Recenze

MilanF1 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Peugeot 106 1.1 cabriolet

9.39 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 106, foto 1 Peugeot 106, foto 2 Peugeot 106, foto 3 Peugeot 106, foto 4 Peugeot 106, foto 5 Peugeot 106, foto 6 Peugeot 106, foto 7 Peugeot 106, foto 8
Peugeot 106, foto 9 Peugeot 106, foto 10 Peugeot 106, foto 11 Peugeot 106, foto 12 Peugeot 106, foto 13 Peugeot 106, foto 14 Peugeot 106, foto 15 Peugeot 106, foto 16 Peugeot 106, foto 17 Peugeot 106, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:94000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 86 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Představuji Vám své cabrio, je to rok 1992, tedy pěkný stařeček. Na tachometru má 94 000 km a není úplně dokonalý, po 22 letech je horší střecha.
Nicméně nikde nic zrezlého není na ta léta a na letní jezdění bude fajn.

Značka Peugeot je mou vášní. Vlastnili jsme dříve řadu Peugeotů a známí je měli taky. Vždy to byly super auta, především s diesely pod kapotou. A já jsem této značce věrný, dokonce jsem velmi aktivní v Peugeot Clubu - především pořádání srazů atd.

Již asi třetím rokem jsem pokukoval po nějakém malém levném kabrioletu. Jelikož je to vůz na víkendové vyjížďky za dobrého počasí nebo právě na srazy, nepotřebuji kupovat vůz za 100 000 Kč a více.

Hledání bylo náročné, ale nechával jsem mu volný průběh a byl se podívat jenom na těch vozech, které mě skutečně zaujaly. Většinou to dopadlo tak, že buď vůz byl ve špatném technickém stavu nebo do něj bylo nutné investovat hodně peněz, aby to nějak vypadalo, tudíž byl vůz sám o sobě drahý.

Nevěřil jsem, že bych mohl na začátku sezony něco najít za rozumný peníz, ale objevil jsem 106 Cabriolet. Pravdou je, že jsem nějaké inzeráty na ně viděl, ale s cenou 40 000 Kč a více mě nezaujaly. S nejistotou jsem se jel vypravit za tímto vozem. Prodával jej pán, který se s vozem špatně loučil, ale uznal, že s ním prostě už nejezdí a zabírá doma místo. Odpovídal tomu i stav, vůz špinavý a neopečovávaný. Nicméně po technické stránce vše v pořádku. Motor chytá na otočení, brzdí to, nikde žádná rez, trochu děravá střecha, ale nic hrozného. Tak jsem ho vzal. Trochu servisu to samozřejmě chce, ale to je normální.

Z továrny vůz vyjel jako klasický třídvéř, ale hned první majitel to nechal v Německu přestavět na cabriolet. Není to nic neobvyklého, v té době se takto přestavovali další vozy - Corsa, Kadet, Panda a další. Samozřejmě, že těch přestaveb nebylo hodně a každá úprava byla zakázková. Z toho plyne, že můj vůz je svým způsobem unikátní, ač vzhled není tovární.

Důkazem toho, že není tovární konstrukce, jsou trubky na střeše kvůli kroucení karosérie - prahy jsou totiž jako u běžné 106. Vše je ale vyrobeno v německou přesností a s cílem, aby vše bylo co nejjednodušší.

Vzhledem ke klasické konstrukci vozu je aerodynamický hluk slyšitelný až od 70 km/h. Do této rychlosti je to tichá jízda. I při rychlosti 100 km/h je rozhovor ve vozidle naprosto normální. Nicméně ruku na srdce, kdo s takovým autem bude jezdit rychle? Cabriolet je na plutí krajinou a kocháním se okolí.

Na tyto účely stačí i motor 1.1 benzin s 44 kW, není to mnoho, ale na rozhýbání vozu plně postačuje. Jiné 106 cabria jsem vždy viděl s motorem 1.0 s 33 kW nebo 37 kW. Také je to obuté na pneumatikách 145/70 R13 a i bez posilovače je řízení hračka.

Z výroby je vůz s nízkou výbavou, to je dáno i rokem výroby. Nicméně sociál to na svou dobu není, má hodiny, senzor opotřebení destiček, dělené zadní sedačky, elektricky výškově stavitelná světla ... to je asi tak všechno. Ale kdo by koukal na výbavu, hlavní je nebe nad hlavou.

Vůz bude provozován výhradně na srazy Peugeot Clubu a na víkendové projížďky. Jinak bude zaparkován v garáži a bude řádně naleštěn (ač lak není nejlepší po těch letech).

Silné stránky

Motor 1.1 je malý, ale dostatečně výkoný. 44 kW plně postačuje na rozhýbání vozu a zároveň spotřeba benzínu je okolo 5 litrů. Ideální kombinace.

Přestože vůz má 22 let, nebyl nikdy bourán a nestál dlouhodobě na trávě. Proto také nikde není koroze a vůz ve velmi dobrém stavu. Včetně zadní nápravy, která je u Peugeotů známá na vrzání atd., zde je sice tužší, ale pruží bez problémů.

Slabé stránky

Samozřejmě věk se podepsal na běžných věcech. A to především na střeše. Slídy nejsou čiré a jsou také děravé. Je natrhnutá i střecha, ale do vozu neteče. Letošní rok toto řešit nebudu, stejně vůz bude jezdit výhradně za krásného počasí a dešti budu vyhýbat.

Lak má také to nejlepší za sebou, jelikož vůz stál pod plachtou venku a každá vodorovná plocha má lak popraskaný od sluníčka. Byla tu snaha o rozleštění/zaleštění, ale není to prostě dokonalé. Aby vůz byl perfektní, musel by přijít na řadu celolak.

Za slabou stránku považuji i motor, jelikož jsem zvyklý na naftu a momentálně na 272 Nm. pod kapotou, proto při studeném motoru mám zde problémy s rozjezdem, prostě mi ten točivý moment chybí a občas mi motor chcípne. :( Ale po zahřátí je motor pružnější a je to mnohem lepší.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna manžety poloosy a koncový díl výfuku. Nic závažného.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od soukromníka, který vůz vlastnil 10 let. Naprosto bez problémů.

 

Novinky v recenzi

26.5.2014 09:05

Nové fotografie cabria

Konečně jsem se dostal k nafocení auta v neutrálním prostředí. Můžete posoudit sami.

18.4.2014 10:06

Připraven na sezonu

Proběhl nutný předsezonní servis.
Poloosa, výfuk, brzdy a olej v převodovce.
Původně se měla měnit jenom manžeta, ale kloub sundat nejde, takž se musela koupit celá poloosa. Výfuk byl původně svařen na prasáka, takže se řezalo. Původní koncovka byla falešná a navařena úplně mimo vývod z výfuku. V převodovce byl necelý litr oleje, dal se nový, originál, přesně 2 litry. Na předku se vyměnily kotouče a destičky, nejspíše byly původní ...

14.4.2014 10:11

Černé nárazníky

Vyšisované nárazníky jsem obnovil. Jsou nyní již opět černé a vůz omládl.


Další vozy Peugeot 106



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

S vozem toho moc nenajezdím a věřím, že mě nikde nenechá. Pod kapotou je jednoduchý motor, z ničeho strach nemám.

praktičnost
8

Výbava vozu není moderní, ale ruční stahování oken a střechy mi nevadí. Samozřejmě vstup na zadní sedadla není nejjednodušší, stejně tak do zavazadlového prostoru. Ve voze je ale dostatek odkládacích ploch pro běžné věci.

prostornost
10

Ač se to nezdá, vůz je uvnitř velmi prostorný. Tím myslím do šířky, řekl bych, že možná o něco více místa než v 306. Ale pro čahouny vůz není, přeci jen je to malý vůz.

jízdní vlastnosti
9

Lehký vůz přináší dobré jízdní vlastnosti, snadně manipulovatelnost, vše super. Jen je to obuté na úzkých pneumatikách, které v rychlých zatáčkách dělají vůz lehce nedotáčivý.

jízdní komfort
10

Na svůj věk a třídu vozu je komfort velmi dobrý. Samozřejmě s moderními vozy to srovnávat nejde, ale svezení je příjemné.

provozní náklady
10

Samozřejmě běžná údržba, ale za rozumné peníze.

náhradní díly
10

Vůz se od běžné 106 nijak zásadně neliší, náhradní díly jsou totožné, navíc je vůz jednoduchý.

výkon motoru
10

44 kW bohatě stačí, jenom když je vůz studený, není tak ochotný jako nafťáky, na které jsem zvyklý, ale to je problém můj, ne vozu.

spotřeba
10

Malý motor + nízká hmotnost = nízká spotřeba.

hlučnost motoru
10

Tichonkatý motor, posádku neruší.

kvalita sedadel
9

Jsme v nižší třídě, nejsou 100% pohodlné, ale dlouhá jízda není utrpení.

brzdy
9

Není to dravec na brzdách, taky má svůj věk, ale když je potřeba brzdit umí.

zavazadlový prostor
9

Přístup do zavazadlového prostoru není komfortní, ale jeho velikost je velmi dobrá, vejde se tam hromada věcí.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…