Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fiat Croma Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Vybíral jsem auto pro tátu. Při výběru auta bylo několik požadavků. Tvar karoserie kombi (mpv), vyšší posaz za volantem, komfort jízdy a automat. Automat z několika důvodů: komfort jízdy, zvyk z momentální práce, kde jezdí celý den s automatem a pak také občas zdravotní problémy.
Obcházel jsem servry s auty a vybíral vhodné kandidáty. Moc jich na výběr nebylo. Vzhledem k automatu bylo rozhodování celkem jednoduchý. Námi vybraným požadavkům vyhovoval pouze jeden vůz a to Fiat Croma.
Začal jsem tedy hledat Fiat Cromu. Rozum říká vzít benzín, ale 95% nabídky je pouze nafta. Takže jsme se smířili s naftou a začali hledat auto s motorem 1.9jtd (110kw). Solidní nabídka nepřicházela, ale za to přišla dobrá nabídka s motorem 2.4jtd (147kw). Jeli jsme jí obhlídnout a nakonec jsme ji i koupili.
Výbava:
Auto je ve výbavě emotion. Prakticky maximální výbava jako: abs,esp,asr, 9x airbag,4 x el. okna, el. vyhřávaná sklopná zpětná zrcátka,kožené sedačky, dvojité dno kufru, dvouzónová automatická klimatizace,navigace, multifunkční volant, tempomat, prosklená střecha, xenony atd.... Výbava je opravdu rozsáhlá, podle toho co jsem zjistil, zde chybělo pouze: elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla a monochromatické zpětné zrcátko s dešťovým a světelným senzorem.
Jízda:
Jízda je s tímto autem příjěmná. Mám tam 18 kola a i s nimi je to relativně komfortní auto. Při jízdě zatáčkou je znát hmotnost vozu, těžký motor vpředu a z toho vedoucí silná nedotáčivost. Sedačky také tolik nepodrží. Vzhledem k tomu, že auto je stavěné na komfort, tak to tomu tolik nevadí. Na dálnice je jak stvořené. Při jízdě je ticho, a když se musí motor vytočit, tak má na diesel velice příjemný zvuk, až návykový.
Spotřeba je kapitola sama pro sebe:
dle techničáku je 11,5/6/8. Dle mých měření jde spotřeba ve městě k těm 11, mimo město klidnou jízdou kolem 100km/h 6,5 a kombinovaná je těch 8. Takže ve stručnosti odpovídá techničáku. To vše při prázdném autě (1-2 osoby), při plném obsazení a plném kufru je spotřeba o 0,5-0,75 litru vyšší. Chtěli jsme původně benzín, takže spotřebu neřešíme, ale někomu může vadit. V tom případě bych zvolil 1,9jtd.
Časté závady těchto vozů:
alternátor – odchází diodové můstky při přeběhu 100 tkm
swirl klapky – vydrží běžně 120-180tkm, musí se měnit celé sání (platí pro 1,9jtd 110kw a 2,4jtd 147kw)
egr – často stačí jen vyčistit, ale někdy ani to nepomůže, toto je problém nejenom fiatu
dpf – ve většině případů se do těchto vozů montoval dpf filtr, většinou vydrží do 200tkm, při časté jízdě po městě i dříve. Výměna je nerentabilní, proto se odstraňuje a maže z činnosti v řídící jednotce. Na stk by s tím neměl být problém.
Silné stránky
silný motor
komfort jízdy
slušný automat
prostornost kabiny
výkonná klimatizace
snadné nastupování, díky vyššímu posezu
nízká hlučnost v kabině
příjemný zvuk motoru ve vyšších otáčkách
Slabé stránky
některé plasty v interiéru mohly být kvalitnější
nedotáčivost, daná koncepcí a pohonem vozu
hmotnost vozu (1,8t)
malý poloměr otáčení
chybí kontrolka vypalování dpf
pod 1800 ot/min značná neochota motoru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Při koupi mělo auto několik vad, se kterými jsem ho kupovali a věděli jsem, že je budem muset odstranit. Za prvé nefungovala navigace. Koupila se jiná z vrakoviště (momentálně se řeší master code), nefungovali přední ostřikovače světel (několik vad: rozbité klapky a jeden ostřikovač teče; zatím nezprovozněno), nefungují zadní parkovací senzory (zjistil jsem, že chyba není v senzoru, ale někde v kabelech).
K vozu jsme byly zimní pneu na plecháčích (16´) a litý kola bez gum (18´). Musel jsem tedy pořídit nové letní pneu a to o rozměrech 225/45/18. Takové pneu vyjdou běžně přes 10tkč, takže s tím také dopředu počítat. Tvar litých kol také není dobrá, přesahují a jsou odřené od obrubníků (od předchozího majitele :-)).
Po dvou měsících od koupi začal téct chladič. Byl dole ohnutý (zřejmě dostal nějakou ránu). Jelikož je celý spodek zakrytovaný, tak se to blbě kontroluje :-(. Takže nastala výměna za nový.
Po dalších 2000 km odešel a alternátor resp. diodový můstek a následně i originální baterie.
Swirl klapky, egr a dpf filtr zatím drží.
Jinak zatím jen běžná udržba, jako výměna oleje a filtru. Na jaře mě čeká výměna oleje v převodovce.
Jinak servisovat tento vůz není finančně tak náročné. Náhradní díly jsou dostupné a relativně levné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromého prodejce. Zkušenosti ve směs pozitivní. K auto byly různé faktury ze servisů jako výměna rozvodů či výměna všech vstřiků v autorizovaném servisu pži svolávací akci. Takže tam jsou vstřiky, které mají za sebou 30tkm, což bylo velké plus.Při koupi bylo na tachometru 100tkm, což odpovídalo stavu. Nabídl i slušnou cenu
Novinky v recenzi
fotky
Fotky časem přidám, momentálně nejsou žádné k dispozici.
Další vozy Fiat Croma
-
Fiat Croma (2007) Majitel: Hitachi
Přidáno: 21.4.2007 37710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Croma (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 409 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Croma (2005) Majitel: Ondras12
Přidáno: 23.9.2009 309 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Fiat Croma (2008) Majitel: popa
Přidáno: 26.5.2011 910 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Fiat Croma (2006) Majitel: Lars2
Přidáno: 30.4.2013 510 Majitel 9.52 Uživatelé