Recenze

Abarth.js (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Croma 2.0 TDi

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 46× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1 Fiat Croma, foto 2 Fiat Croma, foto 3 Fiat Croma, foto 4 Fiat Croma, foto 5 Fiat Croma, foto 6 Fiat Croma, foto 7 Fiat Croma, foto 8
Fiat Croma, foto 9 Fiat Croma, foto 10 Fiat Croma, foto 11 Fiat Croma, foto 12 Fiat Croma, foto 13 Fiat Croma, foto 14 Fiat Croma, foto 15 Fiat Croma, foto 16 Fiat Croma, foto 17 Fiat Croma, foto 18 Fiat Croma, foto 19 Fiat Croma, foto 20 Fiat Croma, foto 21 Fiat Croma, foto 22 Fiat Croma, foto 23 Fiat Croma, foto 24 Fiat Croma, foto 25 Fiat Croma, foto 26 Fiat Croma, foto 27 Fiat Croma, foto 28 Fiat Croma, foto 29 Fiat Croma, foto 30 Fiat Croma, foto 31 Fiat Croma, foto 32 Fiat Croma, foto 33 Fiat Croma, foto 34 Fiat Croma, foto 35 Fiat Croma, foto 36 Fiat Croma, foto 37 Fiat Croma, foto 38 Fiat Croma, foto 39 Fiat Croma, foto 40 Fiat Croma, foto 41 Fiat Croma, foto 42 Fiat Croma, foto 43 Fiat Croma, foto 44 Fiat Croma, foto 45 Fiat Croma, foto 46 Fiat Croma, foto 47 Fiat Croma, foto 48 Fiat Croma, foto 49 Fiat Croma, foto 50 Fiat Croma, foto 51 Fiat Croma, foto 52 Fiat Croma, foto 53 Fiat Croma, foto 54 Fiat Croma, foto 55 Fiat Croma, foto 56 Fiat Croma, foto 57 Fiat Croma, foto 58 Fiat Croma, foto 59 Fiat Croma, foto 60 Fiat Croma, foto 61 Fiat Croma, foto 62 Fiat Croma, foto 63 Fiat Croma, foto 64 Fiat Croma, foto 65 Fiat Croma, foto 66 Fiat Croma, foto 67 Fiat Croma, foto 68 Fiat Croma, foto 69 Fiat Croma, foto 70 Fiat Croma, foto 71 Fiat Croma, foto 72 Fiat Croma, foto 73 Fiat Croma, foto 74 Fiat Croma, foto 75 Fiat Croma, foto 76 Fiat Croma, foto 77 Fiat Croma, foto 78 Fiat Croma, foto 79 Fiat Croma, foto 80 Fiat Croma, foto 81 Fiat Croma, foto 82 Fiat Croma, foto 83 Fiat Croma, foto 84 Fiat Croma, foto 86 Fiat Croma, foto 87 Fiat Croma, foto 88 Fiat Croma, foto 89 Fiat Croma, foto 90 Fiat Croma, foto 91 Fiat Croma, foto 92 Fiat Croma, foto 93 Fiat Croma, foto 94 Fiat Croma, foto 95
 

Technické info

Přezdívka auta Šemík Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:192045 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1929 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 204 maximální rychlost [km/h]: 180 / 195 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Zdravim všechny
Po delší době jsem tu s novým autem, i když s moc novym už taky ne, protože jste si možná všimli, že tohle auto už je v naší rodině nějakou dobu, ale už není v tátovým vlastnictví ale v mým :-).
Je to Fiat Croma 2.0 TDi, kterou jsme koupili téměř před šesti lety úplnou náhodou, protože než jsme koupili tuhle, měli jsme už jednu ve stejný motorizaci, barvě ale byla to verze z roku 1989, která se oproti téhle liší jiným předkem, který je u nové trochu nižší, interiérem a detailama. Táta šel totiž jednou se strejdou do hospody a tam našel v inzertních novinách tuhle cromu za tehdy nějakých 119000kč a táta se rozhodl, že se na ni pojedem ze zvědavosti podívat. Takže jěště ten den se zavolalo a jelo se na ni podívat. Když ji táta poprvé uviděl byl z ní úplně hotovej, mně osobně se moc nelíbila a hlavně podle mě bylo zbytečný se jezdit dívat na skoro to samý auto jaký nám stojí v garáži. Po prohlídnutí se mi líbila jěště míň, protože byla různě poškrábaná, měla roztrhlou sedačku řidiče a byla prostě neucházející, ale táta měl asi trochu upito a tak si řekl, že jí prostě musí mít, a tak nám asi za 3 dny stála před barákem. Croma, kterou jsme měli doteď táta prodal jednomu chlápkovi z práce, který ho uháněl skoro čtvrt roku aby mu jí prodal a tak se i stalo, sice jsem za to tátu neměl chvíli rád, ale pak jsem si na ni celkem zvyknul, i když se mi po naší první stýskalo :-(.
Jinak co se týče výbavy, tak si člověk nemůže stěžovat, všechny okýnka v elektrice, zrcátka taky, kožený sedačky, klima a já nevim co jěště, takže i na 14 let starý auto si své pasažéry celkem hýčká. Největším klenotem tohohle auta je ale motor. Sice když ho nastartujete připomíná traktor, ale v tom to není. Je to v konstrukci, která podle mě byla převratná. Bylo to totiž první sériově vyráběné auto, které mělo přímý vstřik paliva a označení TDI. Všichni si možná myslí že to bylo Audi, ale není tomu tak, protože Fiat s tímhle motorem přišel už v roce 1986 a Audi až o tři roky později. Dokonce jsem někde četl na netu, že Fiat prodal tento motor a označení volkswagenu proto, protože už v té době konstruoval systém Common Rail, ale protože na to nebylo dostatek peněz tak, prodali TDI němcům. Nevim co je na tom pravdy, ale pokud vím tak první Common Rail měla Alfa 156 1.9 JTD, která spadá pod FIAT, takže na tom asi něco bude. Jinak tenhle motor je až na ten otřesný zvuk vynikající. Má všechno co od nafťáka dnešní doby potřebujete. Mohutný zátah zvlášť po modernizaci roku 1991, kdy turbo dostalo proměnnou geometrii lopatek, tak i velmi nízkou spotřebu, která je kolem nějakých pěti litrů nafty na sto km a poté co jsem jel s naftovou ochcáfkou se to nedá vůbec srovnávat. Na to, že tenhle motor byl konstruován už v nějakém 86 roce, tak ta škodovka na něj prostě nemá, a neříkám to jenom já, ale všichni co se s tim svezli. I přes tyhle nesporné kvality jsem to auto ale stejně nechtěl, když mi ho táta nabízel, protože poté co mi už škodovka začínala pít krev, jsem se rozhodl že si koupím jiné auto. Jel jsem se tedy podívat do jednoho pražského bazaru na Fiat Coupé, o kterém mi táta říkal že je moc hezký a že tam už dlouho stojí, a tak jsem se jel s kamarádem na něj mrknout. Už co jsem ho viděl za plotem, tak jsem byl unešený. Sice měl pár mušek, a neměl motor který jsem chtěl, ale stál za to. Potom, co jsem přijel domů, se táta vyptával a když zjistil, že jsem skoro beznadějně zamilovaný tak řekl, že se tedy Croma prodá a že si koupim moje Coupečko. Jenomže tátovi to nedalo a pořád mi to rozmlouval, až to nakonec dopadlo tak, že mi Coupečko prodali před nosem. Byl jsem z toho asi dva týdny otrávený, a tak jsem hledal dál. Chvíli jsem uvažoval nad tím, že bych koupil Alfu 164 ale z toho rychle sešlo. Pak jsem se jen tak podíval, jestli nemají na netu nějakou pěknou Mareu, ale chtěl jsem ji v dvoulitru. Ani ne tak pro ten výkon, ale pro ten zvuk pětiválce a určitý charisma, který s timhle motorem má, a i proto, že je to takovej nenápadnej kombik, který pak dokáže vytřít zrak. Měl jsem jednu vyhlídlou v Kolíně a málem jsem ji koupil, ale i z té taky nakonec díky mým rodičům sešlo. Sice měla pár chyb ale za tu cenu byla velmi dobrá, jenže táta byl zásadně proti, protože nechtěl aby jeho milovaná Croma šla z baráku, a tak se snažil všemožnými prostředky mi Mareu zhnusit a donutit mě abych si nechal naše auto, i když věděl že ji nechci. Nakonec jsem dopadl tak, jak teď vidíte. Sice to není auto mých snů, ale za to je prostorný a má nízkou spotřebu, což je pro mě jako pro studenta docela klíčový fakt, i když jsem měl tu Mareu v plánu spíš jako auto pro radost a ne na každodenní ježdění. Co se týče úprav a oprav tak jako první se na ní hodily kola co jsme měli na první cromě. Jsou to nějaký patnáctky z BMW ale mě přišly malý, tak se minulý rok koupily šestnáctky Abarth. Vtip je docela v tom, že oboje kola vypadají skoro stejně. Další úpravou bylo nastříkání spodku nárazníku a prahů do barvy karoserie. Byl to tehdy můj chytrý nápad poradit to tátovi s tím, že to bude líp vypadat. S odstupem času se mi to ale přestává líbit, takže to půjde asi dolů. Díky tomu, že auto není nejmladší, tak nám i začíná hezky reznout a to je ta nejhorší práce, která na tomhle autě je. Protože každé léto a skoro každý měsíc brousit s stříkat ty prokletý zadní lemy je hrozně nezábavná věc a člověka to rychle přestává bavit. Jinak auto bylo ověšený všelijakejma blbostma hlavně uvnitř, a jelikož já mám rád tovární vzhled interiérů, tak jsem se rozhodl ty krámy vyházet a vnitřek vypadá hned líp. To je zatim asi tak vše, časem možná jěště něco doplním, ale teď mě už nic nenapadá.

Silné stránky

Motor
To je opravdu asi to nejlepší na celým autě. Silný zátah vás příjemně zatlačí do sedaček a vy tak bleskově vyrazíte kupředu (za předpokladu že s tim umíte, protože na tenhle motor to chce trochu zvyk), k tomu spotřebu, která málokdy překročí 7 litrů. Co chtít víc?

Prostornost, Pohodlí
Obor v kterém vyniká. Pohodlně odveze 5 cestujících a k tomu velký kufr do kterého nacpete prakticky cokoliv. Odpružení je ale celkem zvláštností, protože na rovince je pohodlně rozměklý, ale na nerovné silnici ztuhne, což není moc příjemné. Lepší by bylo kdyby to bylo naopak.

Jízda
Sice jsem v životě neřídil takové etalony skvělého řízení a jízdních vlastností jako je např. Ford Focus, ale podle mě se řídí velmi dobře. Sice když rychle proletíte zatáčku tak se trochu naklání, jízdní stopu drží ale velmi dlouho a řízení je přesné a citlivé, takže dobře víte co se děje s předními koly (i když 120 byla lepší :D)

Náhradní díly
Sice nejsou tak levné jako na 120, ale jsou stejné jako u ostatních, a i když tohle auto není moc vidět, tak téměř vždycky seženete co potřebujete

Vzhled
Sice to není auto, za kterým by si člověk vykroutil krk, ale díky jeho vzácnosti je příjemným zpestřením jinak nudného silničního provozu, kde se to hemží samou fóbií a oktávkou a hlavně není moc kusů, který jsou v dobrém stavu.

Už jenom stručně
-dveře se otevírají skoro do pravého úhlu
-celkem dobrý výhled z auta
-otevírání pátých dveří (dříve nebylo tolik zvykem)
-celkem přesné řazení, i když trochu gumové
-při vytočení motoru krásné hvízdání turba:)

Slabé stránky

Rez
Největší problém. V té době se už sice auta chránila před korozí, ale někdy mi přijde že nepočítali s tim, že se auto dožije více jak deseti let, protože je to nejhorší práce a největší žrout financí na to, aby to nějak vypadalo.

Podvozek
Nemyslím teď korozi, ale to že tohle auto není dělaný na český tankodrom, a proto díly podvozku odcházejí celkem rychle. Další slabinou je špatné odhlučnění podvozku, proto je zvykem, že když přejedete i jenom malý výmol ozve se rána jako byste tam nechali kolo

Image
Nechápu co mají lidi proti italským autům. Všichni říkají že to jsou poruchový křápy který reznou jak mrcha a nic nevydrží. Přitom auta z koncernu VW a další značky na tom nejsou o moc líp. Že Fiati hnijou? Porovnejte si několik odlišných značek aut ze stejného roku výroby a uvidíte že se to netýká jen italů. I teď uvidíte například 10 let staré BMW, nebo Renault a už mají zrezlé některé části karoserie. Jediný co nepopírám je, že italům moc nejde elektrika, a některý motory jsou trochu háklivější na údržbu, pokud se ale člověk o auto pravidelně stará, není to taková katasrofa jako všichni říkají. Příkladem je naše Croma. Jak u první tak i u druhé, se nikdy nevyskytl žádný vážný problém, zato co jsem slyšel od jednoho známého že na své audině vyměnil skoro půlku motoru a pořád se to sype, tak si myslím že je Fiat vcelku spolehlivý auto.

A už jenom drobnosti
-nehezký zvuk motoru připomínající 20let starý Transit
-ne zrovna moc výkonné brzdy
-malá tuhost karoserie
-kožená sedadla podléhají docela rychlému opotřebení
-na svůj věk začíná povrzávat vnitřek
-slabší dílenské zpracování

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechno co bylo možné udělat doma, se udělalo doma. Do servisu se muselu jenom kvůli rozvodům a lanovodům ruční brzdy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pán byl docela příjemný, ale už si ho moc nepamatuju, protože jsem byl ještě celkem malý kluk

Plány do budoucna

Pokud nekoupim jiný auto(začínám nad tím víc a víc uvažovat), tak bych rád nechal navařit nový zadní lemy, protože mě to už štve. Dál bych chtěl polepit bok červenými pruhy jako mají teď Fiati od Abarthu a s tím i nabarvit brzdy do červena, ať to hezky ladí. Dál bych chtěl dát pryč tu barvu zespod nárazníků a prahů a koupit pod přední nárazník lízátko z Laguny nebo Meganu, jěště uvidim, podle toho co bude hezčí. A pokud nebudu mít co s pěnězma tak nechám udělat nový lak a očalounit sedačky novou kůží, jenomže o tom si můžu nechat jenom zdát, protože do tý doby budu mít zase nějakej jinej vrak.

 

Novinky v recenzi

3.10.2010 19:15

tak už mám zase jiné auto :D
tady zatim jenom ukázka, časem možná přibude i recenze

16.4.2010 13:40

Lipsko 2010

Tak po roce jsem byl opět v autosalonu v Lipsku a byl jsem opět zklamaný, protože tam nebyl žádný zástupce italských značek. Těšil jsem se jak si sednu do Alfy 159 a sednul jsem si tak maximálně do Ducata, protože dodávky bylo to jediný co mělo logo Fiat. Posadil jsem se ale i do jiných aut např. Porsche Cayman, který mě spolu s Audi Q7 vůbec nenadchnul, zato velmi příjemně se sedělo v Mazdě 6, v Hondě Civic, nebo BMW 5. Nejlepší auto ale byl Mercedes Benz S 400 hybrid. Ten je úplně někde jinde, to pohodlíčko a všelijaký ptákovinky mě úplně dostaly. Mít tři mega tak jdu do něj a klidně bych v něm i spal.

26.3.2010 17:05

Na menší vyjížďce

Dnes jsem se byl po škole trochu projet a nafotil jsem pár fotek, jenom škoda že jsou focený mobilem, protože jsem u sebe neměl foťák, takže vypadaj jak vypadaj.

21.3.2010 00:05

Předem se omlouvám za fotky že jsou v horší kvalitě ale většina je focena mobilem. Časem nějaké fotky doplním.


Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Bez komentáře. Kromě běžné údržby nikdy nevyžadovala nic extra

praktičnost
8

Liftback sice není tak praktický jako combi, ale mě to vyhovuje

prostornost
9

V autě je místa jak v obýváku, i když vzadu by to mohlo být o trošku lepší

jízdní vlastnosti
8

Na svůj věk a účelnost auta jsou vcelku dobré, ale každému musí být jasný že to není sporťák

jízdní komfort
9

Nebýt těch hrozných ran od podvozku a povrzávání interiéru tak bych dal za 10

provozní náklady
9

Jenom nalít naftu a jezdit, a občas zaplatit povinné ručení

náhradní díly
7

Celkem dostupné a v porovnání s jinými auty jsou i za stejné peníze

výkon motoru
8

Někomu se může zdát 68kw málo, ale pro běžný provoz naprosto vyhovující a abych s tim potrápil pár passatů a oktávek to bohatě stačí

spotřeba
10

Oproti škodárně to je jak nebe a dudy. Jinak toho skonzumuje stejně jako dnešní nafťáci a optoti některým i míň

hlučnost motoru
4

Tohle je špaténka, ale je to dáno tím že je to přímý vstřik, nepřímý vstřik je o něco tišší, ale stejně by se mi líbilo něco jinýho

kvalita sedadel
9

Zkuste si sednout z těch prken co se dává do dnešních aut, a pak si přesednout do těch křesílek :-) ani po dlouhé jízdě vás nic nebolí a hlavně člověka celé obepřou.

brzdy
6

Jedna z těch slabších stránek, brzdit se tomu moc nechce

zavazadlový prostor
9

500 lirů je celkem slušný objem a na rodinnou dovolenou to bohatě stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…