Recenze

10 Majitel

Fiat Croma 1.9 MultiJet 16v Dynamic

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 106× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1 Fiat Croma, foto 2 Fiat Croma, foto 3 Fiat Croma, foto 4 Fiat Croma, foto 5 Fiat Croma, foto 6 Fiat Croma, foto 7 Fiat Croma, foto 8
Fiat Croma, foto 9 Fiat Croma, foto 10 Fiat Croma, foto 11 Fiat Croma, foto 12 Fiat Croma, foto 13 Fiat Croma, foto 14 Fiat Croma, foto 15 Fiat Croma, foto 16 Fiat Croma, foto 17 Fiat Croma, foto 18 Fiat Croma, foto 19 Fiat Croma, foto 20 Fiat Croma, foto 21 Fiat Croma, foto 22 Fiat Croma, foto 23 Fiat Croma, foto 24 Fiat Croma, foto 25 Fiat Croma, foto 26 Fiat Croma, foto 27 Fiat Croma, foto 28 Fiat Croma, foto 29 Fiat Croma, foto 31 Fiat Croma, foto 32 Fiat Croma, foto 33 Fiat Croma, foto 34 Fiat Croma, foto 35 Fiat Croma, foto 36 Fiat Croma, foto 37 Fiat Croma, foto 38 Fiat Croma, foto 39 Fiat Croma, foto 40 Fiat Croma, foto 41 Fiat Croma, foto 42 Fiat Croma, foto 43 Fiat Croma, foto 44 Fiat Croma, foto 45 Fiat Croma, foto 46 Fiat Croma, foto 47 Fiat Croma, foto 48 Fiat Croma, foto 49 Fiat Croma, foto 50 Fiat Croma, foto 51 Fiat Croma, foto 52 Fiat Croma, foto 53 Fiat Croma, foto 54 Fiat Croma, foto 55 Fiat Croma, foto 56 Fiat Croma, foto 57 Fiat Croma, foto 58 Fiat Croma, foto 59 Fiat Croma, foto 60 Fiat Croma, foto 61 Fiat Croma, foto 62 Fiat Croma, foto 63 Fiat Croma, foto 64 Fiat Croma, foto 65 Fiat Croma, foto 66 Fiat Croma, foto 67 Fiat Croma, foto 69 Fiat Croma, foto 70 Fiat Croma, foto 71 Fiat Croma, foto 72 Fiat Croma, foto 73 Fiat Croma, foto 74 Fiat Croma, foto 75 Fiat Croma, foto 76 Fiat Croma, foto 77 Fiat Croma, foto 78 Fiat Croma, foto 79 Fiat Croma, foto 80 Fiat Croma, foto 81 Fiat Croma, foto 82 Fiat Croma, foto 83 Fiat Croma, foto 84 Fiat Croma, foto 85 Fiat Croma, foto 86 Fiat Croma, foto 87 Fiat Croma, foto 88 Fiat Croma, foto 89 Fiat Croma, foto 90 Fiat Croma, foto 91 Fiat Croma, foto 92 Fiat Croma, foto 93 Fiat Croma, foto 94 Fiat Croma, foto 95 Fiat Croma, foto 96 Fiat Croma, foto 97 Fiat Croma, foto 98 Fiat Croma, foto 99 Fiat Croma, foto 100 Fiat Croma, foto 101 Fiat Croma, foto 102 Fiat Croma, foto 103 Fiat Croma, foto 104 Fiat Croma, foto 105 Fiat Croma, foto 106 Fiat Croma, foto 107 Fiat Croma, foto 108 Fiat Croma, foto 109 Fiat Croma, foto 110 Fiat Croma, foto 111 Fiat Croma, foto 112 Fiat Croma, foto 113 Fiat Croma, foto 114 Fiat Croma, foto 115 Fiat Croma, foto 116 Fiat Croma, foto 117 Fiat Croma, foto 118 Fiat Croma, foto 119 Fiat Croma, foto 120 Fiat Croma, foto 121 Fiat Croma, foto 122 Fiat Croma, foto 123 Fiat Croma, foto 124 Fiat Croma, foto 125 Fiat Croma, foto 126 Fiat Croma, foto 127 Fiat Croma, foto 128 Fiat Croma, foto 129 Fiat Croma, foto 130 Fiat Croma, foto 131 Fiat Croma, foto 132
 

Technické info

Přezdívka auta Croma Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:83000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jak to všechno začalo:
Ještě jako řidič Stila jsem se rozhodoval s čím budu jezdit až ho po 4 letech provozu prodám. Nebudu zamlčovat, že jsem chtěl zůstat věrný italské stáji, nicméně do výběrového řízení se protlačila Octavia Combi 4x4, Passat Variant a pokukoval jsem i po Mondeu a jako favorit byla nová Croma. Mám na italská auta slabost a ač se o nich napovídalo vtipů a historek habaděj, vždycky dojelo a dovolím si i tvrdit, že mělo vlastní duši. :)

Chtěl jsem určitě kombi. Předchozí Stilo mě po prostorové stránce okouzlilo. Ano, Octavia má obrovský kufr, ale místem pro pasažéry zrovna neoplývá. Pohon 4x4 by byl jedině výhodou, ale rozhodovala i výbava a výkon motoru. Palivo mi bylo vyloženě jedno, ale vzhledem k určení vozu a částce, kterou jsem byl ochoten obětovat zvítězila nafta. V této fázi odpadla Octavia a Passat. Za pořádnou naftu bylo třeba si připlatit a stejně by zde byl výkonový deficit oproti Italovi. Mondeo mě lákalo skladnějším kufrem a jistějšími jízdními vlastnostmi, ale po projetí a důkladném "prolezení" auta jsem se rozhodl pro Cromu.

Trocha historie:
Fiat Croma navazuje na velmi úspěšný a populární model z osmdesátých let jehož výroba skončila až v roce 1996. Patřil mezi nejpokrokovější vozy té doby a vyráběl se souběžně s modely Lancia Thema, Alfa Romeo 164 a Saab 9000. Zajímavostí je, že v roce 1986 se v něm objevil první dieselový motor s přímým vstřikováním na světě. Nový model představený v roce 2005 se honosí ladným designem, pod který se podepsal sám velký Giorgetto Giugaro a pod kapotou nabízí pohonné jednotky v rozmezí 1,8 - 2,4 litru.

Tak jdeme na design:
Fiat Croma, kam ho zařadit? Je to docela těžké, ale snoubí v sobě prvky kombi a luxusních MPV. Na první pohled zaujme určitě o něco vyšší stavba karoserie a její protažení. Nádherně zaoblené kapotě vévodí torza kapkovitých světlometů, lichoběžníková mřížka chladiče s chromováním a mohutný nárazník s integrovanými mlhovkami. Lechce vystupující linie blatníků dodává vozu auru majestátnosti a stability. Kabina je bohatě prosklená, světlo je totiž nejelegantnější z materiálů... Zadní části dominují světlomety, které svým tvarem připomínají oči samuraje. Samozřejmostí je lehce vyčuhující masivní nárazník. Designovou lahůdkou jsou chromované kliky dveří, které kopírují boční linku karoserie a ukrývají pod sebou nouzový zámek k otevření vozu (platí samozřejmě jen pro přední dveře). Oceňuji také velká zpětná zrcátka, která rozhodně poslouží při sledování situace za autem. Na spodku vozu najdeme masivní kryty po celé délce a dva difuzory před zadními koly, které usměrňují tok vzduchu pod autem. Dobře odvedednou práci na poli designu potvrzuje součinitel odporu vzduchu cx=0,28.
Délka vozu je 4756 mm, šířka 1775 mm a výška 1597 mm.
Tuhost karoserie je výborná, prostě kus auta a hlavně se v něm cítíte bezpečně. V nárazových testech EuroNcap obdržela Croma 5, slovy PĚT hvězdiček.

Pan Motor:
Pod kapotou se ukrývá řadový napříč uložený vznětový čtyřválec s přeplňováním o zdvihovém objemu 1910ccm. Jak už jsem zmiňoval výše koncern Fiat si s naftou velice dobře rozumí a tento agregát je výborným příkladem a pýchou italských motorářů. Je to jeden z argumentů, který mě přesvědčil ke koupi vozu. Disponuje přímovstřikovou technologií Common-Rail - Multijet. Tato technologie (poprve představena v roce 1997 jako Unijet v AR156 a dále licenčně prodána firmě Bosch) je vícenásobné vstřikování paliva, kdy řídicí elektronika volí jeden, dva nebo tři vstřiky v jednom pracovním cyklu podle zatížení motoru a způsobu jízdy. Zvýší se tak účinnost, výkon je větší a průběh točivého momentu výhodnější, navíc klesá spotřeba a snižují se emise. Samozřejmostí jsou čtyři ventily na válec, turbodmychadlo s měnitelnou geometrií lopatek a mezichladič stlačeného vzduchu. Agregát disponuje výkonem 110 kW.(150 koní) při 4000 ot./min a točivým momentem 320 N.m které jsou k dispozici už při 2000 ot./min. Motor je nádherně kultivovaný a to i za studena. Vozy koncernu VW jsou slyšet i přes zavřenou garáž:) tenhle motor ne! Těší mě i spotřeba, která se po záběhu ustálila v průměru na 6 až 6,5 litrech. To vzhledem k hmotnosti a velikosti auta považuji za výbornou hodnotu. Motor plní emisní normu Euro 4.
Pár informací pro ty "zatížené" :)
Vrtání x zdvih 82,0 x 90,4 mm
Řízení emisí: Dva oxidační katalyzátory s filterm pevných částic DPF a elektronicky ovládaný ventil EGR
Kompresní poměr: 17,5:1
Rozvod: 2 x OHC (hydraulická zdvihátka a ozubený řemen)
Co se týče paliva tak preferuji naftu od Shellu, Agipu, OMV a vede u mě Benzina s Verva Dieslem.

Podvozek aneb oběť českých silnic:
Celá platforma pochází ještě z dob aliance mezi Fiatem a GM. Stejný podvozek tedy najdeme u Opelu Vectra a Signum.
Vpředu je klasika v podobě nezávislého Mcpherson a teleskopickými hydraulickými tlumiči a stabilizátorem. Vzadu má místo víceprvkové zavěšení Multilink s nezávislými rameny.
Rozvor nápravy činí rovných 2700 mm.
Podvozek ja naladěn jako příjemný kompromis mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi. Tohle auto není závoďák ale pohodlný koráb, který se nezalekne ostřejší jízdy. Podotýkám ale, že mám obutá 18" kola, která autu neobyčejně sluší a mají lví podíl na jízdních vlastnostech.
Na léto tedy obouvám pneumatiky o rozměru 225/45 a to jenom Pirellky v zimě sedlám 215/50 R17 a rovněž Pirelli.
Poháněna jsou samozřejmě přední kola, takže auto se chová v mezích nedotáčivě. Potichu dodávám, že na tu mez musí mít člověk žaludek, auto se hrozně těžko dostane na hranu díky hmotnosti a musí se s ním jet opravdu jako pr###.
Případným výtkam vůči stylu řízení vzkazuji, že mám rád rychlou jízdu, ale v mezích zdravého rozumu a rozmyslu a svá auta rozhodně netrápím!!!

Nelep se mi na pr###, nejsem tvoje stará:
Jo, brzdy jsou potřeba, o tom není diskuze. Vpředu nás zpomalují kotouče s vnitřním chlazením o průměru 305 mm a vzadu s průměrem 292 mm taktéž chlazené. Nástup je ostrý, nevadnou. Brzdí skvěle a jelikož nevyznávám styl brzda-plyn, tak ani tolik neubývají.

Postoupíme dál a to k převodovce:
Jen stručně - pohon na předek, šest kvaltů + zpátečka, plná synchronizace. Původem je také od Opelu, je přesná, má dobrý odpor. K převodovce ve Fabii ji ale trochu preciznosti chybí.

Tak máme tu interiér:
Když jsem vybíral auto v showroomu, začal jsem pochopitelně metalízou. Chodil jsem od okna k zářivce, před showroom atd. no prostě kino. Nakonec to vyhrála hnědá Chillout metalíza. S barvou interiéru to bylo jednodušší. Ve výbavě Dynamic se nabízel jen béžový nebo šedý velour. Rozhodl jsem se pro béžovu, působí to luxusnějším dojmem. Trochu jsem měl strach o jeho údržbu, ale po aplikaci impregnovacího prostředku s tím nemám problém, stačí jen vysát.
Samostatnou kapitolou je odhlučnění. Kromě hvízdání turba a hukotu odvalujících se pneumatik není slyšet absolutně nic. To také zkresluje vnímání rychlosti. Prostě paráda.
Přístrojové desce vévodí masivní středový tunel, na němž najdeme řadicí páku, a tříramený kožený volant, který je výškově i podélně nastavitelný. Vše je ergonomicky tak jak má. V dosahu a z příjemných materiálů. Překvapilo mě zpracování, které je oproti Stilu zase rapidně dál. Vše perfekně lícuje a nevrže. Všude je prostě měkčený plast, chrom a kůže. Výtku mám k plastům u páky ruční brzdy, ty jsou snad z Japonska. Na středovém panelu najdeme radio a panel dvouzónové bezprůvanové automatické klimatizace.
Z auta je dobrý výhled všemi směry a to i vzad vzhledem k macaté zádi. Podsvícení přístrojů a tlačítek je červenooranžové a nebolí do očí.
"Tady je spousta místa!" Tak přesně tak budete komentovat, když do Cromy poprve usednete, a je jedno, kam. Místa je dost nad hlavou, v příčném a i podélném směru. Přední sedačky jsou pohodlné, mají slušné boční vedení a nebolí z ních záda. Zadní křesla jsou taky ok, ale výraznější boční vedení by neškodilo. Anatomicky jsou taky v pohodě. Rozhodně je zde více místa, než třeba v Passatu či Superbu a to mám na mysli i novou generaci.Croma je prostě velká nejen sama o sobě, ale také v přístupu k cestujícím.

Kufr, kuférek, kufříček:
Zavazadlový prostor má rovných 500 litrů. Když se sklopí zadní sedačky tak dokonce 1610 litrů. V dané konkurenci slušný průměr. Jediné, co může vadit, je nerovná ložná plocha při absenci dvojitého dna. To se mě naštěstí netýká. Nechybí oka pro fixaci nákladu a nějaký ten háček na tašku. Vyzdvihnu vysoko se otevírající dveře a poměrně nízkou nakládací hranu aneb, záda mě nebolí:) Pro mé potřeby plně dostačující a přísahám, že s pěti dospělými na palubě a plným kufrem nemá auto sebemenší problém.

Výbava:
Zvolil jsem výbavu Dynamic, jelikož z mého pohledu se jednalo o dobrý poměr muziky a peněz. Ve standartu tedy nechybí 7 airbagu, ABS/ASR/EDS/MSR, stabilizace ESP, brzdový asistent, asistent rozjezdu do kopce Hill Holder, duální klima, radio s CD a ovládáním na volantu, komplet elektrika, centrál, tempomat atd.
Připlatil jsem ještě za xenony, chrom paket, kožený paket, alarm 18" kola, a hifi 420W se subwooferem.

Silné stránky

- silný a kultivovaný motor
- nízká spotřeba paliva
- obrovský vnitřní prostor a míra pohodlí
- velký zavazadlový prostor s dvojitým dnem
- bezpečnost
- jízdní vlastnosti (v této kategorii)
- neokoukaný vzhled
- výborná aerodynamika
- kvalita zpracování
- výborné odhlučnění kabiny
- ostré brzdy, dobře dávkovatelné
- přesné řazení
- velmi účinná klimatizace
- kvalitní hifi aparatura

Sečteno a podtrženo, má tohle auto všechny vlastnosti, které preferuji a ještě přidává něco navíc. Jsem s ním maximálně spokojen.

Slabé stránky

Abych jen nechválil, najde se samozřejmě pár negativ:

- chybí tzv. trojblik (občas ho docela postrádám)
- otáčkoměr nemá žádné "červené pole", ne že by to vadilo, ale jsem na to prostě zvyklý
- špatný přístup k anténě (mám nízký strop v garáži a musím ji sklápět)
- minimum odkládacích prostor, absence schránek pod sedadly - místo tam na ně určitě je
- ve srovnání se Stilem méně funkcí v nastavení audia
- zadní opěrky mají jen jednu vyjížděcí polohu, takže někdo vyšší se sice v pohodě vejde, ale neopře, tak jak by měl
- roletka v kufru nemá pevnou dráhu, občas ji natáhnu až na podruhé

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jezdím na pravidelné servisní prohlídky, avšak už po 20 tis. Auto je bez poruch, jediné, co jsem řešil bylo vadné ložisko (opraveno na záruku). Olej používám Selenii WR 5W-40 plná syntetika. Jezdím výhradně na Pirellkách, dle mého názoru není lepší gumy. Pokud se něco objeví bude to v novinkách. Servis je na výborné úrovni s rodinnou tradicí, ochotou hledat řešení a profesionálním přístupem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce = Servis s rodinnou tradicí, báječným přístupem a příkladnou ochotou hledat řešení. Auto se slevou, plus povinná výbava a koberce zdarma

Úpravy? To se k ní ani nehodí!

Auto se mi líbí takové, jaké je. Kvůli jeho vzhledu a výkonům jsem ho pořizoval. Až mi přestane vyhovovat výkonově, tak s tím něco udělám, ale zatím je čerstvě po záběhu a jede čím dál líp. Jedinou úpravou kterou zatím prošlo, tak jsou osmnáctipalcová kola, na kterých vypadá ještě majestátněji a která mu poskytují výborné jízdní vlastnosti, vzhledem k jeho hmotnosti a výšce.

 

Novinky v recenzi

15.10.2012 16:45

Sbohem Cromičko

Došlo na lámání chleba a Croma už od pátku (snad) parkuje v nové garáži. Doufám, že bude novému majiteli dobře sloužit a on o ni náležitě pečovat. Příznám se, že jsem i slzu zamáčkl, ale to k tomu prostě patří. Na kilometry s ní nikdy nezapomenu. Díky Cromo!

16.8.2012 07:22

Na tachometru se brzy objeví 100 tisící kilometr. Uvažoval jsem, že se auta pomalu zbavím, ale jelikož jsem stále nevybral patřičnou náhradu a zřejmě ji hned tak nenajdu, zůstává zatím doma. Motoricky je úžasná, interiér stále jako nový, už rok téměř bez návštěvy servisu (tedy až na údržbu brzd - rozuměj zbroušení kotoučů, externím dodavatelm origo servisu - auto nejen brzdí o poznání hůř, ale cena tak 5x či 6x překročila únosnou mez). Pořád se nemohu vynadívat ne její pěkné majestátné tvary, skvělý motor a pohodlí, které poskytuje.

8.11.2011 08:32

Zimní přezutí

Tak zimní sezóna se opět přiblížila, takže jsme přezuli na stará dobrá Sottozera a vyhlížíme zimu. Auto teď docela jezdí a kupodivu ho nic (až na občasné rozsvícení kontrolky oleje způsobené špatným snímačem) netrápí. Spotřeba stále do 7 l a hlavně to pohodlí na dálnici - no paráda.

15.9.2011 15:04

Výměna EGR a servisní prohlídka

Jelikož motor začal při určitém režimu trošku cukat, zastavil jsem se v servisu. Zde mi doporučili výměnu EGR s tím, že uděláme i servisní prohlídku včetně výměny oleje a filtrů. Takže auto bylo zkontrolováno, naplněno novu Selenii WR a následně projeto. Jenže ouha, problém s cukání přetrval a navíc se jevil výrazněji. Proběhla rozborka sání a výsledek je takový, že budu muset vyměnit vířivé klapky sání:( Jsem už docela naštvanej a vypadá to, že do konce roku auto prodám. Uvidíme...

7.9.2011 09:24

EGR zlobí

Vypadá to, že začalo zlobit EGR. Motor se při jízdě na dvojku, trojku občas zadrhne a mírně zahlučí. Už mám domluvenou výměnu, čistit ho prý nemá moc smysl. Tak uvidíme, zda dojde ke změně, nicméně začínám uvažovat o tom, že autu dám začátkem příštího roku papa, pokud mě nepřesvědčí do Vánoc svým bezchybným provozem.

25.7.2011 08:39

Nové pneu

Pirellky se po dvou letech odporoučely do věčných lovišť a jelikož cena nové sady šla dost nahoru a navíc jsou vždy rychle pryč, zkusil jsem obměnit, a tak jsem na auto nazul Bridgestone RE050. Pocitově sedí velice dobře, uvidíme co přinese první průtrž na dálnici. Chystal jsem se s Cromou poprve do Chorvatska ale díky gumám, musela jet Fabia.

26.3.2011 08:07

Sumář závazd

Jelikož na autě je něco přes sedmdesát tisíc, rozhodl jsem se jen tak pro info rozepsat, které závady a úpravy mě postihly.
Tak se kochejte
- ještě v záruce cca 6000 km se měnilo ložisko na PZ kole
- okolo 13000 se dvakrát zbláznil tempomat a začal sám od sebe zrychlovat, pomohla až kontrola a vyčištění kontaktů
- už od prvních kilometrů se chvěla a rezonovala řadicící páka a převodovka, po dlouhém přemlouvání byla těsně po konci záruky vyměněna celá převodovka, naštěstí ZDARMA
- postupně odešly obě xenonové výbojky, ta druhá ještě zaalarmovala alternátor, který se musel dle servisu také měnit, dodnes jsem přesvědčen, že zbytečně, jelikož po výměně výbojky se závada již neobjevila
- během parkování se mi v půli zlomil spojkový pedál!!! vyměnit se musel celý komplet vč. brzdového, nový pedál je opět z plastu...
- odešla jedna stabilizační tyčka, na našich silnicích ale není čemu divit
- přestalo fungovat vyhřívání zrcátek, kabeláž úplně zhnilá!!!
- nechal jsem si do do auta namontovat parkovací čidla, jak jsem zjistil, že jsou úplně na h...o.
Co se týče motoru, naprosto bez závad, kvalita interiéru je jak z fabriky, podvozek, brzdy a výfuk ok až na zmíněnou stabilizační tyčku.

3.3.2011 21:18

Prasklá spojka!!!

Auto mě opět nemile překvapilo a tentokrát ještě nemileji než při problémech s převodovkou. Během parkovacího manévru se mi ULOMIL spojkový pedál!!! Při bližším ohledání jsem zjistil, že není z kovu ale plastu!! Navíc výměna je možná pouze v kompletu z brzdou a celá ta sranda sama o sobě stojí skoro 9 tisíc Kč. Dokážete si asi představit, jak jsem vytočenej. Posílal jsem i elaborát na Fiat ČR, zatím ale neuznali za vhodné se k tomu ani vyjádřit. Nedokážu si představit, co by se stalo, kdyby se tento defekt přihodil při jízdě vyšší rychlostí třeba na dálnici...

12.2.2011 10:00

70000

S autem se toho za poslední půlrok moc nenajezdilo. Takže ke zmíněným 70000 km mi chybí necelá stovka. Za tu dobu se samozřejmě udála spousta věcí. Samozřejmě jsem na podzim musel pořídit nové zimáky - volba padla na osvědčená Sottozera S2, v zimě s nimi nemám problém. Bohužel mi nějaký šikula na parkovišti drbnul do levého zpětného zrcátka, takže jsem ho musel nechat vyměnit. Bohužel se asi jednalo o náhradu, seřizovací rozsah je hodně omezený, musím to ještě pořešit. Taky se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, v tu samou dobu začal také poblikávat pravý xenon. V servisu samozřejmě ihned ochotně vyměnili alternátor a ihned po tom výbojka odešla. Když jsem jsem odjížděl po výměně altíku, zase problikávalo dobíjení. Když jsem dojel domů, xenon už nesvítil. Logicky mi z toho vyplývá, že jsem vyhodil zbytečně 7000 za alternátor, který se snad ani nemusel měnit. Jsem totiž přesvědčený, že díky loučící se výbojce, palubní elektronika hlásila problémy... Dost už o tom. Dlouhodobá spotřeba auta se pohybuje okolo 6 litrů, co považuji za skvělou hodnotu. Motoricky stále nemá chybu, převodovka po výměně chodí jak hodiny a nikde nic neklepe a neskřípe. I když cesty po zimě tomu značně napomáhají. Tak jen tak dál...

1.7.2010 21:46

Vyměna chladiče klimatizace

Včera jsem musel nechat vyměnit chladič od klimy. Byl prasklý na třech místech - zřejmě od kamínků, které prolétly mřížkou ve spojleru. Rovněž byla vyčištěna i klimatizace. V autě se dá chladit štěně, nicméně i tak mě ten defekt zamrzel.

17.6.2010 11:23

Konečně vosk!

Auto se dočkalo a konečně se zase blýská jako nové. Tříhodinovou práci korunovalo voskování speciálním voskem od Mafry. V galerii přibyly fotky, tak mrkněte. Blíží se nám šedesátka, takže nás čeká olej a servis. Vyměněná převodovka chodí báječně, všechno je tak, jak má být.

2.6.2010 20:25

Očista dočista

Auto se konečně dočkalo kompletního čištění a tepování interiéru. Při nejbližší příležitosti dodám pár obrázků. Nové gumy už si sedly a na mokré vozovce (častý to jev v ČR:) ) si vedou velmi dobře.

12.5.2010 16:19

Konečně přezuto!!!

Z dílny dorazily nalakované ráfky. Kupodivu chlapci chytli odstín, nicméně oba jsou na jedné straně. Včera jsem nechal auto konečně přezout a nafoukat dusíkem. Jízde je nyní naprosto tichá a komfortní. Venku je mokro, tak jsem je hned vyzkoušel a sedí opravdu parádně.

29.4.2010 19:09

Zlín a zpět

Dnes jsem po dlouhé době absolvoval s Cromou delší trasu a to z Třebíče do Zlína a zpět. Snažil jsem se auto po stání v servisu trošku "prohnat". Velmi mě potěšila spotřeba, která se po jízdě na dálnici, na okresce a v městském provozu posadila na velice příjemných 5,8l /100 km tam a 6,2 po cestě zpět.

23.4.2010 20:26

Převodovka konečně vyměněna!!!

Dnes byla konečně vyměněna celá převodová skříň. Neváhal jsem ani minutu a jel jsem si auto vyzkoušet. No a první dojmy jsou veskrze pozitivní, nikde nic nevybruje, řadí se krásně, žádné rezonance!!! Opravdu mě to potěšilo. Auto teď ještě podstoupí týdenní testování ze strany servisu a pak ho konečně budu mít doma. Nemůžu se dočkat:

Málem bych zapomněl, předevčírem jsem nechal opravit (přelakovat) dva letní disky, které se potkali s kamínkem u obrubníku. Ještě zbývá objednat novou sadu letních pneu. Kdyby někdo z vás věděl o Pirellkách o rozměru 225/45 R18 se zesílenou nosností, nebojte se ozvat.

15.4.2010 19:43

Budeme mít novou skříň!!!

Tak dnes konečně dobrá zpráva. Z Prahy poslali do mého servisu opět technika, aby ohodnotil nutnost výměny převodovky. Naštěstí poslali jiného pána (s rozumným přístupem) a ten výměnu schválil. Padl mi kámen ze srdce. Jen doufám, že už bude všem problémům konec a já budu moct Cromu pořádně vyvětrat. Určitě si to za ty dva měsíce zaslouží.

8.4.2010 21:00

Stále nejezdíme:(

při přezouvání Sedici viz novinky, jsem samozřejmě zjišťoval, co nového s Cromou. Bylo mi řečeno, že se vyměnila jednička a dvojka. Auto má za sebou týdenní testování a prý je vše ok. Nuže, domluvil jsem se s technikem a jel jsem si ji projet. Bohužel již po prvním přeřazení na dvojku začalo peklo. Celý středový panel drnčel a řadička se trochu klepala, po přeřazení na trojku se vše zklidnilo ale gumový pocit z řazení mě nepřešel. Zkoušel jsem vše opakovat a zvuk tu byl stále. Honem jsem se otočil pro mechanika a celou jízdu jsme zopakovali. Hmm prostě auto tam ještě zůstane. Bohužel jse vše závislé na rozhodnutí pánů v Praze. Doufám, že už konečně uznají, že je třeba vyměnit celou skříň. Mechanik mi taky potvrdil, že se bavil s kolegy od Opelu a zmíněný problém má každá druhá Vectra a Signum. Držte mi pěsti prosím!

24.3.2010 11:06

Převodovka podruhé

Tak radost netrvala dlouho a auto už je podruhé v servisu. Po dvoudenním hledání příčiny zvuku vycházejícího z levé přední části vozu se podruhé rozdělala převodovka. Přijeli se na ni podívat i dva "chytří" pánové z Prahy, kteří konstatovali, že se v rámci záruky vymění "kolečka" na jedničce a dvojce. A potom, po týdenním testování se rozhodne, zda se vůz ponechá v tomto stavu nebo se skříň vymění komplet celá. Osobně si myslím, že výměna celku by byla záhodná už při prvním problému.
Musím ale poděkovat servisu, který opravdu hájí zájmy zákazníka a nesnaží se o jen tak odbýt, zvlášť když má necelé dva měsíce do konce záruky.
A co z toho plyne? Opel nebrat!:)

27.2.2010 07:17

Zlín a zpět

Včera jsem využil slušného počasí a trošku protáhl Cromu po cestě do Zlína a zpátky. Potěšila mě zejména spotřeba, která se pohybovala kolem 6,5 litru, což bylo vzhledem k dosahované rychlosti na výbornou. Auto jen předlo a já si jízdu vyloženě užíval. S nadějí teď vyhlížím teplejší dny, abych mohl auto konečně pořádně odsolit, umýt a navoskovat.

15.2.2010 13:17

Pár fotek

na téma Croma a bezpečnost. Názor nechť si každý utvoří sám

12.2.2010 14:56

Záhada vyřešena!

No už konečně vím, co se mi s Cromou stalo. Kdesi pod podběhem byla přerušena kabeláž vedoucí od systémů ABS a ESP do bodycomputeru a díky tomu auto odmítlo nastartovat. Kabel by měl dojít v sobotu, takže snad už to příští týden v pořádku. Záruku ještě máme, takže jsem spokojený.

10.2.2010 10:39

Co je s ní?

Včera jsem přišel do garáže, už už se chystám startovat, auto nažhaví, ale co to? Točí naprázdno a palubní displej je najednou plný informací. Nakonec nás odtáhli rovnou do servisu a zjišťuje se, co může býti příčinou. Tipoval bych čidlo natočení volantu, ale spíš to bude nějaký kontakt, který hapruje díky okolním teplotám a vlhkosti...

27.1.2010 18:39

Překopaná recenze

Chystal jsem se k tomu už déle, předělal jsem recenzi. Snad neurazí a není v ní moc pravopisných chyb:) Na tachometru mám něco přes 56000. Všechno šlape. Auto je teď v garáži až na jednu cestu do Zlína a zpět. Čekám na lepší počasí, abych ho mohl pořádně odsolit a navoskovat.

1.12.2009 21:36

Pazvuky odstraněny!!!

Jak už jsem se zmiňoval v dřívějších novinkách, z auta se delší dobu občas linul zvuk dvou skřípajících plechů, který za jízdy rušil nejen mě, ale i okolí. Po dvoutýdenním hledání příčiny a důkladných jízdních zkouškách ze strany servisu se příšlo na to, že pazvuky pochází z převodovky. Následoval třítýdenní pobyt v servisu, vyhodila se náprava, rozdělala převodovka a vyměnily se komplet vnitřnosti!!! Byly už z výroby špatně vylisované, takže následovala mravenčí práce jednoho z mechaniků (velice šikovný chlap) a Croma už zase jezdí a hlavně neřinčí. Jen podotýkám, že převodovka pochází původem o Opelu (fúze Fiatu a GM), takže další hřebíček do rakve a NAŠTĚSTÍ bylo vše řešeno v záruce. Chtěl bych tímto poděkovat svému servisu za ochotu a vstřícnost při hledání problému.

18.10.2009 18:58

Žárovky

Udělal jsem si radost a do obou aut objednal nové žárovky do dálkovek. V tomto případě H1 od Osramu. Už jsou na autě, těším se na zkoušku. Jinak jsme přezuli a čekáme další sníh.

29.8.2009 10:39

47000!

Moc jsem toho přes léto nenajezdil, ale i tak se mi podařilo pokořit 47 tisíc kilometrů. Auto chodí skvěle, jediné, co mi opravdu vadí je povrzávající sedačka a již zmiňované občasné rezonance z LP části. Musím trošku přitlačit v servisu.

27.5.2009 17:35

Fotky

Přidáno jen pár fotek. Jezdíme a jezdíme, všechno je parádní.

21.4.2009 12:25

V rámci jarní prohlídky jsme s Cromou absolvovali servis a výměnu oleje. K PP podběhu se přidal i levý, při přezouvání kol jsem zjistil, že je také prasklý - zřejmě odkaz zimních silnic. Jelikož začalo něco vibrovat ve střeše, je auto ještě v servisu, čeká se na náhradní díl. Bude to ještě na záruku, takže jsem klidný:)

7.4.2009 09:37

Máme za sebou s Cromou 40 tis. km. Všechno je tak, jak má být a tento pátek se chystáme přezout a na servis. Taky budu měnit PP podběh, jelikož jsem za něj někde chytnul a jako naschvál je to celistvý kus plastu. Takže ať to všem jezdí

22.1.2009 18:08

Po čtyřech cestách směr Zlín a zpět, jsem se rozhodl, že by bylo na místě auto trochu odsolit, tak proběhlo poctivě mytí a voskování. Radost pohledět, teď už stojí Croma pěkně v suchu a mně hřeje ten slastný pocit dobře odvedené práce:)

18.1.2009 18:41

Aktualitka

Absolvoval jsem čtyři cesty do Zlína a zpět. Většinou jsem jel dle předpisů, ale když se našel na D1 delší rovný a hlavně suchý úsek trošku jsem se rozparádil. Ovšem překvapila mě průměrná spotřeba, která činila přesně 6 litrů na sto. Což je u tak těžkýho auta docela slušný, ne?

2.12.2008 00:00

Přezuto za zimu. Ještě bych rád než příjdou větší mrazy umyl a navoskoval, ale pokud to nevyjde, hoši ve Fiatu svou práci taky odvedou. Tak ať vám to jezdí:)

16.10.2008 00:00

Po dlouhé době nějaké aktualizace. Najeto přes 37000. Auto je v pořádku, jedinou radost mi zkazila občas nefungující výbojka v LP světlometu. Vyměněna na záruku. Spotřeba dlouhodobě 6,5 litru, motor se ještě ztišil a výborně jde za plynem. Zimáče jsou připravené, až se zima zeptá....

15.6.2008 00:00

Přídáno pár nových fotek po "oplachu". Na pořádné mytí a voskování se teprve chystám. Nová kola jsou báječná a na vodě nemají chybu.

24.5.2008 00:00

Tachometr se přehoupl přes 30000 a taky už jsem přezul na nové gumy. Fotky dodám co nejdřív. Za ta kola jsem rád, Bridgestony byly už hodně jeté a hlučné. Teď si za volantem zase chrotám blahem. Vše je šlape jak hodiny.

13.5.2008 00:00

Nová kola už jsou v servisu, nakonec jsem se opravdu rozhodl pro Pirelli Zero Assim. Dva týdny dám ještě na dojetí Bridgestounům a pak konečně přezuju. Docela se těším, sjeté gumy nepříjemně hlučí a zvuk se přenáší i do kabiny. Na sraze budu už v plné parádě:)

29.4.2008 00:00

Trošku jsem upravil recenzi. Přezul jsem už na léto, ale pouze dojíždím stávající Potenzy. Znovu se mi potvrdilo, že pneu s výroby nevydrží déle jak sezónu. Objednány jsou Pirelli Zero Asimm

6.4.2008 00:00

Trošku jsem přepracoval recenzi. Auto má za sebou 27 tis. kilometrů a rád bych příští týden přezul na letní vzorek. Už má sice hodně za sebou, ale nový gumy jsem ještě nepořídil.

17.3.2008 00:00

Málem bych zapomněl, mám i zadní zástěrky. A řeknu vám, je to znát!:)

17.3.2008 00:00

Přehoupl jsem se přes 25 tis. km a musím konstatovat, že až na občasnou rezonanci z motorového prostoru, kterou prostě nejsem schopen odhalit nemá Croma jedinou chybu. Navíc jsem si udělal radost a od Bédy Trávnička koupil vapku, takže s napětím očekávám pěkný den vhodný k jejímu otestování. Přeji všem mnoho šťastných kilometrů v nové sezóně.

5.2.2008 00:00

Měl jsem odpoledne slabou chvilku, tak jsem popadl vysavač s příslušenstvím a udělal v Cromě pořádek. Už to bylo docela žádoucí. Vše jsem ošetřil antistatickým sprejem od Mafry, takže v autě je o něco příjemnější poježdění.

2.2.2008 00:00

Mám za sebou první oficiální servisní prohlídku a výměnu oleje. Rozhodl jsem se, že určitě nebudu dodržovat předepsaný interval 30 tis. km, ale budu jezdit po 20 tis. I to je dost, ale já to považuju za optimální. Prohlídka bez problémů, komplet výměna filtrů, oleje (4,5 litru Selenia WR 5W-40), kontrola podvozku, zkušební jízda a spláchnutí vapkou na účet servisu.

29.1.2008 00:00

Ve čtvrtek, tj. 31. mě čeká výměna oleje. Podrobnosti dodám obratem.

13.1.2008 00:00

13.1.2008 Po delší odmlce jsem přidal slíbené fotky na zimáčích. Auto je jako prase, ale v tomhle počasí se to dá čekat. Co se týče provozních vlastností tak motor táhne snad čím dál lépe, hladina oleje drží jak přibitá, spotřeba se pohybuje nad 6 litry a provoz je bez závad. Jako vánoční dárek jsem si pořídil original bluetooth handsfree Metablue a jsem s ním naprosto spokojen.

13.11.2007 00:00

Zimáče jsou na autě, takže sníh už mě snad nezaskočí:) fotky dodám co nejdříve, zatím nebyl čas ani nálada

1.11.2007 00:00

Zimáče už jsou u prodejce, příští týden bych rád přezul. Nakonec zvítězily Pirelli 210 Sottozero 215/50 R17 a vybral jsem si elektrony Rial Flair. Fota dodám co nejdříve.

10.10.2007 00:00

10.10.2007 První závada je na světě. Po již avizovaném přehození kol, se začal při jízdě projevovat zajímavý tlumený zvůk doprovázený mírnými vibracemi. Nejdřív jsem si myslel, že jsou špatně vyvážená kola, ale bohužel je to ložisko. Takže po neděli poprve do servisu na zdravotní hever:) naštěstí vše na záruku.

3.10.2007 00:00

Jsem za 15 tisíci. Absolvoval jsem výměnu kol, přední za zadní, aby se rovnoměrně sjížděla. Všechno funguje tak jak má, motor si jen přede. Jsem naprosto spokojen. Uvažuji o zimních gumách. Nějaká doporučení? Mám dobrou zkušenost s Pirelli 210 Snowsport.

27.7.2007 00:00

Blížím se k 10 tis. Počítadlo ukazuje 9500. Absolvoval jsem dvě denní cesty po republice, celkem najeto cca 850 km. Průměrná spotřeba se ustálila na 6,7 l/100km, což pokládám za příznivé, jelikož jsem auto občas rozehnal na nějakých 200 tachometrových. Olej drží, pneu taky. Pohoda při cestování je nepopsatelná. Jo taky jsem přidal pár fotek, tak mrkněte:)

16.6.2007 00:00

Počítadlo ukazuje 5700 km. Mám za sebou výměnu oleje a filtru, plus mytí a voskování. Taky se dnes objevila první závada. Po cestě z Brna jsem zpozoroval, že nejde zapnout tempomat. Ani po opětovném nastartování nic. Takže v pondělí opět do servisu. Taky se mi snad mrknou na rádio, ve kterém se po určité době začnou kousat cd (i originály) a nejdou vyndat ven.

25.5.2007 00:00

Tak už tam mám 3500 tis. Spotřeba stále 7 litrů a všechno je tak jak má být.

20.5.2007 00:00

Předevčírem jsem byl s otcem na semináři v Novém Městě sáhli jsme si s Cromou na dno sil. Tamější silnice jsou v hodně špatným stavu, ale podvozek s 18 to zvládl, sice na úkor pomalejší jízdy, ale o to víc se dalo kochat krajinou:) Kousek za NM jsem objevil asi 3km dlouhý úsek parádní silnice se zatáčkami a serpentinami. Člověk by neřekl, co auto s tak vysokou kastlí vydrží. Jsem příjemně překvapen

5.5.2007 00:00

Tak mám za sebou prvních 1500 km. Motor táhne čím dál lépe. Spotřeba klesla zhruba na 7 litrů. Už jsem i uklízel vnitřek a opravdu to nebylo tak hrozné, jak jsem se zpočátku obával.

29.4.2007 00:00

Přidal jsem pár nových fotek. Jinak tachometr ukazuje 905 km. První tisícovka se blíží a motor začíná výrazně ožívat.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat Croma 1.9 MultiJet 16v Dynamic

Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

oproti Stilu úžasný pokrok vpřed, ani po 60 tisících z interiéru žádný pazvuk. Podvozek na našich cestách zatím drží, motor chodí jak hodinky. Měnil jsem v záruce bohužel jedno ložisko a převodovku.

praktičnost
9

Velké auto v tom nejlepším slova smyslu

prostornost
10

řidič, spolujezdci i zavazadla mají nadbytek místa

jízdní vlastnosti
9

není to sporťák, nýbrž pohodlné kombi. výborný podvozkový kompromis.

jízdní komfort
10

kromě turba a 18" neslyšíte NIC

provozní náklady
10

prokalkulováno, není co dodat

náhradní díly
5

škodovka to prostě není, neco je slušné, naopak za něco jde vypláznout docela dost peněz

výkon motoru
10

Z tohoto objemu výborný

spotřeba
10

Po záběhu se drží v rozmezí 6 až 6,5 litru

hlučnost motoru
10

v tom autě snad motor není

kvalita sedadel
8

pohodlná křesla, vhodná na dlouhé cesty, pro dravější jízdu by to chtělo lepší boční vedení

brzdy
10

4x vzduchem chlazené kotouče, dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
9

v dané třídě průměr, mně osobně vyhovuje






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…