Recenze
Škoda 120 LR
Technické info
Přezdívka auta Princess Škoda 130LR Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 140 / 160 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.7
Popis vozu
Tzv. "vývozní" Škoda 120L s M kastlí ,5-ti rychlostní převodovkou a vlečenou zadní nápravou namontovanou přímo ve výrobě
Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou,a ja svý auto potřeboval opravit...proto jsem jej předělal do téhle podoby.
Jednak 130LR bylo auto ve kterém jsem seděl už v 6 letech na přejímce Rallye Vltava a celý život jsem o něm snil a miloval ho (takže jsem si tak trochu splnil sen) a za druhé proto že chi tohle auto udržet při životě a hlavně v povědomí lidí.
Tyhle auta ani omylem nepatří do šrotu,i když se to bohužel dost děje!!!
Silné stránky
Po přestavbě do hávu 130LR a upravami dle sk.B auto nemá myslím slabé stránky
Myslím že vysvětlovat někomu kdo ví a zná co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.
Pokud někdo neví co tohle auto kdy dokázalo pak navštivte moje WWW a tam se to dočtete,a to včetně originálního popisu.
Je tam k nahlédnutí ve formátu PDF i homologační list FIA kterým byla v roce 1984 ta 200 ks série těchto závodních speciálů schválena.
To že těch opravdu "ostrých-závodních" bylo z těch 200 kusů cirka jen 20 je už o něčem jiném.Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra,něco zkončilo v autokrosu ale těch pravých se závodními papíry už je minimum,a povětšinou stojí v soukromých zbírkách či muzeích(např. v muzeu automobilového sportu v Lánech stojí jedna originální).
Slabé stránky
Nemá,a ani jsem žádné zatím nezjistil.
S chutí a usměvem na rtech předjedu moderní koncernový auto nacpaný elektronikou na dálnici:-)
Pravda...asi jim trochu zamrzá usměv na rtech :-) a ego to kolikrát neunese :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Každé auto potřebuje servis a pravidelnou péči...a pokud má upravy jako moje auto je pravidelná kontrola a ůdržba samozřejmostí:-) To co nezvládnu sám,či na co je potřeba lepší vybavení a hlavně zkušenosti...opravuji v dílně p. Kroba v Rakovníku
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil od prvního majitele ve velice zachovalém stavu,a garážované-tehdy byl stav tachometru 53 000km !!!
Potom co jsem auto předělal do současného stavu bych řekl asi tohle: svý auto neprodám ani neodvezu na šrotiště
Přestavba 120 do podoby 130LR
Škoda 120 L Rok výroby 1988-pokus o repliku 130LR a záchranu mého milovaného auta
KASTLE
komplet očištěna,vyvařená dle potřeb (i když těch moc nebylo-mě jsem velice zdravý základ)
Přední i zadní nárazník taktéž sériový-jen lakovaný…
Zadní čelo + kapota hliníková s větráním +laminátové křídlo dle LR
Přední a zadní osvětlení + Blinkry originál Czech Republic…
Maska DVOUDÍLNÁ originál Škoda, zpětná zrcátka Beskyd Sport (KAPKY)
Zasilikováno 1/2 odvětrání C-sloupku
Hrdlo nádrže kryje víčko dělané na zakázku u firmy BT-tuning
Kastle má de facto 4 barevné lakování: Bílá (RAL 1001)-skelet
Světle modrá - podběhy a pruhy červená základní + tm.modrá
Vše dle vzoru AMK AZNP Mladá Boleslav
INTERIER
Vše prozatím skoro originál Škoda 120
Vyházeny zadní sedačky a koberečky
Zůstalo:
GL palubka,osvícení budíků
Koberečky s imitací plechu
Anatomické sedačky Sparco
Bezpečnostní pásy SCHROTH - 3bodové
Muzika:kazetové autorádio SENCOR a dva maskovaný reproduktory jen tak pro poslech na cesty…
PODVOZEK
Přední Náprava - komplet vyztužená dle dokumentace LA…
Nápravnice+horní a spodní ramena opískováno a
nalakováno:kombinace modrá a červená.
Řízení Hřebenové-standart
Stabilizátor "18"+ tvrdé uložení stabilizátoru.
Brzdiče 4 pístové nalakovány do červené barvy,destičky použity Ferodo
Kotouče Ferodo
Rozpěra mezi přední tlumiče
Nové rozvody brzd i lanovody.nový brzdový válec škoda 130
Zkrátka komplet GO…
ZADNÍ NÁPRAVA:
Úhlová,vyztuženy podélná ramena s tvrdými silentbloky.
Zadní brzdy po GO ponechány bubny lakované taktéž do červené barvy, použito obložení Ferodo
Tlumiče přední zn.Steriling i zadní zn. SPAX (polohovatelné)
KOLA
Loukotě Přední 5,5" a Zadní 5,5"
Límce stočeny na soustruhu a středy lakovány zlatě s následným přelakováním bezbarvým lakem
100-vé štefty na přední i zadní ose kol
Pneu: 165/80 R13 Barum Brilant
MOTOR
Škoda 120L vyměněn za 742.136 na karburátoru SEDR ze škody 136 použit vzduchový filtr KN.
Zabroušeny ventily a sedla ventilů,snížená hlava motoru.
Vyměněny rozvody motoru
Sériová "ostřejší" 280/280stupňů
Výfukové svody originál LR 4 in1 zakončené příčným výfukem.
Na uchycení motoru + převodovky použity tvrdé silentbloky.
DOPLŇKY -vně i uvnitř :
Snímatelná světelná rampa 2 mlhovky + 2 dálkové
Zástěrky SpeedPro
Podtlakové klaksony :-)
DOVĚTEK: Auto bylo stavěné z možností použití co nejvíce nových dílů.. Stále je na něm co dělat..a postupem času ho snad co nejvíce přiblížím originálu
PROZATÍM JE TO JEN AUTO NA BĚŽNÉ JEŽDENÍ…NIKOLIV PLNOKREVNÉ LR-RO
Novinky v recenzi
provedené změny 2011/2012
Výměna sedaček za SPARCO,3-bodové pásy Schroth,interiér odlehčen-vyndány nepotřebnosti :-)
Finální SET-up pod kapotou (prozatím) zní :
motor 742.136 komplet vyčištěn
Klika přebroušená
setrvák lehce odlehčený,svážen s klikou
osazen sadou Kolbenschmitt
vačka 280/280 výroba(resp.přebrus NC-POWER)
Hlava 742.136 snížená o 0,9mm,udělaná sedla vodítka ventily…
Svody 4 do 1 -výroba p.Hlušička MB – od člena skoda-rally,opískované a šopované hliníkem
Karburace: SEDR 3322-prozatím osazen jako 3323– tzn.135 osazená jako 136
Osazen KN filtr http://www.sportovni-filtry.cz/kn-kit-pro-karburat or-569168-p-61673.html?cPath=1
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda 120 LR
- Re: Re: Fajn 05.08.2012 12:40 Prase
- Re: Fajn 04.08.2012 16:30 LRman1
- Fajn 18.02.2011 00:39 gokralik
- video 17.12.2009 00:59 vrkuboy
- perfektní!!! 07.12.2009 11:23 LRman1
- Re: Tak to je teda něco.. 07.12.2009 11:21 LRman1
- Re: Hodnocení 01.12.2009 17:40 LRman1
- Re: Re: Re: originál 27.11.2009 17:34 Mira83
- Re: Re: Re: Re: Čau,mam pro tebe něco.. 26.11.2009 13:48 Mira328i
- Tak to je teda něco.. 26.11.2009 13:47
- Re: Re: Re: Čau,mam pro tebe něco.. 26.11.2009 13:43 LRman1
- Re: originál 26.11.2009 13:31 LRman1
- Re: Re: Re: originál 26.11.2009 13:30 Special-line
- Re: Re: originál 26.11.2009 13:24 LRman1
- Re: originál 26.11.2009 11:05 Special-line
- Re: Re: Dost dobryyyy 25.11.2009 22:44
- perfektní!!! 25.11.2009 22:24 d.a.m.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škůdky 25.11.2009 20:16 Prase
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: škůdky 25.11.2009 19:41 Parda71 (BMWfans)
- Re: Re: Re: Re: Re: škůdky 25.11.2009 17:07 Prase
- Re: Re: Re: Dost dobryyyy 25.11.2009 16:51 LRman1
- Re: Re: Čau,mam pro tebe něco.. 25.11.2009 16:48 Mira328i
- Re: Re: Dost dobryyyy 25.11.2009 16:44 Mira328i
- Re: Dost dobryyyy 25.11.2009 16:42 LRman1
- Re: Re: Re: Re: škůdky 25.11.2009 16:41 Mira328i
- Re: Čau,mam pro tebe něco.. 25.11.2009 16:34 LRman1
- Re: Re: Re: škůdky 25.11.2009 16:17 Prase
- originál 25.11.2009 13:03 Mira83
- Re: Re: škůdky 25.11.2009 08:37 Parda71 (BMWfans)
- Čau,mam pro tebe něco.. 25.11.2009 07:07 Mira328i
Další vozy Škoda 120
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2011 235 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 20.7.2009 757 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Škoda 120 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2010 4210 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.8.2008 118 Majitel 9.76 Uživatelé