Recenze
Peugeot 106 1.1 cabriolet
Technické info
Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:94000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 86 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Představuji Vám své cabrio, je to rok 1992, tedy pěkný stařeček. Na tachometru má 94 000 km a není úplně dokonalý, po 22 letech je horší střecha.
Nicméně nikde nic zrezlého není na ta léta a na letní jezdění bude fajn.
Značka Peugeot je mou vášní. Vlastnili jsme dříve řadu Peugeotů a známí je měli taky. Vždy to byly super auta, především s diesely pod kapotou. A já jsem této značce věrný, dokonce jsem velmi aktivní v Peugeot Clubu - především pořádání srazů atd.
Již asi třetím rokem jsem pokukoval po nějakém malém levném kabrioletu. Jelikož je to vůz na víkendové vyjížďky za dobrého počasí nebo právě na srazy, nepotřebuji kupovat vůz za 100 000 Kč a více.
Hledání bylo náročné, ale nechával jsem mu volný průběh a byl se podívat jenom na těch vozech, které mě skutečně zaujaly. Většinou to dopadlo tak, že buď vůz byl ve špatném technickém stavu nebo do něj bylo nutné investovat hodně peněz, aby to nějak vypadalo, tudíž byl vůz sám o sobě drahý.
Nevěřil jsem, že bych mohl na začátku sezony něco najít za rozumný peníz, ale objevil jsem 106 Cabriolet. Pravdou je, že jsem nějaké inzeráty na ně viděl, ale s cenou 40 000 Kč a více mě nezaujaly. S nejistotou jsem se jel vypravit za tímto vozem. Prodával jej pán, který se s vozem špatně loučil, ale uznal, že s ním prostě už nejezdí a zabírá doma místo. Odpovídal tomu i stav, vůz špinavý a neopečovávaný. Nicméně po technické stránce vše v pořádku. Motor chytá na otočení, brzdí to, nikde žádná rez, trochu děravá střecha, ale nic hrozného. Tak jsem ho vzal. Trochu servisu to samozřejmě chce, ale to je normální.
Z továrny vůz vyjel jako klasický třídvéř, ale hned první majitel to nechal v Německu přestavět na cabriolet. Není to nic neobvyklého, v té době se takto přestavovali další vozy - Corsa, Kadet, Panda a další. Samozřejmě, že těch přestaveb nebylo hodně a každá úprava byla zakázková. Z toho plyne, že můj vůz je svým způsobem unikátní, ač vzhled není tovární.
Důkazem toho, že není tovární konstrukce, jsou trubky na střeše kvůli kroucení karosérie - prahy jsou totiž jako u běžné 106. Vše je ale vyrobeno v německou přesností a s cílem, aby vše bylo co nejjednodušší.
Vzhledem ke klasické konstrukci vozu je aerodynamický hluk slyšitelný až od 70 km/h. Do této rychlosti je to tichá jízda. I při rychlosti 100 km/h je rozhovor ve vozidle naprosto normální. Nicméně ruku na srdce, kdo s takovým autem bude jezdit rychle? Cabriolet je na plutí krajinou a kocháním se okolí.
Na tyto účely stačí i motor 1.1 benzin s 44 kW, není to mnoho, ale na rozhýbání vozu plně postačuje. Jiné 106 cabria jsem vždy viděl s motorem 1.0 s 33 kW nebo 37 kW. Také je to obuté na pneumatikách 145/70 R13 a i bez posilovače je řízení hračka.
Z výroby je vůz s nízkou výbavou, to je dáno i rokem výroby. Nicméně sociál to na svou dobu není, má hodiny, senzor opotřebení destiček, dělené zadní sedačky, elektricky výškově stavitelná světla ... to je asi tak všechno. Ale kdo by koukal na výbavu, hlavní je nebe nad hlavou.
Vůz bude provozován výhradně na srazy Peugeot Clubu a na víkendové projížďky. Jinak bude zaparkován v garáži a bude řádně naleštěn (ač lak není nejlepší po těch letech).
Silné stránky
Motor 1.1 je malý, ale dostatečně výkoný. 44 kW plně postačuje na rozhýbání vozu a zároveň spotřeba benzínu je okolo 5 litrů. Ideální kombinace.
Přestože vůz má 22 let, nebyl nikdy bourán a nestál dlouhodobě na trávě. Proto také nikde není koroze a vůz ve velmi dobrém stavu. Včetně zadní nápravy, která je u Peugeotů známá na vrzání atd., zde je sice tužší, ale pruží bez problémů.
Slabé stránky
Samozřejmě věk se podepsal na běžných věcech. A to především na střeše. Slídy nejsou čiré a jsou také děravé. Je natrhnutá i střecha, ale do vozu neteče. Letošní rok toto řešit nebudu, stejně vůz bude jezdit výhradně za krásného počasí a dešti budu vyhýbat.
Lak má také to nejlepší za sebou, jelikož vůz stál pod plachtou venku a každá vodorovná plocha má lak popraskaný od sluníčka. Byla tu snaha o rozleštění/zaleštění, ale není to prostě dokonalé. Aby vůz byl perfektní, musel by přijít na řadu celolak.
Za slabou stránku považuji i motor, jelikož jsem zvyklý na naftu a momentálně na 272 Nm. pod kapotou, proto při studeném motoru mám zde problémy s rozjezdem, prostě mi ten točivý moment chybí a občas mi motor chcípne. :( Ale po zahřátí je motor pružnější a je to mnohem lepší.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna manžety poloosy a koncový díl výfuku. Nic závažného.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno od soukromníka, který vůz vlastnil 10 let. Naprosto bez problémů.
Novinky v recenzi
Nové fotografie cabria
Konečně jsem se dostal k nafocení auta v neutrálním prostředí. Můžete posoudit sami.
Připraven na sezonu
Proběhl nutný předsezonní servis.
Poloosa, výfuk, brzdy a olej v převodovce.
Původně se měla měnit jenom manžeta, ale kloub sundat nejde, takž se musela koupit celá poloosa. Výfuk byl původně svařen na prasáka, takže se řezalo. Původní koncovka byla falešná a navařena úplně mimo vývod z výfuku. V převodovce byl necelý litr oleje, dal se nový, originál, přesně 2 litry. Na předku se vyměnily kotouče a destičky, nejspíše byly původní ...
Černé nárazníky
Vyšisované nárazníky jsem obnovil. Jsou nyní již opět černé a vůz omládl.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 106 1.1 cabriolet
- Re: Krásný auto 31.05.2014 20:21 MilanF1
- Krásný auto 28.05.2014 19:53 Kosťa_PSA
- Re: Re: Re: Re: Obloha Piknik a Pohoda 21.04.2014 17:30 šmoula nešika
- Re: Re: Re: Obloha Piknik a Pohoda 21.04.2014 12:58 MilanF1
- Re: Re: Obloha Piknik a Pohoda 14.04.2014 14:31 Lukáš R.
- Re: Obloha Piknik a Pohoda 14.04.2014 13:42 MilanF1
- Obloha Piknik a Pohoda 14.04.2014 11:11 Lukáš R.
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé