Recenze
Škoda 120 Luxe
Technické info
Přezdívka auta škodil, šmoula Rok výroby 1985 Koupeno nové najeto [km]:44008 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 37 kroutící moment [Nm]: 85 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Zdravím všechny uživatele, kteří navštěvují tyto stránky. Už delší dobu jsem se rozhodoval, jestli se mám pochlubit tou mojí skořápkou, kterou jezdím. Po dlouhém rozmýšlení jsem se ale nakonec rozhodl, že jí sem šoupnu. Je to Škoda 120L, kterou zná asi každý čech, a se kterou se aspoň jednou všichni svezli. Byla vyrobena v říjnu roku 1985 a v této době byla i koupena mým dědou, ale jezdila s ní moje babička. Oproti základní verzi měla speciální opěrky hlavy, které se v dnešní době na škodovkách už moc nevidí, otáčkoměr, stahování zadních oken, a černé plasty, které zakrývají plech na horní straně dveří, a to je myslím vše, takže žádná sláva, ale v roce 1985 to byla příplatková výbava za celkem nehorázný peníz(v tý době). Dodatečně se na ní koupily poklice, které jsou na ní dodnes, a dopředu bylo přišroubováno červenobílé logo škoda. Jak už jsem psal, tak se škodovkou jezdila babička, která s ní toho ale moc nenajezdila, protože v 89 roce zemřela. Po její smrti se rozhodovalo co s ní. Nakonec skončila u mého strýce a ten jí dal mé tetě, která s ní jezdila až do roku 2008 do 2km vzdálené práce. Než skončila u strejdy pečoval o ní můj táta, takže o ní bylo dobře postaráno, jenomže potom skončila v rukou strejdy, který do ní akorát nalil benzin a občas se vyměnil olej. Někdy v roce 2001 se museli vystříkat dutiny, vyměnit prahy, zadní lemy a blatníky, protože se díky (ne)údržbě auto téměř rozpadalo před očima. Poté, co se díly vyměnily se o auto opět nestarali a nový lak, vybledl a místa která byla opravena tak prosvítala, a aby toho nebylo málo, tak se auto za tuto dobu mylo asi dvakrát, takže špína byla pěkně zažraná. Po pěti letech, kdy bylo auto opraveno opět začalo kvést, ale to strejda neřešil, protože na ty 2km co s ní teta jezdila do práce to bylo celkem zbytečný.
Já jsem se k autu dostal v roce 2008, když mi táta jednoho krásnýho sychravýho litopadovýho dne při obědě řekl "Měl bych pro tebe auto". Já celý natěšený jsem si říkal co to tak může být za auto, když ale vyslovil strejdova stodvacítka, tak ze mě to nadšení trochu opadlo, jelikož jsem věděl v jakym stavu to auto je. Ale co jsem mohl chtít, bylo mi jěště sedmnáct, papíry v nedohlednu a tak jsem mohl být rád že budu mít aspoň nějaké auto. Týden na to už jí strejda přivezl, tak jsem jí pořádně prolezl. Říkal jsem si že to nebude tak hrozný, ale když jsem koukl pod auto, tak jsem se málem leknul. Zespodu byla hrozně zrezlá, ale co můžu chtít po 24 let starym autě. Hned druhý den jsem se rozhodl že to auto aspoň vyčistím zevnitř, protože zvenku to bylo díky příznivému listopadovému období celkem zbytečný. První co jsem udělal bylo, že jsem vyndal ty hrozný potahy co tam byly. Na nich snad skákali blechy metr vysoko, a zaprášený byli až hrůza. Potom co jsem je sundal jsem musel sedačky půl hodiny luxovat, protože potahy a lá tygr pěkně pouštěly chlupy a nebylo skoro ani poznat že ty sedačky byly někdy černý. Když bylo vyluxováno, tak jsem se snažil umýt asi centimetrovou vrstvu prachu na přístrojovce, která byla na autě naposledy umytá snad před 20 lety. Když bylo hotovo, tak na auto nebylo do jara skoro šáhnuto, protože řídičák jěště nebyl, a v zimě se venku nedalo nic dělat. Hned jak bylo trochu hezky tak jsem auto umyl a celkem prokoukla, ale byla pořád vybledlá, ale nedalo se s tim nic dělat. V dubnu jsem začal z auta odstraňovat rez, a skončil jsem v květnu, protože v česku je pořád hezky(1 den sluníčko a týden hnusně) tak oprava trvala tak dlouho. Nyní už je v celkem dobrym stavu ale mohlo by to být lepší, ale na větší opravy zatím nejsou penízky a ani asi nebudou, protože za rok jí čeká technická, a vzhledem k celkově špatnému stavu podvozku a karoserie silně pochybuju že by jí zvládla, a když jo, tak skončí v rukou mýho táty, který s ní bude jezdit do práce.
Silné stránky
Na tomhle autě moc silných stránek není, ale budu se snažit něco napsat.
Vzhled
Sice už je každýmu notoricky známej, ale pořád vypadá celkem dobře, a navíc už jich není tolik k vidění, nebo alespoň v Praze ne a pokud se pořádně umyje a naleští, a vezme se na projížďku, tak se i v dnešní době nejeden kolemjdoucí otočí :)
Ceny náhradních dílů
Jedna z největších výhod škodovek. Díly jsou skoro zadarmo.
Jízda
To je hlavní trumf Škodovky. Ta vás totiž vůbec neláká, abyste s ní jezdili rychle a tím i nebezpečně, protože jet stálou rychlostí která překračuje víc jak 110Km/h se s ní prostě nedá, a když jo, tak je člověk z takový jízdy úplně zblblej, protože hluk pronikající do auta je hodně vydatnej a nespraví to ani špunty do uší.
Jednoduchá konstrukce
Její výhoda tkví v tom, že auto opraví kdekdo. Tolik věcí co dokáže opravit průměrně zručný člověk na škodovce, to nedokáže ani ze čtvrtiny opravit na moderním autě.
Řízení
Řekl bych že je celkem přesné a komunikativní a nevadí ani absence posilovače, protože předek je hodně lehký(i když je to někdy spíš na škodu)
Barva
Každý si možná řekne, co je na takový barvě úžasnýho, když se ale člověk rozhlédne, tak uvidí škodovky nejčastěji v hnědý, béžový a všelijaký nijaký barvě, za to v týhle šmoulinkovský není moc vidět, a už tím upoutá pozornost
Dál už jenom stručněji
-dobrý výhled z auta
-dobré trakční schopnosti za zhoršených adhezních podmínek
-výkonné brzdy(alespoň u mě)
-pohodlné sedačky a celkové odpružení auta
Slabé stránky
Tady bych řekl, že už toho bude víc.
Bezpečnost
Slabé plechy, žádná deformační zóna a pásy které se utrhnou při sebemenším nárazu nevyvolávají zrovna pocit bezpečí.
Spolehlivost
Tohle se zrovna mého auta moc netýká, protože zatím pracuje bez větších potíží, ale věcí co se může pokazit je spousta, přeci jenom už jí je 24let.
Antikorozní ochrana
Na to kolik jí je to není zas tak hrozný, ale podvozek je na tom podstatně hůř.
Spotřeba
Jediné co mohu na její obhajobu napsat je to, že nádrž nepatří zrovna k největším(37L) a tudíž z ní benzin mizí rychleji než obvykle. Dále bych měl zmínit to, že s ní nejezdim dvakrát úsporně, protože abych aspoň trochu držel krok s dnešními auty a nebyl brzdou provozu, tak jí musim celkem hodně a často vytáčet.
Výkon
Mohl by být vyšší, protože v dnešní době vás s timhle autem předjede i nadopovaný cyklista.
Prostor
jelikož měřim skoro 190cm tak tam pro mě moc místa není a rozdělený kufr je taky na pytel.
Hlučnost
Jedna z největších slabin auta, vzhledem k výkonu a rychlosti, je porovnání s hlučností celkem nepoměr, když při jízdě kolem 100Km/h řve jak kdyby jste jeli za hranicí možností
Řazení
Slovo přesnost je řazení vzálené na stovky kilometrů, i když jsem ho trochu poopravil, tak je to pořád slabota
a už jenom v bodech
-citlivost na boční vítr
-díky lehkému předku nejdříve perfektní nedotáčivost a poté záludná přetáčivost
-u mě téměř nefunkční ruční brzda
-slabá přední světla
-špatná ochrana před krádeží(ale kdo by to kradl?)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechno bylo a je opravováno doma, protože auto dokáže spravit i méně zručný člověk, a přijet s tím do servisu, tak vás pošlou do háje, protože takový křápy tam neopravujou. Než jsem auto dostal, tak se udělaly komplet brzdy, takže brzdí jako blázen. Jinak od doby co mám auto já, tak žádná porucha nenastala, jenom se vyměnilo to, co mělo být vyměněný asi před rokem, takže olej+filtr, dál vzduchový filtr, svíčky, a dorazy na přední nápravu, protože z nějakýho neznámýho důvodu zmizely (že by ufo???). jěště se vyměnily stěrače, nová anténa i s rádiem+ repro. Když mi strejda auto dával, tak říkal, že mi dá jiný rádio, že to co tam je tak nehraje, jak se ale ukázalo tak rádio bylo v pohodě, jenom repráky nějak nefungovaly :-/.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
To nemám ponětí, v době kdy bylo auto kupováno, jsem ještě chodil po houbách.
Opravy a Úpravy
Jak už jsem psal, první co bylo, že se na ní koupily poklice, které byly potom nastříkány na bílo, a jsou tam dodnes(bohužel). dále se koupilo logo na přední masku, které tam už není. Potom se nastříkaly přední nádechy na kapotě a zrcátka do bílé barvy, aby ladily s pokličkama. Další úpravou byla výměna palubní desky za tu, co byla v Rapidu i s budíkama. Když bylo auto ve strejdovym vlastnictví přidal dopředu a dozadu mlhovky, a všelijaký samolepky a zbytečný blbůstky. Od doby co je auto moje, jsem odstranil rez, uvnitř jsem vyměnil volant, který pochází Favoritu, dal tam dřevěnou řadičku z BMW, a nastříkal panely na přístrojovce. Zvenku jsou akorát nový zástěrky, nový zadní světla, přední blinkry, ráměčky na SPZ a oživení laku pomocí tempa, a nárazníků a dalších plastů zvenku pomocí vyjetého oleje :D a výsledek celkem ujde(na fotkách vypadá líp jak ve skutečnosti). Do budoucna bych chtěl koupit nějaký lepší poklice, asi ty co byly na feldě, a budu se snažit udělat něco s tim řazením, protože už mě fakt dojímá, ale aspoň to odrazuje od toho jezdit s tim jak dobytek(ono to stejně ani nejde:)
Novinky v recenzi
tak dneškem už nejsem majitelem škodovky :-( dneska jsme jí totiž odvezli do šrotu :-( sice párkrát pozlobila a některýma věcma mě rozčilovala ale budu na ní vzpomínat v dobrým, přeci jenom to bylo moje první auto a na to se nazapomíná.......
Tak škodovka už opět jezdí:) problém byl ve spojce, která přestala vypínat, tak se odvzdušnila a vyměnila se kapalina, která byla asi stoletá a teď zase jezdí jak fík:) jenom si teď musim chvíli zvyknout na trochu jiný záběr spojky, který byl předtím drobet odlišný.
Tak dneska jsem po delší době trochu poopravil recenzi a přidal fotky který jsem vyhrabal v počítači
Tak jsem včera, i když trochu nedobrovolně koupil koncovku na výfuk. Nedávno jsem se totiž zařekl, že poslední věc, kterou koupim na škodovku budou poklice, tak jsem to nedodržel, protože strejda si koupil koncovku, nějak si ale zapomněl zmeřit průměr, záhy potom zjistil se mu tam nevejde a tak jsem jí od něho koupil za poloviční cenu, jinak bych si jí v životě nekoupil.
Tak před pár dny jsem se byl trochu projet, a zkoušel kolik ze sebe vytáhne.Je zajímavý že do 120 jede bez problémů, jakmile ale překročí 125 tak už se jí moc nechce. Jel jsem 140km/h s vítrem v zádech a v očích smrt, a víc už ani zkoušet nebudu, protože jsem to honil jak kozu. Od týhle projížďky, ale začalo auto neskutečně škubat. Tak jsem vyměnil těsnění u výfuku, protože podfukovalo, a zkoušel jsem seřídit karbec, ale výsledek je pořád stejný. jěště se zkusim mrknout na rozdělovač, jinak fakt nevim.
Včera jsem se opět nudil(nic nového), a tak jsem si trochu pohrál s tubusem od filtru, uvidíme jestli nastane nějaká změna, já doufám že jo.
Včera jsem se trochu nudil, tak jsem se mrknul na to řazení, Rozebral jsem to vyčistil, promazal, trochu jsem posunul konzolu řazení a výsledek je už celkem znát, sice jěště sem tam pozlobí, ale s tim už se víc udělat nedá. Už jen sehnat poklice z feldy, a bude to complete :)
tak jsem dneska přidal nějaký nový a starý fotky
Přidat názorDiskuse: Škoda 120 Luxe
- Re: Farba 05.10.2010 16:28 Abarth.js
- Farba 04.10.2010 16:43 Mimas
- Re: Pěkná... 12.12.2009 20:56 Abarth.js
- Pěkná... 12.12.2009 14:22
- Re: sorry... 09.11.2009 22:59 Lukas929
- sorry... 09.11.2009 22:55 Lukas929
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 22:21 Prase
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 22:08 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 21:28 Prase
- Re: Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 21:22 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 21:17 Prase
- Re: Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 21:15 Ronault.
- Re: Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 21:08 Abarth.js
- Re: Re: Ekopoplatek 29.10.2009 19:28 Ronault.
- Re: Ekopoplatek 29.10.2009 16:00 Abarth.js
- Ekopoplatek 28.10.2009 18:40 Ronault.
- Re: Re: Nazdar 06.10.2009 16:49 Chobot
- Re: Nazdar 06.10.2009 16:11 Abarth.js
- Nazdar 06.10.2009 11:19 Chobot
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filtr 29.09.2009 14:00 Abarth.js
- Re: Filtr 28.09.2009 20:18 Johnny_P
- Re: Re: Re: Re: Re: Filtr 28.09.2009 20:11 Honza_t
- Re: Nevzdávej to 23.08.2009 19:26 Abarth.js
- Nevzdávej to 23.08.2009 09:26 Petr408
- Re: Š 120 Luxe 22.08.2009 18:16 Abarth.js
- Š 120 Luxe 22.08.2009 13:17
- Re: Re: Re: Re: Filtr 20.08.2009 20:43 Abarth.js
- Re: Re: Re: Filtr 20.08.2009 09:35 Jack1989
- Re: Re: Filtr 19.08.2009 21:31 zip2016
- Re: Filtr 19.08.2009 21:22 Abarth.js
Další vozy Škoda 120
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2011 235 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 120 (1988) Majitel: LRman1
Přidáno: 23.11.2009 4610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda 120 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2010 4210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.8.2008 118 Majitel 9.76 Uživatelé