Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda 120 L Rok výroby 1978 Koupeno ojeté najeto [km]:233000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 38 kroutící moment [Nm]: 82 maximální rychlost [km/h]: 134 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "nepor".
Auto jsem zakoupil před 2 roky. Dle předchozího majitele bylo již rok nevyužíváno. Celkem jsem tomu věřil neboť gumy byly prázdné a baterie vybitá. Auto jsem vyzkoušel a se strýčkovou pomocí jsem se rozhodl jej zakoupit. Po koupi jsem vyměnil základní věci jako filtry, provozní kapaliny a také baterii. Se strýčkem sme provedli kompletní revizi auta a zjistili několik zajímavostí. Auto mělo již měněnou přední nápravu, motor byl po GO a některé plechy byly také novější. Auto však bylo ve velmi dobrém stavu a např. koroze byla jen na několika málo místech (lemy blatníků, prahy). Brzy se však ukázala velmi nepříjemná závada a to přehřívání motoru. Po výměně chladící kapaliny, vodní pumpy a termostatu (vše bez účinku) došlo k výměně chladiče což se ukázalo jako zdroj problému. Chladič byl pravděpodobně originál z výroby. To co z něj vyteklo, když sem jej proplachoval nechci raději komentovat. Jinak si na auto nemůžu stěžovat, neboť až na 2 případy jsem vždy dokázal nastartovat a odjet. Poprvé jsem neodjel v předloňskou zimu kdy jsem podcenil množství fridexu v chl. kapalině a auto se prostě nerozjelo. Podruhé když se zasekl startér a pomohlo až jeho zkratování. Auto však slouží velmi dobře na delší i kratší trasy.
Opravy zvládnu sám či se strýčkovou pomocí. ND seženu na vrakovišti za velmi velmi slušné ceny. Komfort cestování je ale celkem malý. Co taky chtít od auta bez posilovače řízení a brzd a jen se 4-stupňovou převodovkou. Možná Vám to přijde divné, ale docela rád jezdím v zimě. To mám nazuté samozřejmě zimní gumy na 13" a díky tomu se jízdní vlastnosti rapidně zlepší. Auto se stává stabilnějším a když není sníh nebo led, můžu si dovolit i trochu ostřejší jízdu. V létě na standartní 14" už to taková sranda není. Docela mě však těší sedadla. I po delší cestě jsem se necítil nijak unaveně, což o služební FIESTĚ říct nemůžu. Pochválit taky musím řazení. Jde snadno a plynule a navíc se jen minimálně projevuje nemoc škodovek a to špatné řazení jedničky. Občas se sice netrefím do zpátečky, ale vzhledem k tomu, že se mě to stává i u jiných aut, tak to spíš považuju za svoju chybu. Řízení je naopak průměrné s jasnou vůlí, ale celkově dostačuje (pokud nezkouším při plném zatížení parkovat).
Silné stránky
- velmi levné ND
- snadná a levná oprava čehokoli
- cyklovač stěračů (to se u starších škodovek jen tak nevidí)
- nezájem zlodějů (kdo by riskoval kriminál kvůli tomu co sežene na vrakáči
- vyjede jakýliv kopec
- pohodlná sedadla
Slabé stránky
- brzdy
- motor (malý výkon a dynamika)
- spotřeba
- žádná ochrana posádky při havárii
- žádná protikorozní ochrana plechů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto opravuji u strýčka v garáží, opravy jsou tak skoro zadarmo (jen musím pomoci strýčkovi v jiných záležitostech)
Opravy:
- výměna chladiče
- oprava stabilizátoru (předchozí majitel s autem nejednal v rukavičách)
- výměna ložiska na zadní nápravě
- vyčištění a zakitování zkorodovaných míst (kvůli TK)
- výměna HBV (hlavní brzdový válec)
- výměna ZBV (zadní brzdový váleček - prasátko)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Předchozí majitel mě sdělil několik závad, na další jsem přišel v průběhu používaní vozidla. Jinak sme se už neviděli.
Moje drobnější úpravy
V průběhu používání auta jsem provedl několik drobnějších úprav:
- přidání krytu nasávání vzduchu na předku i zadku
- výměna stávajících sedaček za sedačky s opěrkami hlavy
- nový štít přístrojů s otáčkoměrem
- přidání trubice pro nasávání teplého vzduchu od výfuku (výhodné v zimě)
- boční blinkry
Novinky v recenzi
Tak konečně sem se dostal na net a mohu tedy světu sdělit, že už nejsem majitelem tohoto vozu. A chci tímto popřát novému majiteli mnoho příjemných kilometrů.
Před několika měsíci jsem zaznamenál podezřele rychlý úbytek brzdící kapaliny. Závada byla jasná, jelikož jsem měl loužičky pod brzdovým pedálem (ne nepočůrávám se). Vyměněn hlavní brzdový válec a odvzdušnění brzd. Válec jsem dal nový, přeci jsou to jen brzdy a tady se nevyplatí riskovat. Před 2 týdny začala kapalina ubývat zase, tentokrát byl na vině zadní brzdový válec. Opět sem jej vyměnil za nový.
Přidat názorDiskuse: Škoda 120 L
- šáde 05.07.2010 12:27 twistedTSD
- good 26.12.2007 21:57
- Hele, je pěkná... 13.12.2007 00:09 Psychobolos
- Re: bleeee 08.12.2007 12:14
- ps 06.12.2007 06:45
- bleeee 09.09.2007 18:44
- Dobrá užovka... 06.08.2007 11:05
- 120tky sa nekradnu??? 06.08.2007 10:15
- Re: Zatim nic :) 01.08.2007 14:09
- Zatim nic :) 31.07.2007 17:49
Další vozy Škoda 120
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2011 235 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 120 (1988) Majitel: LRman1
Přidáno: 23.11.2009 4610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 20.7.2009 757 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Škoda 120 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2010 4210 Majitel 9.77 Uživatelé