Recenze
Peugeot 309
Technické info
Přezdívka auta Třistadevítka Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 109 maximální rychlost [km/h]: 170 / 180 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "309fun".
Je to moje první auto od doby,co jsem udělal řidičák.Narazil jsem na něj náhodou,vybíral jsem mezi Golfem a Fiestou,ale pak jsem narazil na do té doby mě neznámého Peugeota.Okamžitě mi padnul do oka a po projetí jsem ho musel koupit.Asi třetí den po přepsání vozu jsem s ním ale na dálnici dostal smyk (viz fotky)a naboural jsem ho na předek.Nechal jsem ho opravit,ale do dneska toho lituju,od té doby přední plechy pořádně nelícují a předek má jiný odstín.Auto je můj koníček a neustále se s v něm hrabu.
Motorově je to 1.4 označení motoru TU3M,jednobodové vstřikování Mono Jetronic 55kW 109Nm.Na 1.4 táhne krásně a skvěle se vytáčí,omezovač otáček je nastaven na 6200ot/min.309 je náchylná na odcházení převodovek,já sám už jsem jednou měnil.Jinak co do spolehlivosti,tak za 1,za tu dobu,co ho vlastním sem neměl s motorem žádný větší problém.Vytáhl jsem z něj 180km/h.
Karosérie je skvěle řešená,na svou dobu má moderní vzhled a s hmotností 950Kg auto krásně uhání.Ale jako u všech peugeotů této doby (205,309,405) je problém s měkkými plechy a promačkáváním plechů,i od tlačení na kapotu při zavírání jsou znatelné pomáčkliny.Hold nízká hmotnost má svou daň.Velikou výhodou jsou pozinkované plechy,které se používají od faceliftu v roce 1989,když okouknu své auto,tak ani po takřka 20 letech existence nenajdu zkorodované místo.Věc,co se mi na autě moc nelíbí je rezerva,která je umístěná pod autem,takže na ní jdou všechny nečistoty a střešní okapničky,které narušují tvar auta.
Podvozek auta je spíše tuhý,než komfortní,auto sice skvěle manévruje,ale při větší rychlosti má tendenci ustřelovat zadek.Ve předu je klasická náprava McPherson a vzadu kliková náprava se skrutnými tyčemi místo vinutých pružin.Právě zadní náprava je kámen úrazu u tohoto auta (stejně jako u 205 a 405).Ložiska v ramenech po čase odejdou a náprava je do A,repas stojí kolem 7tisíc.Zkušenějíší majitelé tuto závadu řeší navrtáním maznic do ramen a tím prodlouží životnost.Řízení je celkem přesné má průměrný raid.
Interiér je jedna z nejlepších věcí na voze,ne nadarmo je peugeot proslulý svým komfortem.Celý interiér je povedeně barevně sladěn a má příjemné tvary a povrchy.Palubní deska je z PVC plastu a je potažena gumovou koženkou.Budíky mají klasický,ale hezký tvar.Sedačky jsou měkké a i při delším cestování jsou pohodlné.Z interiéru se mi nelíbí řadící páka,koule je sice pěkná,ale páka je moc dlouhá,uvítal bych výše položenou kulisu a kratší páku a řazení,jinak s řazením není žádný problém,dá se řadit rychle a přesně.Kufr je prostorný a při sklopení zadních sedaček se dají do auta naskládat dost velké věci.
Silné stránky
+Spolehlivost
+Motor krásně táhne
+Vzhled
+Interiér
+Velký kufr
+Dostatek dílů
Slabé stránky
-Měkké plechy
-Ustřelování zadku
-Různé pazvuky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše jsem si dělal doma.
-Nové obě poloosy,ložisko pravého náboje,výměna převodovky,repas startéru,výměna gufer ventilů,nová rozvodová sada,nové čepy řízení,výměna a seřízení vstřikovací jednotky mono jetronic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem to od skoukromé osoby,bez problému.
Úpravy
Vyměnil jsem komplet interiér za GTI
-Přední sedáky s velkým bočním vedením
-Polokožené zadní sedáky
-Budíky s podsvícenými ručičkami a čísly a ukazateli na tlak a teplotu oleje
-Tříramenný volant z Peugeotu 405 MI-16
-Doma mám připravené nové zapecíry dveří,které jsou na elektrické stahování okýnek
-Nainstaloval jsem výfuk Remus racing
-Pracuji na přímém sání,LED diodových zadních světlech,zamračené kapotě s nasáváním a RS masce
-Příští týden budu dávat zadní kotoučovou nápravu,pokud to výjde
Po dlouhé době sem opět něco napíšu:
-Mám zase jiné sedačky,jsou příplatkové z GTI(ty nejlepší,co se tam dávali)
-Katalyzátor šel pryč a celý výfuk se upravil,aby přesně seděl v tunelu
-Udělal jsem repas přední nápravy
Teď mám na ponku rozdělaný motor 1.4,který kompletně přestavuju
Novinky v recenzi
Po dlouhé době sem opět něco napíšu:
-Mám zase jiné sedačky,jsou příplatkové z GTI(ty nejlepší,co se tam dávali)
-Katalyzátor šel pryč a celý výfuk se upravil,aby přesně seděl v tunelu
-Udělal jsem repas přední nápravy
Teď mám na ponku rozdělaný motor 1.4,který kompletně přestavuju
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 309
- Re: fakt 19.02.2010 07:16
- fakt 16.02.2010 18:54
- kára 21.01.2010 22:04
- ?????????????? 06.08.2009 20:20
- ...................... 08.05.2009 20:23
- ............................. 06.05.2009 21:41
- ................................... 06.05.2009 21:38
- Re: ................................ 06.05.2009 21:20
- ................................ 06.05.2009 21:17
- Re: ............................ 06.05.2009 21:08
- ............................ 06.05.2009 19:12
- .......................... 06.05.2009 19:07
- .......................... 06.05.2009 15:06
- .......................... 05.05.2009 19:40
- Re: peugeot 25.04.2009 09:36
- peugeot 24.04.2009 18:53
- Re: 309 15.04.2009 10:26 Stejsn
- Re: Re: 309 14.04.2009 19:16
- Re: 309 14.04.2009 19:11 Konwi
- 309 14.04.2009 19:09
- 309 14.04.2009 18:53 Konwi
Další vozy Peugeot 309
-
Peugeot 309 (1987) Majitel: MilanF1
Přidáno: 28.4.2007 279 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.5.2009 69 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.10.2009 210 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.11.2008 139 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1993) Majitel: Nerzzi
Přidáno: 7.7.2010 2010 Majitel 5.89 Uživatelé