Recenze
Škoda 105 L
Technické info
Přezdívka auta Škůdka, Beruška Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:137300 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Goldfist".
Legendární automobil dob minulých, Škoda 105 L (DE LUXE), potomek mnoha typů předchozích a otec mnoha nynějších i dalších, které teprve čekají na svůj příchod na svět. Auto sjelo z výrobní linky v březnu roku 1988 (je o měsíc mladší než já :o), nám se však dostala do ruky až mnoho let poté.
Píše se rok 2002 a naše předchozí stopětka z roku 1984 byla právě zlikvidována mým bratrem při nehodě, kdy se s ní otočil. Potřeba nového auta tátu přiměla koupit mladšího následovníka, tedy o 4 roky starší Škůdky, tmavě oranžové barvy, jak má napsáno v techničáku :))
Zanedlouho dostávám řidičský průkaz i já, a tak má auto tři uživatele, mě, bráchu a mého tátu. Tři řidiči = třikrát větší využití, a je to znát - první poruchy, většinou spojené s motorem a všudypřítomný rez. Ale všechno se dá spravit a tak až do nynější doby automobil přežívá a stále nás vozí kam si vzpomeneme...
V roce 2008 se začíná psát historie úpravy škůdky, se svou přítelkyní postupně obnovujem její "historický lesk"...
Silné stránky
Jako nejsilnější stránku považuju to, že po 20 letech své existence ještě jezdí a na dnešní poměry dovolím si říct dost dobře. To, jak mnozí lidé odsuzují tato vozidla se slovy: "Nepouštět tyhle vozidla na vozovku, ohrožují ostatní účastníky provozu", se mi až hnusí. Pakliže člověk pečuje o jakýkoliv automobil s láskou, pak neni možné, aby ani vozidlo staré 50 let ohrožovalo provoz. Dneska je spíš běžnější, že provoz ohrožují mladíci v autech za statisíce, které jim většinou pořídili jejich starostliví rodiče jako skromný dárek k nějaké pěkné příležitosti. Naplno využívají výkonostních možností těchto aut a pak páchají takovej bordel na silnicích, až se divim, že je nás na světě ještě tolik. Přiznám se, že závidim těmhle lidem, co maji sponzorované veškeré útraty spojené s vozem, ale záleží na řidiči, jak toho všeho využije a jak se bude k autu a okolí chovat!!!
Dovezla mě všude, kam sem potřeboval (nejdále asi do Vizovic - na festival Masters of Rock, kde nám dělala ochránce :o), cesta trvala přes pět hodin i s přestávkama, přes 300 km (musel sem jet mimo dálnici, kvůli známce :P) a tahle cesta mě ke Škůdce asi nejvíc připoutala.
Další silnou stránkou je asi vestavěný audio systém, který byl instalován mnou a mým kamarádem. Ten tvoří, na hodnotu auta, 4 reproduktory značky Sencor spolu s MP3 autorádiem Sencor. Jako posluchač metalu a rocku tuto funkci využívám asi víc než samotné ježdění :D
Slabé stránky
Tak tady se asi rozpovídám víc. Škůdkou už jezdim dost dlouho, tak ji mam tak nějak projetou, i do servisů sem ji mnohokrá dopravoval já, takže začneme...
1) Jako největší problém, nejsilnější slabou stránku :o považuju jako určitě většina majitelů takových vozů REZ. Je všude, i když ho nevidíte. Zdola, shora, ze všech stran se šíří a vám jako majitelům miláčků nezbývá nic jiného, než tuhle hnusnou věc zastavit a snažit se auto před korozí úplně ochránit. Potkat někde toho, kdo vymyslel rez, tak ho asi nakopu někam :D Ale z druhé strany, díky rzi se z opečovávání stává koníček, taková častější záležitost a osobně si myslím, že pečování o vůz je nejlepší test lásky k automobilu.
2) Jízdní vlastnosti - nepociťuji to tak, ale vím, že pakliže se jednou dostanu do situace rychle zabrzdit, tento souboj prohraju, protože brzdy nejsou zrovna v nejlepším pořádku. Ale zase nikdy s tímto vozidlem nedosáhnu nijak zvlášť vysoké rychlosti, takže je to taková pojistka...
3) Objem kufru - mě samotnému vyhovuje, ale vždy když vidim jak se mamka při nějaké dovolené snaží narvat do auta půlku baráku, trhám se smíchy :D Pravda je, že kdybychom měli mít v rodině vozidlo, které pojme mamkou ybalené věci, tak vlastníme minimálně jeden kamion...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Navštěvuju pouze jeden servis a tam jsem spokojenej. Škodovkám tam rozumí a vždy spraví co je potřeba, a že je toho mnohdy dost na tomhle autě....Jinak si dost poruch dokážu vyřešit sám nebo s pomocí blízkých, obzvláště táty
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno z bazaru za 10 tisíc, v té době vypadala značně zachovale, až později vyvstávali poruchy na povrch...
Tak jde čas....
1984 - vyjíždí z továrny Škody Auto jako úplně nový, krásný naleštěný autíčko
2002 - po koupi za 10 000 se stáváme majiteli týhle krásky a od tý doby až do teďka slouží nám (v nynější době jen mě, rodiče si koupili novější káru, tak škůdka padla do rukou přímo mě)
6.2008 - celou dou sem měl nutkání jí trochu obnovit, opravit, dát dohromady a až po 6 letech sem se do toho díky mě přítelkyni pustil. Společně s ní jsme se pustili do obnovy, postupné obnovy tohohle auta. Vyhodili koberce, pořádně vyluxovali, skla vyleštili, nový blikry namontovali, vyleštili palubku, motor prošel menší kontrolou a hlavně teďka projde novym lakem a hodíme do ní nový koberečky a potahy + spoustu dalších věcí...
Novinky v recenzi
leden 2009
Přidávám nějaký nový fotky ze zimního prostředí...Pomalu už přemejšlim nad obnovou v létě, chystám se do toho pustit...
Listopad 2008
nové potahy v červené barvě, malinké oživení interiéru, a plánuje se příprava na zimu :-)
jsem v Brně na škole a teďka mam čas, tak tu malinko zaktualizuji fotky. Od doby co sem tu nebyl, se mnoho změnilo na autě. Má nový lak - barva Coral RED 8155, přibyli sedačky s opěrkama a pár dalších maličkostí, ale hodně toho nás ještě čeká. Pro představu pár fotek...
17.6.2008 - tak dosavadní seznam obnovy - nové stěrače, kryty kol, autokoberce, čiré blinkry postranní a přední, vyleštěná palubka, nastříkaný ráfky stříbrnou barvou
17.6.2008 - malý info o úpravě a nějaký ty fotky dosavadního stavu
červen 2008 - přišla malá aktualizace, opravdu malinká, ale po obnově autíka, se chystám dodat veliký info, velikou aktualizaci abyste věděli jak se škůdka změní a mohli to posoudit
7.11.2007 - příspěvek Psychobolose a volný čas na vejšce mě přimněl aktualizovat informace...pozorně čtěte :o
Přidat názorDiskuse: Škoda 105 L
- Re: Mezizastávka 05.02.2009 11:23 Stejsn
- Vypadá velmi slušně 05.02.2009 11:22 Stejsn
- Re: Mezizastávka 07.10.2008 19:20 HamilRS
- Mezizastávka 06.10.2008 14:54
- Počátek... 18.06.2008 20:14
- Reakce na aktualizaci 13.12.2007 07:54 Psychobolos
- Je pěkná... 03.11.2007 19:32 Psychobolos
- Re: * 10.09.2007 21:16
- * 09.09.2007 18:42
- Re: Re: Fan club 23.07.2007 22:51
- Re: Fan club 19.07.2007 19:15
- Hmm :) 26.06.2007 00:40
- Fan club 25.06.2007 17:20
- Re: Re: Re: Hodnocení 11.05.2007 22:29
- Re: Re: Hodnocení 11.05.2007 16:50 Dragon.001
- Re: Hodnocení 11.05.2007 13:20
- Hodnocení 11.05.2007 11:04 Dragon.001
- Re: zapálenost 10.05.2007 22:12
- zapálenost 10.05.2007 20:36 multinka
- Re: Super 10.05.2007 20:04
- Super 10.05.2007 19:50 Hitachi
- Re: klasika 10.05.2007 19:29
- klasika 10.05.2007 19:15
- Re: hezký... 10.05.2007 15:47
- hezký... 10.05.2007 15:41
- Re: Re: Re: krásná šáde 10.05.2007 15:33
- Re: Re: krásná šáde 10.05.2007 15:27
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zachovalá 10.05.2007 14:48 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Zachovalá 10.05.2007 14:37
- Re: Re: Re: Re: Zachovalá 10.05.2007 14:34 Special-line
Další vozy Škoda 105
-
Škoda 105 (1986) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.5.2014 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 105 (1985) Majitel: Wacko
Přidáno: 1.4.2010 399 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 105 (1981) Majitel: Skodovkář1
Přidáno: 1.1.2015 1210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda 105 (1987) Majitel: Stephen
Přidáno: 28.6.2007 3510 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Škoda 105 (1984) Majitel: Panther.inc
Přidáno: 5.8.2008 710 Majitel 9.59 Uživatelé