Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf 2,8 V6 24V 4motion

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7
Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Svišť Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2792 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Mr. Twistr".

Něco o Golfu IV:
Golf IV byl postaven na velice solidním základě, který byl široce uplatněný i ve vozech všech značek koncernu VW, dostala proti předchozí generaci větší rozměry (mj. rozvor 2511 mm až 2518 mm podle verze) a měla se stát solidním základem výborných jízdních vlastností, které se od nového Golfu očekávaly. Protože pod kapotu Golfu měly přijít opět silné motory (a to nejen do verzí GTI), konstruktéři neponechali nic náhodě. Design čtvrtého vydání Golfu okamžitě nadchl všechny fandy automobilů Golf, protože šlo o evoluci povedeného trojkového provedení, která dále rozvinula funkční styling Volkswagenů.

Karosérie: Tří nebo pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřové kombi či kabrio

Motory:
Zážehové řadové čtyřválce
1,4i 16V (55 kW)
1,6i 8V (74 - 75 kW)
1,6i 16V (77 kW)
1,6 FSI 16V (81 kW)
2,0i 8V (85 kW)
1,8i 20V (92 kW)
1,8i 20V turbo 20V (110 kW)
1,8i 20V turbo 20V GTI (132 kW)
Zážehové vidlicové pětiválce
2,3i 10V (110 kW)
2,3i 20V (125 kW),
Zážehové vidlicové šestiválce
2,8 24V (150 kW)
3,2 24V (177 kW)
Vznětové řadové čtyřválce atmosférické
1,9 SDI 8V (50 kW)
Vznětové řadové čtyřválce přeplňované
1,9 TDI 8V (66, 74, 81, 85, 96 nebo 110 kW)

JAK ŠEL ČAS
1997: Představení modelu. 3D či 5D hatchback.
1998: Verze 4Motion s pohonem všech kol elektronicky řízenou spojkou Haldex. Odvozený 4D sedan Bora.
1999: Pružný motor 2,0i 8V. Verze kombi Variant.
2000: Nové motory 1,6i 16V (77 kW) a 1,9 TDI-PD (85 kW). Později další varianty TDI-PD - 74 a 110 kW. Motor 2,3i se čtyřventilovou technikou a výkonem zvýšeným na 125 kW.
2001: Poslední varianta 1,9 TDI-PD (96 kW), nový motor 1,6i 16V FSI (81 kW) s přímým vstřikováním benzínu.



A nyní moje cesta k tomuto autíčku:
Už od mala se mi líbili výkonné auta, takže jakmile jsem dostal řidičský průkaz, už mi bylo jasné, že se s nějakou jednadvojkou nebo jednačtyřkou nespokojím. Po úspěšném absolvování zkoušek v autoškole a vyzvednutí řidičského průkazu mi bylo jasné, že se s půjčovanou Peugeotkou 306 od rodičů jen tak nespokojím. Po nějaké době šetření jsem si konečně pořídil první auto. Byl jím Renault Mégane 2,0RT z roku 1996 v tmavě zeleném metalízovém kabátku.
Jak to tak bývá, první vlastní auto Vám přiroste k srdci a tak i tohle auto, ač nemělo mouchy, ba přímo masařky přirostlo i mě. Za 4 roky, co jsem byl jeho vlastníkem mě i přes měsíční navštěvování autoservisů nenechalo nikde ve štychu a vždy mě dovezlo domů. Bohužel únava materiálu dala autu co proto a tak musel jít do světa.
Hezky jsem si vyhlédl druhého "mazlíka". Bylo jím BMW 320d E46 M-Packet v tmavě modré metalíze z roku 2003. Na první pohled mě toto auto uchvátilo, co do vzhledu, tak výkonu. Oproti Renďovým 112 koníkům jich mělo už rovných 150 a s kroutícím momentem 330 Nm to bylo konečně auto, které už po sešlápnutí plynu vystřelilo. Bohužel předchozí majitel se k němu nechoval vůbec šetrně a tak muselo do světa, protože na ty opravy, které byly potřeba bych musel asi vykrást banku. :-D
Tak jsem se začal poohlížet zase po nějakém tom benzínku. Golf se mi vždy líbil a když jsem poprvé na autě před sebou uviděl nápis Golf V6 4motion, začal jsem pátrat. K naprostému nadšení mi stačili už jen základní údaje. Objem motoru, výkon, zrychlení. Při představě, že při sešlápnutí plynu se těch 204 kobyl zakousne do vozovky čtyřma kolama, jsem se rozhodl, že tohle auto musím mít.
No a jak jsem si zamanul, tak se i stalo. Rázem mi stálo před barákem a já celý nadšený se těšil na to, až půjdu ty splašené koně krotit a nakrmit. :-) Už při nastartování se ozval brumlavý zvuk a pak tiché ševelení z přední části. Na tváři se mi objevilo zlomyslné ušklíbnutí plné radosti. Chvilku jsem nechal zahřívat motor a vyrazil jsem za zvuku motorové pily směr Brno na Masarykův okruh, kde už na mě čekal kamarád se svým novým BMW 320i. BMW je sice BMW a motory zkrátka umí vyrábět, ale osm deci ve válcích navíc a pohon všech kol ho nechali daleko za mnou. :-)
Pak přišli na řadu opravy, se kterýma se počítalo při koupi. GO motoru, ramena, silenbloky na ramenech z TTčka, lambdasondy, kapaliny, filtry atd atd...... Pak přišli veselejší věci. Nová kolečka, osvětlení interiéru, nové sportovní budíky, no prostě přetváří se pomalu ale jistě k obrazu mému. :-) Nejsem žádný fanda do brutálních tuningů, takže v podstatě až na pár drobností zůstane exteriér tak jak je. Důležité je, jak se cítím já uvnitř. :-)
No a teď k samotnému autu.

Výbava: 8x airbag (to je v TP, podle mě jsou tam 4), ABS+ESP, pohon všech kol, automatická klimatizace, tempomat, vyhřívané sedačky, elektrická okna, elektrická vyhřívaná zrcátka, dálkové centrální zamykání, výškově stavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, sportovní sedačky, 18" alu kola, sledování přes GPS

Plány: Original xenony, spojler pod přední nárazník věpředu i v zadu v barvě vozu, ještě krapet jiná kola, stříška na páté dvěře a toť vše co se týče vzhledu... Pak už jen leštěné svody v kombinaci s chipem motoru, odlehčený setrvačník a nic víc se s tím už provádět nebude. :-)



26.8.2009
Malý poznatek z výměny rozvodů, která se dělalá na jaře..............

Čím víc se začal odhalovat motor a věci s ním spojené a na něm přidělané či přímo jeho části, tím víc se začaly objevovat věci, které byli v háji. Takže k samotným rozvodům samozřejmě vodní pumpa, klimakompresor, váha vzduchu a milion těsnění. Rovnou se, když už to bylo venku, udělala i spojka a vše s ní spojené. A aby toho nebylo málo, tak aby se daly ozubená kola na rozvodový řetěz sundat, musela jít dolů i celá hlava, takže motor byl rozebraný skoro do šroubku. Takže můžu říct, že výměna rozvodů mi vyšla na třetinu auta a připravila nervově o 10 let života, ale co by člověk neudělal pro mazla.

Velké plus je, že se čistily kanálky a ventily, takže auto je tišší a přijde mi, že i krapet svižnější. Ale možná to má na starost ta nová váha vzduchu. :-)

Každopádně snad se na autě teď pár let nepo*ere a pokud se na to někdo chystá, ať si připraví pevné nervy.



30. 10. 2009

Na autě se dělaly světla na denní svícení a také se lakovaly plasty do barvy vozu. Vypadá zase o něco lépe. :-)


4. 1. 2009

Bohužel pro mě rodina dostává přednost a tak je na prodej. :-(


15. 1. 2009

Tak už má jiného majitele. Doufám, že se o něj bude starat tak jako já.



Silné stránky

- výkon
- pohon všech kol
- sedačky
- dostupnost a cena náhradních dílů (všek krom motorové části)
- tuhá a dobře zpracovaná karoserie
- kvalitní interiér

Slabé stránky

- spotřeba
- malý zavazadlový prostor (kvůli pohonu všech kol)
- cena náhradních dílů morotu (málo obvyklá motorizace v ČR = drahé díly)
- trochu tužší řazení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No tak jde o to s jakým servisem. Originální servis nepřipadá v úvahu, protože tam mi přijde, že ti technici o autech vědí míň než já. :-D Ale je velká výhoda, že díky počtu těchto aut na našich silnicích, ho zná každý mechanik, který má dílnu doma v garáži. ;-)
Jinak co se týče poruch, tak standartní spotřební díly, až na to, že odešel klimakompresor. :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem od chlapíka, který jednal na rovinu a řekl všechny závady, které věděl. To že se pak objevili ty další už holt je risk s koupí ojetého vozu. ;-)

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 2,8 V6 24V 4motion

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nezklamalo.... Zatím... To musím zaklepat... :-)

praktičnost
9

Pro dva lidi ideální. Rodinné auto to ale rozhodně není. :-)

prostornost
9

Pro cestující místa dost. Jak si ale někdo narazí přední sedačku až dozadu jako já, můžou se cestující za ním cítit trochu stísněně...

jízdní vlastnosti
10

Podvozek super, výkon super, auto super, tankuju super... :-D

jízdní komfort
10

Sportovní podvozek na naše silnice není nic extra, ale i tak je to super svezení... :)

provozní náklady
9
náhradní díly
9

Motor je jediná věc s drahými díly, jinak za pakatel.

výkon motoru
10

Tady není co řešit. Na takového malého sviště je tam koní až až... :-)

spotřeba
9

Holt když na to člověk šlápne, tak to žere i trávu kolem silnice. :-D Ale jinak když jsem zkoušel jet na spotřebu, tak s hoooooodně lehkou nohou jsem dal Praha - Tábor s průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. :-) No fakt!!! Taky nekecám!!! :-D

hlučnost motoru
10

Motor je slyšet až od 3000 ot/m... Do té doby jen tiše ševelí... Ale po překročení 3000 se ozve krásný zvuk motorové pily... :-D

kvalita sedadel
10

Příjemné posezení. Dokonce ani oběmnější postavy nemají problém s vedením sedadel.

brzdy
9

Rychlý nástup, neúnavné, ale po hodně dlouhém stylu plyn brzda se nakonec přeci jen ozvou mírným hučením při brždění.

zavazadlový prostor
7

Holt čtyřkolka, má to nízké dno. Narve se tam pár tašek z Tesca a je plno. :-D






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…