Recenze

popa (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat Croma 1.9 JTD 16v Dynamic

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Croma, foto 1 Fiat Croma, foto 2 Fiat Croma, foto 3 Fiat Croma, foto 4 Fiat Croma, foto 5 Fiat Croma, foto 6 Fiat Croma, foto 7 Fiat Croma, foto 8
Fiat Croma, foto 9 Fiat Croma, foto 10 Fiat Croma, foto 11 Fiat Croma, foto 12 Fiat Croma, foto 13 Fiat Croma, foto 14 Fiat Croma, foto 16 Fiat Croma, foto 17 Fiat Croma, foto 18 Fiat Croma, foto 19 Fiat Croma, foto 20 Fiat Croma, foto 21 Fiat Croma, foto 22 Fiat Croma, foto 23 Fiat Croma, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Croma Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Jak to začalo:
Po delší době jsem začal sháněl nástupce svého současného vozu (Renault Megane 04 1.6 16v 3dv). Uvažoval jsem nad několika modely ze stejné třídy. Renault Laguna, Ford Mondeo a škoda Octavia vše rok výroby 05-07. Ale u škodovky je problém sehnat důvěryhodný kousek za pořádný peníz, u Laguny byl trochu strach co se týče kvality, A tak největším favoritem bylo Mondeo kombi 2.0tdci (96kw) nebo 2.2tdci. Už jsem měl skoro vybráno opravdu pěkné s luxusní výbavou (ST paket a přední klimatizované sedačky) Opravdu krásný vůz. Ale pak přišla nabídka na Fiat CROMA. Po kterém jsem také prokoukával, ale byl jsem nedůvěřivý k dovozům které většinou měli pod 100 tis. Km a vzhledem k věku mi to prostě nepřišlo reálné. Tato nabídka byla na cromu RV 12/2008 takže v podstatě 2 roky starý vůz. A to mě opravdu hodně lákalo. Měla sice už najeto 152tis km. , ale s perfektně vedenou serviskou a ve Švýcarsku. A co jsem slyšel ta silnice a i styl ježdění v zemi helvétského kříže je diametrálně odlišný od našeho, ale i od německého. Auto při prvním setkání bylo čerstvě dovezeno, takže za sebou ještě nemělo klasickou českou očistu a bylo na něm tedy vše v původní bez vylepšování. Kamarádi mě dopředu odrazovali od Itala natož od Fiata. Ale co jsem si všude možně zjišťoval a četl, tak jsem se toho moc nebál. Je to přeci TOP Model výrobce tak by to mělo být kvalitní auto. První testovací jízda byla příjemná auto se mi líbilo. Ale tak nějak jsem si to ještě musel rozmyslet, Nakousl mě kamarád, který furt říkal jaká to bude plečka, jenže když pak se mnou v autě jel, a pak ho i sám řídil tak razantně otočil a říkal , že kdyby auto řešil, tak by CROMU asi hned bral. To ve mně už trošičku nahlodalo misky vah. Začal kolotoč prověřování apod. Ale auto bylo od dobrého prodejce, kde nebylo moc potřeba řešit nějakou levotu. Takže se pořešili finance, pojištění a cca po 3 týdnech od první testovací jízdy bylo auto doma.

Interiér:
Vnitřní prostot je obrovský, když si během dne přesednu do služební Octavie tak mi přijde taková malá, Ale dřív jsem takový pocit neměl. Je to prostě poznat , že CROMA je klon mezi kombi a MPV. Jak jsem psal prostoru je všude kolem spousty, ale jeden docela velký nedostatek CROMA má a to jsou odkládací prostory. Když pojedou 2 a budou chtít mít pití od Mc Drive apod. tak je to problém, 1 místo pro pití je žalostně málo, vzhledem k prostornosti interiéru bych tam čekal větší počet odkládacích přihrádek. Přihrádka u spolujezdce také moc velkým prostorem neoplývá. Ale dost kritiky, nyní k těm pozitivnějším vlastnostem. Sedačky nejsou nikterak sportovně laděné, jsou to spíš takové křesla na dlouhé cestovaní, ale je to dané typem auta , od kterého nikdo neočekává závodní vlastnosti a tedy RECARO sedačky. Je to prostě dálniční křižník. Tam je jeho místo. Já si na to nemůžu stěžovat, většinou po dálnici jezdím, a proto mě to maximálně vyhovuje. Ještě jsem neměl možnost auto prověřit na pořádné dlouhé cestě, to přijde v létě. Ale kolega když jsem ho vezl se nechal slyšet že by v tom vzadu jel klidně i do Anglie. Místa tam je prostě na rozdávání. Kufr je dobrý, sice tam není tolik místa jako v Mondeu nebo Octavii, ale dvojitá podlaha je příjemný bonus, a věcí se tam taky vejde hodně. Autorádio mam včetně media playeru (USB flashku umí také přehrát), mam tam systém Blue & Me, což znamená vestavěná základní navigace (ukazatel přímo v přístrojovém štítu) a vestavěné BT HF . Vše funguje tak jak má a nemám k tomu výhrady. Poprvé mám možnost el. Sklápění zrcátek což je dobra f-ce, ale trošku mě mrzí že ji nelze používat z dálkového. Protože když sklopím zrcátka v ulici a chci vystoupit tak nevidim za sebe jestli něco nejede. Kdyby se to sklápělo pomocí zamykání byl by to ideální stav. Nebo prostě nevím jak. Jestli někdo ví tak mi může poradit.
Motor:
Pohonná jednotka je 1.9 JTD 16v 110kw, která spolupracuje se 6 stupňovou automatickou převodovkou. Automat nebyl můj cíl, ale je to takový bonus navíc. Ve chvíli kdy najedu na dálnici, tak tam plácnu na tempomatu 135km/h a jedu a o nic už nestarám jen kroutím volantem a poslouchám muziku. Na okreskách taky plácnu tempík pokud to situace dovoluje a auto si řadí podle potřeby. Výkon je dostatečný pro dálniční pohodovou jízdu, i pro potřeby náhlého zrychlení kdy to cca 190 zrychluje velice svižně, Do teď jsem neměl zkušenost s vozy nad 100kw, ale hodnota 110kw je dostačující. Není to žádný závodník, ale většinu 1.9tdi a 2.0TDi Octavii předjede pokud to nejsou načipované kouřovody (pár takových jsem potkal). Co se týká spotřeby není to žádnej přeborník v ekonomické jízdě. Při klidné cestě po dálnici to jede za necelých 6l což je přijatelná hodnota vzhledem k výkonu a váze automobilu. Při svižném tempu je to cca 7 – 7,5 l a při sešlápnutém pedálu to jde k těm 8l. Takže hodnoty jsou o něco vyšší než u 1,9 TDi nebo 2.0TDi, ale musí se brát v potaz hmotnost a výkon, pak ty hodnoty odpovídají. Tuto řadu motoru používají i další automobilky jako Alfa , Opel, Lancia, SAAB – a měl by se řadit mezi ty spolehlivější typy.

Silné stránky

- optimální motor
- velký vnitřní prostor
- dvojitý kufr
- neokoukaný exteriér
- luxusnejsi vzhled díky chrom paketu

Slabé stránky

- málo odkladacích prostor
- "jméno modelu a značky na trhu"
- z toho plynoucí rychlý pokles ceny ojetin

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

15.6.2011 tak dnes proběhla výměna čelního skla, s firmou
AUTOSKLO EXPRESS naprostá spokojenost, žádné dohadovaní s pojišťovnou, jen sem odevzdal auto a vše vyřešili za mě, a ještě bonus, kompletně umyté auto. Naprostá spokojenost. Jinak cena čelního skla je 12000 (se senzorem a ztmavené)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce AutoPlace - velice profesioální přístup, možnost 2 leté záruky na ojetá vozidla

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Croma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

auto mám kratce, takže zatím bez problému

praktičnost
10

prostě praktické rodinné auto

prostornost
9

Kromě odkládacích prostor vše perfektní

jízdní vlastnosti
9

pohodlný koráb na dálnice

jízdní komfort
10

podhodlné nastavení, žádnej tvrdej podvozek

provozní náklady
8

tak nějak v pohodě - vítr v peněžence nedělá

náhradní díly
10

zatím jsem naštěstí neměl potřebu řešit

výkon motoru
10

dostatečný

spotřeba
9

tady je odkaz na spotrbu: http://www.spritmonitor.de/en/detail/454163.html

hlučnost motoru
9

lepší než TDI ale tfsi to neni

kvalita sedadel
10

křeílka z obývaku

brzdy
10

akorátní

zavazadlový prostor
10

prostě kombík s 500L






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…