Recenze
Citroën C5 X/Plus
Technické info
Přezdívka auta Spagetka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:16500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 563 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "tv".
Nova generacia C5 break s novym motorom 1.6HDi FAP. Uz zakladna vybava obsahuje vysoky standard - ABS/ESP, 16-palcove 215/60R16 Michelin Primacy, automaticka klima, CD radio, predne elektricke okna, otvaratelne okno kufra, kozeny volant a zopar dalsich drobnosti, ktore potesia. Doplnkova vybava: pack Comfort (dazdovy a svetelny senzor, zadne elektricke okna, osvetlene zrkadielka na slnecnych clonach) a tempomat/obmedzovac rychlosti. Zakonom vynutena, ale zato uplne nezmyselna vybava: mreza N1.
Ako vsetky C5-ky, aj tato ma zname hydropneumaticke pruzenie Hydractive 3 s nastavitelnou svetlou vyskou auta.
Silné stránky
Vynimocne tichy a kultivovany motor. Vyborne jazdne vlastnosti. Pohodlne a priestorne auto. Velmi dobre aerodynamicky tvarovana karoseria. Obrovsky kufor. Pre zlodejov (dufam) nezaujimave auto.
Slabé stránky
Nie prilis stastne tvarovana palubovka (dan za dizajn...), kde nie je miesto na ulozenie mobilu a PET flase tak, aby bola poruke. Cudne tvarovane vnutorne tahadla kluciek, ktore navyse treba silno potiahnut.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
So servisom zatial nebolo potrebne nic vaznejsie riesit. Znama choroba vsetkych C5 breakov ma samozrejme neminula a cca po 3 tyzdnoch od kupy mi neslo otvaranie okna 5-ych dveri. Opravene svojpomocne za nie prilisnej namahy. Ked to uz bolo raz rozobrate, dorovnal som si aj panty 5-ych dveri, ktore uz z vyroby boli trochu sikmo. No co uz, Francuzi asi oslavovali 1.maj o den dlhsie, nanestastie pre moju Spagetku...
Zaznamenal som sporadicke hlasenie vypadku ESP hned po nastartovani, stalo sa celkom dvakrat. Pomohla znama finta na vsetky pocitace - vypnut, zapnut a vsetko ide OK.
Trochu ma mrzi, ze na tento motor je servisna prehliadka iba po 20 tisic km, na vsetky ostatne motorizacie je predpisanych 30 tisic. Podobne je to s vymenou FAP - 1.6HDI je 140 tisic, ostatne 180 tisic km. Predpisana udrzba hydropneu pruzenia je 200 tisic alebo 5 rokov, co pride skor. Aj ked neviem co presne tato udrzba zahrna, predpokladam, ze to bude mensia alebo maximalne porovnatelna ciastka ako 2 sady tlmicov + montaz na konvencne auta s 200 tisic km na ucte.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Maximalne kladne - A.M.Plus MT.
Ostatne upravy, poznamky a skusenosti
Originalne autoradio umoznuje relativne jednoduche nadratovanie dalsieho vstupu (AUX1) na vyuzitie bud pre handsfree sadu telefonu alebo MP3 playera. Na druhej strane si dava nacas s preladenim na inu frekvenciu, ked je signal prijimanej stanice uz na hrane. Vlastne povedal by som, ze ked je uz riadnu chvilu za hranou, vtedy sa spamata. Optimalizacia a redukcia sumu mi takisto nesposobuje prilisnu radost.
Dazdovy senzor funguje vcelku OK, ale zisla by sa mu moznost volby citlivosti ako napr. u Megana II. Svetelny senzor integrovany v tej istej krabicke je na 100% spolahlivy.
Kto nevie parkovat, alebo s tym mava casto problemy, mal by si priplatit minimalne zadny cuvaci senzor.
S originalnymi pneu 215/60R16 je tachometer velmi presny, ukazuje cca o 1% viac (pri 120kmh indikovanych je podla GPS rychlost medzi 118 a 119kmh), so zimnymi Matadorkami 195/65R15 je presnost asi 2%. Mat takto presne tacho je dost nevyhodou - Fabie s konstantne 10% nepresnym tachom v obciach vzdy a stale zavadzaju a policajti tiez nemaju pochopenie, ze clovek si to lizal iba mierne nad pokutovatelnu hranicu...
C5 1.6HDi break je auto pre pohodovych vodicov, ktori ocenia velke rozmery pri velmi rozumnej spotrebe (v priemere podla PP 5.5, skutocnost 5.9). Nic pre mestskych pretekarov, na to treba iny motor. V rukach skuseneho vodica vsak vie poskytnut velmi dobry tah v kritickych situaciach, a to aj vdaka relativne dopomala sprevodovanej prevodovke (87kmh pri 2000 ot/min na 5-ke) a naozaj sirokemu spektru, kde motor ochotne taha (od cca 1750 az po 4000). Na 5-ke sa da udrziavat rychlost 70kmh bez akychkolvek vibracnych ci zvukovych protestov motora. Dialnicne rychlosti do 150kmh nie su problemom, kto rad cestuje rychlejsie, mal by sa radsej pozriet po dvojlitri. Technickymi parametrami a vybavou je C5-ka porovnatelna s kombikmi Peugeot 407, Ford Mondeo ci VW Passat s najslabsimi dieslovymi verziami, cenovo je vsak z tejto skupiny zvacsa najvyhodnejsia. V tomto parametri vdaka roznym docasno-trvalym akciam sutazi skor s novou Octaviou Combi TDi, kde ma vsak naviac vo vybave.
Novinky v recenzi
Pridane nove foto nie celkom kazdodennej dekoracie :-), ktoru sme s priatelkou pripravili a pripevnili vlastnorucne. Bola to celkom zabava a velmi sme nedufali, ze to vydrzi po cely cas. Vydrzalo a dokonca aj na druhy den rano kvety este vyzerali k svetu.
.
A pozor, sutazna otazka: na poslednej fotke je vpravo vzadu nezamaskovany nufak (cumak) jedneho nie celkom vsedneho auta. Kto uhadne o ake sa jedna, ma verejnu pochvalu!
Takze server ma dnes celkom dobry den a tak mi dovolil nahrat zopar dalsich foto, vid Zimne variacie.
Chcel som pridat niekolko novych foto, ale dovolilo mi pridat iba jednu (C5 za nova). Takze ked bude mat server lepsiu chvilku, pridu dalsie.
Zopar drobnosti, oprav a poznamok...
Ti pozornejsi majitelia faceliftovanych C5-iek ma zatial nedhalili, ze som napisal somarinu a tou je rozmer pneu. Spravne to ma byt 215/55R16 Michelin Primacy. Fakt, C5-ka ma taketo "Gucci" nizkoprofilove obutie uz z vyroby, a to pre vsetky motorizacie a vybavy!
Ako som uz naznacil predtym, palubny pocitac ukazuje vzdy a stale presne o 0,4 litra lepsiu priemernu spotrebu ako je priemer metodou nadrz-nadrz. Predpokladam (predpokladajme...), ze to nerobia naschval, no v tom pripade neviem aky zazracny algoritmus na to aplikuju, ze to takto vychadza. Ak to robia naschval, je to podraz. No je to v ramci presnosti PP aj u inych znaciek, napr. Fabia. Naopak, najpresnejsi PP ma otcov Megane, ktory je na obrazkoch spolu so Spagetkou - mnozstvo dotankovaneho benzinu doplna sedi takmer na desatinu s udajom o spotrebovanom mnozstve. Avsak kvoli "zlepseniu image" nie je vysledna spotreba zaokruhlovana matematicky, ale surovym odrezanim stotiny.
V suvislosti s tymto chcem povedat, ze mi momentalne na PP svieti od posledneho tankovania priemer 5,0 litra a teda skutocnost 5,4. Je pravda, ze som sa pocas poslednych 100km snazil a taktiez 200km odjazdil kolega, ktory jazdi medzi 80 a 90kmh (tymi 200 kilometrami si pocet kilometrov od ukoncenia autoskoly zdvojnasobil), no na druhej strane som autu parkrat doprial na dialnici rychlost aj cez 170 kmh. Na 1,5 tony tazke 4,8m dlhe auto s FAPom a stale zapnutou auto-klimou je to naozaj obdivuhodna spotreba!
Ak sa raz vyvojari v Citroene budu zaoberat redesignom dialkoveho ovladania, odporucal by som im, aby zapustili ich tlacidla nizsie a zvysili silu potrebnu na ich stlacenie. Stalo sa mi totiz parkrat, ze po vlozeni klucov do vrecka nohavic sa auto odomklo.
Este doplnim, ze uplne uzasne na tomto aute su predne opierky hlavy - este na ziadnom inom aute mi nesedeli na hlavu tak, ze sa dalo jazdit s opretou hlavou.
... a vedeli ste, ze toto auto ma hlinikovu kapotu?
Pridanych zopar dalsich foto.
Přidat názorDiskuse: Citroën C5 X/Plus
- uz z irska 06.10.2008 13:52 wikinko
- Re: Re: Re: nazdar tv 24.09.2008 10:30
- Re: Re: nazdar tv 24.09.2008 02:18 wikinko
- Re: nazdar tv 23.09.2008 13:46
- nazdar tv 19.09.2008 04:29 wikinko
- Re: gratulujem 22.07.2008 16:48 wikinko
- Re: Re: Re: aukcia 22.07.2008 16:45 wikinko
- gratulujem 22.07.2008 10:34
- Re: Re: aukcia 21.07.2008 20:53
- Re: aukcia 21.07.2008 12:21 wikinko
- Re: Re: aukcia 20.07.2008 23:36
- Re: aukcia 15.07.2008 07:22 wikinko
- Re: aukcia 14.07.2008 18:38
- aukcia 12.07.2008 21:40 wikinko
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 09.07.2008 16:43 wikinko
- Re: Re: STK 04.07.2008 17:38
- Re: STK 03.07.2008 15:32
- STK 03.07.2008 13:52
- Re: Re: Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 03.07.2008 12:28
- Re: Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 02.07.2008 16:34 wikinko
- Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 02.07.2008 15:23
- Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 01.07.2008 03:54 wikinko
- Re: Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 20.06.2008 12:02
- Re: Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 20.06.2008 10:20
- Re: Re: < Re: Re: < Re: :-) 20.06.2008 03:53 wikinko
- Re: < Re: Re: < Re: :-) 19.06.2008 18:09
- Re: Re: < Re: :-) 19.06.2008 14:33 wikinko
- Re: < Re: < Re: < Re: < Re: :-) 19.06.2008 12:16
- Re: < Re: < Re: < Re: :-) 19.06.2008 09:31
- Re: < Re: < Re: :-) 19.06.2008 07:57
Další vozy Citroën C5
-
Citroën C5 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.10.2007 1439 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Citroën C5 (2004) Majitel: Giorgos
Přidáno: 29.3.2011 810 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Citroën C5 (2005) Majitel: martinST
Přidáno: 12.7.2017 129 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Citroën C5 (2005) Majitel: Zumion
Přidáno: 17.8.2019 1710 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Citroën C5 (2002) Majitel: Delict
Přidáno: 25.11.2013 19 Majitel 9.61 Uživatelé