Recenze
Nissan Patrol
Technické info
Přezdívka auta Nissan Patrol Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:700000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2800 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 31 / 33 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14 / 14 *
Popis vozu
Co říci k historii tohoto vozu? Stačí přečíst Mimouchův blog. Přepisovat to nebudu, neb nerad kopíruji, a psát totéž znovu se mi nechce, protože by to bylo totéž.
Jinak moje auto je staré právě 20let, já ho koupil před devíti lety s 400tisícina tacháči(o nichž vím) a od té doby slouží a slouží dalších 300tis km. Před třemi lety dostal nový rám, kdy jeho oprava po havárii, kdy mu do cesty vběhl vzrostlý ořech na náledí by byla nesmyslná a vloni prošel opravou karoserie, kdy jeho už pohledu žalostný stav o to vyloženě prosil. Zkrátka řada let tvrdého užívání, a jedna závodní trialová sezóna se na něm podepsaly.
Měl jsem ještě pár let krátké GR, ale pro jeho pro mé účely "nepraktičnost" šel do světa a dál slouží jeho novému majiteli, který ho používá na závody a pro radost.
Tady najdete nějaká videa, nic krásného, jen šoty z foťáku, ale pro představu to poslouží.
http://www.zkouknito.cz/uzivatelska-videa?id=27337
nebo
http://www.youtube.com/user/HuskyJohn
Silné stránky
Silné stránky...v první řadě robustnost. Tohle autí bylo koncipované jako terénní, pro práci a do vínku dostalo velikánskou předimenzovanost podvozku a vlastně celé konstrukce. To dokladuje i skutečnost, že tyto vozy se pro jiné trhy vybavují i téměř třísetkoňovými motory a mohou tahat až 6ti tunové přívěsy v případě, že jsou doplněny kompresorem, a přídavnými vzduchovými brzdami pro přívěs. To vše bez použití jakýchkoliv kytů na změnu převodu nebo tuningovými polosami, diferáky apod.. které jsou pro jiné značky téměř nutností. Zkrátka od praktické karoserie, robustní žebřinový rám, a pevné nápravy jsou samá plus.
Mezi silné stránky patří jízdní vlastnosti. 100% to platí v terénu,na silnici je třeba se smířit s daní velké hmotnosti a tuhých náprav-tedy vysokých neodpružených hmot a nebezpečí na příčných nerovnostech v zatáčkách, kdy mají tendenci odskakovat. Ale jinak jsou i na silnicích nezáludné, vozidlo si "nevymýšlí" a včas varuje. V zatáčkách kupříkladu velmi dobře čitelnou nedotáčivostí, kdy stačí ubrat plyn, a kola se opět "chytí".Ale není to auto na silniční závodění(i když na pěkném asfaltu a v zatáčkách lze nepříjemně pozlobit majitele osobáků :D ), ale hlavně pro provoz v terénu.
Na fotografiích a pár videošotech uvidíte, co se s prakticky seriovým vozidlem dá podnikat a jaké zacházení bez "remcání" snáší.
Jeho nízké těžiště ho pasuje mezi nejstabilnější vozidla, a jeho možnosti náklonů a celkové průchodnosti jsou mnohem dál, než si běžný smrtelník dokáže představit. A to doslova a do písmene.
Jeho další silnou stránku patří nenáročnost. Pokud dostane minimum nutné údržby, odvděčí se téměř nezničitelnosí a obrovskou životností. Sám jsem s autem najel několik set tisíc kilometrů, rok s ním závodil, a trvale a denně slouží a slouží v práci.
Slabé stránky
Jednou ze slabých stránek je výkon motoru v případě RD28-což je 2,8TD. 115 koní věru není moc, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by výkon nestačil. Není ho rozhodně přebytek, ale žít se s tím dá. Nemám problém i s naloženým vlekem udržovat trvalou rychlost přez 100 km/hod(nebijte mně) a to zase není špatné. Pro ty co znají naše silnice dodám, že "Votický kopec" ve směru na Budějovice se zapřaženým vlekem(750kg) se dá vyjet bez propadu rychlosti pod 100km hod., je li dostatečně chladno. Počasí se na výkonu motoru dost podílí, a je li kolem nuly, a vysoká vlhkost, jede to o poznání lépe. Naopak v letním období je ztráta výkonu také znatelná. Ale toto platí právě pro tento motor, a protože jezdí na vrcholu svých seriových možností.
Další slabou stránkou je a to hlavně u novějších ročníků koroze rámu . Ale nakonec...každé auto má něco, že?
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis..mno... běžná údržba, a jinak není třeba nic extra provádět. Jiná je situace, rozhodneme li se to auto provozovat v extrémních podmínkách. A tím myslím hlavně tekuté bahno, které vleze opravdu všude a rady se zadírají brzdové třmeny, které jsou plovoucí a do vodítek se ten sajrajt dostane. Určitě není od věci zkontrolovat, nedostal li se do předních nábojů zadními simerinky také bordel. Pak můžou vzniknout škody za několik tisíc na ložiskách. Ale jinak jak jsem řekl..stačí se o auto běžně starat a vzít v potaz co s ním provádíme, a nemá problém.
Tuning do výšky
Mou prioritou je funkčnost, praktičnost a robustnost.
Od toho se také odvíjí úpravy mého auta(které je v podstatě dvojčetem Mimouchova.
Začnu motorem. Ten dostal intercooler z kulaté Y61, a má nepartně přidáno na bohatosti. Základem je mít správně nastavené čerpadlo a vstřiky. Tím veškeré úpravy motoru končí.
Více je toho na podvozku. Jelikož s autem zacházím tvrdě(ale přitom s citem, byť si to někteří nemusí myslet), dostalo do vínku zátěžový podvozek od OME(dnes již kvůli opotřebení z půlky IronMan), a šesticentimetrové podložky mezi pera a rám. Tím je dosáhnutá výška pod břichem vozu nějakých 47cm a to pod příčkou převodovky, která je nejnižším bodem rámu a na kolech o rozměru 33x12,5x15 a vzorku MT.
Tato kombinace zaručí, že přechodový úhel je velmi slušný, a co nejde přejet se "přešoupne" nebo přeskočí. Silné pružiny a tlumiče zase při případném dopadu zajistí, že náraz je pohlcen a další centimetry nabídnou gumy, které se dokáží smáčknout na míň než polovinu svého profilu. Toto je dobře vidět na jednom z videí.
Další úpravy podvozku jsou jen funkční, jak třeba vysílačka, snorchel, kryt předního diferáku, nádrže, zadní uzávěrky, pevnostní prahy zavařené do karoserie a třeba pevnostní nárazníky. Ovšem ty nyní čekají na dodělání(zadní) a výrobu nového(přední). Ale je to klasické "kovářova kobyla chodí bosa"..pro práci na autech kamarádů nemám na své čas. Dalším doplňkem je naviják, který je schovaný pod nárazníkem, ovšem toho času pro poruchu demontovaný.
nezmínit nemohu ani přední nápravu z novějšího modelu Y61, která má silnější homokinetické klouby a o dost větší brzdy.
Dále mně čeká ještě přední uzávěrka a časem..kdo ví.
Jo a v zadní části vozu mám rozkládací postel, s úložným prostorem , která je přez dva metry dlouhá a poskytne pohodlné spaní dvěma lidem, ale vejdou se i tři.
Novinky v recenzi
Tak dostat sem další fotky se mi už podařilo, ale ještě to není všechno.. Musím to zmenšit.
Tak jsem nahrál asi 30fotek, a nakonec jich tu zůstalo 5...že jsem překročil denní limit... :( proč to ta věc neřekla dřív?? Takže fotky budu Doplňovat postupně..
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Nissan Patrol
- Super! 08.01.2009 00:10 Biturb
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 08.05.2008 00:19 Poustnik
- Re: hehe 03.05.2008 17:10 Husky-John
- hehe 30.04.2008 14:56 Deutscher
- Re: Re: Re: Re: Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 16.03.2008 20:29 Husky-John
- Re: Re: Re: Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 14.03.2008 22:01
- Re: Re: Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 14.03.2008 19:38 Husky-John
- Re: Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 14.03.2008 14:55 Poustnik
- Re: Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 14.03.2008 14:27 Husky-John
- Ty sem ty fotky přidáváš jen tak po kapičkách....jen jednu... 14.03.2008 01:40 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 06.03.2008 08:27 Husky-John
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 21:55 filko
- Re: Re: Re: Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 20:02 Husky-John
- Re: Re: Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 19:09 Poustnik
- Re: Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 18:09 Husky-John
- Re: Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 02:18 filko
- Re: Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 05.03.2008 01:20 Husky-John
- Re: Píšeš, že desítka se nedá dát žádnému autu, 05.03.2008 01:17 Husky-John
- Fotku jsi nahrál omylem na výšku. 04.03.2008 01:24 filko
- Píšeš, že desítka se nedá dát žádnému autu, 04.03.2008 00:42 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: zkušební jízda 29.02.2008 07:45 Husky-John
- Re: Re: Re: Re: zkušební jízda 27.02.2008 22:01 Poustnik
- Re: Re: Re: zkušební jízda 27.02.2008 21:29 Husky-John
- Re: Re: zkušební jízda 27.02.2008 00:46 Poustnik
- Re: Foto 27.02.2008 00:38 Husky-John
- Re: zkušební jízda 27.02.2008 00:25 Husky-John
- Foto 26.02.2008 11:19
- zkušební jízda 26.02.2008 09:13 Bubák1
- Davas m uzabrat 25.02.2008 22:34 Vette
- hustrol 25.02.2008 21:05
Další vozy Nissan Patrol
-
Nissan Patrol (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2008 210 Majitel 7.75 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Patrol (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.10.2007 139 Majitel 8.94 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1999) Majitel: josefbry
Přidáno: 3.2.2012 21 Majitel 6.33 Uživatelé
-
Nissan Patrol (2005) Majitel: hardworker
Přidáno: 28.9.2011 710 Majitel 5.30 Uživatelé