Recenze
Fiat Uno 1.3 Turbo i.e.
Technické info
Přezdívka auta turbina - social edition Rok výroby 1986 Koupeno ojeté najeto [km]:203000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1301 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 146 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".
Tak jsem si poridil dalsi "Turbicko". Je to oproti stribrnemu takova "secial edition" mezi turbiniama. Nema stresni okno, ma jednodussi palubovku a mene elektriky. Ale proc jsem si ho hlavne koupil, byly podvozkove a interierove casti. Pripominam, ze u meho prvniho una byla koroze dokonce ryhlejsi, nez samotne auto a tak karoserie sla do sberneho dvoru. Koupil jsem další Unko, modré barvy a už Logové. To jsem jako stříbrnou turbínku rozebral, ale karoserie nešla do sběru, ale pracuju na jeji GO opravě. A i kdyz zvenku vypadalo auto zachovale, po odkryti různých koberečků na mě vykuklo spoustu děr, ale není to tak silné jako u původního Una. Mezi tím jsem začal shánět náhradní díly, pro další zkomplementování a naskytla se možnost různých turbových un. Pár jsem jich objel a hledal jsem především jen ty s dobrym podvozkem a zachovalým interiérem. Nakonec jsem jel pro toto az do Terezína (cca 280km odemne). Vůz nejezdil, byl opět zkorodován (ale né zas tak silně jako stríbrné Uno), ale interiér, nebo přesnějí červený koberec a sportovní sedačky byly zachovalé. Po pokusech roztáhnutí za lanem jsem i tak trochu vytušil, že až na tlumiče a ložiska bude podvozek v dobrém stavu. O tom jsem se přesvědčil rychlou kontrolou vůlí na kolech a v řízení, a tak nebylo co řešit a jelo se dom.
Byl jsem tažen kamarádem a před námi dlouhá cesta. Měli jsme celkem obavy, zda to jeho auto zvládne po hornatých cestách a tak jsme chvilema zkoušeli startovat... pak už jsem po rovinkách jezdil se zařazenou rychlostí a ejhle, ono po 10km chytlo. Konečně jsem slyšel zvuk laděného výfuku (od svodu až po konec) a také svist turba. Ten mi už dost chyběl a nemohl jsem se dočkat, až složím jeho předchůdce. Po odpojení lana jsem udělal pár rozjížděk po vedlejší cestě na probrždění kotoučů a zahřátí motoru. Vše se jevilo dobré, tak se lano uklidilo a my jsme se mohli vydat na dalekou cestu. Po chvíli jsem se otrkal, a také času již nebylo mnoho a tak jsem začal pomalu zrychlovat až jsme ke konci atakovali rchlosti kolem 160km/h. Kamarád v Cordobě SX musel točit při zrychlení z 60km/h do 160km/h všechny rychlosti do omezovače, kdežto "džaudýno" zrychlovalo ze 4-tehé stupně do 4,500ot./min bez zaváhání a ještě bez plného plynu! Tak jsem si řekl, že i motor vypadá v dobré kondici, ačkoli má najeto o 60.000km více než původní stříbrné. Sprinty na semaforu to potvrdily a já byl štašný, že se konečně po půl roce můžu svést v tomto "rychlíku".
Nicméně veselá nálada mi vydržela jen do druhého dne, kdy auto nechytlo. Ani si neškytlo po x km za lanem, prostě nic! Odstavil jsem ho a zkoušel zjišťovat co se stalo. Vyměnil jsem od váhy vzduchu, přes indučku, rozdělovač, kabely, svíčky, relátka až po snímač otáček motoru. A pravě tam byl zakopaný pes... po výměně chytá na první cvaknutí, no prostě paráda:) Jen pro info, kdyby měl někdo taky takový problém, tak se nachází na řemenici klikovky. Je nutné sundat levé kolo (z čelního pohledu) a už hned vidíte ten snímač. Pracuje s magnetickým polem a je podle mne na dosti blbém místě, kde stačí větší nečistota a už auto nemusí jezdit. Jinak nový stojí 1000,-!:-(
Teď trochu k podvozku. Origo prostě katastrofa! To auto bude rychlý na rovinkách, ale v zatáčkách Vám pomáhej bůh. Možna jsem si na něj ještě nezvyk, možna to dělají úuzky kola 155/70 R13 a možná to už o tolik lepší nebude. Neuteklo mi to zatím nikam, ale ja se s tím do zatáček bojím. Přitom auto by bylo mrštné, ale chce to určitou dávku zkušeností.
Brzdy? No je to lepší, mam tam hodně zachovalé kotouče vpředu i vzadu, ale destičky jsou sjeté na obou nápravách. Pro info: ano má to 4x kotouče,není to překlep!
Interiér je odbytý. Nějaké dílenské zpracování prostě neexistuje! Je to taky dané rokem výorby, ale i na ergonomií se zde moc nemyslelo. I když stále lepší než u Loga! Na to jsem si těžko zvykal. Co chválim jsou sedačky, tvrdší, přijemná látka a sedáky dosti dlouhé. A hlavně netrpí na prosedění jako u "klasických" Un. Dále stropní čalounění z černé kůže je povedené a ve spojení s digitálními hodiny, které mají i stopky v několika režimech jsou povedené.
Řizení je dobré, žadný posilovač, nic! Takže je to vše na Vás a to je při rychlé jízdě výhodou. A pozor! I s točením na místě není problém. Řazení je nepřesné, ale lepší než u stříbrného. Táhla jsous taženy spodem a maji na kloubech silenbloky a ty často odcházejí.
Jinak problémy s elektrikou asi nemusím připomínat. U turbíny je to daleko horší. Mam komplet rozdělané dvě Una a vím co toho je u klasiky a u tohoto siláka. Dovoluji si říct, že tam je téměř jednou tolik drátů. Zajímavost, pokud nezapojíte spínač stěračů, tak Vám nepujde kontrolka mazání ani dobíjení. Nevím proč a možná bych to ani nechtěl vědět:-D Také častsou chybu u turbových Un jsou vychozené pružinky ve westgate na turbu. To způsobí, že turbo vypouští dříve než je zdrávo a myslí se, že tlak je spravný, protože si s tím pružinky ve WG (westgate) nepomůžou. Stačí na táhlo natáhnout další pružinu a po různých nastavování můžete mít až 1bar. Někdy i více! Seriový tlak je 0,65baru, které mé Uno ještě nedosahuje, takže během dneška na to půjdu a použiju silnejší pružinu.
Silné stránky
* Motor: zrychlení, tah, spotřeba
* Brzdy: bohužel bez ABS, ale brdzí pěkně
* Interier: černo-červené čalounění s kůží je perfektní
* Nadčasový design
* vodou chlazené turbo
* chlazené trysky a další vychytávky
Slabé stránky
* rez,auto shnije pod rukama
* spotřeba, ale to se dá čekat
* elektrika
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
to co si doma neudelas, to nemas:-D
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
super, doteď si píšem... byl to také Fiatista:-) No vlastně ještě je....
Novinky v recenzi
tak jsem prohledal vsechny hadice.. jedna byla totalne zpuchrela a dirava (odvetravani klikovky) tak jsem ji vymenil a doufal jsem, ze to byla ta pricina, ale... no dale jsem vymenil seriovy BOVu za tuningovy a uz jsem se tesil na to slibovane psst.. ale nic se nedelo.. tak jsem laboroval s pruzinou v BOVu a taky nic.. pud silna nebo slaba..:-( ale ani to cukani se neztratilo... je tam porad nejaka chyba a ja uz nevim kde. Asi na to kaslu a jdu dal vyvarovat modry uno, aby se prestavba pohla a pri vytahovani mtoru budu zkoumat, proc to tohle delalo... uz podeziram i Intercooler, ze praskl, ale nevim..:-/
Dnes jsem zvysil tlak turba na 0,9baru.. 3km to drzelo a jelo jak pila... na dvojku pri pul plynu to zacalo hrabat. Ze sedacek jsem se nemohl odtrhnout, no proste uzasny! Nemohl jsem verit vlasntim ocim... ale najednou zacalo cukani, skytani a kdo vi co vsechno.. tlak jsem snizil na 0,4, ale nepomohlo to.. az cca po 5km cukancu se to srovnalo a bylo to ok. Tak jsem zvysil tlak na seriovych cca 0,7baru a zase same cukani... Ted uz vim, ze je to podtlakovymi hadicemi od sani k turbu a k ridici jednotce.. takze zitra kuchu kus hadic a pri te prilezitosti si namontuju novy BLOW ventil.. tak uz se tesim na ato PSSSSST:-)
Přidat názorDiskuse: Fiat Uno 1.3 Turbo i.e.
- Re: super 14.01.2009 15:13
- Re: super 09.03.2008 21:46
- Re: Koroze? 09.03.2008 21:44
- Koroze? 09.03.2008 20:14
- super 08.03.2008 15:57
- Re: Re: Re: Re: UNO:-) 07.03.2008 15:11 Čujo
- Re: Re: Re: UNO:-) 07.03.2008 14:32
- Re: Re: UNO:-) 07.03.2008 14:11 Čujo
- Re: UNO:-) 07.03.2008 14:05
- UNO:-) 07.03.2008 14:02 Čujo
Další vozy Fiat Uno
-
Fiat Uno (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.2.2010 199 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Uno (1990) Majitel: ago
Přidáno: 9.2.2009 118 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Uno (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.2.2008 199 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Fiat Uno (1993) Majitel: ago
Přidáno: 17.3.2011 610 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Fiat Uno (1991) Majitel: Eddy82
Přidáno: 27.5.2009 39 Majitel 9.71 Uživatelé