Recenze
Škoda Octavia Rider TDI 4MOTION
Technické info
Přezdívka auta 8avia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:124000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.4 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 448 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hooonza".
Tento tuctový automobil v poněkud méně tuctovém provedení byl vysvobozen v květnu 2005 z jednoho nevelkého bazaru v Sukoradech u Mladé Boleslavi. Nehavarovaný vůz původně patřící do podnikové flotily ŠkodaAuto, a. s. měl tehdy najeto pouhých 19500 km.
Krátce po koupi jsem jej nechal dovybavit páčkou na ovládání tempomatu, jenž je výborným pomocníkem zejména na dlouhých cestách a v lednu 2006 jsem pořídil relé zajišťující dálniční trojblik.
Vůz ve výbavě Rider (Ambiente nadupaná tak, že obsáhlejší už je snad jenom Laurin&Klement) disponuje již v základu víceméně vším, co si může běžný člověk přát. Výbava zahrnuje 16" hliníková kola "Ride", od sloupku B skla s vyšším stupněm tónování (absorpce 70%), samočinný regulátor ventilace Climatronic s pylovým, prachovým a pachovým filtrem, přitažlivé barevné provedení vnitřku zvané "Trinidad", palubní počítač s maticovým displejem MaxiDOT, rádio s CD-přehrávačem (čte i CD-R a CD-RW, MP3 bohužel ne), přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování všech oken, elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů (super věc, a navíc hezky rozprašují - dvě trysky pokryjí kapalinou značnou část čelního skla; mnoho konkurenčních výrobců by se zde mělo přiučit), 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, sklopnou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu i vzadu, výškově i podélně nastavitelný kožený volant, koženou manžetu řadicí páky a ruční brzdy. Nad rámec výbavy je ještě instalován zadní sonar pro snadné parkování a vytahovací síťová stěna oddělující prostor cestujících od zavazadel. Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří 2 airbagy vpředu, brzdový asistent, ABS, EDS ("uzávěra" předního diferenciálu) a MSR - regulace vlečného momentu motoru (samočinným přidáním plynu zabrání smyku při neopatrném podřazení na kluzkém povrchu) a v neposlední řadě také mezinápravová spojka Haldex. Palubní počítač ukazuje přesně - co vypočítá, to se tam při dotankování dostane.
Pneumatiky Michelin Pilot HX MXM 205/55 R16 91W (letní; je až neuvěřitelné, jak málo se opotřebovávají)
Barum Polaris 2 195/65 R15 91T (zimní)
O pohon se stará motor ATD, tedy 1.9 TDI-PD 74 kW / 4000 min-1, 240 Nm / 1800-2400 ot./min spojený se šestistupňovou převodovkou FMU. Tato skříň nemá úsporný rychloběh, je odladěná spíše na tahání přívěsů (pětka v Octavii Tour TDI je delší než šestka tady); 130 kmh ~ 2800 otáček na VI. stupeň, vůz se však dokáže rozhýbat cca na 192 kmh (GPS) podle podmínek. Pozitivum verze z modelového roku 2004 jsou eliptické řemenice, upravená kladka a odolnější řemen, což umožňuje výměnu rozvodů po ujetí 120.000 km. Známé potíže s váhou vzduchu se u těchto ročníků již vesměs nevyskytují.
Mezinápravový rozvod přes systém Haldex první generace.
Průchodnost terénem: Jakým terénem? Ono u nás něco takového je? :-) A i kdyby - a) do terénu autem stejně nesmíte, pokud jste si ten terén k autu nekoupili, a b) - tohle je auto na silnice s lepšími schopnostmi za nepříznivého počasí. Do terénu není zamýšleno.
Délka 4513 mm, šířka 1731/1984 mm (se zrcátky), výška 1510 mm, rozvor 2518 mm. Světlá výška 151 mm.
Dodatek: Jak jsem zjistil v Budějovicích, obdobný vůz uživatele talio2 není vybaven zvýšeným podvozkem. Až do té chvíle jsem si myslel, že to tak nebylo možné objednat.
1400 kg pohotovostní / 1950 kg maximální hmotnost.
Modelový rok 2004 (výroba 11/2003).
Barva ornžová Cayenne metalíza (7Q7Q / 9770).
Silné stránky
Spousta lidí se mi tady asi vysměje, ale ten motor běhá neuvěřitelně tiše a klidně (že by se jednalo o nějaký prototyp, co se nikdy nedostal do série???). Pokud zrovna nemám pedál plynu na podlaze (nebo zimní pneumatiky – s nimi auto vydává skutečně kvalitativně odlišný zvuk), tak o sobě téměř nedává vědět. Rovněž neprotestuje, když po něm chci práci v oblasti lehce nad volnoběžnými otáčkami, a nežere - dlouhodobý průměr činí 5,8 litru, a to nevyužívám režimu ECON (vypnutý kompresor klimatizace) a je mimořádně necitlivý na styl jízdy & zatížení auta (plně naložené auto se neprojeví zvýšením spotřeby). Na D1 při konstantní tachometrové rychlosti 140 kmh (tempomat) je potřeba pouhých 5,6 litru na 100 km (potvrzeno několika přejezdy Praha - Kroměříž a zpět). Klimatizaci nevypínám proto, že spotřeba naroste podle teploty maximálně o zanedbatelných 0,3 litru / 100 km oproti režimu ECON. S nádrží o objemu 63 litrů jsou dojezdy přes 1000 km téměř samozřejmé.
Studené starty nečiní potíže, i při -20 jen chrochtne a běží ihned pravidelně.
Výkon motoru je velmi slušný, i naložené auto na šestý stupeň citelně zrychluje. 500 kg nebrzděný přívěs pod pedálem plynu také není příliš cítit.
Řazení 6-tistupňové převodovky je německy (tedy absolutně) přesné; vůle v řazení je neznámým pojmem. Dráhy páky jsou poměrně krátké, dá se bez potíží velmi rychle odřazovat (obvykle ve městě při zrychlování na 50 odřazuji po 10 kmh, tedy projdu 1-2-3-4-5).
Motor mi při pokusech dal velmi citelně najevo, že o prémiová paliva typu V-Power, Verva a Ultimate nemá zájem (hluk, zvýšená spotřeba).
Místa je uvnitř víc než dost (měřím 172 cm). Pokud člověk sedící vepředu nemá 190 cm či více, tak je i vzadu místa dostatek (pro mě samozřejmě; dva 185 cm velcí jedinci si za sebe moc pohodlně nesednou). Sedačky sice nedosahují kvalit jako v současných seatech, ale jsem s nimi spokojen. Jsem zvyklý na německy tuhé výplně, ale bude to spíš otázka individuální chuti. Obě přední sedadla lze výškově i podélně nastavit a mají i seřiditelnou bederní opěrku, bez níž už si sezení v autě ani nedokážu představit. Zadní lavice bohužel nedrží tělo tak důkladně jako přední křesla, ovšem ani tam není nijak nepříjemné (pokud zrovna neměříte 190 cm a více) překonat mnoho set kilometrů za den. Jak přední, tak zadní sedačky jsou totiž trochu jinak řešené než u octavií tohoto typu před faceliftem, takže prostoru pro cestující je více.
Klimatizaci Climatronic téměř není nutné obsluhovat. Výjimku tvoří občasná nutnost aktivace režimu odmlžování čelního skla za chladných vlhkých podzimních a jarních rán. Jinak stačí nastartovat a o nejlepší možnou tepelnou pohodu se postará počítač. Na veškerá "odborná" doporučení ohledně rozdílu teplot kašlu, mám stále nastaveno 22°C AUTO. Problém mají jen a pouze lidé trpící nepříliš častou alergií na chlad. Já vám zaručuji, že když zakryjete displej zobrazující teploty vně a uvnitř (stačí jej přepnout do diagnostického režimu, kdy teploty nezobrazuje), tak si nikdo z cestujících ani nebude stěžovat, ani neonemocní. V zimě vás koneckonců taky nikdo nenutí vytápět auto tak, aby rozdíl oproti vnějšímu prostředí byl max. 6 stupňů. Největší um je nastavit výstupní trysky - měly by být rovnoběžně s čelním sklem. Zatím ve všech autoklimatizačních studiích, co jsem četl, byly nastavené na prsa. Výsledek těchto rádobystudií (a k mému zklamání se objevily i v AutoBildu) byl takový, že v oblasti hlavy bylo pokusným osobám (překvapivě) stále horko. Přitom se stačí podívat do návodu k obsluze, respektovat zde uvedená doporučení ohledně nastavení rozvodu vzduchu, a je po problémech.
Zatmavená zadní okénka přispívají k pohodlí zadních cestujících. Bohužel ti trošinku trpí na krátkých příčných nerovnostech, poněvadž zadní náprava má poměrně tuhé nastavení. Pokud najedu do díry či na hrbol jen jedním zadním kolem, je akorát slyšet temné "žuch", jinak nic. Na příčných nerovnostech táhnoucích se přes celou šíři silnice zadek jeví tendenci odskočit. Možná ne přímo odskočit, ale drcne to, no... Jízda po D1 mezi Brnem a Kroměříží se tak stává adrenalinovým zážitkem. Záď tam sice neodskakuje, ale natřásá se celkem obstojně. Svůj podíl na tom nesou také pneumatiky 205/55 R16. Na zimních 195/65 R15 je komfort odpružení výrazně lepší, ovšem auto zase hůře sedí v zatáčkách.
Kožený volant: Nemusel by být, původně jsem jej ani nechtěl. Nicméně u ojetého auta odpadá možnost konfigurace dle přání, a tak jsem při výběru zohledňoval pouze dieselmotor a klimatizaci, ostatní bylo nepodstatné. Musím podotknout, že kožený volant je velice příjemný na dotek, a příště bych jej určitě koupil zase. Akorát je třeba kožené části (tedy i řadící páku a ruční brzdu) 2x - 3x ročně ošetřit prostředkem pro péči o kůži.
Spojka Haldex pracuje perfektně. Pouze za mrazivého počasí je hydraulika zprvu trochu rozvážnější, což je dáno vlastnostmi hydraulického oleje. Ten se při jízdě ovšem velmi rychle zahřeje na dostatečnou teplotu, a pak už je škubnutí způsobené připojením zadního pohonu cítit jen při razantním rozjezdu z klidu na kluzkém povrchu. Nenechte se mystifikovat články v tisku, že zadní pohon je připojován až když předek ztratí adhezi. Systém Haldex dokáže daleko více a jeho regulační algoritmus je velice složitý. Švédští konstruktéři (Haldex Traction Systems) a rakouští programátoři (Steyr-Daimler-Puch) odvedli opravdu dobrou práci. Prokluz přední nápravy je pouze nejzazší případ, kdy k připojení dojde. Soustava reguluje i při průjezdech zatáčkou a při každém zrychlení / jízdě do kopce či s přívěsem i bez znatelného prokluzu. Zájemci se toto mohou dočíst i v interních materiálech Volkswagen AG (tzv. Selbststudienprogramme, jež je také možno si obstarat přes některé prodejce). Je s tím ale lehká potíž (společná všem čtyřkolkám): Na povrchu se špatnou adhezí dostane řidič informaci o přilnavosti vozovky často až při brždění, a to už může být pozdě. Běžné je, že i když hustě chumelí, auto se rozjede jako by nechumelilo a údaj o stavu povrchu zůstane řidiči utajen. Takže na zasněžené hladké vozovce paradoxně jedu opatrněji než ostatní účastníci silničního provozu... Nicméně za dobrých podmínek např. při šplhání v serpentinách je tato velká těžká kráva mrštná jako lasička. No a když už nic jiného - systém Haldex je velice spolehlivý a jeho údržba stojí celkem zanedbatelné peníze (ca. 360 kč 1x za 2 roky za hydraulický olej a ca 800 kč 1x za 4 roky za olejový filtr).
P. S. Že se Scoutem redakce Světa Motorů nevyjela po travnatém svahu je bezpochyby způsobeno pneumatikami. Můj vůz neuvázl ani na zledovatělém sněhu na silnici v Jizerských horách. Plynulá jízda je možná i při 30 cm čerstvě napadlého sněhu. Více jsem zatím neměl tu čest vyzkoušet. Škoda, že se jako originální příslušenství neprodává radlice.
Když už jsme u pneumatik - díky pohonu všech kol se opotřebovávají na obou nápravách stejně. Přední a zadní jsem neprohazoval, není to nutné.
No a na závěr ještě pochvala designérům: Koupíte-li si originální tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí, nebude jeho přítomnost po sundání hlavice a zaklopení elektrické zásuvky vůbec patrná (zpod nárazníku nic nevyčnívá, vše je elegantně překryto). Montáž i odejmutí hlavice je velice snadná, akorát počítejte s tím, že je to neskladný kus železa. Více se dozvíte ve Slabých stránkách :-)
Další pochvala designérům míří na ztvárnění zadních bočních oken (mezi sloupky C a D), kde tvůrce přiznal linii horní části dveří. Působí to velmi dobře.
Slabé stránky
Odpružení je sice tužší, ale až na výše zmíněné příčné nerovnosti přesto příjemné. Bohužel díky vysoko položenému těžišti se vůz v rychle projížděných zatáčkách docela dost naklání. Nicméně, kdo chce stíhačku, koupí si ereso. Nebo Boru Variant 4Motion 110 kW TDI :-P (chtěl jsem, ale je to sakra nedostatkové zboží).
Vestavěné rádio má mizerný příjem, CD-přehrávač někdy vydává zvuky podobné skartovačce papíru a často odmítá vysunout CDčko. Spíše než "Symphony" by mu slušel název "Cacophony."
Umístění ovladačů stahování oken je nejspíš nějakým aktem pomsty (jsou umístěny příliš daleko od sedačky). Přeje-li si cestující stáhnout okénko, musí učinit velice nepřirozený pohyb rukou. Na místě řidiče je naštěstí vše v pořádku.
Samostatnou kapitolu tvoří světlomety s technikou H4. Mají oproti světlometům H7 s dělenou optikou nevalnou účinnost (oproti předfaceliftové octavii je to prý již "dobré"), takže se to musí nějak vynahradit žárovkami. S originálními žárovkami (nějaké Osram podle nápisu na žárovce) jsem příliš spokojen nebyl, a tak nastala doba častého měnění a experimentů. Na autě jsem vyzkoušel snad všechno, co je na trhu. Takové ty módní namodralé žárovky byly sice pěkné, ale v noci za mokra bych i rád viděl na cestu, takže rychle letěly ven. Postupně jsem dostal k cenově méně příznivým dominantám - firmám Osram a Philips. Žárovky Osram Silverstar patřící do kategorie "50% svítivosti navíc" byly velmi dobré z hlediska osvětlení vozovky, avšak jejich výdrž byla nevalná. Na řadu přišel Philips s obdobně zařazeným produktem VisionPlus. Tyto žárovky svítily ještě lépe a dokonce měly i "normální" výdrž. Když po roce denního svícení odešly, nahradil jsem je vysoce vyspělými žárovkami Philips NightGuide DoubleLife. Technicky se jedná víceméně o VisionPlus s interferenční vrstvou na části skla, takže paprsek dopředu svítí křišťálově bíle s enormním dosahem, doleva (rozuměj na levý jízdní pruh) svítí sytě žlutě (a ani přes ohromný dosvit bílého paprsku vpřed neoslňuje protijedoucí), a doprava na značky praží modrobíle, což zlepšuje odrazivost od značek. Tyto žárovky jsou sice drahé jak čert (H4 cca 440 kč / kus, H7 snad 550 kč/kus), ale opravdu to nejsou vyhozené peníze. Vřele doporučuji a skoro bych se i zasadil o jejich instalaci už ve fabrice.
Pouzdro na brýle u ruční brzdy jsem musel vymontovat (vibrovalo). Vzhledem k tomu, že se do něj stejně žádné brýle nevešly, mě to nijak nemrzí. Jaké bylo mé překvapení, když jsem u chodníku viděl několik dalších takto upravených oktávek :-)
Zadní stěrač příšerně vrzal a špatně stíral nezávisle na stáří gumičky (vždy jsem kupoval originální v servisu). Nahradil jsem jej 14palcovým lištovým stěračem EVO (imitace Aerotwinů, je k mání v Globusu). Tento stěrač je již zticha a dokonce i stírá :-)
Přední stěrače jsem posléze nahradil fabrikátem Bosch Aerotwin. Jsou sice poměrně drahé, ale nemůžu si je vynachválit.
Původně bílá mlhová světla jsem osadil žlutými žárovkami Osram Allseason Super.
Zadní diferenciál okolo rychlosti 110 kmh rezonuje. Haldex druhé generace montovaný do Octavie II by již tímto neduhem neměl trpět.
Při dálničních rychlostech aerodynamický hluk od krajů čelního skla.
Olej: Není to přímo slabá stránka auta, ale zmíním se o tom.
Původně byl motor nakódován na proměnlivé servisní intervaly a byl naplněn olejem 0W-30 LongLife II (506.01). Tento olej měl bohužel sníženou zatížitelnost za vysokých teplot, takže se každá svižnější jízda po dálnici projevila citelným úbytkem oleje v motoru. Na jaře roku 2006 jsem se ještě rozhodoval, jestli při výměně opět vezmu LL olej, nebo ne. Rozhodl jsem se pro LL olej, ale později jsem toho litoval. Vrchol všeho byla pro mě cesta Praha-Stuttgart, kdy během 500 km zmizelo celých půl litru oleje, z toho většina na německé straně (na hranicích tam oleje bylo dost, ve Stuttgartu ne). Pak už jsem nejezdil tak rychle :-)
Při následující servisní prohlídce jsem nechal řídicí jednotku překódovat na QG2 (15 000 km olej + filtry , 30 000 km inspekce) a místo oleje Longlife II jsem nechal nalít olej dle "normální" specifikace 505.01. Konkrétně se jedná o rakouský výrobek (vzpomeňte si na kampaň se žlutým autem) třídy 5W-30 ACEA C3. Kromě toho, že tento olej je výrazně levnější (360 vs 600 kč) a již ho neubývá, se ještě chod motoru lehce ztišil. Hlavně už lze jezdit dlouhé etapy libovolnou rychlostí a nemusím co 100 km stavět, abych se přesvědčil, jestli tam ještě něco je...
S olejem Longlife (506.01) také po cca 20 000 km od pravidelné výměny začal narůstat hluk.
Pokud se zajímáte o relativní výkonnostní srovnání jednotlivých olejových norem, pak se nezapomeňte podívat na http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RP/PC/index.html
Tažné zařízení: Nutnost používání redukce z 13pólového elektrického rozvodu (pokud si jej na auto objednáte jako já) na 7pólový (většina vleků, i ten náš) je pěkný oser, protože sundavání redukce ze zásuvky auta vyžaduje vyvinout velmi nezanedbatelnou sílu (spíše točivý moment, je tam takový pošahaný závit). Nicméně, jak jsem se později dozvěděl, je v celé západní Evropě běžná 13-pólová soustava, zatímco bývalý sovětský blok jezdí zejména na sedmipólu. Nosič na jízdní kola, vyrobený v západní Evropě, má přípojku také právě na 13-pól.
Hlavice tažného zařízení je těžká, neskladná a mastná od vazelíny. Krytka její okolí neuchrání :-) Ale co bych nechtěl, nějaký lehký hák z kompozitů by asi běžný smrtelník nezaplatil. Nevozím ji s sebou, mám ji uloženu v garáži.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Brzdové kotouče vpředu: Byly zkroucené -> výměna -> za 5000 km se zkroutily -> výměna kotoučů i destiček -> klid. Nastala ještě jedna výměna, avšak ta nebyla nutná (za kotouče ATE PowerDisc), neb se později ukázalo, že na vině jsou pryžokovová ložiska předních ramen.
Obě ložiska kol vepředu. Kdo neví, jak se to projevuje, nechť se sveze tramvají. Ten hluk je podobný. ŠkodaAuto po záruce uhradila vadná ložiska v plné výši (tzv. kulance).
Oba tyto jevy se u platformy Golfu IV. generace vyskytují velice často.
Vibrace řízení při brzdění z dálniční rychlosti & neklid při intenzivním zrychlení na vysoký rychlostní stupeň -> výměna zadních ložisek předních ramen (2200 kč) a je po problémech. Opravou zmizely vibrace, zpřesnilo se řízení, vyrovnal se chod podvozku a předek lépe pracuje s nerovnostmi. No... zpřesnilo, vyrovnal, lépe... Vše opět funguje tak, jak by mělo.
Jezdím na pravidelné prohlídky a veškeré opravy/úpravy do servisu Autocentrum Klokočka na Barrandov. Stížnosti nejsou, panuje obecná spokojenost - až na vibrace do řízení - nenalezli příčinu, a jednou mechanik nedotáhl důkladně víčko po výměně brzdové kapaliny, načež počítač po přejetí zpomalovacího prahu ohlásil závadu na brzdách (*píp* STOP! ZÁVADA NA BRZDÁCH!), ale brzdy měly i nadále nezměněný účinek a já rychlostí 30 kmh (aby se dalo včas zastavit ruční brzdou) jel zpátky... Víckrát se nic podobného nestalo, takže tuto událost přehlížím.
Mechanik v nezávislém servisu tvrdí, že závady projevující se vibracemi do řízení se velmi obtížně hledají. On sám na to potřeboval dva dny. Nalezl defekt (uložení ramen), ale nebyl schopen říct, jestli právě to je příčinou... Oprava v autorizovaném servisu ukázala, že to tak skutečně bylo.
Uvolněná hadička odvzdušnění spojky Haldex -> občas ukápl olej pod auto. Toto není závada v pravém smyslu slova, neboť nemá žádný vliv na provoz auta. To jsem ale nevěděl (domníval jsem se, že je to nafta), takže 600 kč za hodinu práce ve značkovém servisu (kontrola palivové soustavy na netěsnosti, kontrola podvozku a kontrola spojky Haldex).
Rachot zpod kapoty, výpadky dobíjení -> výměna volnoběžky alternátoru
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno v podniku Autozítka v Sukoradech u Mladé Boleslavi. Prodejce byl ochotný a příjemný, diskutoval s námi a nabízel možné alternativy. Rovněž nabídl i záruční servis (auto mělo v době koupě ještě platnou záruku), kdyby se servisy v Praze případným záručním opravám bránily.
Doplňky
kteréžto původně nebyly nainstalovány:
Páčka ovládání tempomatu
Relé blinkrů s funkcí trojbliku (000 998 229 A)
2x plaketka "4MOTION" (3C0 853 675 D) nad blinkry
Dekorativní prahy s motivem 4x4 (KDA 300 002)
Lapače nečistot vpředu (KEA 075 003) a vzadu (KEA 075 013)
Dekorativní černé fólie na sloupcích B a C (KGA 093 008)
Nakódování komfortního systému na zamykání po rozjetí a postupného odemykání (nejprve dveře řidiče, ostatní dveře až na další povel)
Světla pro denní svícení Hella (2PT 008 935 - 801)
Tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí (EEA 092 036 A) a 13-pólovou elektroinstalací (EEA 092 040 EL)
Zadní reproduktory (ABA 020 001; ano, opravdu tam nebyly)
Žárovky H3 Osram Allseason Super v mlhových světlometech vydávající silně nažloutlé světlo
Na nové zadní dveře (nechal jsem si je dát bez označení modelu a motorizace) - Plaketky s označením motorizace z vozů Volkswagen Golf 1J a Passat 3B/3BG:
3B0 853 675 AC GQF (Nápis TDI; T stříbrné, DI červené)
3B0 853 675 AE GQF (Nápis 4motion; 4 červená, motion stříbrné)
Lepení není nijak zvláštní problém, dostanete to víceméně jako šablonku, která se přiloží jako celek.
Tip: Zkuste odemknout klíčem pouze zavazadlový prostor (bez použití dálkového ovládání). Dveře zavazadlového prostoru otevřete a položte klíče dovnitř. Zabouchněte dveře zavazadlového prostoru a sledujte, co se stane. Výsledek pokusu zapište do protokolu.
Tip na snadné zvýšení výkonu:
Vezměte malé boty a smradlavé ponožky. Malé boty dejte do kufru a smradlavé ponožky pod kapotu. Boty potom tlačí, ponožky táhnou a celé to nějak lépe jede.
Přečtěte si také:
http://moje.auto.cz/Hooonza/seat-ibiza.html
Novinky v recenzi
Pneu
Dnes jsem objednal nové letní pneu. Po velmi pozitivních zkušenostech zůstávám věrný francouzské značce - nástupcem je MICHELIN ENERGY SAVER GRNX 205/55/R16 91W.
Prohlídka
8avia dostala v rámci 120.000 km prohlídky nové zadní brzdové kotouče a destičky. Na těch původních již byla patrná pokročilá destrukce korozí.
Micheliny, sbohem
Sloužily jste výborně, ale po 8 letech a cca 90.000 uběhlých kilometrech nastal čas na výměnu. Nástupce bude stejné značky a modelu - pokud se ještě vyrábí... Michelin Pilot HX MXM.
100.000
Včera tomu bylo 100.000 km, co 8avia vozí můj tučný zadek.
Světla
Včera jsem pánům od policie musel vysvětlovat, že Octavia typu 1U má mlhovky v hlavních světlech, takže přestupek nepáchám.
Provozní mimořádnost
Včera na cestě do Nového Města nad Metují se ještě v Praze uvolnily šrouby levého předního kola. Zpočátku jen hučení v pravotočivé zatáčce, později chroustání, vrzání, rachocení a vibrace. Záleželo, jestli je motor v záběru nebo ne, či brzdím. Ujel jsem cca 30 km, než jsem zjistil, o co jde - myslel jsem, že se jedná o zrezlý zadní brzdový kotouč. Na Černém Mostě jsem nedostatek odhalil a šrouby dotáhl. Další provoz byl bez problémů.
Aby všemu nebyl konec - někdo si dal velmi záležet při práci s ostrým předmětem na levém boku auta. Vandalství postihlo celou řadu aut. Ať tě stihne gangréna!
Letní výbava
Od minulé středy je nasazena letní výbava. Konečně je zas ticho a auto jede jak zaříznuté do silnice.
Sklo
Čelní sklo je od pátku vyměněno a zatím vše perfektní. V autě po výměně kupodivu nic nevrže.
Akorát si budu muset pořídit novou německou Öko-plakettu.
Čelní sklo
A je to tady. Dnes okolo 12:30 na silnici R7 směrem z Prahy mě předjížděl Renault Espace. Najednou něco příšerně řáchlo do čelního skla, a objevil se v něm kráter spolu s vlasovou trhlinou, která se nejspíš bude rozšiřovat. Čelní sklo asi budu muset nechat vyměnit. Naštěstí na to lze uplatnit sjednané pojištění...
4X4 ŠkodaPark
Byl jsem se podivat v Liberci na 4x4 škodaparku. Zajezdil jsem si na sněhu se Scoutem 4x4 (Haldex 4.0). Charakteristické hrábnutí celého předku při rozjezdu se nekoná (při rozjezdu je spojka vždy uzamčená), nastavení celého systému je dost dobré a auto se tak obejde bez marketingové hračičky typu voliče 2WD-AUTO-LOCK ;-)
Součástí předváděcí jízdy byl i válcový simulátor ztráty trakce, kdy grip mělo pouze pravé zadní kolo. Pro současnou generaci 4Motion žádný problém :-) 8avia by zůstala viset (hrabaly by obě přední a levý zadní). Tak jsem to pro vás natočil :-)
http://www.youtube.com/watch?v=OTgpRd5hRvA
Video
Vyměněno ilustrační video k recenzi.
Zimní provoz
8avia dnes byla celý den v nasazení na kluzkých a pobřečkaných vozovkách. Na dlánici jsem zaznamenal celkem intenzivní vibrace do řízení, avšak ty byly způsobeny sněhem, co se nahromadil v kolech při vyjíždění z parkovacího místa. Sníh jsem z kol odstranil a vibrace zmizely. Trakce super.
Krystalická voda
8avia konečně dostala něco, pro co byla stvořena - trochu sněhu a kluzké vozovky :-) Bohužel se po nich stále ještě pohybuje velmi nezanedbatelný počet letně obutých vozidel...
Zima je tu
8avia se již nějaký čas zmiňuje o návštěvě servisu a pravidelné údržbě. Postupně odečítala z 1500 km a o víkendu po cestě z Berlína se hlásila "Servis nyní." V rámci údržby dostane i novou brzdovou kapalinu a hydraulický olej Haldex.
No a jelikož jsme se na suchomilných rychloběžných letních myšelínech v úterý za deště a teplot pod 10°C kapku klouzali, mění obutí za zimní.
Provoz
Po takřka dvouměsíční neplánované pauze se 8avia pomalu vrací do běžného provozu. Já tímto děkuji koncernu Volkswagen za kvalitní sanitní vůz Transporter 2.5 TDI 4Motion :-)
Foto světel
Do galerie jsem přidal fotky nasvícení vozovky.
Olej - normy
Do recenze (a sem do novinek) přidán odkaz na relativní porovnání jednotlivých olejových norem.
http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RP/PC/index.html
Léto
Včera 8avia nazula letní kola, takže je v autě za jízdy konečně ticho :-)
Taky jsem nechal doplnit chladivo do klimatizace a seřídit geometrii.
100.000
km 100.000 překročen na Barrandovském mostě.
Alternátor
Byla vyměněna volnoběžka alternátoru a je klid. Napínací kladka drážkového řemene už je v naprostém klidu - kvůli vadné volnoběžce měla amplitudu jako kyvadlo hodin.
Servis
Auto je v servisu. První, co po vylíčení obtíží přejímacího technika napadlo, byla alternátorová volnoběžka.
Volnoběžka
Začínám si spíš myslet, že je v řiti volnoběžka alternátoru. Tomu nasvědčuje i to, že při výpadku dobíjení drážkový řemen zůstal na svém místě, a že dobíjení později naskočilo. Uvidíme...
Dobíjení
Ráno jsem nastartoval a z prostoru motoru se začalo ozývat jakési bouchání. Motor ale běžel plynule, a tak jsem to přisoudil nízké teplotě a nezahřátým ložiskům napínacích kladek. Jedu si potom takhle na Prahu. Kousek za Benešovem počítač s pípnutím ohlásil poruchu dobíjení, že s tím mám jet do dílny. Tedy doufám, že když je to diesel a nezapaluje jiskrou, tak dojedu až do servisu. Navíc tam mám díky schopnosti LongLife tu 80 Ah baterku. Za nějakých deset minut to začalo pípat co 5 vteřin se stále stejnou hláškou (Porucha dobíjení - Do dílny). Doufám tedy ještě intenzivněji. U Mirošovic najíždím na D1 a zrychluji na povolenou rychlost. V tom auto cuklo, zhasla kontrolka baterie a počítač přestal hlásit poruchu. I tak jsem ale dojel do servisu. Předběžná diagnóza: Napínací kladka řemene alternátoru. Tomu nasvědčuje i rachot vycházející na volnoběh od té kladky, a taky mám pocit, že vibruje víc než kdy předtím. Oprava by měla být provedena v pondělí.
Spotřeba po rozvodech
Podle propočtů při tankování klesla spotřeba ve vztahu k údaji palubního počítače. Před výměnou si auto dle propočtů vzalo o +- deci víc, než ukazoval počítač, nyní bere o 1-2 deci méně než ukazuje počítač.
Dveře
8avia má na záruku nové zadní dveře. Nestálo mě to nic a eště mi to vrátili umytý :-)
Reklamace rzi na zadních dveřích
Právě jsem se dozvěděl stanovisko ŠkodyAuto. Dostanu celé nové zadní dvéře.
Update
Kosmetické úpravy recenze, aktualizace odkazů
300 km po rozvodech
Motor je od výměny rozvodů tišší. 6 let provozu na tom řemenu bylo znát. Jak se postupně vytahává, tak se hýbne i počátek vstřiku...
Na zimních pneumatikách proměřena hloubka vzorku: U všech 4 kol shodně 7 mm.
Rozvody
8avia dostala nové rozvody včetně vodního čerpadla.
Zima
Zima je tu, takže jsem přezbrojil na zimní kola a gumové koberečky. Bohužel, spolu s tím je zpátky i syté dunění od motoru...
STK + Emise
Dnes 8avia obstála na výbornou při zkoušce emisí a technické prohlídce. Nebyly zjištěny žádné vůle ani závady. Zkušební technik kontroloval i světla pro denní svícení a dokonce věděl, oč se jedná (což jsem neočekával). Stejně tak jsem netušil, že otáčky motoru jsou snímány přes zásuvku zapalovače...
Opět spotřeba
Praha-Berlín-Praha s Renaultem Mégane Grandtour 1,5 dCi 63 kW se spotřebou 5,8 litru na sto. To mám s tou svou těžkou krávou při stejném stylu jízdy taky, a to ještě táhne 100 kg rotujících hmot a pasivní odpory pohonu všech kol navíc. Běžná předoškrabná okta 1,9 TDI si při stejném stylu jízdy na této trase vystačí s nějakými 5,3 litry na sto... Kde udělali francouzští inženýři chybu?
Rez na dveřích kufru
Byla zjištěna rez na zadních dveřích kufru (postupuje z prostoru pod sklem). Uplatním onu desetiletou záruku...
Jízda s nosičem a kolem
Při jízdě s nosičem osazeným jedním bicyklem - 2x 80 km, z toho 2x 30 km po dálnici @ tacho 130 - vylezla spotřeba o 2 deci oproti hodnotám běžně dosahovaným na stejné trase.
Průběžné hodnocení
8avia běhá a běhá a běhá a běhá...
Přežila i Polsko bez jediného šrámu a na obhlídku Nissana se do Bambergu hnala rychlostí až 180 kmh, takže za odměnu dostane krásný nosič kol na tažné zařízení a koncem roku i nový rozvodový řemen s napínací kladkou :-)
Dovoz auta z Německa
Včera jsme s kamarádem úspěšně dovezli auto z Německa. Byl jsem fascinován naprosto hladkým průběhem celé akce, dokonce hladším, než jsou běžné administrativní úkony u nás. Všechno lze shrnout do 3 kroků:
1) Koupě auta probíhá naprosto standardně - vyberete si ho, obhlédnete, podepíšete kupní smlouvu a zaplatíte (s největší pravděpodobností hotově). Je naprosto nedůležité, z jaké země EU pocházíte.
2) Zajdete na úřad (KFz-Zulassungsstelle), kde si nejprve zažádáte o krátkodobá čísla (za poplatek 70€). Ty vám vyrazí hned na místě (nečekal jsem, že se při tom bude třást celá budova). K tomu potřebujete akorát občanku a doklady od auta, jež obdržíte při jeho koupi. K tomu u stejné paní koupíte ještě povinné ručení se zelenou kartou (10€).
3) S čísly a doklady o pojištění jdete na vlastní úřad, kde vás paní opět požádá o občanku a doklady od auta. Pak minutu něco ťuká do počítače a vytiskne dokumenty. Potom už stačí dva podpisy a můžete s autem jet domů...
Slovo "expres" ne zcela vystihuje hladkost a rychlost celého procesu. Němčinu není třeba zvládat na úřední úrovni, neboť NEVYPLŇUJETE ŽÁDNÉ FORMULÁŘE! Všechno vyplní úřednice na základě předložených dokladů, což je velmi (ale opravdu velmi) rychlé a předejde se chybám a nedorozuměním.
Přijedete-li si auto k prodejci vyzvednout brzy ráno (hned jak otevřou, což bývá okolo osmé hodiny), můžete být ještě před obědem doma v ČR i s autem.
Update recenze
Odstranil jsem pasáž o negativech climatronicu, neb se ukázalo, že šlo o nepravdu. Zasáhnout do rozvodu vzduchu aniž by se připojil kompresor lze.
Update recenze
Update ohledně tažného zařízení. Nepsal jsem o něm v recenzi (krom toho, že jsem jej nechal dodělat), ale co je horší - nikdo z MACZ mi to nevytkl!
Stěrač
13" stěrač vzadu nahrazen 14palcovým. Uvidíme, jak si povede...
Mogul Safety Cup
Dnes jsem si na kluzné fólii na autodromu v Sosnové ověřil co už delší dobu tuším - letní pneumatiky Michelin Pilot HX MXM na povrchu s adhezí podobnou ujetému sněhu vůbec nefungují. Jakkoli jsou perfektní na suchu, na té fólii ABS chrčí a auto jede nerušeně dál... Kdož je taky máte, ať vás ani nenapadne použít je v zimě!
Hydraulika
Oteplilo se a opět se objevil mastný flek vzadu pod autem. Při výměně kol jsem to nechal prohlédnout. Stejně jako v dřívějším případě s hadičkou se jedná o hydraulický olej spojky Haldex - v lednu jsem v ní nechal vyměnit olej, a takto se vyrovnává hladina v důsledku tepelné roztažnosti hydraulického oleje. Nejde o závadu! Foto v galerii.
Fotky z návštěvy AMI Leipzig
http://www.facebook.com/album.php?aid=2020032&id=1355322345&l=b349afa2b1
http://www.facebook.com/album.php?aid=2020037&id=1355322345&l=c818a7e300
http://www.facebook.com/album.php?aid=2020041&id=1355322345&l=f52ec5b56b
Na cestě z Výmaru odešel CD-přehrávač v rádiu. O dovolenou se hlásí už delší dobu...
Měl bych se nad sebou zamyslet... Cestou do Berlína a zpět jsem spálil celkem 50,5 litru nafty, což odpovídá 6,5 litru na sto... Hrůza...
Nová Octavia x denní svícení
Na základě pozorování silničního provozu docházím k závěru, že přestože je faceliftovaná Octavia druhé generace od výbavy Ambiente sériově vybavena zvláštními světly pro denní svícení, její majitelé toto až na výjimky neberou v potaz a i za jasného dne používají klasické potkávací světlomety...
Vibrace odstraněny
U Klokočky proběhla oprava předních ramen (narozdíl od neznačkového servisu, kde hned chtěli měnit ramena celá). Vibrace zmizely, zpřesnilo se řízení, vyrovnal se chod podvozku (lehký neklid při zrychlení na vysoký stupeň a občasná nutnost korekce směru při jízdě rovně jsou pryč) a předek lépe pracuje s nerovnostmi. No... zpřesnilo, vyrovnal, lépe... Vše opět funguje tak, jak by mělo.
Přidány zadní reproduktory. Měl jsem to nechat udělat už dávno. Nevím, jak jsem mohl žít bez nich :-)
Úprava v bodovací tabulce - popis údržby. Nyní s konkrétními sumami.
Hovořil jsem z člověkem z Německa. Je majitelem Fabie TDI 74 kW (taktéž motor ATD). Jsem potěšen - už třetí osoba mající s tímto motorem stejné zkušenosti: a) nejlépe běhá na palivo od OMV
b) je-li nakrmen prémiovým palivem (Aral Ultimate či !německý! Shell V-Power), tak běží tvrdě a spotřeba jde nahoru
Předváděcí jízda s Golfem 6 2.0 TDI 81 kW "119"
Skutečně je pravda, co Volkswagen tvrdí. Nový Golf je velice tichý a pohodlný. Sedačky poskytují tradičně bezchybnou oporu tělu; obě přední lze seřídit i výškově a mají bederní opěrku. Od motoru se do interiéru nepřenáší prakticky žádné vibrace a i jeho hluk je utlumen na velice nízkou úrověň, zejména díky nově vyvinutému uložení motoru. Verze "119" má velice dlouhé převody, při 120 kmh na pětku točí motor pouhých 2200 otáček. To se pozitivně podepíše na spotřebě, avšak dynamika auta tím nijak netrpí (táhnul velmi pěkně). Rázy od kol při přejezdu nerovností jsou podvozkem bravurně likvidovány. Při jízdě přes železniční přejezd se k posádce nedostane ani drcnutí, ani žádný další rušivý zvukový projev. Opravdu působivé. Přitom celkové naladění Golfa není zrovna měkké. Stopu drží perfektně, nenaklání se. Pozměněna byla i cenová politika. Golfa v plné palbě (rádio, el. okna, 5 dveří, tempomat, climatronic, zatmavená okna od B sloupku, 7 airbagů, palubní počítač, ABS, ESP, EDS, Hillholder...) včetně automatického parkování Park Assist můžete mít s motorem 1,4 TSI (120 koní) a sedmistupňovou převodovkou DSG za 570 000 korun. Co se bude kritizovat nyní, když cena je již v pořádku?
S přehozením (zpředu dozadu) a převážením kol se zlepšily chodové vlastnosti. Před zákrokem auto táhlo lehce doprava, teď se to zlepšilo (ikdyž stále lehounce táhne). Geometrie bude seřízena až po výměně ramen.
Změny v kolonce Zkušenosti se servisem.
Zkoušel jsem brzdit z dálniční rychlosti. Vibrace nezmizely, takže vyvážením kol to nebylo. Uvidíme s novými rameny...
Jak pokračuje diagnostika: Na autě byly nalezeny dva nedostatky.
1) Nevývažek okolo 10 gramů na všech čtyřech kolech -> vedlo k diagnostice problému na vyvažovací mašině v servisu.
2) vytlačená uložení předních ramen... Kotouče jsou prý v naprostém pořádku. Toto je pravděpodobná příčina vibrací při brzdění z vysokých rychlostí. Po Novém roce dohodnu výměnu. Koneckonců provedení 74 kW TDI 4x4 je snad ta nejtěžší možná varianta oktávky... Je možné, že tato závada na autě byla již v době koupě.
Auto je od včerejška v servisu (Autoservis Ankarská). Zatím se nedostali dále než u Klokočky - 8avii zdánlivě nic nechybí (přibržděné to není - když vystoupím a nechám auto odbržděné, lze jej bez potíží odtlačit)... Hledání příčiny pokračuje.
Je to mezi hýžděmi (i ty kotouče). Ukazuje se, že předek je trvale přibržděný, takže se to bude muset řešit...
Tak mám pocit, že přední kotouče jsou opět v prdeli... Od rychlosti 100 kmh při brzdění vibruje volant. To jim to teda moc dlouho nevydrželo (cca 2000 km, zatím nejkratší výkon). Kua tam musí někde bejt nějakej problém, co to způsobuje. Např. neuvolňující pístek v brzdě či tak nějak... Až se k tomu dostanu, tak to nechám prohlídnout. Taky napíšu mail do ŠkodyAuto. Pište do diskuze, máte-li nějaký nápad. Beru všechno, i zdánlivě nesmyslné věci jako nevývažek na hřídeli...
Zahájen provoz na zimních kolech.
Včera jsem se byl podivat na Autoshow Praha. Škodovka si pronajala celý střed pavilonu :-P Nová oktávka je velice pěkná.
Vozy čínské výroby splnily všechna moje očekávání. Nepřesné lícování, vysoká cena (780 tisíc za SUV s motorem 2,0 / 92 kW), zápach v interiéru a palubní deska se při poklepání rozdrnčela.
update galerie
Drobné změny v galerii (zejména lepší foto brzd)
Dnes proběhla kompletní výměna kotoučů a destiček za materiál ATE. Dopředu přišly kotouče ATE PowerDisc s vyfrézovanými drážkami. Na internetu jsou na tyto kotouče dobré reference, že prý se nekroutí... Uvidíme, doufám, že budu spokojen. Foto přibyde až se zlepčí počasí.
Drobné změny v galerii, zejména odstranění nepodstatných fotografií následků ptačího náletu.
Tak jsem se fratil s Nemecka. Budu kupofat nofe brsdy, protoše pršedni kotouše se skroutyli. Tenhle pocit mám už cca 10 000 km, a teď se mi to potvrdilo. Šlápnutí na brzdu v rychlosti okolo 160 kmh znamená silné vibrace do volantu a pulzující účinek, přesně jako tomu bylo v předchozích případech. Zároveň nechám zkontrolovat házivost předních nábojů kol, jestli kroutící se kotouče nejsou pouze následkem. Ještě asi nechám namontovat zadní pár reproduktorů...
8avia se mezi 14:00 a 18:00 stala obětí ničivého náletu. Foto v galerii.
Podivejte se na http://magazin.auto.cz/testy/vw-passat-cc-2-0-tdi-co-civite.html
a přečtěte si, co tam píší o motoru. Budu citovat:
"Pod kapotou slouží nejuniverzálnější ze všech volkswagenovských motorů, čtyřválcový turbodiesel se standardním filtrem pevných částic a maximálním výkonem 103 kW. Pracant, kterého najdeme kromě všech myslitelných koncernových značek například i u Chrysleru, Dodge nebo Mitsubishi, se zde prezentuje jako první naftová motorizace, s nadstandardním odhlučněním a důrazem na nízkou spotřebu."
Redaktor žije v domnění, že Passat CC TDI 103 kW je poháněn motorem typu čerpadlo-tryska. Tomu tak ovšem není. Dvoulitrová TDI pro Passat CC jsou od samého počátku typu common-rail a VW je jiným automobilkám mimo koncern neprodává.
A nezapomeňte se podivat, jakou známkou je hodnocena kultura chodu tohoto motoru :-)
Tak kapající nafta byla vyřešena. Nebyla to totiž nafta - šlo o hydraulický olej z hadičky odvětrání Haldexky, která se uvolnila ze své pozice. Cena opravy 600 kč (1 hodina práce - kontrola palivové soustavy od motoru až po nádrž, kontrola Haldexu a kontrola podvozku).
Vozidlo přeřazeno do sekce "Octavia Combi."
Na dvorku se pod autem objevil mastný flek. Bližší ohledání odhalilo značně mastnou hadici vedoucí kamsi k nádrži a obdobný flek na levém vrchním příčném rameni zadní nápravy. Mám podezření na netěsnost palivového systému. Odpoledne se stavím v servisu.
Registrační značka auta vepsaná oficiálním fixem do německé Öko-Plaketty vlivem slunečního záření téměř vybledla...
Update recenze o jízdě za špatných podmínek. Není mi jasné, proč jsem si na to vzpomněl až teď...
Registrační značka vepsaná oficiálním fixem na Öko-Plakettu vlivem sluníčka postupně bledne :-)
Ein Foto von der Öko-Plakette a samostudijních programů ŠkodaAuto
Tažné zařízení je přihlášeno. Čekal jsem od 5:53 a byl jsem tam PRVNÍ!!! :-) Chvíli před otevírací dobou přibylo cca 15 lidí, a přijít v 7:04 znamenalo mít před sebou 45 klientů. Od jednoho zprostředkovatele, jenž dorazil v 6:20, jsem se dozvěděl, že v 9:00 se připojují okresy a celá záležitost se ještě zpomalí.
Otřesná zkušenost:
Po montáži tažného zařízení jsem se dozvěděl, že jej do TP zapisují na magistrátu. I šel jsem tedy na magistrát, kde mi pracovnice předala seznam všech pracovišť způsobilých k danému úkonu, včetně otevíracích dob. Pro výhodnou polohu jsem zvolil pobočku v Jeremiášově ulici č. 870 na Praze 13. Podle seznamu měli mít otevřeno od 7:45. Dnes ráno jsem na místě v cca 7:10 překvapeně zjistil, že mají otevřeno už od 7:00. Stroj na pořadí vyhodil číslo 76, a tak jsem se jal čekati.
Na pracovišti je slibných 12 přepážek, ale přece nebudou funkční všechny najednou ;-) V provozu jich měli pouhých 5. Situace se nelepšila a ve čtvrt na devět jsem měl spočítáno, že při současném tempu se odtamtud dostanu nejdříve v 11:00. To pro mě bylo nepřijatelné, takže jsem šestasedmdesátku položil na vyvolávací stroj a odebral se do řitě. Zítra vykonám druhý pokus tak, že tam budu čekat už od 6:00.
Už jezdím zase na letních kolech. Syté dunění od motoru ustalo a auto se nechá vést citelně přesněji. Tažné zařízení už je namontováno a denní světla zapojena. Zapojení bylo provedeno velmi čistě, kabely jsou úhledně uchyceny a relé je schováno někde v motorovém prostoru (ještě jsem ho neobjevil). Fotky budou následovat.
Křest ohněm: Denní lampy přežily pobyt v mycí lince.
Prezentace zástavby přídavných světlometů je online.
http://tfl.howto.cz/octavia_1u/cz.html
Světla pro denní svícení jsou namontována. Zapojit je nechám během následujících 14 dnů v servisu.
Klid před bouří: Připravuje se montáž světel Hella pro denní svícení. Těšte se na návod a fotky.
Funkční prototyp (samozřejmě hrubě nedokončené) prezentace naleznete na http://tfl.howto.cz/
Postřehy o žárovkách jsou nyní součástí recenze.
Prdla mi žárovka, a tak jsem stávající H4 nahradil novými hi-tech halogenovými žárovkami H4 Philips NightGuide DoubleLife. Žárovky mají na části skla interferenční vrstvu, která způsobuje odlišné zbarvení paprsku při pohledu z různých směrů. Doleva svítí žlutě (a méně tak oslňuje protijedoucí řidiče), rovně září bíle s dosvitem o 20 m delším oproti běžným žárovkám, a doprava na značky svítí modrobíle. Dnes ráno jsem s nimi absolvoval první jízdu za temna, a jsem nadšen.
Do pravé přední brzdy se dostal kamínek (a.k.a. inertní posyp) a za nepřeslechnutelného zvukového doprovodu vyfrézoval do kotouče pár drážek. V tu chvíli jsem měl pocit, že nedojedu...
P. S. Vloženo názornější foto displeje MaxiDOT.
Do první výměny oleje po překódování na QG2 (olej 15 000 km / 1 rok, inspekce 30 000 km / 2 roky) zbývá 800 km. Počítač by to měl hlásit, ale nehlásí. Technik pravděpodobně nesprávně vynuloval počítadlo - zmíním se o tom, až pojedu na výměnu.
Facelift recenze
Dnes ráno jsem s tím byl na STK + emisích. Na autě nenašli vůbec nic. Akorát mi vytýkali dva roky prošlou lékárničku, načež jsem jim ukázal tu druhou, která platí až do roku 2010... Technik se mě ptal, jestli bych to nechtěl prodat :-)
Od pondělí 22. 10. jezdím na zimních Barumkách. Spotřeba i hluk citelně stouply.
Od pondělí do středy (25.-27.9.07) s tím jezdil tatík, protože jeho Ibiza byla v servisu. Nemá to auto "v noze", takže jezdil po městě za 11,5 litru :-)
Fotokopie technického průkazu a obrázek pneumatiky.
Praha-Berlín-Praha, na neomezených úsecích 160 kmh. Neubyla ani kapka oleje, přičemž toho staršího (LL2) bych doléval minimálně čtvrt litru. Spotřeba 5.8/100 km.
Foto stěračů
Přidány postřehy o oleji.
Rozšířena recenze.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Rider TDI 4MOTION
- MAXI-DOT 08.04.2013 16:52 Libor.89
- Pouzdro na brýle 28.10.2012 14:52 Latalik
- Re: Dokonalost u druhé generace 03.09.2011 09:29
- Dokonalost u druhé generace 01.09.2011 12:38 Herbi TSI
- Re: recenze 08.01.2011 19:08 Fremen
- Re: recenze 08.01.2011 14:45
- Re: recenze 07.01.2011 20:01 talio2
- recenze 07.01.2011 19:37 Fremen
- Re: 8avia 06.12.2010 13:53
- Re: 8avia 06.12.2010 13:28 talio2
- Re: 8avia 06.12.2010 13:02 Poustnik
- Re: 8avia 06.12.2010 12:57 Ronault.
- Re: 8avia 06.12.2010 12:47
- Re: 8avia 06.12.2010 12:47 Brandon Walsh
- Re: 8avia 06.12.2010 12:46
- Re: 8avia 06.12.2010 12:38 talio2
- Re: 8avia 06.12.2010 12:34 Ronault.
- Re: 8avia 06.12.2010 12:08
- Re: 8avia 06.12.2010 11:47
- Re: 8avia 05.12.2010 21:58 talio2
- 8avia 05.12.2010 21:02 Ronault.
- Re: Krystalická voda 28.11.2010 21:31 talio2
- Re: Krystalická voda 28.11.2010 21:29
- Re: Krystalická voda 28.11.2010 21:05 talio2
- Re: Krystalická voda 28.11.2010 20:51
- Krystalická voda 28.11.2010 20:30 talio2
- Re: Provoz 05.09.2010 19:36
- Provoz 05.09.2010 16:36 macegt
- Re: Výtečná recenze! 19.08.2010 16:46
- Výtečná recenze! 19.08.2010 11:17 superkutil
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé