Recenze
Peugeot 106 1.2 44kW
Technické info
Přezdívka auta Píďa Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:106500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Je tomu asi čtyři roky co se nám začal rozpadat stařičký Forman, nejdřív zkolabovala zadní lavice a následně práh na straně spolujezdce. Tudíž jsme mu dopřáli důstojný odchod a začala se hledat náhrada. A tak známý potkal známého, slovo dalo slovo a objevila se lákavá nabídka na P106. Podle ceny jsme čekali, že to nebude bůhví jaká bomba, jenže to byl omyl, alespoň se to na první pohled zdálo. Majitelka se ho chtěla velmi rychle zbavit a tak byla ochotná jít s cenou velmi nízko. Do rodiny nám tedy přibyl nový člen. Zprvu jsem si to ale moc neužíval, ono sedět se svými 188 cm na výšku vzadu, nebyl zrovna med. Situace se razantně změnila před rokem a půl. To jsem dostal řidičák a také do rodiny přibyl nový Focus. V tu chvíli se tak nějak rozhodlo, že mé první řidičské zkušenosti naberu zrovna ve 'stošestce'. Lepší start jsem si ani přát nemohl, lehké (920kg), malé, agilní a žádné elektronické serepetičky. Zkrátka volant, pedály a řidič.
Podvozek je velmi příjemně naladěn. Je to takové créme de la fránce tudíž zvládá české silnice. Dovolí i rychlejší projíždění zatáček, jen bych to asi nenazýval vyloženě jako sportovní jízdu, od toho tu jsou S16.
Motor nenabízí zrovna velkou dávku výkonu (44Kw/6200ot.min), ale na pohyb po městě a občasný výlet za něj skousne v pohodě, i když často se z předjíždění stává docela divadlo kdy tahám ručičku tachoměru vším možným výš a výš, jen abych se předjel onoho loudala. Jeho zvukový projev je mi velmi milý a rád ho nechávám točit až do... to většinou záleží na čase, někdy až do čtvrt na šest někdy i do desíti ...tu jen narážím na absenci otáčkoměru :) Je taky velmi spolehlivý, v zimě mi pokáždé ihned nastartoval (opomenu-li den kdy nenastartoval z důvodu naprosto suché baterie, ta byla vyměněna za nový svěží kus)
Převodovka je dobrá, jednotlivé stupně zapadají vcelku přesně. Menší problémy se objevují když je auto ještě studené, totiž dvojka dělá problémy a chce to sílu jí zapasovat, ale jak se rozehřeje olej je to v pořádku. Druhá věc je zpátečka, s tou jsou problémy od začátku. Ne a ne zalézt, nakonec jsem našel řešení v podobě čekání než se 'kolečka' ustálí, pak už se dá zařadit poměrně v klidu.
Exteriér
soudě podle laku vůz nebyl garážován, neb každý panel má jinačí odstín červené. Boky utrpěly za život už pár proláklin, nejspíš od šikovných SUV couvalů. Ale to je jen kosmetická vada. Auto také netrpí viditelnou korozí. Jen výfukové potrubí na tom nebylo dvakrát dobře, jelikož při jedné delší cestě se ze zadní části začalo ozývat podivné dunění, které stále sílilo. Po několika dalších kilometrech se ozval rána a dunění nabralo razantně na síle. Tlumič se totiž odstřihl od truby. Tudíž se měnil střední díl.
Jednoho dne, bohužel, se mi v zimě nevyplatilo stání přímo pod okny domu, při oblevě nám na kapotu přistálo asi půl tuny mokrého sněhu. Výsledek, pomačkaná haubna, zdeformovaný levý boční nárazník a trošku hnuté světlomety a také se od té chvíle začal ozývat docela nepříjemný hvizd od střešního okna. Ale po technické stránce naštěstí nic nestalo.
Interiér
je původní, prakticky bez kazu a taky velmi útulný. Nejdéle sem travil vevntiř kolem čtyř hodin a nemohu říct že bych nějak trpěl. Novější je pouze volant. Věnec bych uvítal o menším průměru, ale je tříramenný a příjemný do ruky. A osobně vypadá honosněji než ten origoš dvouramenný.
Silné stránky
Do určité míry jízdní vlastnosti
Motor (jednak svojí výdrží a pak také, a to si neodpustím, i přes svůj výkon dokáže mladému rozbouřenému řidiči poskytknout v určitých chvílích velkou dávku zábavy)
Zpracování interiéru (líbí se mi použité materiály, člověk není tolik obklopen plasty a kupodivu nikde se nic neklepe ani nevrže)
Podvozek
Slabé stránky
Prostor nad hlavou (188cm)
Prostor mezi volantem a stehny
Absence otáčkoměru ukazatele teploty oleje
Hvizd od střešního okna
Malá zrcátka (holt transit je transit no...)
Dostupnost ke světlometům
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Náhradní díly nebyl problém sehnat a se servisem také nejsou problémy, jezdíme za léty prověřenou osobou.
Výměna kapoty
Výměna středního dílu výfokového systému
Dále se měnilo čidlo zpátečky, po zjištění že pojistky i žárovka jsou v pořádku.
02/2012
Servis po technické :
nové koutouče a destičky
brzdové válečky
nové přední svítilny a blikač
klínový řemen
rozvody
vodní pumpa
11/2012
záplatování přebytečných děr na výfuku
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nebyl jsem přitomen.
Novinky v recenzi
Spotřeba!!!
Konečně jsem protáhl pružiny a na 17 natankovaných litrů jsem ujel 300 kilometrů :) byl jsem tím neuvěřitelně překvapen a to byla cesta jen po okreskách.
Curse you exhaust pipe!
z výfuku se pomalu stává plnohodnotná flétna. Zbytek se ale zdá být v pořádku. Aktuálně jsem na 104 523 najetých kilometrech
Nové fotky
přidal jsem pár nových fotek a konečně sem trochu nafotil i interiér.
zpátky doma
akorát jsem ho přivezl ze servisu, cena se vyšplhala docela vysoko, na druhou stranu toho ale bylo hodně na práci. nové brzdové destičky, válečky, světla, řemeny a rozvody. A aby toho nebylo málo zjistil mechanik že auto bylo bouráné, než se nám dostalo pod ruku, proto asi stálo co stálo. Avšak převládá radost z toho že je konečně pod okny!
technická
tak jsem byl dnes na technické. Plný očekávání hladkého průběhu sem sebevědomě vjel nejdřív na emise, po pár chvílích začal chlap kroutit hlavou. To byl první znak toho že něco není v pořádku... Takže lambda sonda půjde na výměnu, ale emisní štítek sem dostal.
Už ne tak sebevědomě sem vjel na samotnou technickou, zjistilo se e je uvolněný čep u levého předního kola, u kterého se zjistilo že brzdí o 5o% méně než kolo pravé. A aby toho nebylo dost, levý přední světlomet má větší vůli než by bylo zdrávo. Tedy červenou sem nedostal... Poněkud smutný sem dojel domů a příští pondělí se jede na servis...
menší úpravy
konečně mám v rukou velkej techničák, tak sem doplnil několik informací. Nahrál několik nových fotek a decentně poupravil recenzi :)
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 199 Majitel 9.67 Uživatelé