Recenze
Peugeot 309 GTI16
Technické info
Přezdívka auta Smrťák Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:123000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 177 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "309fun".
Když jsem koupil svoje první auto kterým byl Peugeot 309 1.4 (který tu má také recenzi),tak jsem se do třistadevítek zamiloval,začal je studovat,obdivovat.S 1.4 jsem byl spokojený,ale časem omrzela a chtěl jsem něco ostřejíšího,pokoukával jsem po více autech,ale stejně jsem ze všeho nejvíc chtěl 309 GTI16,kterou jsem nakonec po více jak roce snění sehnal.
Když se na internetu objevil inzerát,tak jsem neváhal a prodávajícímu zavolal a za necelý týden jsem si pro něj jel na moravu.Když jsem po 4 hodinách nekonečné jízdy dorazil na parkoviště,kde na mě čekala,tak se mi naskytl nepopsatelný pohled na černou francouzskou pilu,co se krčí ve světle pouliční lampy.Po chvílí oblézání dorazil majitel a vyjeli jsme na zkušební jízdu.Po nastartování se ozval tlumený hluboký zvuk,který budí respekt,za 1,pouštím spojku,motor začíná táhnout a vyjíždím z parkoviště,řadím za 2 a sešlapuji plyn,auto krásně táhne od spoda,poté se ručička otáčkoměru přehoupne přez 5000 a začíná peklo,pod kapotou se začíná ozívat vrčivý zvuk a auto chytá úplně jiný tah a zaraží mě do sedačky,90km/h a řadím za 3,auto táhne pořád steně,135 a řadím za 4,motor začíná slábnout tak řadím za 5 abych mu ulevil,na tachometru je 160km/h.Cestou domů jsem ho ještě párkrát sešlápl a dostal jsem z něj 180,šel by klidně přez 200,ale měl jsem strach :).
Exteriér:Jediné věci,kterými se na první pohled od běžné verze liší jsou přední nárazník se dvěma přídavnými mlhovkama a dálkovkama,zadní GTI křídlo a auto je níž posazené
Motor:Mi-16 1905ccm 16V 177nM/5000tr 116kW@118kW/6100tr(origo laděné nerez svody)
309 je vlastně nejlehčí(970kg) a nejmenčí auto od Peugeotu do kterého se Mi-16 dávala,nevim,jak je na tom Citroen BX16V,ale měl by mít podobné parametry
Podvozek: Oproti 309GTI silnějíší torzní tyče na zadní nápravě,ten svůj jsem navíc koupil se sportovními tlumiči.Vepředu
247mm chlazené kotouče a brzdový třmeny Girling,vzadu nechlazené 247mm kotoučové brzdy.Kola jsou originál speedline 15"6.5J na pneu 195/50/15.
Výbava: Polokožené sedačky s modrým vzorem,kůží obšitý volant,okna v elektrice,centrální zamikání,šíbr,posilovač řízení
Auto je celkově v dobré kondici,má zachovalý lak,motor chodí dobře,převodovka(kámen úrazu u peugeotů)chodí dobře(dá se rychle řadit-neopotřebené synchrony),nápravy nemají žádné vůle.Jediná věc co musím udělat je vyměnit silentbloky na motoru a ložisko na pravém předním kole+drobnosti v interiéru.Pod kapotou jsem navíc našel originální štítek od peugeotu s homologací skupiny N,který dovoluje používat v provozu ochranný rám a sportovní sedačky a pásy.Co se týče spotřeby tak na dálnici kolem 8.5 a když se mu šlape na krk,tak si vezme i 14
Silné stránky
Motor-je to hrozná pila
Zvuk:)
Podvozek-na sportovní jízdu k nezaplacení
Interiér
Slabé stránky
Podvozek-na normální ježdění nepohodlné
Spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše si udělám doma
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem ho od soukromé osoby,pán byl vstřícný a auto mi podržel
Přidat názorDiskuse: Peugeot 309 GTI16
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Peugeot 309
-
Peugeot 309 (1987) Majitel: MilanF1
Přidáno: 28.4.2007 279 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.5.2009 69 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.4.2009 219 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.11.2008 139 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Peugeot 309 (1993) Majitel: Nerzzi
Přidáno: 7.7.2010 2010 Majitel 5.89 Uživatelé