Recenze
Volkswagen Golf 2,8 V6 24V 4motion
Technické info
Přezdívka auta Svišť Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2792 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mr. Twistr".
Něco o Golfu IV:
Golf IV byl postaven na velice solidním základě, který byl široce uplatněný i ve vozech všech značek koncernu VW, dostala proti předchozí generaci větší rozměry (mj. rozvor 2511 mm až 2518 mm podle verze) a měla se stát solidním základem výborných jízdních vlastností, které se od nového Golfu očekávaly. Protože pod kapotu Golfu měly přijít opět silné motory (a to nejen do verzí GTI), konstruktéři neponechali nic náhodě. Design čtvrtého vydání Golfu okamžitě nadchl všechny fandy automobilů Golf, protože šlo o evoluci povedeného trojkového provedení, která dále rozvinula funkční styling Volkswagenů.
Karosérie: Tří nebo pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřové kombi či kabrio
Motory:
Zážehové řadové čtyřválce
1,4i 16V (55 kW)
1,6i 8V (74 - 75 kW)
1,6i 16V (77 kW)
1,6 FSI 16V (81 kW)
2,0i 8V (85 kW)
1,8i 20V (92 kW)
1,8i 20V turbo 20V (110 kW)
1,8i 20V turbo 20V GTI (132 kW)
Zážehové vidlicové pětiválce
2,3i 10V (110 kW)
2,3i 20V (125 kW),
Zážehové vidlicové šestiválce
2,8 24V (150 kW)
3,2 24V (177 kW)
Vznětové řadové čtyřválce atmosférické
1,9 SDI 8V (50 kW)
Vznětové řadové čtyřválce přeplňované
1,9 TDI 8V (66, 74, 81, 85, 96 nebo 110 kW)
JAK ŠEL ČAS
1997: Představení modelu. 3D či 5D hatchback.
1998: Verze 4Motion s pohonem všech kol elektronicky řízenou spojkou Haldex. Odvozený 4D sedan Bora.
1999: Pružný motor 2,0i 8V. Verze kombi Variant.
2000: Nové motory 1,6i 16V (77 kW) a 1,9 TDI-PD (85 kW). Později další varianty TDI-PD - 74 a 110 kW. Motor 2,3i se čtyřventilovou technikou a výkonem zvýšeným na 125 kW.
2001: Poslední varianta 1,9 TDI-PD (96 kW), nový motor 1,6i 16V FSI (81 kW) s přímým vstřikováním benzínu.
A nyní moje cesta k tomuto autíčku:
Už od mala se mi líbili výkonné auta, takže jakmile jsem dostal řidičský průkaz, už mi bylo jasné, že se s nějakou jednadvojkou nebo jednačtyřkou nespokojím. Po úspěšném absolvování zkoušek v autoškole a vyzvednutí řidičského průkazu mi bylo jasné, že se s půjčovanou Peugeotkou 306 od rodičů jen tak nespokojím. Po nějaké době šetření jsem si konečně pořídil první auto. Byl jím Renault Mégane 2,0RT z roku 1996 v tmavě zeleném metalízovém kabátku.
Jak to tak bývá, první vlastní auto Vám přiroste k srdci a tak i tohle auto, ač nemělo mouchy, ba přímo masařky přirostlo i mě. Za 4 roky, co jsem byl jeho vlastníkem mě i přes měsíční navštěvování autoservisů nenechalo nikde ve štychu a vždy mě dovezlo domů. Bohužel únava materiálu dala autu co proto a tak musel jít do světa.
Hezky jsem si vyhlédl druhého "mazlíka". Bylo jím BMW 320d E46 M-Packet v tmavě modré metalíze z roku 2003. Na první pohled mě toto auto uchvátilo, co do vzhledu, tak výkonu. Oproti Renďovým 112 koníkům jich mělo už rovných 150 a s kroutícím momentem 330 Nm to bylo konečně auto, které už po sešlápnutí plynu vystřelilo. Bohužel předchozí majitel se k němu nechoval vůbec šetrně a tak muselo do světa, protože na ty opravy, které byly potřeba bych musel asi vykrást banku. :-D
Tak jsem se začal poohlížet zase po nějakém tom benzínku. Golf se mi vždy líbil a když jsem poprvé na autě před sebou uviděl nápis Golf V6 4motion, začal jsem pátrat. K naprostému nadšení mi stačili už jen základní údaje. Objem motoru, výkon, zrychlení. Při představě, že při sešlápnutí plynu se těch 204 kobyl zakousne do vozovky čtyřma kolama, jsem se rozhodl, že tohle auto musím mít.
No a jak jsem si zamanul, tak se i stalo. Rázem mi stálo před barákem a já celý nadšený se těšil na to, až půjdu ty splašené koně krotit a nakrmit. :-) Už při nastartování se ozval brumlavý zvuk a pak tiché ševelení z přední části. Na tváři se mi objevilo zlomyslné ušklíbnutí plné radosti. Chvilku jsem nechal zahřívat motor a vyrazil jsem za zvuku motorové pily směr Brno na Masarykův okruh, kde už na mě čekal kamarád se svým novým BMW 320i. BMW je sice BMW a motory zkrátka umí vyrábět, ale osm deci ve válcích navíc a pohon všech kol ho nechali daleko za mnou. :-)
Pak přišli na řadu opravy, se kterýma se počítalo při koupi. GO motoru, ramena, silenbloky na ramenech z TTčka, lambdasondy, kapaliny, filtry atd atd...... Pak přišli veselejší věci. Nová kolečka, osvětlení interiéru, nové sportovní budíky, no prostě přetváří se pomalu ale jistě k obrazu mému. :-) Nejsem žádný fanda do brutálních tuningů, takže v podstatě až na pár drobností zůstane exteriér tak jak je. Důležité je, jak se cítím já uvnitř. :-)
No a teď k samotnému autu.
Výbava: 8x airbag (to je v TP, podle mě jsou tam 4), ABS+ESP, pohon všech kol, automatická klimatizace, tempomat, vyhřívané sedačky, elektrická okna, elektrická vyhřívaná zrcátka, dálkové centrální zamykání, výškově stavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, sportovní sedačky, 18" alu kola, sledování přes GPS
Plány: Original xenony, spojler pod přední nárazník věpředu i v zadu v barvě vozu, ještě krapet jiná kola, stříška na páté dvěře a toť vše co se týče vzhledu... Pak už jen leštěné svody v kombinaci s chipem motoru, odlehčený setrvačník a nic víc se s tím už provádět nebude. :-)
26.8.2009
Malý poznatek z výměny rozvodů, která se dělalá na jaře..............
Čím víc se začal odhalovat motor a věci s ním spojené a na něm přidělané či přímo jeho části, tím víc se začaly objevovat věci, které byli v háji. Takže k samotným rozvodům samozřejmě vodní pumpa, klimakompresor, váha vzduchu a milion těsnění. Rovnou se, když už to bylo venku, udělala i spojka a vše s ní spojené. A aby toho nebylo málo, tak aby se daly ozubená kola na rozvodový řetěz sundat, musela jít dolů i celá hlava, takže motor byl rozebraný skoro do šroubku. Takže můžu říct, že výměna rozvodů mi vyšla na třetinu auta a připravila nervově o 10 let života, ale co by člověk neudělal pro mazla.
Velké plus je, že se čistily kanálky a ventily, takže auto je tišší a přijde mi, že i krapet svižnější. Ale možná to má na starost ta nová váha vzduchu. :-)
Každopádně snad se na autě teď pár let nepo*ere a pokud se na to někdo chystá, ať si připraví pevné nervy.
30. 10. 2009
Na autě se dělaly světla na denní svícení a také se lakovaly plasty do barvy vozu. Vypadá zase o něco lépe. :-)
4. 1. 2009
Bohužel pro mě rodina dostává přednost a tak je na prodej. :-(
15. 1. 2009
Tak už má jiného majitele. Doufám, že se o něj bude starat tak jako já.
Silné stránky
- výkon
- pohon všech kol
- sedačky
- dostupnost a cena náhradních dílů (všek krom motorové části)
- tuhá a dobře zpracovaná karoserie
- kvalitní interiér
Slabé stránky
- spotřeba
- malý zavazadlový prostor (kvůli pohonu všech kol)
- cena náhradních dílů morotu (málo obvyklá motorizace v ČR = drahé díly)
- trochu tužší řazení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
No tak jde o to s jakým servisem. Originální servis nepřipadá v úvahu, protože tam mi přijde, že ti technici o autech vědí míň než já. :-D Ale je velká výhoda, že díky počtu těchto aut na našich silnicích, ho zná každý mechanik, který má dílnu doma v garáži. ;-)
Jinak co se týče poruch, tak standartní spotřební díly, až na to, že odešel klimakompresor. :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem od chlapíka, který jednal na rovinu a řekl všechny závady, které věděl. To že se pak objevili ty další už holt je risk s koupí ojetého vozu. ;-)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 2,8 V6 24V 4motion
- Re: No joooo 06.01.2010 14:52
- No joooo 14.12.2009 13:26
- Re: Re: Takovej krám 31.08.2009 17:27
- Re: Takovej krám 31.08.2009 17:25
- Re: Re: Re: Re: Re: Takovej krám 29.08.2009 18:28 Deutscher
- Re: Re: Re: Re: Re: Takovej krám 29.08.2009 08:02 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Takovej krám 29.08.2009 00:56 jpor (RSKa)
- Re: Re: Re: Takovej krám 28.08.2009 23:37 Mira328i
- Re: Re: Takovej krám 28.08.2009 22:51 Sammy
- Re: Takovej krám 28.08.2009 19:18 Mira328i
- Takovej krám 28.08.2009 19:00 brizak
- Re: Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 15:04
- Re: Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 15:02
- Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 14:43
- Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 14:42
- Re: Re: Re: Re: Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 10:48
- Re: Re: Re: Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 08:35 Sammy
- Re: Re: Re: 2.8 v6 ? 28.08.2009 07:59
- Re: Re: 2.8 v6 ? 27.08.2009 23:30 Sammy
- Re: 2.8 v6 ? 27.08.2009 17:40
- 2.8 v6 ? 27.08.2009 17:23
- Re: Re: ? 26.08.2009 22:12
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 14:09
- Re: Re: Re: ? 26.08.2009 13:39
- Re: Re: ? 26.08.2009 13:23 Sammy
- Re: ? 26.08.2009 13:16 v3jc3
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 12:31
- Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 12:08 v3jc3
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 11:55 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ? 26.08.2009 11:48
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2008 19910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: TurboSlečna
Přidáno: 27.4.2008 22210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé