Recenze
Škoda Forman Million Edition!
Technické info
Přezdívka auta Jerry Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:106050 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 105 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".
Obecně:
Vozy Škoda Favorit byli prvními vozy mladoboleslavské automobilky s předním pohonem. Jeho karoserii navrhl známý italský designér Bertone. Veřejnosti byl poprvé představen v pozdním létě roku 1987 na brněnském strojírenském veletrhu. V roce 1988 byla zahájena jeho sériová výroba modelem 136 L s motorem 1.3 o výkonu 46 kW, o dva roky později následoval další typ 135 s agregátem 1.3 o výkonu 43 kW. V roce 1991 byla zahájena výroba praktické verze kombi pod jménem Forman, v témže roce se v malém množství objevila varianta 135 Le/Lse s elektronickým karburátorem a katalyzátorem. Ve stejné době se objevil i Roadster MTX, pod jehož designem se podepsal Václav Král. Mladoboleslavský Favorit přestavovala na kabriolet pražská firma Metalex. V roce 1993 následovala výrazná modernizace a facelift – akce 545 zlepšení, mezi které patřilo například zpevnění karoserie, rozšíření rozchodu kol obou náprav, ošetření dutin atd. Motor 1.3 dostal jednobodové elektronické vstřikování paliva ve dvou výkonových verzích 40 a 50 kW. V roce 1994 nahrazuje model Favorit novější Felicia a v roce 1995 končí i výroba Formanu, který je nahrazen Felicií Combi.
Technické specifikace:
Výrobní řada: Škoda Favorit 135 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; L Praktik; Škoda Favorit 136 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; Li; LSi; L Praktik
Výrobní období: 1987 – 1995
Počet vyrobených kusů: 783 167
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol
Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min.; 40 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (135); 46 kW při 5000 ot./min.; 50 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3000 až 3250 ot./min. (135); 100 Nm při 3000 až 3750 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s rozvodovkou a motorem
Rychlost: 150 km/h (motor 50 kW)
Zrychlení: 14 s (motor 50 kW)
Spotřeba: (90 km/h – 120 km/h – město) 5,2 – 7,0 – 7,6 litru/100 km (motor 46 kW) až 5,7 – 7,9 – 8,3 litru/100 km (motor 40 kW)
Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 3815 x 1620 x 1415 mm
Váha: pohotovostní 840 kg; celková 1290 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; Favorit – pětimístný; pětidveřový hatchback; Favorit Praktik – dvoumístný; pětidveřový hatchback
K mýmu autu:
Můj forman sjel z výrobní linky někdy kolem posledního října roku 1994. Sjel pravděpodobně jako 937 Forman z řady Million Edition (alespoň to tvrdí velice vzácná medaile, co jsem měl k autu!). Formanů Million Edition sjelo z výrobní linky všeho všudy asi tisícovka kusů a vycházeli jak z výbavy LX tak GLX. Barva všech Formanů Million Editon byla tmavo šedá metalíza. Moje výbava vycházela pravděpodobně z výbavy LX. To znamená, že má standardní LX sedačky (ve kterých se mi ale nějak špatně sedí, takže v rámci komfortu doplním výbavu o GLX sedačky). Výbava navíc je prozatím jenom tahle: zeleně tónovaný všechny skla, centrální zamykání Škoda, odhlučňovací sada Škoda (na kapotě, příčce v motorovým prostoru a pod palubní deskou), otevírání kufru z místa řidiče, kastlík před spolujezdcem na zámeček, stropní dvoutlačítkové hodiny, ostřiky předních světel, reflexní panel Hella červený pod SPZ a kouřový zadní světla. Teď mě čeká doplňování výbavy v rámci Škodováckého pobového katalogu.
Motor:
Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou. Jedná se o motor s jednobodovým vstříkováním paliva BMM a řízeným katalyzátorem. Výkon motoru je 50 kW při 5000 ot./min. S motorem jsem zatím jenom a jenom spokojenej. Forman s tímhle motorem je snad to nejlepší co může člověk z řady Favorit mít. Motor dobře tahá odspodu a o proti 40 kW víc živej. O proti Favoritu je nárůst váhy necelých 20 kg, takže je to znát :-). Není problém se s Formanem hnát po dálnici i 180tkou, ale jako cestovní rychlost bych ji nedoporučoval. Za jedno, hluk uvnitř je fakt už docela velkej. Za druhý auto v týhle rychlosti strašlivě pojídá benzin. A za třetí, brzdy. Auto sice z téhle rychlosti přibrzdí. Ale nechtěl bych to dělat opakovaně!
Podvozek:
Někteří lidi si na jízdní vlastnosti Favoritů a Formanů stěžují. Ale já jezdil už se dvouma Favorita a teď s tímhle Formanem a můžu říct, že i když se v zátáčkách naklání, zvolenou stopu si drží hodně dlouho. Když je teda všechno v pořádku co á být v pořádku.
Brzdy:
Brzdy...co k nim říct, no jo, prostě po nějaké době vadnou, z vyšších rychlostí bych nechtěl brzdil víckrát a když se jede z delšího táhlýho kopce, výsledek je stejnej.
Prostor:
Tohle byla jeden z hlavních důvodů, proč jsem sháněl Formana. Favorit mi byl prostě malej. Do kufru se vešlo strašně málo věcí a i když člověk potřeboval, nějaký věci se prostě nevešli. Do Formanu se vlezou i předměty dlouhé 2,5 metru. Když jde trošku uhnout, tak i 3 metry. Naprostá spokojenost. Jedinou menší nevýhodou je místo na zadních sedačkách. Měřím docela dost, tím pádem mám sedačku téměř v krajní poloze a za mnou už moc místa pro nohy nezbývá.
Silné stránky
- Jednoznačně vyjímečnost vozu!
- Prostornost!
- Motor!
- Jízdní vlastnosti!
- Ceny náhradních dílů a jejich dostupnost!
- Jednoduchost vozu!
Slabé stránky
- Jednoznačně koroze! :-(
- Brzdy :-(
- Vysazenost některých lidí na tyhle auta :-(
- Eko daň :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem ještě žádný nemám. S tímhle autem mám naježděno asi 2500 za necelý měsíc. Zatím jenom vyměněn olej v motoru a převodovce. Víc zatím není potřeba, auto je ve slušné kondici. Po zimě přijdou nový zadní lemy, přední blatníky a pátý dveře.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromí prodej v Praze, nemůžu si stěžovat. Auto jsem okoukl, projel, sepsala se kupní smlouva a málem jsem při odjezdu nezaplatil :-D
Přidat názorDiskuse: Škoda Forman Million Edition!
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda Forman
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.12.2008 59 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: DidierA
Přidáno: 15.8.2016 39 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: filko
Přidáno: 1.9.2007 14410 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Škoda Forman (1993) Majitel: mastic
Přidáno: 7.2.2008 248 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Škoda Forman (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.3.2009 86 Majitel 9.50 Uživatelé