Recenze

MilanF1 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 309 1.9 GLD

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 309, foto 1 Peugeot 309, foto 2 Peugeot 309, foto 3 Peugeot 309, foto 4 Peugeot 309, foto 5 Peugeot 309, foto 6 Peugeot 309, foto 7 Peugeot 309, foto 8
Peugeot 309, foto 9 Peugeot 309, foto 10 Peugeot 309, foto 11 Peugeot 309, foto 12 Peugeot 309, foto 13 Peugeot 309, foto 14 Peugeot 309, foto 15 Peugeot 309, foto 16 Peugeot 309, foto 17 Peugeot 309, foto 18 Peugeot 309, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Lvíček - sešrotováno Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.3 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 397 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Modrá metalíza, střešní okno, tažné zařízení, centrální zamykání na DO, autorádio Aiwa 4x40W CD, 2x repro nové koberečky a potahy,

Na vozidle jsou namontovány pneumatiky o klasickém rozměru 165/70 R13 na plechových discích.

Vozidlo je osazeno dieselovým motorem, který na svůj věk má solidní výkon 47 kW (64 koní) - snad shodný výkon má "vysavač" 1,2 HTP a podobný čtyřválec od Fiatu. Nicméně v můj neprospěch hraje stáří vozu, nestačím jim.

Myslím, že Francouzi dieselové motory umí, protože s ním žádný problém není ani po ujetých 280 000 km. A spotřeba atmosférového motoru je také velice dobrá, běžně jezdím za 4,5 litru na sto. Při maximálně úsporné jízdě to bylo dokonce 4,2 litru (zajímalo by mě, kolik bych vytáhl z 1,4 HDI v P206). Musím ale doplnit, že to není měření po ujetí nějakých 50 km, moje údaje jsou po 300 až 400 km. Když jsem se proháněl rychleji - dálnice okolo 120ti /tachometrově/, bylo to lehce přes šest litrů. Je pravdou, že motor nemá turbo a tím pádem i ta spotřeba je nižší a nejsou takové výkyvy.

Závodit se s tím opravdu nedá, předjížděcí manévr si musím rozmyslet, protože jsem předjížděl dodávku VW s TDI motorem, která přijížděla na hlavní, nechtělo se mi přibrzdit, zkusil jsem předjet. Jel jsem asi 70 na pětku a skoro 2000 otáček (vrchol točivého momentu, takže akorát), vcelku rychle jsem se dostal na úroven dodávky, jenže řidič si mě asi nevšiml a plynule zrychloval (nesešlápl to až k podlaze, to bych poznal, jak mi ujíždí) a já jsem stagnoval vedle něj. Pak jsem vpředu zahlédl protijedoucí vozidlo, usoudil jsem, že bych to nestihl (možná jo, ale bylo by to hooodně těsné), tak jsem ubral a zařadil jsem se za dodávku. Člověk si příliš nepřipadá bezpečně když předjíždí - pokud se nejedná o traktor.

Silné stránky

Výborná spotřeba, motor lze provozovat i na hranici 1500 otáček (samozřejmě zde není takový zátah). Jedná se sice o diesel, ale v zimním období není problém se startováním. Za celou dobu, co vůz vlastníme, jsme vždy nastarovali - a to i když byla teplota hluboko pod bodem mrazu.

Spolehlivost vozu je opravdu dobrá, málokdy se stane, že se něco porouchá a na svůj věk vypadá ještě k světu (škoda, že to není ten novější model s modernější zádí - podobná jako u P306 sedan).

Kvalitní metalíza, leštěnku ani nepotřebuji, stačí ho umýt a leskne se.

Nízká koroze, ale bohužel je, jelikož auto už má něco za sebou a předchozí majitelé se o to příliš nestarali, bohužel :-(. Nicméně ve srovnání s Favoritem musím jásat :-), mám minimální korozi lemů, u prahů je to hlavně povrchové.

Slabé stránky

Vyšší povinné ručení, ale to je kámen úrazu snad všech starších dieselových aut. Zatuhající zadní náprava (již ale vyřešeno). Drnčí trochu přístrojovka, ale vše je vycpáno gumou - skoro není nic slyšet. Brzy nejsou na špičkové úrovni, ale zablokovat přední kola není výrazný problém, vzhledem k nízké hmotnosti vozu.

Řazení není přesné, je tam malá vůle. Delší dráha řazení, především u dvojky a čtyřky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za celou dobu, kterou auto vlastíme (asi 7 let), jsme jen měnili gumičku na naftové pumpičce, vodní čerpadlo, membránu vývěvy, spojkové lanko, ložisko předního kola, chladič, manžety poloosy, výfuk.

Uvádět výměnu náplní, brzd a rozvodů je zbytečné, to je běžná záležitost, které se nikdo nevyhne.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od dobrého známého, takže problém nebyl.
První majitel byl český - tuzexové auto.
Vozidlo nebylo za celou dobu svého života bouráno.

Tuning?

Ač jsem mladý, příliš mě to neláká. V létě je v autě horko, tak jsem tam dal folie.

 

Novinky v recenzi

25.3.2011 16:32

Sešrotováno

Už je asi v lisovně ... vozidlo ekologicky zlikvidované, čest jeho pamatce.

4.4.2010 08:06

Drobné dílce na prodej

Tak opět změna, vozidlo skutečně neprodejné. Pojede na eko likvidaci, ale kdyby někdo chtěl nějaké drobné díly, nechť se ozve.

25.3.2010 08:25

Tak opět zkouším prodej

Váhal jsem dlouho, nakonec bych ho rád prodal - když za něj někdo něco dá.

27.12.2009 15:07

Nechám na ND

Vypadá to, že ho nechám doma na zahradě na ND, táta má ještě P205 taky v naftě, takže díly se budou hodit.

12.12.2009 19:25

BUDU PRODÁVAT

Ač mi to srdce rve, chystám Lvíčka prodat (kupuji nového - P306 v HDI). Snad se dostane do dobrých rukou, protože je to velmi dobré auto. Přidám ještě aktuální fotografie vozu (budou označeny), aby někdo nekupoval dle starých fotek. Zájemci mohou psát.

27.7.2009 08:34

Autofolie

Tak jsem se přeci rozhodl pro autofolie, ale lepím si je sám. Uvidíme, jak to půjde, určitě sem dám foto a napíšu poznatky z lepení. Jen nyní váhám, zda je dát i na přední boční okna.

5.4.2009 22:01

Oprava karosérie

Dneska došlo na obroušení "lišky". Něco bylo i skrz, ale tmel všechno jistil, poté samozřejmě obroušení a zatření - použita stříbrná barva - míchat originální barvu se mi nechce, ani neznám číslo :-(

2.4.2009 20:46

Pneu a výfuk

Zdá se, že jaro je tu, a proto jsem opět přezul na letní Pirelli. Ovšem již nějaký čas jsem jezdil s děravým výfukem. Když jsem si ale orientačně spočítal spotřebu za nějakých 500 km, vyšlo mi skoro 6 litrů na sto. Čekal to spíše okolo pěti - vzhledem k tomu, jak jsem jezdil. Nejspíše to bude mít na vrub výfuk.
Nyní očekávám stabilně spotřebu pod pěti litry, spíše okolo 4,5 litru na sto.

12.2.2009 15:12

Koroze

Ač je karosérie kvalitní, léta přibývají a koroze se objevuje, stále je povrchová, ale posypová sůl a časté stání venku autu nesvědčí. Plochy "liščí" barvy jsou rozsáhlejší a na jaře to obrousím a zase natřu. Okolo předního okna jsou také "kvítky". Co se dá dělat, je to však vozidlo pro každodenní potřebu a vím, že nezklame. Musí ještě nějakou dobu sloužit.

31.1.2009 20:14

Poloosa

Vypadá to, že odchází poloosa - nejspíše pravá - při průjezdu levotočivou zatáčkou a větším přidáním plynu, začne cvakat. Jezdit se s tím dá, navíc nejsem závodník, zkusíme sehnat nějakou zánovní.

20.10.2008 00:00

Tak jsem již přezul na zimnní. Však to bude potřeba, až všude naflákají ty značky, za kterými bude potřeba zimní obutí, budu připraven.
Samozřejmě je to bezpečnější a ekonomičtější (šetřím letní pneu)

26.9.2008 00:00

Vyzkoušel jsem spotřebu: při velmi úsporné jízdě jsem dostáhl spotřeby 4,2 litru/100 km, to jsem jezdil po městě, mimo město i po dálnici.
Poté jsem jezdil svižněji, po dálnici 110-120, navštívil jsem také Prahu v ranní špičce ... při výpočtu mi vyšlo 5,5 litru.
Takže myslím, že to je paráda. Do pěti litrů se krásně vejdu ... v zimě to bude o něco horší, ale i tak obrovská spokojenost.

22.5.2008 00:00

Nová technická. Prošel jsem vcelku v klidu. Jenom z manžety na levém předním kole teče trochu olej, o tom vím, musím ji vyměnit. A trošku hůř brzdí pravé zadní kolo, nic hrozného. Měl jsem trošku strach, protože se jedná o starší vozidlo, ale obavy nebyly na místě ;-). Určitě bude nějakou sezonu sloužit.

30.3.2008 00:00

Dnes je pěkné počasí a letní Pirellky křičely nedočkavostí. Vyslyšel jsem jejich prosby a přezul jsem. Doufám, že mrznout nebude. Podařilo se mi vydražit pěkné poklice Peugeot za 330 Kč včetně poštovného - naprostá spokojenost. :-)

24.3.2008 00:00

Nový vzduchový filtr

4.1.2008 00:00

Začla zima a starty ok, ale jednou se nechtěl chytit ... baterka dobrá (točí jak blázen), naftový filt ok. Žhavící svíčka byla závadou, ale zrovna ta první, ke které je nejhorší přístup. To se odehrálo v prosinci, ale ted na začátku ledna opět špatné starty (musí se držet déle pod plynem než se ustálý otáčky), vypadá to na další svíčku (máme jich dost).
Další "závadou" je hučící ložisko. Zimní gumy nezpůsobily hučení, ale bude to ložiskem. Ted jenom zjistit jaké a vyměnit.
Hold již to není nejmladší auto, ale na druhou stranu toto jsou běžné výměny, které k tomu patří a nestojí zas tolik peněz.

11.11.2007 00:00

Před pár dny jsem zakoupil centrální zamykání na DO (800 Kč) pro mého Lvíčka, instalace proběhla během odpoledne a protáhla se až do večera, ale už nemusím auto obcházet s klíčem v ruce.

4.11.2007 00:00

Začíná se ochlazovat a příchází zima, je nutné přezout na zimní obutí. Výměna proběhla na všech čtyřech kolech, použity starší, ale dostačující pneu.

1.10.2007 00:00

Před pár dny byly zakoupeny od kamaráda sportovní pedály, hned to auto lépe vypadá :-). Pokusím se přidal i foto.

12.7.2007 00:00

Zatuhlá zadní náprava opravena. Vyvrtal jsem do ní díru, závitníkem udělal závit a natočil maznici. Spolikalo to docela dost maziva, nicméně po ujetí asi 200 km se nápravu už houpe.
Pokud ostatní majitelé starší Peugeotů mají podobný problém, navrhuji toto řešení.

7.5.2007 00:00

Zakoupil jsem nové repro do dveří i do zadního plata (viz foto). Přidal jsem i nové fotografie.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Peugeot 309



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Mohu se spolehnout, že mě auto nikde nenechá.

praktičnost
8

Centrální zamykání na DO je dobrou věcí. Vcelku velký zavazadlový prostor (nejen na jeden nákup).

prostornost
8

Prostor pro kolena na zadních sedadlech je dostačují. Nicméně přeprava tří osob na zachních sedadlech není nejlepší variantou, ale určitě lepší než ve Fabii ;-)

jízdní vlastnosti
7

Vůz při své nízké hmotnosti (méně než tuna) se dobře ovládá. Ale na nějaké velké blbnutí to není. U tohoto vozu cítím, že ho mám plně ve své moci, né jako u novějších aut, kde Vám pomáhá elektronika.

jízdní komfort
7

Podvozek, jak je známo u Francouzů, je spíše měkčí, tudíž je to vcelku pohodnlé svezení.

provozní náklady
9

Jsou minimální - zatím jenom leju naftu, popřípadě vyměním olej s filtrem. Horší je to s povinným ručením.

náhradní díly
8

Lévné náhradní díly, díky častému provozu tohoto vozu na českých silnicích.

výkon motoru
6

Průměrný, ale na svůj věk dostačující. Nejsem závodník, ale ekonom

spotřeba
9

Výborná, pod pět litrů se vejdu bez problémů.

hlučnost motoru
6

Je trošku hlučnější (však je to diesel), ale mám tu klapavou písničku rád. :-)

kvalita sedadel
7

Nemají výrazné boční vedení, sedí se v nich vcelku pohodlně (záda nebolí).

brzdy
6

Průměr, při prudkém brždění z vysoké rychlosti je znát nevyváženost brzdného účinku - nutná korekce volantem (horší by to bylo při zablokování předních kol ;-) )

zavazadlový prostor
8

Dostatečně velký. Nejen na jeden nákup






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…