Recenze
Fiat Sedici 1,6 Emotion
Technické info
Přezdívka auta Sedici Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:19000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale pořídila si ho moje máti, která po přesídlení z panelového bytu na chalupu zatoužila po autě s pohonem čtyř kol. Jelikož dříve neměla větší vůz než Fabii, nepřipadalo v úvahu nic o velikosti Nissanu X-Trail nebo Mitsubishi Pajero. Prostě kompaktní auto jezdící na benzín které má pohon 4x4. Rozhodovala také cena a užitná hodnota.
Volba tedy padla na Sedici. Na Fiaty jsme doma vždycky slyšeli a navíc konkurentů nebylo mnoho. Jedná se v podstatě o Suzuki SX4, který se spolu se Sedici montuje v Maďarsku. Podvozek, benzinový motor a interiér spadá pod taktovku Suzuki, naftový motor a design karoserie obstaral Fiat.
S autem jezdím minimálně (v podstatě jen prvních 2000 km:) aby nebylo po záběhu líné), takže se bude jednat spíše o osobní postřehy.
Pětidveřové SUV Sedici prodělalo začátkem roku 2009 facelift, který se projevil v exteriéru na předním nárazníku a umístění mlhovek a v interiéru na přístrojové desce a čalounění.
Design rozhodně otevírá příležitost k diskuzi. Na první pohled auto působí obyčejným až nenápadným dojmem. Čím víc se na něj díváte tím zajímavěji působí. Asi za to může vyšší stavba karoserie a masivní oplastování po obvodu.
Auto není primárně určeno do těžkého terénu, ale pro silniční provoz z MOŽNOSTÍ jízdy v lehkém až středním terénu. Design má na starosti opět Giugaro.
Barva byla zvolena s ohledem na viditelnost nečistot na karoserii aby opticky zmenšila velikost vozu.
Motor:
Zážehový vpředu napříč uložený atmosferický čtyřválec o objemu 1598 ccm. Motor disponuje čtyřventilovou technikou a přímým vstřikováním. Je příjemně živý a točivý, má jadrný projev. Prostě japonská mašina. Chlubí se papírovou spotřebou 6,5 litru benzinu. Po navýšení výkonu na 120 koní a točivého momentu na 156 N.m při 4400 ot./min. plní emisní normu Euro 5.
Podvozek:
Klasika od Suzuki v podobě Mcpherson v předu a se zkrutnou příčkou vzadu. Auto je příjemně tvrdé a díky pneu s rozměrem 205/60 R16 taky slušně filtruje nerovnosti. Pohon je primárně veden na přední nápravu s možností připnutí zadní nápravy. Figurují tu tři režimy pohonu: S přepínačem v poloze 2WD se točivý moment přenáší pouze na přední kola. Režim 4x4 není aktivní, což vede ke snížení spotřeby. Ideální do města a na jízdu v normálních podmínkách. V poloze AUTO se točivý moment normálně přenáší na přední kola, ale pokud klesne přilnavost k terénu, systém zareaguje, jako by byl zapnut na režim pohonu 4x4 a automaticky upraví rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. No a pak je tu režim LOCK. Pohon je rozdělován v poměru 50:50 mezi obě nápravy a funguje až do rychlosti 60 km/h. O přenos výkonu se stará elektromagnetická spojka. Má to něco do sebe, připínání zadku se mi velice zamlouvá a už jsem se s ním vyhrabal i z hlubokého sněhu. Je to výborná věc. Ovšem, když se "hrabete" trochu déle, začne spojka nepříjeně smrdět. To už je ale opravdu extrém, kdy jsem nechal zapnutý protiprokluz a hrabal se ze závějí. Snažím se o cílené připínání zadní nápravy, aby si co nejdříve "sedl" zadní diferenciál v němž se má dle servisní knížky už při první garančce vyměnit olej.
Brzdy jsou ve verzi 4x4 všechny kotoučové o průměru 280 mm. Vpředu s vnitřním chlazením. Jsou poměrně ostré a zatím mi ještě nezvadly.
Převodovka:
Pětistupňová se zpátečkou a plnou synchronizací.
Interiér:
je vyveden v černé barvě, potahy jsou béžové s černým rámováním. Přední sedadla jsou pohodlná, boční vedení ujde. U zadních je tragédií velmi měkká výplň, člověk se vyloženě hrbí. Plasty jsou typicky japonské, tvrdší, ale dobře slícované a nevržou ani neskřípou. Líbí se mi tříramenný volant, který je bohužel jen výškově nastavitelný, a i přístrojová deska je po faceliftu uživatelsky přijemnější. A grafika přístrojů je dle máti "krásně modrá".
Na středovém panelu najdeme radio známé skoro ze všech Suzuki a automatickou jednozónovu klimatizaci. Ovládání je intuitivní a její výkon na pochvalu. Co se týče radia, tak s ovládáním nemám problém, ale chybí mi tu pár funkcí a zvuk z reproduktorů je mírně řečeno špatný.
Místa je všude dostatek, máti je menšího vzrůstu, takže ji auto vyhovuje. Zavazadlový prostor má 275 litrů, potěší možnost úplněho sklopení zadních sedaček, pak má až 670 litrů.
Výbava:
Byla zvolena vyšší (ze dvou) výbava Emotion skládájící se z 6 airbagů, ABS/ASR/EDS a ESP. Nechybí již zmiňované radio CD, dálkový centrál, volant a řadička v kůži, automatická klimatizace, komplet elektrika, mlhovky atd. Za příplatek přibyly vyhřívané sedačky, zadní spojler, lišta na zadním nárazníku a zástěrky.
Pro ženskou je to praktické auto. Mně se zamlouvá možný pohon 4x4 a točivý motor.
Silné stránky
- silný a úsporný motor
- pohon 4x4
- oplastování vozu
- výhled z vozu
- užitná hodnota
- prostornost
- pořizovací cena
- bohatá výbava
- slušné jízdní vlastnosti
- ostré brzdy
- odhlučnění oproti předchozí generaci
Slabé stránky
- citlivost na boční vítr
- výplň zadních sedaček
- výkon předních světlometů díky použití H4:(
- nelogicky umístěné tlačítko předních mlhovek
- některé plasty
- trošku gumové řazení
- zvukový projev radia
- anténa, která se při rychlejší jízdě sama sklopí a naráží do střechy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis mohu jen doporučit - viz. Croma, Auto zatím bez poruch. V plánu je výměna motorového oleje po 5 tis. km.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce = servis - profesionální přístup, ochota komunikovat. Auto se slevou a zamykání zpátečky zdarma.
Přezutí
V pátek jsem nechal auto přezout a zároveň si měli hoši posvítit na ruční brzdu, která už jednou byla dotažena na maximum, ale stejně je naprosto nefunkční. Auto prostě jede. Bude se to řešit nějakou garační výměnou na zadní brzdě, detaily mi servis nesdělil. Zvuky z palubky jsou čím dál intenzivnější, takže taky se na ně budou muset mrknout. Na autě je něco přes 20 tisíc, spotřeba stále cca 7 litrů na sto.
Novinky v recenzi
Kryty na spodek
Udělal jsem máti radost a po měsíčním bádání jsem jí pořídil kryty pod motor a zadní diferenciál. K mému překvapení se nejednalo o žádný čínský šmejd ale poctivý (2mm plech) a hlavně promyšlený kryt, který splní účel a dá se pohodově namontovat a hlavně už něco vydrží. Těší mě hlavně myšlenka, že se motor nesviní a chladne pomaleji. Mrknout můžete ve fotogalerii
Servis 45000 km
Sedici má za sebou další (v pořadí třetí) servisní prohlídku. Kromě 4 litrů plné syntetiky v podobě Selenie K (za 15 tis km, se hladina ani nehnula), jsem nechal vyměnit všechny filtry, zkontrolovat spotřebiče, podvozek, brzdy atd. Auto je alespoň dle slov mechanika "jako nové", což je při jeho užívání mojí máti :) takřka neuvěřitelné.... Spotřeba se pohybuje do 7 litrů, motor se konečně pořádně rozjel a nikde v autě nic neklepe ani nerezonuje, což je při kvalitě našich cest malý zázrak. Všechno zkrátka funguje tak jak má. Jediné, co se zatím za tři roky řešilo, byla výměna zadních tlumičů, které se začaly rosit (na záruku). Obávám se však, další výměna je na cestě, při pohledu zespodu byl jeden opět trošku vlhký... Máti je s autem maximálně spokojená. Je to opravdu podařené auto.
Servis 30000
Kilometry se přehouply přes 30 tisíc a tak se Sedici dostalo servisní prohlídky. Vyměnili jsme olej, všechny filtry, dezinfikovali klimu, odvzdušnili brzdy, vyměnili olej v zadní rozvodovce, takže zima může klidu přijít. Motor si přede, spotřeba mezi 6,5 až 7 litry na sto, vše naprosto funkční. Jen tak dál...
Zimní pneu
Sedici je přezuté, táhne mu na 30 tisící kilometr, takže proběhne výměna olejů, filtrů a celková kontrola. Podařilo se mi ho o víkendu umýt a pořádně navoskovat, takže na zimní sezonu jsme připraveni. Auto šlape jak hodiny, občas se z přístrojovky ozve zavrzání, ale to je opravdu jediná věc, která se mu zatím dá vytknout.
Pár postřehů
Auto skoro nevídám, máti s ním drandí každý den do práce a zpět. Absolvovali jsme první oficiální prohlídku v 15 tisících spojenou s výměnou oleje, filtrů atd. Auto motoricky zase o něco ožilo i spotřeba se většinou pohybuje do 7 litrů. Pořídíl jsem aditiv od VIFu a uvidím, jestli ji ještě o něco srazím. Vše funguje, žádný problém nenastal, pouze z palubky se občas něco ozve, což přičítám japonským tvrdým plastům, tvrdšímu podvozku a kvalitě našich cest. Díky také za plasty na dolní části karoserie, už mají na sobě cejch z nějakého parkoviště. Kdyby to bylo na plech, mrzí to ještě víc. Ve sněhu je na auto spolehnutí, máti je spokojená.
Máme 11 tisíc!
Dnes se tachometr přehoupl přes 11 a auto maže vesele dál. Dostalo se mu kompletní očisty exteriéru. Drobnou vadou je oprýsknutý kousek laku na kapotě, zřemě od kamínku, který musím nechat příští týden zapravit. Dnes taky odešlo potkávací vlákno v levé H4, takže musím někde splašit novou Osramku a nebo se na to vykašlu a dám tam ty Phillipsy, co mi doporučil Hoonza myslím...
Přezuto
včera jsme přezuli na letní Bridgestony Turanza na originálních líťácích. Auto vypadá o něco lépe. Nechal jsem dotáhnout ručku na maximum, ale stejně je to na nic, nefunguje tak jak má:(
Pozáběhový olej
Dneska jsem nechal vyměnit olej včetně filtru. Do auta přišly 4 litry Selenie K. Byl jsem docela překvapený jaký olej z auta vypustili a jsem jen rád, že k výměně došlo. Aktuální stav kilometrů je 5552. Auto šlape jako hodiny, jen ta spotřeba zatím neklesá.
Žárovky
Jelikož standartní výkon žárovek H4 se mi jevil jako silně podprůměrný, vyměnil jsem je za typ Allseason Super od Osramu. Mají nažloutlou barvu a o 30% lepší svítivost. Změna je markantní, ale na výkon světlometů v Cromě nebo Fabii to rozhodně nemá.
fotky- pár kousků navíc
tak fotoška je snad kompletní...
Fotky
Tak sliby se mají plnit, obzvláště po Vánocích, tady je zase pár dalších fotek. Snad potěší a neurazí
Tak jsme tu
Konečně jsem se dnes odhodlal a představuji vám nový přírustek. Fotek bude více, narazil jsem na limit. Takže díky za vaše postřehy a ať to jezdí
Přidat názorDiskuse: Fiat Sedici 1,6 Emotion
- Re: ziarovky 02.07.2010 16:22 Hitachi
- ziarovky 01.07.2010 22:24 sportivo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon 15.04.2010 21:23 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon 15.04.2010 20:51 ReznikCZE
- Re: Re: Re: Re: Re: Autosalon 15.04.2010 19:41 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Autosalon 15.04.2010 17:21 ReznikCZE
- Re: Re: Re: Autosalon 12.04.2010 13:14 Hitachi
- Re: Re: Autosalon 11.04.2010 21:23 ReznikCZE
- Re: Autosalon 09.04.2010 18:13 Hitachi
- Autosalon 08.04.2010 23:11 ReznikCZE
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohon 25.02.2010 19:20 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohon 25.02.2010 19:15 d.a.m.
- Re: Re: Re: Re: Re: Pohon 25.02.2010 16:16 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Pohon 25.02.2010 14:43 d.a.m.
- Re: Re: Re: Pohon 25.02.2010 14:05 Hitachi
- Re: Re: Pohon 25.02.2010 13:19 d.a.m.
- Re: Pohon 25.02.2010 10:30 Hitachi
- Pohon 24.02.2010 19:28 d.a.m.
- Re: Anténa. 23.02.2010 20:20 Hitachi
- Anténa. 23.02.2010 19:38 FEKIVHK
- Re: Nejlepší recenze - uděleno 04.02.2010 15:27 Hitachi
- Nejlepší recenze - uděleno 04.02.2010 15:14 Ricardo
- 50 příspěvků 03.02.2010 21:49 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sedici 03.02.2010 21:47 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: sedici 03.02.2010 21:39 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: sedici 03.02.2010 21:30 Hitachi
- Re: Re: Re: Re: sedici 03.02.2010 21:14 FRPE
- Re: Re: Re: sedici 03.02.2010 21:09 Hitachi
- Re: Re: sedici 03.02.2010 21:07 FRPE
- Re: sedici 03.02.2010 21:03 Hitachi
Další vozy značky Fiat
-
Fiat Sedici (2008) Majitel: pumpkin
Přidáno: 11.8.2009 109 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Fiat Sedici (2009) Majitel: FEKIVHK
Přidáno: 7.11.2009 48 Majitel 9.49 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat 500 (1971) Majitel: tomike
Přidáno: 18.11.2008 8710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé