodící a to nemluvím o studených startech.. inu traktor (kadle,kadle,kadle).Možná se mi teď někteří v diskusi vysmějí, ale po zahřátí o tom motoru opravdu nevím a je poměrně tichý až na pískot turba(ten je návykový,vážně).Nevím možná k "tichosti" přispěl chip,ale nevím. Motor má zátah od spodních otáček,ale nad cca 3800 ot./min. ho nemá podle mě smysl vytáčet, to mi pak přijde jako kdybyste házeli hrách proti zdi.. Jeho výhodou je kroutící moment díky kterému se dá předjíždět takřka na jakýkoliv rychlostní stupeň bez nutnosti podřazování.
Co se týče jeho hlučnosti na venek, tak tu nemohu posoudit, se staženými okýnky opravdu nejezdím a když to jen tak stojí na volnoběh.. no je to prostě nafťák jak stehno.
Liju do nádrže klasiko naftu a bez problému, těm V-Powerům atd. moc nevěřím, s motorem nebyl nikdy problém a mám ho rád.
Převodovka
-----------
embéčko má 6-ti stupňovou převodovku s docela krátkými a přesnnými drahami řazení.. jojo e BRD, žéé :o) Má docela dost krátkou jedničku oproti normálu, asi to má být kůli využitelnosti v terénu, ale když už jedu po nějaký tý louce, uvítal bych kdyby byla ještě kratší, ale ta její krátkost jí zase docela krotí v normálním provozu. Zpátečka je vedle jedničky a samozřejmě 6 pod 5kou a tak mi někdy po přesednutí z Feldy dělalo problém, že jsem se bál, abych tam nekopl zpátečku, ale za velice krátkou dobu jsem si zvykl a teď bych už auto bez 6ti stupně nechtěl.. Ta 6ka není nijak nevím jak to nazvat, prostě bych uvítal kdyby při např. 130km/h točila míň. Motor by s tím podle mě neměl problémy.
Jízda
-----------
Autí si jede dost předvídatelně a s jeho vlastnostma nemám problém, snad jen, že na předku je těžký litinový motor a v zatáčkách se trochu noří příď k vozovce. Na 16" 205/55 si můžu dovolit docela dost věcí, ale ty Micheliny Pilot Primacy (snad je to tak dobře) už jedou svou poslední cestu a s příchodem zimy půjdou do věčných lovišť. Máme kotouče na všech kolech. Co se týče rychlostí tak do těch 180 to jde a pak už se jí moc nechce. Táta zatáhl ručku tachometru prý až na 220, já jel nejvíc 190, ale do docela dost táhlého kopce a k mému údivu si to tu rychlost drželo. K pohodlí jízdy přispívá nezávislé topení,loketní opěrka,dobré sedačky a tempomat.
Docela je i jaký si specifický cit ve volantu,ale znám auta,kerá se ochotněji vrhají do zatáček.
Haldex
-----------
U vozů Škoda Octavia 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex, která pracuje v olejové lázni a je ovládaná dvojicí pístů. Ty řídí prostřednictvím soustavy regulačních ventilů elektronická řídicí jednotka.Ta zpracovává informace řídicí jednotky motoru a snímačů ABS na všech kolech vozu, průběžně sleduje trakční podmínky a v případě jakékoliv změny přesně a velmi rychle vyhodnotí rozdíly v úhlové rychlosti otáčení kol obou náprav a zajistí (zvětšením nebo zmenšením tlaku oleje působícího prostřednictvím ovládacích pístů na spojku) přenos odpovídajícího množství síly k zadním kolům.Mezinápravová spojka přinese na zadní kola vždy jen takový točivý moment, jaký je v daných podmínkách optimální.
Za jízdy se to připojuje nepostřehnutelně a auto se chová neutrálnějc v zatáčkách. Na sněhu je s tím docela trdel :)
Jízda v terénu
-----------
No není to žádný Defender ani gazík takže je to tak spíš na polní cesty,louky a do hor. Dá se použít i jako "pluh" na sníh.. Moc k nám silničáři nezavítají.Na těch polňačkách s šotolinou je to docela zábava.Na mokré trávě se dá dost dobře driftovat ;-)
Kufr
-----------
Zavazadlový prostor je díky 4x4 menší asi o 100 litrů a i tak by se dal použít i jako stěhovák, ale jeho kvalitu obrovsky sráží mříž na odpočet DPH N1.. to je vám taková pííp,pííp,pííp .. no hrůza, složit to zabere spoustu času,spoustu odumřelých mozkových buněk, ale nejvíc to odnesou poškrábané plasty uvnitř zavazadlového prostoru.Tahle věc mě štve. No a o nandavání potahů.. to se nemá smysl ani bavit, to je na zlámaný prsty.
Světla
-----------
Vůz má xenony(D2S) s automatickou regulací sklonu reagující na jízdu,čirou optikou(plastový kryt světlometů) a když se světla byť jen zapnou tak je vidět jak se čočky xenonů natáčejí.Xenon funguje tak, že neustále svítí a při rozsvícení dálkovek zhasne a přidají(H4) žárovky+stabilní potkávačky.Mlhovky(H3) jsou integované ve světlometech nikoli v nárazníku, to zajišťuje jejich lepší ochranu při např. jízdě v terénu.
Světla se mi samostatně zapínají po nastartování a za jízdy nejdou vypnout ať tím otočným čudlem máchám na všechny strany :-) Je to dobrá vychytávka,alespoň ušetřím myslím 1bod za nerozsvícená světla :o) V noci je jízda s xenony lahůdková,svítí krásně,ale když zapnu dálková tak bych čekal víc.. mlhovky jsem ještě nepoužil. Nemají funkci natáčení do zatáček,nejsou to bixenony a např. při odbočování se nozsvítí mlhovka jak tomu je u jiných aut v domácí garáži.
Dosvit xenonů a dálkovek jsem zvěčil fotem viz. galérka fotografií
Bezpečnost
-----------
Airbag řidiče+spolujezdce a boční airbagy v předních sedadlech(ještě neproběhl test funkčnosti ..ťuk,ťuk).Jistou dávku bezpečnosti zajišťuje pohon 4x4 a brzdy s ABS.Kdyby bylo auto vybaveno ESP tak by se jednalo o nejbezpečnější Octavii 1.generace.Řidič a spolujezdec mají k dispozici tříbodové bezpečnostní pásy s absencí omezovače tahu stejně tak jako krajní cestující na zadních sedadlech.Na prostředním zadním sedadle je pás pouze dvoubodový klínový.
Výbava auta
-----------
embaso má vše až na ESP,kůži a navigaci.. velé plus je nezávislé topení ovladatelné dálkovým ovládáním, díky němu neznám v zimě škrabku a pardon, ale baví mě ty pohledy lidí s tou škrabkou v ruce když já nasedám do roztátého a vyhřátého auta.Jasně něco nafty si to vezme, ale není to nijak hrozný a za to pohodlí to stojí.Vyhřívané sedačky.. hmm to je věc.Sedačky mám taky seřiditelné ve všech možných směrech elektricky a s třemi možnostmi uložení nastavení do paměti všetně zpětných zrdcátek (je to fajn,protože mezi mým nastavením a mamky je dost rozdíl)+bederní opěrky. Výškově i podélně seřiditelný kožený volat s ovládáním tempomatu a hlastitosti rádia.Rádio na CD,které neumí mp3.MaxiDot.Climatronik i když jeho firemní nastavení mi v některých situacích nejde do květáku.Je také vybaveno epesními potahy(to je tak když je v TP napsaný někdo jiný než vy,žéé).Po zařazení zpátečky se mi pravé zpětné zrdcátko automaticky sklopí do nastavené polohy.Další fajnovkou jsou Xenony, svítí opravdu dobře a dálkové H1 také nejsou zlé, ale byly by lepší kdybyh neřídil ML a Passata s bixenony s natáčecí funkcí, ale to chápe každý,že embéčkárna na tyhle věci v roce 02 neměla ani pomyšlení.
Snadněji se také parkuje díky parkovacím pípákům na zadku auta.Ve výbavě je také samozatmavovací vnitřní a pravé vnější zrcátko-praktické.Defend-Lock taky máme a používáme.
Děšťový senzor : je to praktická věc a určitě jí upotřebí i ti co si myslí,že ne.Stírací tempo si určuje sám podle rychlosti jízdy(pokud mu sami tempo nepřidáte) tzn.,že když stojíte na semaforech tak nestíráte jak praštěný,ale za dobu stání setře tak 1x až 2x a když jedete rychleji tak i rychleji stírá.Ti co ho mají tak se jim už zajisté stalo,že se jim rozmázla šťavnatá moucha přes to čidlo a stěrače stíraly jak divý..než je vypnete.
Ostřikovače světlometů : no to je kapitola sama o sobě. V zimě je beru, to ten marast ze světel smejou, ale když máte v létě umytý auto a chcete si ostříknout čelní sklo a podržíte tu páčku dýl tak máte pěnu na kapotě a můžete leštit znovu..Prý se bez nich neprojde technickou,ale jak víme náš stát je hned za Brazílií co se týče korupce,žé.. Jsou povinné pro xenony
Dovibavil jsem si auto jen přenosnou HF sadou.. jináč nic, ale uvažuju o zakoupení navi z např aukro.cz, protože 65000,- za origo od dealera.. no pardon, ale nejsem blb..
Servis
-----------
embéčko je pravidelně servisováno u uprodejce vuzu. Nikdy nebyl žádný problém,ale ceny můžou být vždy nižší.
Tuning?
-----------
auto má chip na 100Kw cca 135PS a jediné o čem uvažuji je sportovní vložka do sání K&N, ale nevím jestli to TDíčku nějak helfne..
Nezávislé topení (bufík)
-----------
Již jsem se v recenzi zmiňoval o tom jak nemusím v zimě škrabat auto, protože se mi samo vyhřeje, ale ještě jsem ho neprověřil v létě. Takže, jsou tu po dlouhé době další teplé dny a s nimy přichází i sauna v autě a tak jsem se bufíka rozhodl prověřit na jeho 2. řežim(větrání). Plný očekávání jsem klimu nastavil na 22stupňů (no 18 je moc málo, to by mohlo být o nemoc), režim AUTO, vypnul klíček,vzal DO od bufíka,vystoupil,zamknul.. pracoval .. a před koncem brigády jsem ho zapnul a docela napjatě jsem očekával výsledek.Šel jsem k autu,topení ještě šlo,DO jsem ho vypl, počekal až dojde,odemknul jsem auto,rychle otevřel dveře,naskočil a zabouchl.Ten pocit když z 33 skočíte do 22, to vám je fakt prda,zvlášť když se všichni ostatní pečou jak nedělní kachny.. Inu embaso mě dnes opět přesvědčilo, že to není žádný vyběhaný lodní šroub !!
Vnitřní rozměry:
-----------
míra pohodlí vpředu max./min. [mm] 1115 / 864
míra pohodlí vzadu max./min. [mm] 863 / 594
Šířka v loktech v předu / vzadu [mm] 1404 / 1428
Efektivní prostor pro hlavu vpředu / vzadu [mm] 970 / 978
Objem zavazadlového prostoru (l)
bez sklopených zadních sedadel 448
při skopených zadních sedadlech 1412
Vnější rozměry
-----------
Délka [mm] 4513
Šířka [mm] 1731
Výška [mm] 1448 / 1481
Rozvor [mm] 2520
Rozchod vpředu [mm] 1516 / 1516
Rozchod vzadu [mm] 1494 / 1487
Sětlá výška [mm] 137 / 151
Videa:
ametérská rallye Bechyně:
http://www.youtube.com/watch?v=ZNUNpi9kz-I
0-100km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=07jd3hEUb4A
100-180km/h na 6.stupeň, kde se ale na zrychlení podepsal kopec:
http://www.youtube.com/watch?v=nioKKYARfRI
Top speed:
http://www.youtube.com/watch?v=HXNunVCZKIo
na sněhu:
http://www.youtube.com/watch?v=ImquWHO-LPY
Loeb vs. Pech ze Setkání Mistrů Motorsportu v Sosnové:
http://www.youtube.com/watch?v=2txrJzcKzIo
fotogalerie RenoCar 2010:
http://talio2.rajce.idnes.cz/RenoCar-Brno_10.4.2010/
MobilSalon České budějovice 2010:
http://talio2.rajce.idnes.cz/MobilSalon_9.4.2010/
Videa a fotky ze srazu 24.4.2010 Kaplice:
http://www.youtube.com/watch?v=L3_NDKEi-G0
http://www.youtube.com/watch?v=2FMpPaCPUsY
http://www.youtube.com/watch?v=EGpDtvxn7ks
http://talio2.rajce.idnes.cz/Jihocesky_Sraz_24.4.2010_Kaplice/
Fotky z AMD Brno 5.6.2010 volné jízdy:
http://talio2.rajce.idnes.cz/AMD_Brno_5.6.2010_volne_jizdy/
Fotky z Autocar Day Sosnová 12.9.2010
http://talio2.rajce.idnes.cz/AutoCar_Day_Sosnova_12.9.2010/
Investice do embéčka za rok 2009:
---------------------------------
servis po 120.000km vč.STK+Emise...12000,-
letní pneu 4ks......................3200,- vč.práce pneuservisu
LP čidlo ABS vč.práce...............1000,-
PP a PZ ložisko vč.práce............2500,-
gumičky do stěračů....................80,-
nafta cca..........................15264,-
maska+ostřikovač světla.............3300,-
autobaterie.........................2800,-
xenonové výbojky....................2000,-
----------
celkem.............................42144,-
Návod na odloupnutí dálniční známky z čelního skla:
---------------------------------------------------
Dnes (27.12.2009 v -8°C) jsem se rozhodl,že je čas odstranit už neplatnou slovinskou dálniční známku.Stačily mi tyto věci.Fén na vlasy,obyčejná žiletka,technický benzín,čistič skel a několik papírových utěrek.Fénem jsem nahřál dálniční známku a za stálého foukání jsem jí sloupnul žiletkou.Zbytek lepidla jsem odstranil technickým benzínem a celé dočistil čističem skel.Krásná práce :)
Silné stránky
+4x4
+spotřeba rekord mám 4,8,ale jezdím za 5,8(převážně město)
+vzhled
+zpracování i na těch pár tvrdých plastů
+motor
+průjeznost(nezastavilo jí 40cm sněhu)
+výbava
+rejd, s tímhle se oproti Feldě otočím na pětikoruně
+mlhovky ve světlometech nikoli v nárazníku
+nádrž na 63l,ale jde tam trikem načepovat víc(cca 3l)
+dojezd-dá se na jednu nádrž najet přes 1100km
Slabé stránky
-2x byl uvnitř zloděj
-kam si odložit petku??
-objem 1,8 by byl pro povinné ručení lepšatější :-)
-ostřikovače světlometů
-pomalá jízda po kostkách
-docela špatný výhled vzad a ještě přes tu mříž.. díky za PDC
-rádio má docela mizerný příjem, ale prý se to dá řešit neorigo anténou,uvidíme..
-vyšší odpor vzduchu Cx 0,32
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vyměněna byla levá přední stahovačka okna a praskl mi pravý výdech klimy u spolujezce tak jsem ho zakoupil na aukru tak se ho někdy pokusím vyměnit svépomocí viz. novinky
Proběhla servisní prohlídka po 120000km+Technická a emise (bez závad), palubní počítač jí sice nevyžadoval, ale byla provedena.Vyměněny všechny filtry a náplně vč. v Haldexu.Auto je teď o poznání tišší.Přešel jsem na krátkodobý interval výměny oleje tudíž po 15000km. Měnili se přední brzdové destičky, které měli sílu 3mm a obě dvě tyčky stabilizátoru (byly na šrot).Zadek teď sedí mnohem lépe subjektivně tak o 15%.Vyměnili mi i ten výdech klimatizace..
při 135300km výměna LP čidla ABS
návod na výměnu gumiček stěračů v Bosch AeroTwin:
koupil jsem gumičky v AutoKelly cca 80,- za 2ks gumiček+náhradní krytky(ty jsem nemusel použít)..sundal jsem stěrače..kombinačkama jsem sundal krytku na AeroTwinech (je potřeba velkou sílu, nebojte se zabrat) pak jsem vytáhl starou gumičku,nasadil novou,zastřihl(chirurgické nůžky jsou echt),nasadil origo Bosch kritku (ty nové co jsou u nových gumiček jsem nepoužil),dal stěrače na auto a jezdím..to celé cca 8-10minut :-)
-----------------------------------------------------------------
Postup řešení škodné události pokud jste poškozený a viník dopravní nehody nemá uzavřené povinné ručení:
1. ihned zavolat Policii ČR(klidně federály :D), uvidíte, že přijedou do 10minut,mají jisté peníze tak co by ne.Nechte si od PČR potvrdit záznam o dopravní nehodě-Euroformulář.Jeďte na svojí pojišťovnu v mém případě Kooperativa,kde to s vámi všechno sepíšou a odkáží vás v mém případě na GlobalExpert..Tam vaše auto vyfotí,sepíší a vše do tří dnů odesílají na vaší pojišťovnu,která rozpočtem zpočítá, kolik peněz vám pošle.Peníze posílají cca do měsíce od nahlášení škodné události dopisem (kde je rozpočet a to jak došli k takové částce) a složenka. Pak už nezbývá nic jiného než si auto nechat opravit a být buť v plusu nebo mínusu.
2.je také možné nechat škodu uhradit z havarijní pojistky,ale to bych volil pouze pokud vám na místě viník uhradí spoluúčast nejčastěji 5000,- protože jestli vám to nedá na místě tak pak by na vás taky mohl udělat dlouhý nos.
Za zmínku stojí říct,že viník dopravní nehody dostane na místě od PČR pokutu 2500,- a když do roka spáchá jakýkoliv přestupek tak mu vemou ŘP a ještě ho nahlásí na Magistrát města ve kterém se nehoda stala z čehož viníkovi plynou další sankce.Na viníkovi pak částku,kterou vám pošle pojišťovna vymáhá Česká kancelář pojistitelů.
-----------------------------------------------------------------
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
jo, pohoda, ale u koupě jsem nebyl :o)
Vylepšováky
1. Chip na 100kw tam byl už od prodejce,ten to udělal se zárukou.. ok tedy :o)
2. Stěrače Bosch AeroTwin, ty co tam byly před tím origánální byly hrozný, to se člověk modlil když někdo jel s ním,aby nezačlo pršet a nemusely se použít.. Teď už je to v oukeji
3. DefendLock-je to zámek zpátečky,ale je k němu docela špatný přístup v OII a Passatu B7 je to o něčem jiném..
4. Stálou přidanou výbavou oproti standardu je toaletní papír :o)
Novinky v recenzi
Novinka po dlouhé době
Embéčko má nyní najeto něco kolem 210000km a stále dělá mojí sestře radost. Auto dostává stále kvalitní péči. Novou má loketní opěrku, nějaká ta ložiska, další stahovačku okna a pár prkotin.
Co se týká mě osobně tak jsem přes Passata (taky je zde recenze) postoupil přes BMW 525xdA e60 ( 3,0d 145kW) k 330i e90 LCI (N53B30 200kW) s manuální převodovkou. Poslední zmíněné mám již přes 1,5roku a dělá mi jen radost -ťuk ťuk.
Servis
Aktuálně vyměněné rozvody, 180000km .. oleje,náplně,filtry,brzdovka,zadní tlumiče, zadní destičky. Dostala také nový RS nárazník. Dělá stále radost :-)
STK ve 172200km
bez problémů a výhrad, auto je stále opečovávané, jako v bavlnce !
čidlo naklápění xenonů
zjištěna závada, opraveno, cca 170 000km
přezuto
Přezuto na nové letní pneu 205/55 R16 Barum Bravuris 2
předáno
Embéčko má už pár dní v užívání moje sestra, já mám přibližovadlo jiné.. o Embéčku se budu stále snažit přidávat novinky
160000km
Dnes mi počítadlo kilometrů ukázalo již 160000km bez problému. Jen tak dál :-)
servis
dnes při 154060km byla vyměněna brzd.kapalina,manžety,srovnány veškeré brzd.kotouče+desky,nastříkán spodek auta a vyměněny zadní tlumiče (byly na šrot) cena za opravy: 5000Kč
+ vyndaná mříž N1 .. odpočívá na půdě pro případného jiného majitele
přezuto na letní
Je to pár minut co jsem při 151180km přezul na letní. Na nových zimákách jsem ujel přesně 4468km, takže stále jako nové :) Jaro, vítám tě :)
150000km
Dnes překročeno 150000km. Auto šlape jako hodinky, maximální spokojenost :)
Vánoce+nové video
Rád bych touto cestou popřál všem kamarádům co jsem na tomto serveru našel i všem ostatní hezké a příjemné prožití Vánočních svátků a jako malý dárek pro Vás přidávám odkaz na nové video odkazující na rok strávený s Embéčkem.
Odkaz je zde: http://www.youtube.com/watch?v=ZVrws0-Xi04 a nebo pod recenzí
Za video vděčím hlavně uživateli Erl, který nejen poskytl veškerou techniku, rady, tipy, ale také sám provedl editaci videa. Díky Erle ;-)
enjoy !! :)
Přezuto na zimáky
19.11.2010 při 146712km jsem přezul na novou zimní osvědčenou klasiku co nenadchne ani neurazí Barum Polaris 2 195/65 R15
fotky z Ukončení sezóny v Mostě :)
mrkejte na http://www.facebook.com/album.php?aid=2053911&id=1543935828 :-)
fotky z dnešní Sosnové u mě na facebooku (veřejné)
http://www.facebook.com/album.php?aid=2051826&id=1543935828
přidávám odkaz na fotky z AutoCar Day Sosnová 12.9.2010 :)
http://talio2.rajce.idnes.cz/AutoCar_Day_Sosnova_12.9.2010/
vadné vnitřní ložisko uložení kardanu
takže mi v autě nehučí gumy ani ložiska kol, ale vnitřní ložisko uložení kardanové hřídele 1H0 521 349 cena dílu=3,800+2000práce
volné jízdy+sraz 5.6.2010
děkuju moc všem zúčastněným za super přivítání,jízdy,pokec a vůbec za všechno.. cesta se obešla bez jakýhkoliv problémů se zažíváním, inu kvalitní brněnská křídla :)
Fotky z Jihočeského srazu 24.4.2010 :)
http://talio2.rajce.idnes.cz/Jihocesky_Sraz_24.4.2010_Kaplice/
on board videa ze sobotního srazu :)
http://www.youtube.com/watch?v=L3_NDKEi-G0 další pak http://www.youtube.com/watch?v=2FMpPaCPUsY a poslední http://www.youtube.com/watch?v=EGpDtvxn7ks
Dnešní sraz
Děkuju účastníkům dnešního "Kaplického" srazu za účast,skvělý pokec a parádní projížďku. Skvělá sobota :)
MobilSalon České budějovice
přidávám odkaz s fotkama http://talio2.rajce.idnes.cz/MobilSalon_9.4.2010/
RenoCar 2010
přidávám odkaz na fotografie, které jsem pořídil na RenoCaru, byla tam spousta aut z ma.cz tak mrkněte na fotky, třeba se na fotkách poznáte :) byla to bezvadná akce :)
http://talio2.rajce.idnes.cz/RenoCar-Brno_10.4.2010/
případné komentáře směřujte ke mě do diskuse :)
peníze->oprava
dneska přišly peníze od pojišťovny tak jsem za 14dní objednanej na opravu, sice to stálo dost úsilí to z nich dostat, ale slušně jsem na tom vydělal.. jen škoda embéčka :(
Přezuto
na letní škrpále 205/55/16 :)
Postup řešení škodné události,pokud viník dopravní nehody nemá uzavřené povinné ručení
jsem sepsal a přidal do sekce: Zkušenosti se servisem (poruchy/opravy). Snad to nebude nikdo z vás potřebovat,ale je dobré to vědět.
při 136004km jsem přezul na zimáky
jsou o docela dost tišší než nové letňáky.. nutno říct,že letňáky nejsou skoro vůbec jeté a jsou to šunky :D
narozeniny
málem bych na to úplně zapomněl..Embéčko dnes 2.12.2009 slaví 7.narozeniny :)
22.11.2009
Takhle jsem sem odpoledne kouknul a co nevidím?? Nejlepší recenze!! Díky moc :)
Stěrače
Tak jsem si vyměnil gumičky v AeroTwinech..zajímavé je, že ,mě to šlo vyměnit vlastním postupem za 8minut a všechny možný návody povalující se na netu i na zadním obalu gumiček jsou těžce k ničemu!! :) Navrátil se původní stírací efekt stěračů :)
Amatérská Rallye Bechyně
natočil jsem krátké videjko z Amatérské Rallye v Bechyni..není to žádná velká akce, jen si na tamním letišti udělalo RZ cca 60 závodníků.Byl to bomba vejlet!! video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=ZNUNpi9kz-I
výměna pneu
při 132664km jsem vyměnil perfektní,leč sjeté Michelin Pilot Spotr za nějaký no name aušusy z číny (Goodride něco něčo ting ting) :D :D.. uvidíme jak si povedou..studentskému životu zdar!! :D :D
Chorvatsko
Tak jsem se v pátek večer vrátil z dovolené v Chorvatsku.Jeli jsme ve 4+početná bagáž embéčkem.Auto vůbec nezklamalo,naopak příjemně překvapilo a to jak svým chováním tak spotřebou.Tam jsme přijeli za 6,2 a zpět za 6,0/100km a to jsem ještě na A1 závodil s ML420CDI :D..Komplet najeté km za dovolenou činí 1620km ;-)
servis
Dnes ve svých 128,5t.km si embéčko řeklo o již provedený servis po 120t.km.Zbývá jen zajet k někomu na diagnostiku,aby mi to nějak pořešili a samozřejmě se těšíme na další servis :-)
MobilSalon v ČB
Navštívil jsem MobilSalon tady u nás ve velkoměstských ČB :-) pár fotek jsem umístil na:
http://talio2.rajce.idnes.cz/Kopie_-_mobilsalon/
Letňáky
Tak jsem nedbaje strašení meteorologů nasadil letňáky.
Stav tachometru:126646. Když prolistujete novinkami dál, zjistíte, že jsem za zimu najel zanedbatelné množství km a tak zimáky jistě poslouží i zimu další.Samozřejmě pokud Embéčko stále bude doma u nás :-)
Haldex
sesmolil jsem do recenze popis principu práce Haldexu..snad je to ok
Zmrazek ledu
od jedoucího kamionu mi pěkně pomačkal masku auta.Plastový gril na šrot a chromovaný rámeček vyrvaný z držáků.Kus ledu také poškodil levý ostřikovač světlometů.Měl jsem štěstí, že jsem našel SPZtku a tu plastovou krytku ostřikovače.No ono se asi o štěstí nedá mluvit, protože potom co padla rána jsem začal brzdit.Kamion ujel,prakticky to ani nemohl vědět a jeho SPZ také nemám.Vezl jsem matku,sestru a psa v kufru, takže byly opravdu jiné starosti.Nechce se mi ani domýšlet co by se stalo kdyby to vlítlo do čelního skla.Fuj.Dneska mi to v servisu opravili,ale opět jsem se nevyhnul tomu,že na mě zkoušeli vyždímat peníze.Jejich odhad činil 5000,ale po tom co jsem volal tátovi už to stálo 3300,- Teď jen sehnat vhodné lepidlo na plasty a opravit ostřikovač.Nějaké typy na lepidlo??? Díky
Zima
Konečně jsem přidal nové zimní fotky focené mobilem.
Fígl pro všechny:Pokud si stěžujete na líné navíjení bezpečnostních pásů je na to až trapně jednoduchý lék:Na ten plast(kterým výškově seřizujete pásy)kde se dotýká a tře bezp.pás o zmíněný plast aplikujte dávku ze spreje,kterým chráníte plasty v interiéru a uvidíte jak se vše prudce zlepší ;-)
Nafta za 23,00Kč.. je třeba něco říkat ?
Včera tj. 17.12. jsem jel po nákupech a předemnou to zahaltoval s nějakým stříbrným Citoenem.Já dobrzdil, vše ok.. stojím..a přišla rána. Za mnou už nedobrzdil.Odnesl to naštěstí jen zadní nárazník, který je odřený. Narazil do mě Peugeot 406 a ten měl ten předek poškozenej mnohem víc.Typnul bych to na jeho novou kapotu, pravý světlomet a přední nárazník.Poliše jsme nevolali a hned jeli na pojišťovnu.Dnes jsem byl státou v servise s papírem co mi dali v pojišťovně a říkali, že přelakují komplet celý nárazník a když už v tom budou tak fouknou i už od táty odřenou pravou přední kliku a pravé zrcátko. Koupím si i nové boční lišty, které jsou na pravém boku podřené.Uvidím co vše se bude platit.Chtěl bych platit jen ty lišty.
Chtěl bych tam dát ještě na záruku vyměnit páté dveře, které začly reznout!!
Udělal jsem největší pitominu jakou jsem mohl udělat!!Na gumách s indexem T jsem jel tachometrových 210km/h.Při těch 210 motor točí k 4000ot./min.
Dnes jsem dal auto do sevisu na pravidelnou prohlídku po 120000km už má najeto 122749 tak je to potřeba.Mění se snad všechno krom rozvodů.. V pátek si pro embéčko jdu tak třebas připíšu nějaké postřehy..
Postřehy ze servisní prohlídky v sekci: Zkušenosti se servisem ;-)
Pod stálým nátlakem ze strany meteorologů jsem přezul na zimní 195/65 R15.Udělal jsem dobře, pže dnes 21.11.08 začlo sněžit.To je načasování coš?? Přidal jsem fota velmi špinavého zavěšení předního i zadního kola.
stav tachometru: 122599km
Včera jsem prodělal testovací jízdu dlouhou cca 45minut s novým M-B C220CDI 170k ve verzi Avantgarde avšak jen s 5st.automatem.Řadil pěkně,opravdu, ale 5stupňů je málo.Zadní náhon mě nadchnul a o vzhledu interiéru a exteriéru nemluvě,ale pro nás připadá v úvahu jen C320CDI 4Matic 7G Tronic a to si nedokážu představit jak V6 bude cvičit s autem s kterým dokáže dost zahejbat i 170koní. Chod naftového R4 2,2l motoru mě nadchl.Ve vysokých otáčkách krásně duněl jeho baryton v kabině.Céčko bych si dokázal představit jako další vůz do rodiny,ale kombík by možná byl hezčí coš?
Teď si půjdu ještě zajezdit s BMW 3, novou Octávkou a A4..
Přidal jsem slíbená noční fota..jsou focená mobilem, poněvadž digitál je hozbitej
Tak jsem dneska úplnou náhodou zjistil, že jde vypnout podsvícení tlačítek na multifunkčním volantu, které se provádí takovým malým čudlem ve spodu ovládání tempomatu (levé straně věnce volantu)
můžete se těšit na noční fota interiéru embéčka... již brzy
Včera jsem najel cca 70km stylem jízdy brzda plyn(inu to je tak když se nestíhá no).Motor byl pořád v otáčkách a za tu cestu jsem se 3x dostal podle rychloměru na 200km/h i když jen chvilkově. Spotřeba na tu cestu a styl jízdy byla opět překvapivá a to 7,9l/100km.Dlouhodobá průměrná mi poskočila o 0,1 na 5,9l/100km,ale to jsem čekal. Je zajímavé, že i skoro 6 let staré TDI auto dokáže svému uživateli vykouzlit na ksichtě úsměv.
Překročil jsem hranici 120.000km a to znamaná pondělní řešení servisu. Zároveň jsem na jednu nádrž najel 1200km a dojezd byl 40km. Asi mám nějakej hybrid či co :o)
Včera jsem poprvé jel s embéčkem delší cestu a to z našeho Vidlákova :o) do Hlubokých Mašůvek . Je to okolo 425km(vím,že to pro vás není žádná dálka,ale pro mě s MB to byla premiéra) a jeli jsme ve třech lidech včetně mě. Prvně asi ke spotřebě.Cestu tam jsem měl za 5,3 a zpět za 5,6l/100km a to mě dost překvapilo, čekal jsem tak 6 až 6,5litru.Překvapilo mě to i protože jsem při zpáteční cestě jel takovým stylem, že jsem byl několikrát takhle dáááááléééékóóóó za limity.O embéčku se mi potvrdilo to co jsem si o něm myslel a i to co je popsáno v recenzi výše.Díky pohodlným sedačkám, tempomatu, loketní opěrce,klimačce a lehce a přesně jdoucí řadící páce auto umožní zcela jistě vyjet celou nádrž a vylezete z něj živí a nerozlámaní, prostě svěží a to je k nezaplacení. Ani spolucestující si nestěžovali. Motor mě překvapil, žádný hluk,vibrace..nic.. jen si jel, točil se a snědl si své, ale oproti tomu co jsem si myslel byl na tvrdé dietě.Řízení je v úplné pohodě, kožený volat s dobrým posilovačem umožňuje,že si i v poměrně ostrých zatáčkách vystačím s překřížením rukou. Včera večer když jsem přijel domu tak jsem byl z embasa vykulenej jak ložiska v mopedu a na dobrou noc si embéčko zasloužilo pohlazení po plynovém pedálu :o)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,9 TDI 4x4 100kW Business
- Re: Octa TDi 15.08.2016 20:30 talio2
- Octa TDi 10.08.2016 19:33 Verny_2013
- Re: Díky za recenzi 27.06.2013 22:11 talio2
- Díky za recenzi 25.06.2013 19:45 petrpilny
- Re: nice 13.02.2012 22:07 talio2
- Re: nice 13.02.2012 21:44 TomasPT
- Re: nice 07.02.2012 17:40 talio2
- nice 07.02.2012 17:17 TomasPT
- Re: video 26.01.2012 18:48 talio2
- Re: video 26.01.2012 18:45 Erl
- Re: video 26.01.2012 13:29 talio2
- video 26.01.2012 12:26 Endroo
- Re: 4x4 05.01.2012 18:54 talio2
- Re: 4x4 05.01.2012 15:33 Ronault.
- Re: 4x4 05.01.2012 13:04 talio2
- Re: 4x4 05.01.2012 12:10 Brandon Walsh
- Re: 4x4 04.01.2012 22:38 Ronault.
- Re: 4x4 04.01.2012 21:53 talio2
- Re: 4x4 04.01.2012 21:37 Ronault.
- Re: 4x4 04.01.2012 19:57 talio2
- 4x4 04.01.2012 19:32 bajos
- Re: Spotřeba 10.06.2011 10:02 talio2
- Spotřeba 09.06.2011 21:40 Kurkis
- Re: letní 15.03.2011 17:41 talio2
- letní 15.03.2011 17:22
- Re: Video+Foto 27.12.2010 11:55 talio2
- Re: Video+Foto 27.12.2010 11:01 David Silver
- Re: když má někdo svoje autí rád 27.12.2010 10:59 talio2
- když má někdo svoje autí rád 27.12.2010 10:49
- Re: Video+Foto 26.12.2010 23:10 talio2
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.6.2007 47010 Majitel 9.92 Uživatelé