Recenze
Škoda Forman
Technické info
Přezdívka auta Švestka Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".
Taťka měl svůj pracovní stroj (bílýho Favorita), jenže měl nějato nějakým 300 000 km. Tahání fošen, lamina, dřeva obecně a všeho ostatního, koroze a otcovo zacházení s autama udělalo svoje. Fávo bylo po té porci docela mrtvý, při jízdě cukalo, dvojka a trojka jedině s meziplynem, k tomu ještě trojka v hodně případech nešla najít, tlumiče v háji, no prostě snad všechno. Takže jsme se koukali po novým autě. Jenže kde sehnat solidního Formana za slušný prachy ? V Brně jich pár slušnejch bylo, byli ale podle mýho a taťkovýho vkusu docela předražený. Takže jsme oba skočili na internet a hledali. Jenže stejnej výsledek, buď byli moc rezavý a ve špatným stavu a nebo zase až moc dobrý a drahý. Ty, který vypadali pro taťky akorát byli už pryč. Jednou jsme narazili na bazar, kde byli hned tři a ještě byli k mání.
Tak jsme se teda rozjeli do Moravské Třebové do takovýho malýho autobazaru. Jeden modrej byl docela dost hnilej, na netu tak nevypadal, druhej byl zelenej, nešel ale vůbec nastartovat, tak jsme od něj dali ruce pryč. Třetí a poslední byl sice nejdražší, ale za to vypadal nejlíp a chytnul hned. Říkali jsme si to je on. Na cenovce bylo uvedeno 20 000, ale dohodli jsme si malou slevu. Takže první cesta domů s novým autem byla na mě.
První svezení byl docela nezvyk, přece jenom motor se probouzí ve vyšších otáčkách a při zkušenostech z autoškoly, se Škodovkou a Feldou, byl 50-ti kilo watový motor ve Formanu tak nějak víc. Na tom mokru to hrabalo snad všude :-D. Po pár kilometrech se mi ale dostal docela do krve.
Výbava:
----------
-Imobilizér
-Dělený zadní sedačky
-4x repro
-Rádio na kazety
-Stěrače s cyklovačem
-Tažný zařízení
-Litá kola
-Střešní okno bez slunečních roletek
-Stropní hodiny
Nejčastější závady Fáva:
---------------------------
1)prosakování oleje z motoru a převodovky
2)zatékání do parabol světlometů
3)předčasné opotřebení ozubení spouštěče motoru
4)nekvalitní lak
5)velká náchylnost karosérie ke korozi a to včetně spojovacího materiálu
6)deformace plastů interiéru slunečním zářením
7)špatné lícování pátých dveří a tavení jejich elektr. kontaktů
8)praskání kohoutu topení
9)praskání silonových kloubků u mechanismu posouvání předních sedadel
10)poruchy elektroinstalace
Silné stránky
1)nízké provozní náklady
2)prostorný interiér
3)na svou dobu solidní jízdní vlastnosti
4)stylový design studia Bertone
5)jednoduchost = možnost oprav svépomocí
6)při aspoň minimální péči dobrá spolehlivost
7)dobrý poměr cena/výkon
8)bohatý sortiment náhradních dílů
Slabé stránky
1)zejména u starších ročníků vysoká poruchovost a špatné dílenské zpracování (poruchy elektrické instalace, vodního čerpadla, prosakování oleje z motoru i převodovky, prosezená přední sedadla)
2)motory s větším objemem než 1.3 l nebyly v nabídce
3)v současných měřítcích nižší úroveň pasivní bezpečnosti (o ABS nebo něčem podobným se mu mohlo jenom zdát)
4)Koroze-když se člověk o auto nestará, tak hnije pod rukama na klasickejch místech (zadní dveře, blatníky,prahy, atd...)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Se servisem zkušenosti zatím nejsou. Na autě se zatím nic nemělo. Jenom se dolil olej a tím všechno haslo. Hlavně něco by se našlo, jenom se to auto přezulo na zimní kola a plechový disky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S prodejcem nebyli vůbec žádný problémy, vše šlo hladce.
Zajímavý
Otec auto kupoval Formana asi 3 týdny přede mnou a přepisovat si ho šel asi týden přede mnou, protože dřív neměl čas. A stejně máme hned po sobě SPZ, v první chvíli jsem si toho nevšiml, ale je to docela síla :-)))
Novinky v recenzi
První větší oprava
Tak že na Švestce se utrhl silentblok na motoru. Při té příležitosti se vyměnil klíňák, stočili se kotouče, vyměnili se brzdový desky, nějaký manžety atd atd dalších dílů. Konečnej účet asi 2 500 kč. Snad to bude na dýl teď :-).
Dneska otec přišel s tím, že auto táhne nějak na pravou stranu, když přidá plyn. Mrknuli jsme se na to a bylo zjištěný, že upadl silentblok na motoru. Musí se to nechat spravit, tohle se doma nezvládne :-!
Další vozy Škoda Forman
-
Škoda Forman (1994) Majitel: DidierA
Přidáno: 15.8.2016 39 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.10.2010 010 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: filko
Přidáno: 1.9.2007 14410 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: mastic
Přidáno: 7.2.2008 248 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.3.2009 86 Majitel 9.50 Uživatelé